Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Vyjetý olej
Moderátor: rival
- Karel IV
- Starší člen
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned 21 led 2007 11:38
- Bydliště: Hupikov
- Dostal: 1 poděkování
Vyjetý olej
Co tahle surovina, to se tu nikde neprobíralo. Kolem jezdí miliony aut a ve všech se musí měnit olej. Znám taxikáře, kteří najezdí 20 000km/měsíc! A co třeba autobusy? Tam není pět litrů, jako v osobáku. Přitom výhřevnost oleje může dosáhnout 10000kCal/litr. Autoservisy musí platit za likvidaci, některé s tím topí. Letos je mírná zima, ale loni, to kotel hučel a plynoměr taky. Nemáte někdo vymakaný hořák na zmíněný produkt? Ještě by byla možnost, která mne napadá: Přefiltrovat, zředit a pohánět tím nějaký diesel, který by hnal generátor na výrobu el. proudu, podojit výfukové teplo+teplo z chladiče a mohlo by to svítit i topit zároveň.
Není to sice volná energie, ale když jsem sondoval autodílny, tak jsem v podstatě slyšel "Nalož si sud a přivez ho prázdnej".
Takže je skoro volná.
Není to sice volná energie, ale když jsem sondoval autodílny, tak jsem v podstatě slyšel "Nalož si sud a přivez ho prázdnej".
Takže je skoro volná.
Ohne Bier geht´s nicht
- martinq
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1235
- Registrován: pon 27 bře 2006 16:33
- Bydliště: Prágl
- Dal: 31 poděkování
- Dostal: 203 poděkování
olej
všechny hořáky na topný olej zvládnou i vyjetý motorák, ale problém je spíše v nepříjemném zápachu, motor poliká olej ředěný fritákem nebo naftou při 3:1 (motorák:aditivum) po ujetí 400 000 km (počítá se s vůlí na kroužkách) ideální do starých zetorů nebo buldozerů/bagrů, nastartovat na naftu a po zahřátí motoru a čerpadla přepnout, jezdí na to i 3,5 litrový ford, ale má už přez 750 000 a s válcem v motoru lze hýbat prstem, vůle asi 0,5 mm což je i na diesla docela hodně ...
Vím, že vím vše, aneb meditace o ničem.
- Merlin
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1764
- Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
- Bydliště: Severní Morava
- Dostal: 54 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej
V tom případě ten olej pálíš, ale nespaluješ. A to je velký rozdíl.martinq píše:všechny hořáky na topný olej zvládnou i vyjetý motorák, ale problém je spíše v nepříjemném zápachu...
Zatím co vy se věnujete vodíku, vyvíjel jsem poslední rok a půl multipalivový hořák. Dnes mohu konstatovat, že mám funkční prototyp, který zvládne všechno, od loje přes vepřové sádlo až po motorové oleje. Přeladitelné během několika sekund.
Tvrdit, že motorák zvládnou bez řady nezbytných a zčásti komplikovaných úprav "všechny hořáky na topný olej" je nepravdivé. Člověk přitom musí přesně vědět, co dělá, jinak toho více zkazí než vylepší... Fukční hořák spaluje bez jakéhokoli kouře a nepříjemného zápachu. V peci nejsou saze, jen snadno vysavatelný šedivý popílek. Při správných teplotách vzniká z aditiv cosi jako ohnivzdorná keramika, kterou je možné potahovat povrchy kovových (nejl. železných) předmětů vložených do jisté vzdálenosti od ústí hořáku. Výsledný plamen má bílou barvu, ale není problém dosáhnout modrého spalování.
Teď přijde na řadu další pokládek, jednoválcový stabilák SLAVIA diesel 6 PS. Tatáž paliva.
P.S. Cože se ti to viklá v tom motoru? Válec? ...
The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
-----------------------------------------------------
- Karel IV
- Starší člen
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned 21 led 2007 11:38
- Bydliště: Hupikov
- Dostal: 1 poděkování
- Merlin
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1764
- Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
- Bydliště: Severní Morava
- Dostal: 54 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kotlík na olej
Dobré teplovzdušné topení do garáže nebo dílny. Dokonce se prodává v profi provedení za tučný peníz (Kroll) s dávkovacím čerpadlem. Neucpává se nic. Cena asi 70k peněz.. Ale v kotli ÚT potřebuješ čistý plamen "bez obalu".Peter píše:Našel jsem v archívu nákres kotlíku na spalování vyjetého oleje. Kotlík podle tohoto nákresu funguje už několik let bez problému. Spotřeba oleje je asi litr na hodinu. Po nažhavení horní trubky dochází ke spalování plynů v kotli a není cítit žádný zápach po spáleném oleji (žádný viditelný kouř).
