Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Topení dřevem

Praktické poznatky a projekty uživatelů tohoto fóra.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: Raketová kamna

Příspěvek od Slavek Krepelka »

poota píše:K raketovým kamnům, ať již pravým či jejich odvozeninám, a vlastně vůbec ke všem typům - dosažené vlastnosti záleží na použitém palivu, a to mnohem víc, než by nám bylo milé.
To vše řečeno, není to vše. Záleží také hodně na objemu topeniště, čím větší, tím lepší, protože větší nášup si dovede lépe vyrobit a podržet rozumnou spalovací teplotu při použití stejné kvality dřeva a na tažnosti komínu. Dost se dá taky dohnat použitím smíšeného dřeva, například vyschlého měkkého s byť i dost vlhkým tvrdým dřevem. Při zatápění pak je důležité pokud možno topeniště rozpálit suchým dřevem a pak teprve dohazovat mokré dokud kamna "fofrujou". Co se týče tažnosti komína, hodně pomůže sebeotáčecí "tahoun" na komíně, samozřejmě kromě výšky a vhodného průměru, což je spolehlivější a nezávisí na větru. Naopak, jedna z největších pitomostí je stříška nad vyústěním komínu, nemluvě o nějakých mřížkách, aby do komína nevletěl pták, nebo do něj nespadl všetečný mýval. Vnější izolované komíny na domečcích jsou pak moderní kravinou nehodnou komentáře.

S laskavým pozdravem, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Raketová kamna

Příspěvek od poota »

Ne že bych s Tebou nesouhlasil, ale přece jenom mi to nedá a budu mít pár přípodotků, protože věc není úplně jednoduchá a ledacos je přece jen i trochu dvojsečné.
Slavek Krepelka píše: Záleží také hodně na objemu topeniště, čím větší, tím lepší, protože větší nášup si dovede lépe vyrobit a podržet rozumnou spalovací teplotu při použití stejné kvality dřeva a na tažnosti komínu.
Z hlediska hoření je větší topeniště zcela jistě výhodou. Ovšem čím větší topeniště, tím je i větší výkon. A pokud je větší, než je právě potřeba, tak se výkon reguluje menším množstvím paliva a nebo menším množstvím některého vzduchu, nejčastěji primárního. Tím se ovšem jak topeniště, tak i topidlo a komín dostávají pod svoje optimum, což má za následek nedokonalé spalování a zanášení. Tento problém řeší finské pece a pravá raketová kamna tím, že hoření u nich není nijak regulovatelné, takže běží pouze "naplno" a tedy s ekonomickým spalováním. Přitom většinu jejich výkonu pohlcuje akumulační hmota, takže se prostor nepřetápí. Topí se jenom relativně krátkou dobu a potom hmota kamen odevzdává naakumulované teplo, a to až do dalšího topení nebo spíš vaření.
Slavek Krepelka píše: Co se týče tažnosti komína, hodně pomůže sebeotáčecí "tahoun" na komíně ..
Tak tahle vymoženost u nás ještě příliš rozšířená není, najmě pak mezi lidem sprostým, takže máš příležitost k osvětě :D
Slavek Krepelka píše: Naopak, jedna z největších pitomostí je stříška nad vyústěním komínu, nemluvě o nějakých mřížkách, aby do komína nevletěl pták, nebo do něj nespadl všetečný mýval. Vnější izolované komíny na domečcích jsou pak moderní kravinou nehodnou komentáře.
Stříšku nad komínem bych Ti ještě byl ochoten odkývat, a to i přes to, že ji mám, neboť nad komínem mám borovice jako vydatný zdroj šišek. Ale budiž, ty se dají z komína spodem vybrat a jinak příliš nepřekážejí.
Mřížku bych zase naopak vůbec nezatracoval, zvláště po své zkušenosti. Po příjezdu na chatu jevila naše kočka veliký zájem o okénko kamen - bodejť by ne, když se za ním plácal brhlík, který tam dorazil bludištěm sopouchů. Ještě dlouho jsme ho rozeznávali podle blednoucí černě. Mývali se u nás sice příliš často nepotulují, ale předpokládám, že když už by nějaký do komína spadnul, tak by se zcela určitě "zaseknul" v místě, odkud by ho nebylo možné dostat ven ani horem ani spodem.
Vnější komíny se dělají pro jednodušší stavbu bez nutnosti řešení průchodů stropem a střechou. Jsou docela výhodné, pokud se staví dodatečně. Samozřejmě se musí oželet teplo, které z takového komína vyzařuje bez užitku do okolního prostoru - ale zase je kolem o něco přívětivější počasí :D Tepelná izolace tohoto komína je ovšem nutná proto, aby nebyla vnitřní roura ochlazovaná natolik, že by se na ní usazoval dehet a kondenzovala voda ze spalin. Tento problém řeší pravá raketová kamna a kamna pyrolytická tím, že zvýšenou teplotou spalovací komory dokážou spálit všechno, co by se v komíně mohlo usazovat.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: Raketová kamna

