Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Auto na stlaceny vzduch
Re: Slovíčkaření
...jedna pani povedala, že plyny sa dajú stláčať aj ináč ako kompresorom, ...jeden pán Linde jej uveril, ale kto by by mu verrill.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
na stlačený vzduch ináč
http://peswiki.com/index.php/Directory: ... _Kim_Zorzi
a rekompresia v praxi. Asi to naozaj funguje. Zorzi sa vraj neozýva. Kto by však pedáloval taký bicykel, alebo ho staval iba pre nasratie prizerajúcich?
a rekompresia v praxi. Asi to naozaj funguje. Zorzi sa vraj neozýva. Kto by však pedáloval taký bicykel, alebo ho staval iba pre nasratie prizerajúcich?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
rekompresia
Vyzerá to tak, že staré autá na vzduch, ako všetko , čo nebolo energetický náročné prešli za podpory masívnej ohlupujúcej kampane do zabudnutia a všetky info boli obrátené iba ku kompresorom a stratovému plneniu.
Pri pohľade na dobové fotografie je jasné, že keby to bol systém stratový, všetky pripojené tlakové nádrže by im ydržali na 100 m jazdy. Plničky by ozaj museli byť každých 100 m.
V kontexte rekompresie však dáva táto konštrukcia úplne iný zmysel.
Čítajte, sťahujte,
http://aircaraccess.com/index.htm
Pri pohľade na dobové fotografie je jasné, že keby to bol systém stratový, všetky pripojené tlakové nádrže by im ydržali na 100 m jazdy. Plničky by ozaj museli byť každých 100 m.
V kontexte rekompresie však dáva táto konštrukcia úplne iný zmysel.
Čítajte, sťahujte,
http://aircaraccess.com/index.htm
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Predpona RE znamená v gréčtine znovu. REproduktor je znovuproduktor, REprezentácia znovuprezentácia, REgenerácia je znovugenerácia, REpresia znovupresia a REkompresia znovukompresia...Gusto píše:V kontexte rekompresie však dáva táto konštrukcia úplne iný zmysel.
Teda ide o opakovanú kompresiu. Keďže kompresia existuje iba jedna, taz znovukompresiu môžem robiť s jednou kompresiou kedykoľvek.
To, že ktosi pridá ku kompresoru predponu RE ešte neznamená, že začaruje kompresor.
Najprv si niekde pozri, čo je kompresia, a čo je viacexpanzný stroj, kým sa začneš vyjadrovať k článkom, ktoré aj tak s technikou nemajú nič spoločné.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Re: Neskutečnej blábol.
Vyjádruju se k tomu, protože se v kompresi nekterí topí, a príliš to kolem šplouchá. Je to jednoduché, když se k veci vyjádruje nekdo, kdo o tom nemá páru, tak mu je videt až do žaludku. Takže bychom radeji nemeli nic predstírat. Když je ztrátová komprese, bude ztrátová i rekomprese, protože je to tatáž komprese jen v jiném čase. Nevím o tom, že by si válce v autu diktovali podmínky, ve kterém čase a jak budou komprimovat. Rekomprese není fyzikální pojem a jak bylo napsáno, muže jít o cokoli. Existuje komprese když, tak adiabatická, nebo izotermická. Prípadne reálná polytropická, ale to už je o dalších reálných vlivech. Nebo si zadefinuj své pojmy, a dusledne se jich pak drž, nejde lidem nabízet jahody, když to jahody nejsou. No a toto je prý navíc fórum technické, ne botanické, nebo humoristické, no, tady se asi ne tech druhých smejí všichni. No ale vtipy jsou fajn, kolikrát človek ani neví, na koho sedí.aNONym Dr. Ont píše:Tak ti nevím, Akorde, proč jsem si zrovna teď vzpomenul na tento vtip. Ale jelikož již od samého počátku vysvětluješ tento motor jako něco zcela jiného (no alespoň do toho furt nemícháš důlní lomotivy ), tak ale nijak nechápu, proč se vyjadřuješ k jeho funkci.
Nuze tedy taky se zapojim:-) auto na vzduch neni zadna fama akorat ze jde o kombinovany automobil...
Presny parametry uz si nepamatuju ale tlak v nadrzi byl tusim 250MPa ale uvazovali nad tim ze to zvednou na 300MPa.. avsak kdyz tento vzduch vyfoukli do "klasickeho" pistu doslo k podchlazeni na minus 100stC.. kvuli konstrukcim problemum s materialy (prece jen -100stC je uz docela kosa:-D) takze ten vzduch prihrivaji energii z baterii..
Vim o tom ze se to testovalo snad v taxikach tusim v Londyne ale opravdu nevim zadny odkaz:-(
Melo to celkem slusny dojezd az sem se divil.. az "snad" nekolik stovek kilometru..
Dvell
Presny parametry uz si nepamatuju ale tlak v nadrzi byl tusim 250MPa ale uvazovali nad tim ze to zvednou na 300MPa.. avsak kdyz tento vzduch vyfoukli do "klasickeho" pistu doslo k podchlazeni na minus 100stC.. kvuli konstrukcim problemum s materialy (prece jen -100stC je uz docela kosa:-D) takze ten vzduch prihrivaji energii z baterii..
Vim o tom ze se to testovalo snad v taxikach tusim v Londyne ale opravdu nevim zadny odkaz:-(
Melo to celkem slusny dojezd az sem se divil.. az "snad" nekolik stovek kilometru..