Přívod oleje je samospádem z desetilitrového kanystříku přes dva kohouty. Jeden je regulační a druhý uzavírací. Jediná nepříjemná věc je čištění přívodní trubičky, ale šikovný kutil si s tím určitě poradí.
The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
-----------------------------------------------------
- Karel IV
- Starší člen
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned 21 led 2007 11:38
- Bydliště: Hupikov
- Dostal: 1 poděkování
To je právě ten problém. Mám v dílně Dakon a topím v něm dřevem (odžezky, hoblovačky, ořezané větve). Pokud by existoval nějaký "adaptér", který by se dal jednoduše vložit, olej už není problém přivézt. Kouřit a smrdět to nesmí, to by mne sousedé vypískali.v kotli ÚT potřebuješ čistý plamen "bez obalu".
Ohne Bier geht´s nicht
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 493
- Registrován: čtv 15 čer 2006 5:56
- Dal: 258 poděkování
- Dostal: 213 poděkování
Re: spalování vyjetých oleju
Ahoj Petre.petr111 píše:Kdysi jsem toho teplovzduaného KROLL-a mel, byla to starsi verze bez ventilátoru. Je to strasne jednoduche zarizení - muze si ho vyrobit zrucnejsi kutil. Staci sehnat malé zubové cerpadlo, udelat mu regulaci otácek. Vlastní systém funguje jako zplynovac :
Dva valce v sobe, vntitrní je derovaný. Do vnitrniho valce se na dno vlozi kovova miska. Pred zahajenim se do misky nacerpa trochu oleje a vhodí zapálený papír - behem chvilky dojde k nahratí a zacne to fungovat jako zplynovac. Mohu potvrdit, ze to vubec nekouri, stejne jako plynovy kotel. Pouze jedenkrat denne se musi kotel odstavit, vyjmout misku a vysypat destilacni zbytek. Kotel jsem si trochu vylepsil - kolem vnejsiho valce jsem omotal 10 metru 3/4" Cu trubky - tu napojil na radiatory. Takze jsem v pohode topil dilnu 10 x 22 m a dve kancelare. Vykon kotle se reguluje vykonem podavaciho zuboveho cerpadla (nesmi ovsem dojit k preteceni misky). Destilace ropnych derivatu (zplynovani) a jejich okamzite spalovani je lepsi nez jakykoliv horak. Topil jsem v tom vsim, co teklo : motorove, prevodove oleje, fritovaci oleje (ten horel nejlepe).
Jeste ke spoluspalovani : jestli mas toho dakona zplynovaciho, klidne smichej vlhke piliny s olejemm na 100 litru oleje tak 5 litru oleje (aby to nemazalo, musi to byt jeste sypke), rozpal kotel a vrzni to tam. Shori to jako fík a komin ani necmoudne - je to vyzkousene.
Vasim pokusum trikrat nazdar !!!!
Rád bych se poptal na nějaké doplňující informace ke zplynování.
Např. jaké rozměry by se měly dodržet. Minimální výška válců, poměr průměr/výška, jak moc by vnitřní válec měl být perforovaný. Ty vnitřní válce jsou stejně vysoké? Tedy pokud tyto rozměry mají vliv na kvalitu zplynování a hoření.
Možná se ptám hloupě, ale ještě jsem podobný kotel neviděl rozebraný a rád bych se o něco podobného pokusil.
Eventuelně pokud bys věděl, kde by bylo možné si o této problematice něco načíst.
Díky za Tvůj čas.
cimirek
- Karel IV
- Starší člen
- Příspěvky: 145
- Registrován: ned 21 led 2007 11:38
- Bydliště: Hupikov
- Dostal: 1 poděkování
Vyjetý olej
Ahoj všichni.
