Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Ultrazvuková mlha
-
- Starší člen
- Příspěvky: 105
- Registrován: úte 29 pro 2009 17:00
- Dostal: 12 poděkování
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 980
- Registrován: ned 02 led 2011 17:48
- Dal: 107 poděkování
- Dostal: 23 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ultrazvuková mlha
V osmdesátých letech minulého století se voda přivstříkávala do vodou chlazených škodovek.
Re: Ultrazvuková mlha
Nejsem tu nějakým stálým příspěvovatelem ale tohle téma mě vždycky nejvíc zajimalo a čekal jsem že se tu budou řešit konstruktivní věci. Nasávání vodní mlhy má u auta skutečně pozitivní vliv na spalování, to je holý fakt, na předchozím autě jsem měl ten systém zprovozněný a úspora paliva tam skutečně byla (taky lepší dynamika jízdy, ale až po zahřátí motoru). Napadlo mě na růžné pokusy si koupit malý modelářský motor http://www.rcshop.eu/asp-12mx-20ccm-lod ... -4757.html ( ) a stím zkoušet různé upravy jak snížit spotřebu paliva a hledat poměry vody/paliva. Je to určitě levnější než to zkoušet u auta které používám jako otroka co na to říkáte? Dělá to někdo takhle??
Zdraví NoDi
Zdraví NoDi
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 980
- Registrován: ned 02 led 2011 17:48
- Dal: 107 poděkování
- Dostal: 23 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ultrazvuková mlha
dvoukubíkový motor není na pokusy vhodný - čím menší, tím háklivější na seřízení
navíc je to žhavík - palivem je methyl, ne benzín, směs zapaluje rozžhavené vlákno, ne jiskra svíčky.
naprosto běžně se ke žhavíkům dodává podložka pod hlavu a pro provoz v prostředí se zvýšenou vlhkostí se doporučuje změna kompresního poměru ( výměnou podložky )
jelikož mám s modelářskými motory zkušenosti - dvou i čtyřtaktními, můžu ti potvrdit, že pro lítání v mlze je potřeba vždycky upravit alespoň bohatost směsi. ve vlhku má motor citelněě větší výkon a líp se chladí.
nejlevnější spalovací motory, které skutečně běhají jsou asi tyto : http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=10898
vezmi raději větší kubaturu, nevím, odkud jsi, tak nedávám odkaz na českého prodejce - najdeš snadno.
nebo jdi na závody motokár a poptej se po starém motoru. já jsem tak koupil Comer 80cc. závodníci je už nepoužívají a motor s přepravkou náhradních dílů mám za cenu toho lodního 2cc
na ebay jsem koupil nepoužitý 52cc neidentifikovatelného původu ( neseženu náhradní díl) i s elektronickým zapalováním za 140€ :
a 4takt seženeš ve šrotu. u sekaček se často střihne kolík na magnetu, když zahrádkář nabere kámen, verdikt servisu je - neopravitelné,výměna motoru a ty si ho dáš kutilsky do provozu.
a pokud trváš na žhavíku, vezmi nejlépe 12,7 - 15cc a nejlépe O.S. MAX ( jenže cena tě porazí ) O.S. 15cc fourstroke s 5% nitrometanu je nejspolehlivější a nejpříjemnéjší motor co jsem kdy měl - chová se vždy stejně. ty malé mrchy jdou pokaždé jinak
good luck
navíc je to žhavík - palivem je methyl, ne benzín, směs zapaluje rozžhavené vlákno, ne jiskra svíčky.
naprosto běžně se ke žhavíkům dodává podložka pod hlavu a pro provoz v prostředí se zvýšenou vlhkostí se doporučuje změna kompresního poměru ( výměnou podložky )
jelikož mám s modelářskými motory zkušenosti - dvou i čtyřtaktními, můžu ti potvrdit, že pro lítání v mlze je potřeba vždycky upravit alespoň bohatost směsi. ve vlhku má motor citelněě větší výkon a líp se chladí.
nejlevnější spalovací motory, které skutečně běhají jsou asi tyto : http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=10898
vezmi raději větší kubaturu, nevím, odkud jsi, tak nedávám odkaz na českého prodejce - najdeš snadno.
nebo jdi na závody motokár a poptej se po starém motoru. já jsem tak koupil Comer 80cc. závodníci je už nepoužívají a motor s přepravkou náhradních dílů mám za cenu toho lodního 2cc
na ebay jsem koupil nepoužitý 52cc neidentifikovatelného původu ( neseženu náhradní díl) i s elektronickým zapalováním za 140€ :
a 4takt seženeš ve šrotu. u sekaček se často střihne kolík na magnetu, když zahrádkář nabere kámen, verdikt servisu je - neopravitelné,výměna motoru a ty si ho dáš kutilsky do provozu.