Příspěvek od Slavek Krepelka »

poota píše:.... Ovšem čím větší topeniště, tím je i větší výkon. A pokud je větší, než je právě potřeba, tak se výkon reguluje menším množstvím paliva a nebo menším množstvím některého vzduchu, nejčastěji primárního....
Mnohasečná zbraň. Ono jde hlavně o to si sesumírovat, co vlastně člověk of kamen chce a pokud chce vše, nezbývá, než mít dvoje. Ze zkušenosti vidím jako ideální staré sporáky jak na vaření, tak na vytápění. Jenže do těch s mokrým dřevem jít nešlo. Uvařily, zatopily, vodu zehřály a žádná veliká obsluha.
Samozřejmě souhlasím, že topit málo ve velkém topeništi je jak honit tirák motorem z Favorita.

Osobně považuju za nejlepší kombinaci vyloženě na vytápění, která snese i nějaké to mokré dřevo s přihlédnutím na konstrukci baráku:

- Barák zděný uvnitř a izolovaný zvenku. Nevím který syčák, nebo vůl, si vymyslel to dělat naruby, ale tady se to jinak než naruby prakticky nedělá. Vnitřní zdi totiž drží teplo, které si z topení natáhnou a vnější izolace drží teplo ve zdech.
- kamna s relativně velkým topeništěm, neizolovaná, aby se získávané teplo vyzařovalo a vedlo co nejvíc do místnosti, kde teplo chceme a to co nejdříve po zatopení, aby se vyhřívala místnost a ne že to teplo foukat se spalinama do komína. Čím víc šamotu a podobných izolací v kamnech, tím dýl trvá, než se to zehřeje a hlavně tím víc tepla jde místo vyzářením a ohřevem vzduchu do místnosti spalinama ven :roll: Šamot byl dobrý na to, že chránil železo kamen před vysokými teplotami a tím je chránil před rychou oxidací a zničením. Topeniště by mělo být válcovité, v podstatě jako je flaška na propan a ze žáruvzdorné nerezi. Kulaté proto, že hrany trpí neustálým ohýbáním a brzy by se topeniště v rozích rozlítlo. Kulatý topeniště je prakticky nafurt. Rošt s rozumnou vůlí pouze vložený a vyndavací a podpěry roštu solidně zavařené.
- dobrého teplouše (gajo) na dopálení spalin hned za kamna, opět žádný šamot, může být i z pohliníkovaného železa, s přisáváním sekundárního vzduchu, aby mohl člověk pálit prakticky na dvakrát. Rozpálí se topeniště, přivře se vzduch do topeniště, čímž se zpomalí spalování v topeništi a dřevo se více méně destiluje, aby plyny hořely povětšinou až v teploušovi s otevřeným sekundárním vzduchem. Tím se prodlouží doba spalování, spalování je prakticky tak čisté a dokonalé jak jen je možné a zkoksované dřevo v topeništi po vydestilování taky shoří líp a hoří dýl s tím, že člověk musí přehodit vzduch z teplouše zase na topeniště. Teplouš jako dva v sobě vložené válce na stojato, ale může být i na ležato, ďoura vnitřního válce ventilovaná, prostor mezi válci hore dole zaslepený s tangenciálním vstupem pro spaliny a tangenciálním výstupem. Spaliny opět rotují a prodlužuje se tím čas průchodu a tím množství vyzařování tepla do místnosti stejně jako předávání tepla vedením do vzduchu v místnosti. Taky pochytá popilek a je s tím třeba počítat. Nejvýhodnější je sice stojatý, se vstupem nahoře a výstupem dole, ale nese to problém se zatápěním, pokud je v místnosti teplota skoro stejná, neřkuli nižší než venku. Pak je třeba teplouše nejdřív ohřát, aby komín dostal tah, což se dá udělat teplometem.
- Zděný vnitřní komín pokud možno středem domu s relativně velikou dutinou, (jako třeba krb) kde do něj jdou spaliny, aby si tam chvilku pobyly a měly čas ohřívat zdivo komína, pokud možno opět válcovitou, nebo trochu konickou a opět s tangenciálním vstupním otvorem, aby se spaliny v dutině opět točily a nešly hned nahoru. Komínová ďoura už je OK hranatá. Spirálovitá rotace plynu jak skrze komínovou komoru tak skrze komín totiž opět prodlouží čas průletu plynů a tím čas na to, aby se komín ohříval a to cca 4x oproti klasické verzi. Rotující plyn je mechanicky stabilizovaný a nedochází k tomu, že ti foukne vítr zpátky do kamen a táhne stabilně a dobře. ( :D proto dávaj na tovární komíny spirály, ale není mi jasné, proč zvenku a proč to dělaj naruby, když tangenciální vstup do komína by udělal lepší práci popřípade s nějakou kroucenou lamelou vnitřní :ethink: ) Zase se ještě ohřívá komín a člověk si přihřeje i patro, pokud je, nebo podkroví.
- mřížka na komíně může být problém. Co pracuje fajn je klec. Problém s mřížkou je ten, že když potřebuješ popálit papíry, nebo papundekl, může se ti lehce stát, že vločky zuhelnatělého materiálu ti mřížku zalepí a máš starost. Kamna jedou a hromada čoudu jde do cimry. S tím teploušem ale tento probém mizí, pokud je stojatý a vývod je tak průměr teplouše nade dnem.