Hořák Kroll dobře znám,sám jsem teplovzdušný kotel na vyjetý olej využíval k topení ve firmě a dodnes jej mám.Naftový motor se na to taky dobře točí,jen to chce mu před použitím olej připravit.I to mám vyzkoušené.Diesel Liaz s generátorem 75kW mi vyrobil do firmy cca 160000kWh.Dnes je upravený na dřevoplyn a čeká na využití.Problém mám jen s byrokraty,proto se netočí.Spíš je tu jiná otázka.Tenkrát jsem si vběhal povolení na ekologickou likvidaci upotřebených olejů,byla to dost fuška a to ekologické zákony nebyly ještě tak tvrdé,dnes je to asi větší problém.Další věc:za teplovzdušný agregát Kroll,který byl certifikován jako malá ekologická spalovna,jsem zaplatil 270000 Kč.Nefungovalo to špatně,větší problém byl s úpravou paliva před spalováním.Bylo v tom všechno možné,od vody po hadry,piliny apod.Zamětnalo to každý den údržbáře tak na dvě,tři hodiny.On totiž Kroll nezbaští úplně vše.Friťák mu nechutnal vůbec.Princip spalování oleje je velice jednoduchý,postavit hořák zvádne šikovný kutil se všeobecnýma znalostma.(Ovšem ekologie třes se).Problém je jinde,kde chcete ten olej ve velkém brát?Dal se koupit oficiálně v Čepru,ovšem pokud jste měli oprávnění na ekologickou likvidaci.Firmy vám ho nenechají,ty od vás potřebují doklad že ho ekologicky likvidujete,aby byly kryté pro případ kontroly z životního prostředí,jinak jim hrozí vysoká pokuta.Vždyť je to přece nebezpečný odpad a spalovat ho v bůh ví jakých zařízeních znamená si prostě dál pomalu řezat větev naší existence na už tak dost zhuntované zemi.Velké spalovny si to kulaté razítko lépe opatří,mají na to prachy.Takže řešení to je asi na chvíli a ne úplně legální a už vůbec ne dobré pro naše ovzduší,ale pro naši peněženku to je určitě levné,pokud máte dostatečný přísun olej.
Tak zas někdy tady.
Mamut.
Hořák Kroll dobře znám,sám jsem teplovzdušný kotel na vyjetý olej využíval k topení ve firmě a dodnes jej mám.Naftový motor se na to taky dobře točí,jen to chce mu před použitím olej připravit.I to mám vyzkoušené.Diesel Liaz s generátorem 75kW mi vyrobil do firmy cca 160000kWh.Dnes je upravený na dřevoplyn a čeká na využití.Problém mám jen s byrokraty,proto se netočí.Spíš je tu jiná otázka.Tenkrát jsem si vběhal povolení na ekologickou likvidaci upotřebených olejů,byla to dost fuška a to ekologické zákony nebyly ještě tak tvrdé,dnes je to asi větší problém.Další věc:za teplovzdušný agregát Kroll,který byl certifikován jako malá ekologická spalovna,jsem zaplatil 270000 Kč.Nefungovalo to špatně,větší problém byl s úpravou paliva před spalováním.Bylo v tom všechno možné,od vody po hadry,piliny apod.Zamětnalo to každý den údržbáře tak na dvě,tři hodiny.On totiž Kroll nezbaští úplně vše.Friťák mu nechutnal vůbec.Princip spalování oleje je velice jednoduchý,postavit hořák zvádne šikovný kutil se všeobecnýma znalostma.(Ovšem ekologie třes se).Problém je jinde,kde chcete ten olej ve velkém brát?Dal se koupit oficiálně v Čepru,ovšem pokud jste měli oprávnění na ekologickou likvidaci.Firmy vám ho nenechají,ty od vás potřebují doklad že ho ekologicky likvidujete,aby byly kryté pro případ kontroly z životního prostředí,jinak jim hrozí vysoká pokuta.Vždyť je to přece nebezpečný odpad a spalovat ho v bůh ví jakých zařízeních znamená si prostě dál pomalu řezat větev naší existence na už tak dost zhuntované zemi.Velké spalovny si to kulaté razítko lépe opatří,mají na to prachy.Takže řešení to je asi na chvíli a ne úplně legální a už vůbec ne dobré pro naše ovzduší,ale pro naši peněženku to je určitě levné,pokud máte dostatečný přísun olej.
Tak zas někdy tady.
Mamut.