a pokud trváš na žhavíku, vezmi nejlépe 12,7 - 15cc a nejlépe O.S. MAX ( jenže cena tě porazí ) O.S. 15cc fourstroke s 5% nitrometanu je nejspolehlivější a nejpříjemnéjší motor co jsem kdy měl - chová se vždy stejně. ty malé mrchy jdou pokaždé jinak
good luck
-
- Starší člen
- Příspěvky: 105
- Registrován: úte 29 pro 2009 17:00
- Dostal: 12 poděkování
Re: Ultrazvuková mlha
Na pokusy mohu nabídnout motor čtyřtakt skůtr-původně jsem chtěl dělat centrálu H2+O.....ale spíš se vrhnu na solar a mikrovodu...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: sob 11 úno 2012 22:30
- Dal: 1 poděkování
Re: Ultrazvuková mlha
Dobry vecer,
panove prosim nehadejte se.
Je nutne rozdelit dve zakladni veci, a to:
- spalovaci proces, kdy chci dosahnout maximalniho vytezku, rozumej ziskaneho tepla
- mechanickou praci konanou plynem
To, ze se voda pri cca 2500 K rozklada na vodik a kyslik, je pomerne znama vec. V praxi se s ni seznamili napriklad cernobylsti hasici - strikali vodu na tavici se reaktor a ono to horelo cim dal vic, nechladilo to.
Samotna reakce rozkalu neni exotermicka, proto ma pouze lokalni vyuziti. Problem je, ze materialu, ktere vyzdrzi tuto teplotu, neni mnoho.
Jinak je to s vodou ve spalovacim motoru. Neni ucelem rozkladat vodu na vodik a kyslik, ba naopak. Vodni para ma vsak jine vlastnosti pracovniho plynu, nez napr. CO2. Tim se muze dosahnout ze stejneho objemu spalovaciho motoru daleko vyssiho vykonu, princip se uziva u nekterych zavodnich aut.
Ale myslim, ze toto vse jiz bylo na foru mnohokrat receno a napsano.
Tak se omlouvam, ze jsem se tak rozepsal.
panove prosim nehadejte se.
Je nutne rozdelit dve zakladni veci, a to:
- spalovaci proces, kdy chci dosahnout maximalniho vytezku, rozumej ziskaneho tepla
- mechanickou praci konanou plynem
To, ze se voda pri cca 2500 K rozklada na vodik a kyslik, je pomerne znama vec. V praxi se s ni seznamili napriklad cernobylsti hasici - strikali vodu na tavici se reaktor a ono to horelo cim dal vic, nechladilo to.
Samotna reakce rozkalu neni exotermicka, proto ma pouze lokalni vyuziti. Problem je, ze materialu, ktere vyzdrzi tuto teplotu, neni mnoho.
Jinak je to s vodou ve spalovacim motoru. Neni ucelem rozkladat vodu na vodik a kyslik, ba naopak. Vodni para ma vsak jine vlastnosti pracovniho plynu, nez napr. CO2. Tim se muze dosahnout ze stejneho objemu spalovaciho motoru daleko vyssiho vykonu, princip se uziva u nekterych zavodnich aut.
Ale myslim, ze toto vse jiz bylo na foru mnohokrat receno a napsano.
Tak se omlouvam, ze jsem se tak rozepsal.
- Slavek Krepelka
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 6292
- Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
- Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
- Dal: 2432 poděkování
- Dostal: 3249 poděkování
Re: Ultrazvuková mlha
Milí uživatelé, vlákno Ultrazvuková mlha je tímto vypucováno ode všeho, co nebylo úzce tématické a co bylo informativně bezcenné (Karbanátky a jiné lahůdky). Poněkud příbuzné příspěvky budou zařazeny v příslušných vláknech, specielně příspěvky zabývající se rozkladem vody a příspěvky zabývající se kombinacemi systémů spořících palivo ve spalovacích motorech, jmenovitě dodávání vodní mlhy, Geetu, chemického dopování a dopování statickou elektřinou, které budou zahrnuty dohromady v jednom zvláštním vlákně.
Další závažná odbočování od tématu nebudou tolerována. Není problém s jedním či dvěma příspěvkama mimo téma a označenýma "mimo téma", ale větší série jsou neúnosné. Taky by nám pomohlo, kdyby se členové naučili měnit podtéma příspěvku, pokud přímo neodpovídají, kdy je nejjednodušší odpovědět citací i za cenu vymazání celé citace. Děkuju. 7.3.2012 SDK
S laskavým pozdravem, Slávek.