Takový systém dovoluje topit jeden nášup jaro a podzim, dva nášupy v zimě za den pokud byla velká slota anžto byly velký okna na jih a to velice pomohlo a v celém baráku krásně teplo ve dne v noci, pokud člověk dokázal (u mjně to šlo) teplo nějak rozvést, třeba i otevřenýma dveřama. Já měl topení pod obytnými místnostmi, vyhřálo mi to podlahou hlavní podlaží a dveřama i horní ložnice a pod obytnými, prádelna atp. plus dosušování dřeva, takže barák voněl dřevem a nebyl v zimě problém s vlhkostí vzduchu. Kdybych to měl býval platit na naftě, nebo plynu, o elektrice nemluvě, tak se nedoplatím, a to byl barák postavený po americku s tím, že jsem doizoloval, kde izolace nebyly žádné. To tu kdysi taky frčelo. Dřevěná, vysádrovaná bouda. Během deseti let jsem nemusel čistit komín, teplouše jsem vysypal jednou za 3 roky a vybrání "krbu" přišlo až když jsem se stěhoval do bytu ... a, jaká kondenzace?

Jo, a pokud je člověk mrcha shnilá jako já a nechce se se zatápěním moc párat, buďto si pořídí rošt se žlábkem, což jsem měl já, nebo vezme plechové víčko či konzervu, naplní to směsí 3 díly vyjetého oleje a 1 díl benzínu, nebo podobně, naleje do žlábku, nebo do konzervy a podpaluje bez štípání polínek na zátop a podobných vymožeností a velice snadno a rychle :D

Tahoun na komín je snad 200 let starý vynález. Určitě to znáš. Vypadá jak torso těla bez zad, hrudí kryje návětrnou stranu, místo hlavy větrnou lamelu a točí se to vždy hrudí do větru.

S laskavým pozdravem, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Raketová kamna

Příspěvek od poota »

Slavek Krepelka píše:Tahoun na komín ...
Díky, už mi svitlo.
Ptal jsem se proto, že se dneska dávají na komíny i takové plechové "koule" nastříhané do obloukovitých žeber - tak jestli něčím takovým vítr netočí a nepohání třeba nějakou "vrtuli" uvnitř. Něco podobného, jako se používá na větráky na střechách a nebo jako
bývaly střešní větráky na skříňových autech a nebo autobusech.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Raketová kamna

Příspěvek od poota »

Slavek Krepelka píše: Ono jde hlavně o to si sesumírovat, co vlastně člověk of kamen chce a pokud chce vše, nezbývá, než mít dvoje. Ze zkušenosti vidím jako ideální staré sporáky jak na vaření, tak na vytápění. Jenže do těch s mokrým dřevem jít nešlo. Uvařily, zatopily, vodu zehřály a žádná veliká obsluha.
Richtig.
Ale za přečtení stojí i třeba:
http://www.4-construction.com/cz/clanek ... ozlisovat/
a nebo:
http://www.4-construction.com/cz/clanek ... ena-kamna/
Ona totiž ta úplně původní finská pec nejsou jenom veliká kamna, která se někam postaví a napojí na komín, ale je to masivní zděný blok, jehož součástí jsou i zděné schody do patra, ve kterém jsou ložnice prakticky "na peci".