- martinq
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1235
- Registrován: pon 27 bře 2006 16:33
- Bydliště: Prágl
- Dal: 31 poděkování
- Dostal: 203 poděkování
olej
co vzniká hořením syntetického oleje a rostliného oleje kromě CO2 ???
Vím, že vím vše, aneb meditace o ničem.
spalování oleje
Ahoj vsichni,
na spalování oleje nabízím horák B2 s vysokou úcinností.
na spalování oleje nabízím horák B2 s vysokou úcinností.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: olej
Nesouhlasím, viděl jsem jednoduchý kotel, dokonce mám dojem, že ho dělal koumes sám, určitě okopaný, bez tlaku, vstřikování a nesmrděl! Vypadlo to jak piliňák.martinq píše:všechny hořáky na topný olej zvládnou i vyjetý motorák, ale problém je spíše v nepříjemném zápachu, motor poliká olej ředěný fritákem nebo naftou při 3:1 (motorák:aditivum) po ujetí 400 000 km (počítá se s vůlí na kroužkách) ideální do starých zetorů nebo buldozerů/bagrů, nastartovat na naftu a po zahřátí motoru a čerpadla přepnout, jezdí na to i 3,5 litrový ford, ale má už přez 750 000 a s válcem v motoru lze hýbat prstem, vůle asi 0,5 mm což je i na diesla docela hodně ...
Re: Vyjetý olej
a co starej dobrej BUFÍK ?? dneska se dělají již elektronicky řízené s téměř dokonalým spalovánímKarel IV píše:Nemáte někdo vymakaný hořák na zmíněný produkt?
kdys jsme měli busového bufíka PAL ?BON?, který se pár minut po nastartování naftou přepnul na olej, jenž se předehříval v trubičce navinuté kolem výfukového topení - jelo to téměř na jakejkoliv přefiltrovanej vyjeťák
Vyjetý olej
Co takhle destilace oleje a spalování plynu, je to bez zápachu a dá se to namontovat kamkoliv
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Naftový hořák
V USS 12 je stavba krbu a v USS 2 stavba kamen, oboje má společný hořák ing. Tůmy, který je pro toto vlákno zajímavý. Použil jsem ho pro konstrukci vytápění v přívěsu a zkušenosti byly velmi dobré. Přes značné zmenšení byl pro přívěs plný výkon příliš velký, takže většinou běžel silně seškrcen.
Princip je velice jednoduchý: nafta se přivádí spodem do tenké svislé trubky, ve které se odpařuje. Přes tuto trubku je shora navlečena nahoře zaslepená trubka, kterou se páry paliva převedou dolů ke spodním otvorům. Těmi se dostávají ven, mísí se se vzduchem a vesele hoří, čímž mimo jiné zahřívají i vnitřní odpařovací trubku. Nádrž může být umístěna kdekoli stranou tak, aby její maximální hladina byla níže, než horní konec vnitřní trubky - tím je zajištěno, že palivo nemůže vytékat, pokud hořák zhasne. Nádrž může být připojena i libovolně dlouhou plastovou hadičkou, takže může být i v jiné místnosti. Zapalování je řešeno zahřátím trubek v hořáku (ne přívodních!) pevným podpalovačem nebo napuštěním části paliva na azbestovou šňůru.
Přikládám schematický náčrtek a relevantní stránku z USS 12, USS 2 nemám k dispozici - poota
Princip je velice jednoduchý: nafta se přivádí spodem do tenké svislé trubky, ve které se odpařuje. Přes tuto trubku je shora navlečena nahoře zaslepená trubka, kterou se páry paliva převedou dolů ke spodním otvorům. Těmi se dostávají ven, mísí se se vzduchem a vesele hoří, čímž mimo jiné zahřívají i vnitřní odpařovací trubku. Nádrž může být umístěna kdekoli stranou tak, aby její maximální hladina byla níže, než horní konec vnitřní trubky - tím je zajištěno, že palivo nemůže vytékat, pokud hořák zhasne. Nádrž může být připojena i libovolně dlouhou plastovou hadičkou, takže může být i v jiné místnosti. Zapalování je řešeno zahřátím trubek v hořáku (ne přívodních!) pevným podpalovačem nebo napuštěním části paliva na azbestovou šňůru.
Přikládám schematický náčrtek a relevantní stránku z USS 12, USS 2 nemám k dispozici - poota
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.