Další závažná odbočování od tématu nebudou tolerována. Není problém s jedním či dvěma příspěvkama mimo téma a označenýma "mimo téma", ale větší série jsou neúnosné. Taky by nám pomohlo, kdyby se členové naučili měnit podtéma příspěvku, pokud přímo neodpovídají, kdy je nejjednodušší odpovědět citací i za cenu vymazání celé citace. Děkuju. 7.3.2012 SDK
S laskavým pozdravem, Slávek.
Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
- Bydliště: Rožnov
- Dostal: 12 poděkování
Re: Ultrazvuková mlha
Zdravím Slávku, tvé vstupy mi přijdou odborné a zajímalo by mne, zda někdo má podobné zařízení už namontováno. Můj švagr kdysi jezdil profi a vozil Husáka v T613. Říká, že dal pod filtr sání vzduchu kýbl s vodou, místa tam bylo dost a na cestě Praha a zpět (700km) se odpařilo cca 1,5L vody a ušetřil, neuváděl kolik,ale auto jezdilo jak drak. Mi radí zkusit udělat totéž u Toyoty Corolly benzín 1333cm3, dát nádobu na výfuk a nad předehřátou vodu vést nuceně sání před či za vzduchový filtr. ZDŮRAZŇUJE , že se nemá voda rozprašovat ale jen předhřát cca na 70 stupnů. Ty ve svých vstupech naznačuješ, že vodní pára má být spíše chladná? Myslíš, že má můj připravovaný pokus naději na úspěch? Dík za rady, Pavel
- Slavek Krepelka
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 6292
- Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
- Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
- Dal: 2432 poděkování
- Dostal: 3249 poděkování
Re: Ultrazvuková mlha
No, je toho tady po vláknech pěkných pár. S tím výfukem to dává velice smysl, ale spíš bych šel hned na nějaké koleno u motoru a spíš stříkal do komůrky, než mít nějakou vroucí nádobu Nebo ještě spíš na koleno namotat tenkého měděného šneka a hnát vodu krz něj přes jehlový kohout. Stejně se to bude blbě regulovat a dobrá regulace mne jaksi nenapadá kromě snad vývodu do sání aby si to podtlak přido-regulovával sám Možná dát operátor jehlového kohoutu na nějakou podtlakovou hubličku a regulovat přívod vody do šneku hloubkou vakua.keft píše:Zdravím Slávku, tvé vstupy mi přijdou odborné a zajímalo by mne, zda někdo má podobné zařízení už namontováno. ...
Ahoj, Slávek.
Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
- A(&F)
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4354
- Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
- Bydliště: Severní čechy
- Dal: 1362 poděkování
- Dostal: 1195 poděkování
Re: Ultrazvuková mlha
to keft: ... nejlépe opravdu použít mlhu vzniklou pomocí ultrazvuku, jelikož ta je "nositelem náboje" ... ...
Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis ) ...
... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ...
... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ...
-
- Starší člen
- Příspěvky: 105
- Registrován: úte 29 pro 2009 17:00
- Dostal: 12 poděkování
Re: Ultrazvuková mlha
Zaujal mě ten nápad s kýblem vody u motoru a zkusil jsem něco podobnýho.Airbox v mém Berlingu je řekněme vanička nad ní filtr(bavlněnej) a saje to odspoda nahoru.No a tak jsem na cestování v těchhle vedrech nalil do sání -do té vaničky-pár deci vody na zkoušku.Výsledek-každopádně lepší reakce na přidání plynu,jakmile se voda vypařila bylo slyšet při přišlápnutí plynu zaklepání motoru(jak se změnou podtlaku reguloval předstih), po doplnění vody byl opět klid a motor se rozbíhal ochotněji.Ještě jsem netankoval , ale podle stavu paliva to vypadá na velmi slušný výsledek , ale ne nějak rekordní.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4090
- Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
- Dal: 384 poděkování
- Dostal: 243 poděkování
Re: Ultrazvuková mlha
ahoj, dobrá rada, dej si pozor na zanášení filtru....ten zvlhčený vzduch zvlhčuje i filtr a na ten se lepí více prachu, je neprůchodný a tím se ti zvětší spotřeba....
argument, že se toto děje za deště neobstojí, páč za deště se nepráší ....vyzkoušeno... martin11
argument, že se toto děje za deště neobstojí, páč za deště se nepráší ....vyzkoušeno... martin11
... věřím, že se " TO " povede ......
-
- Starší člen
- Příspěvky: 105
- Registrován: úte 29 pro 2009 17:00
- Dostal: 12 poděkování
Re: Ultrazvuková mlha
Martine dík za radu.Dnes dotankováno-spotřeba 6,55(najeto 652km)-to je u mně v létě celkem normální-takže tady zázraky nejsou-možná tak 3 deci.