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Jakoraketová kamna

Příspěvek od poota »

Jak jsem slíbil, dávám fotky zatím poslední varianty jakoraketových kamen s terciálním vzduchem. Přikládací žlábek je kvůli přenositelnosti sklápěcí, poněkud cizorodě působící květináč rozhání spaliny proti tryskám terciálního vzduchu, což zlepšuje hoření.

Zdravím - poota
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Kamna Magnus

Příspěvek od poota »

Jak jsem již kdysi zmínil, topím dřevem v "dederonských" kamnech značky Magnus, které jsou stavěné na topení uhlím, od černého přes hnědé až k hnědouhelným briketám.
Pro topení dřívím mají nevýhodně tvarované topeniště s miskovitě tvarovaným dnem, které má uprostřed relativně malý pohyblivý rošt. Díky tomuto tvarování se dá efektivně topit polínky do délky 25 cm, i když jinak by se dala přikládat i polínka 33 cm. Škoda, je to o jeden řez na metru víc.
Topeniště je paralelně s čelní prosklenou stěnou přepažené litinovou deskou, pod jejímž spodním okrajem jsou spaliny vedeny k čelnímu okénku a nahoru, kde se rozcházejí do postranních sopouchů. Přikládá se horem uprostřed do poměrně vysoké šachty.
Vlevo se reguluje tah komína - pro nejnižší tah se přisává "falešný" vzduch, který pomáhá dohořívání spalin. Vpravo se mechanicky reguluje nasávání vzduchu pod rošt, což je ještě vylepšené bimetalovým proužkem, který při vyšší teplotě tento primární vzduch přivírá a s klesající teplotou pootevírá.
Pro topení dřevem tento způsob spalování (s primárním vzduchem) nefunguje zcela podle mých představ, takže ho používám jenom pro roztápění. Po roztopení primární vzduch zcela uzavřu a intenzitu hoření reguluji velikostí pootevření horních přikládacích dvířek. Vrstvu popela nechávám na roštu jako izolační a akumulační, protože roštem neprochází žádný (nebo téměř žádný) vzduch. Přívodem prakticky sekundárního vzduchu se tak improvizuje bezroštové topeniště. Popel při tomhle způsobu spalování je výrazně jemnější a je ho méně, což naznačuje lepší spalování.

Zdravím - poota
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
adam021
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: ned 02 pro 2012 16:06

jednoduche kachle na drevo do garaze

Příspěvek od adam021 »

Zdravim, prepacte mi ze sem davam takyto prispevok, no nenasiel som lepsie forum kde by som sa spytal. Chcem sa spytat ci by fungovali taketo jednoduche kachle na drevo do garaze ktore by som si vyrobil z nejakeho oceloveho sudu alebo niecoho podobneho. Na konci je odkaz na obrazok kachli. Dakujem

http://imageshack.us/photo/my-images/10 ... araze.jpg/


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: jednoduche kachle na drevo do garaze

Příspěvek od poota »

adam021 píše:.. ci by fungovali taketo jednoduche kachle na drevo do garaze ..
Samozřejmě fungovat budou, jenom asi nebudou mít nijak úžasnou účinnost.
Tím myslím to, že budou nejspíš produkovat dost hustý kouř a dost velké množství nepříliš kvalitního popela, protože pro hoření je k dispozici jenom primární vzduch. Pro lepší spalování by to chtělo přidávat ještě alespoň sekundární vzduch, případně přidat i vzduch terciární. Pro takový způsob spalování by bylo výhodnější dát barel naležato, aby vzniklo topeniště podobné jako používá systém Bulerjan. Výhodou by bylo i topení podstatně delšími poleny. Při dostatečně hustém roštu by se dal primární vzduch zkombinovat s terciárním tak, že by se nasával popelníkovými dvířky pod rošt, kterým by při zatápění volně procházel. Současně by se průchodem pod roštem ohříval a dvojitou zadní stěnou procházel nad šikmý děrovaný stupňovitý deflektor, odklánějící plameny dopředu k sopouchu ústícímu do komínové roury. Postupným zanášením roštu se omezí přísun primárního vzduchu ve prospěch vzduchu terciárního, což je příznivé. Vstup sekundárního vzduchu by měl být nespíš přikládacími dvířky a regulovatelný.
Vytápění prostoru, tedy předávání tepla do něj, je možné řešit buď sáláním horkého povrchu kamen, a nebo ohříváním vzduchu mezi dvojitým pláštěm a předávání tepla i na vzdálenější místa jeho koloběhem. Obojí má své výhody i nevýhody, ale to je na mnohem delší povídání a dá se to najít na různých stránkách.
Další věc je velikost vytápěného prostoru a k tomu potřebný výkon. Na běžnou garáž bude příliš velký a provoz kamen na seškrcený výkon je krajně nevýhodný. Mám pocit, že by bylo lepší se podívat po menším výchozím polotovaru, například 10 kg propanbutanová bomba apod.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: jednoduche kachle na drevo do garaze