Dvell
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 434
- Registrován: čtv 19 črc 2007 11:52
- Bydliště: Banskobystrický kraj
- Dal: 3 poděkování
- Dostal: 3 poděkování
Pre Dvella - 250MPa?
Zdravím Dvell.Dvell píše:Nuze tedy taky se zapojim:-)
Presny parametry uz si nepamatuju ale tlak v nadrzi byl tusim 250MPa ale uvazovali nad tim ze to zvednou na 300MPa..
Dvell
Nepreklepol si sa pri tých MPa o 1 nulu?
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
30MPa. Dojezd na samotný vzduch bez benzinu slušne méne, než elektromobil. Rozebíralo se to tu podrobne nekde taky, ale je tu hodne plevelu, jen to dokládá o tom, že se tu nedá orientovat. http://www.upramene.cz/forum/viewtopic. ... 0bar#36431Dvell píše:tlak v nadrzi byl tusim 250MPa ale uvazovali nad tim ze to zvednou na 300MPa.Melo to celkem slusny dojezd az sem se divil.. az "snad" nekolik stovek kilometru.
Custe
Ne skutecne sem se nepreklepl a vzhledem k tomu ze vim neco "malo" o tlaku taky sem se divil navic ta nadoba nebyla kovova.. tedy vnitrek asi ano ale na povrchu byla banda vrstev uhlikovych vlaken namotanych ve sroubovicich s opacnym vinutim.. a lepenych nakym specialnil lepidlem.. (skratka specialni tlakova nadoba)
(ackoliv neni vyloucene ze se mylim 300atm to me mohlo splest ale jsem si porerne dost jisty..)
Dvell
Ne skutecne sem se nepreklepl a vzhledem k tomu ze vim neco "malo" o tlaku taky sem se divil navic ta nadoba nebyla kovova.. tedy vnitrek asi ano ale na povrchu byla banda vrstev uhlikovych vlaken namotanych ve sroubovicich s opacnym vinutim.. a lepenych nakym specialnil lepidlem.. (skratka specialni tlakova nadoba)
(ackoliv neni vyloucene ze se mylim 300atm to me mohlo splest ale jsem si porerne dost jisty..)
Dvell
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
- A(&F)
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4354
- Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
- Bydliště: Severní čechy
- Dal: 1362 poděkování
- Dostal: 1195 poděkování
... lastovní newsvíky ...
Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis ) ...
... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ...
... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ...
motor MDI
Jak to tady tak pročítám tak sem zjistil že jedinej kterej pochopil princip motoru MDI je aNONym.
V nádržích neni kapalnej vzduch ale stlačenej až na 300 bar, neni tam žádná 2 stupňová expanze,
První píst nasaje a stlačuje vzduch z atmosféry. Vzduch se pak pohybuje do kulové komory , kam je poté vstříknut vzduch pod vysokým tlakem z nádrže. Rozpínání směsi venkovního a stlačeného vzduchu tlačí na druhý píst , který dává vozidlu energii.
Nemá to nic společného z důlní lokomotivou!!!!!!
A co se týče elektromobylu spočítejte si co stojej baterky a jek dlouho vydržej. Navíc v zimně v něm zmrznete.
V nádržích neni kapalnej vzduch ale stlačenej až na 300 bar, neni tam žádná 2 stupňová expanze,
První píst nasaje a stlačuje vzduch z atmosféry. Vzduch se pak pohybuje do kulové komory , kam je poté vstříknut vzduch pod vysokým tlakem z nádrže. Rozpínání směsi venkovního a stlačeného vzduchu tlačí na druhý píst , který dává vozidlu energii.
Nemá to nic společného z důlní lokomotivou!!!!!!
A co se týče elektromobylu spočítejte si co stojej baterky a jek dlouho vydržej. Navíc v zimně v něm zmrznete.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Re: motor MDI
Tak budu rád, když napíšeš, v čem se pletu. Já se občas stále docela rád učím. Dále se zkus zamyslet, zda ten druhý píst nepoužívá taky kompresi, než se do neho dostane plnící smes. Dále jsem chtel napsat, že je to ekvivalentní 2stupňové expanzi, ne, že se jedná o ukázkovou 2stupňovou expanzi jako v parním stroji. Je docela problém udelat takový kompresní pomer, aby vstupní tlak byl 200bar a výstupní rekneme 2 bary, vetší tlak ve výfuku by byl docela ztráta. To jeden válec s pístem normálne neudelá. Takže to má hodne společné s dulní lokomotivou, jde jen o to, z jakého hlediska se na to človek dívá.
Elektromobil stačí tepelne lépe zaizolovat. Čelní sklo je snad problém, boční skla už ani ne. Nevidím v tom zásadní problém, pouze se to tak ješte nedelá. Jaký je problém investovat 500W do topení pri 5kW motoru, a to by na topení mel stačit i nižší výkon. Pokud má auto centrální motor (ne v kolech), stačí z nej odvést teplo.
Šlo by to dokonce i ve tech kolech. Dneska se v autech delají daleko složitejší veci, než tohle.
Elektromobil stačí tepelne lépe zaizolovat. Čelní sklo je snad problém, boční skla už ani ne. Nevidím v tom zásadní problém, pouze se to tak ješte nedelá. Jaký je problém investovat 500W do topení pri 5kW motoru, a to by na topení mel stačit i nižší výkon. Pokud má auto centrální motor (ne v kolech), stačí z nej odvést teplo.
Šlo by to dokonce i ve tech kolech. Dneska se v autech delají daleko složitejší veci, než tohle.