Příspěvek od poota »

To adam021:
Promiň, nedopatřením jsem Ti smazal předchozí příspěvek, ve kterém jsi se ptal, zda nemám nějaký plánek a také že nevíš, co je sekundární a terciární vzduch.
Ještě jednou se omlouvám :oops:


Plánek nemám, ale zkus si pročíst celé vlákno, většina potřebného v něm už je.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
huhu
Zasloužilý člen
Příspěvky: 980
Registrován: ned 02 led 2011 17:48
Dal: 107 poděkování
Dostal: 23 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení dřevem

Příspěvek od huhu »

http://www.instructables.com/id/Buildin ... /?ALLSTEPS

nerozumím tomu, zaujal mě název, tak přikládám odkaz pro zajímavost


Někteří lidé mají pocit, že vědí lépe než já co a kam jsem chtěl napsat. Budiž blahoslaveni.
2Vcompany
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: pon 18 úno 2013 19:37

Re: Topení dřevem

Příspěvek od 2Vcompany »

Zdravím, hledám na netu nějaké informace k úpravě krbové vložky. Vlastním vložku Uniflame která disponuje pouze primárním vzduchem. Chtěl bych nějak tuto vložku opatřit sekundárním vzduchem k dosažení lepšího spalování a tím prodloužit dobu spalování a také snížit spotřebu dřeva. Vzhledem k velkému tahu jsem kouřovod opatřil klapkou a do komínu použil regulátor tahu, je to o něco lepší. Teď jsem zaizoloval sklo a nechal pouze vrchní vstup na vzduch. Hoření je pomalejší a plamen se převaluje a je sytě oranžový při zavřené klapce a primárního vzduchu. Kousek od kamen mám udělaný průduch ven pro přívod externího vzduchu a občas se stane, že plamen je modrý a povaluje se pouze u deflektoru. Myslím si, že když bych tento vzduch přivedl do vložky kolem obvodu vložky aby se předehřál, dosáhl bych tím dvoustupňové spalování. Nebo taky ne :-). Nemá někdo nějaký nápas, návod nebo radu? Díky moc


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Topení dřevem

Příspěvek od poota »

Z toho, co píšeš, mám dojem, že bychom si měli sjednotit číslování "vzduchů" (kolem skla se přivádí vzduch sekundární) - podívej se na http://www.upramene.cz/forum/viewtopic. ... 72#p104872

To, co chceš zřejmě dělat, je terciární vzduch, jehož přívod do plamenů se řeší většinou tak, že je zadní stěna topeniště dvojitá a ve skloněné části (deflektoru) se schodovitě se zužující mezerou. Úzké svislé stěny "schodů" mají řadu malých dírek, kterými se předehřátý vzduch postupně přidává do plamenů.

Pokud máš skutečně primární vzduch, to znamená přívod vzduchu zespoda pod rošt, tak můžeš topeniště předělat na bezroštové tím, že na rošt položíš litinový plát a nebo mastkovou dlaždici. Z prostoru pod roštem potom stačí převést vzduch do mezery před zadní stěnou atd.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
2Vcompany
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: pon 18 úno 2013 19:37

Re: Topení dřevem

Příspěvek od 2Vcompany »

Ahoj, děkuji za reakci, ten přívod pod roštem zní dobře, jen nevím, jak na to, zadní stěnu mám zdvojenou vyměnitelnou deskou. Myslíš jako za tu desku posílat vzduch pod deflektor?
Mám přesně tuto vložku: http://www.nejenkrby.cz/krbova-kamna-kr ... velka/1705


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Topení dřevem

Příspěvek od poota »

Nevím, jak je ta dvojitá stěna řešená. Záleží na tom, jestli se ta mezera dá nějak napojit na prostor pod roštem a nebo na venkovní prostor. Taky záleží na tom, jestli se dá nějakým způsobem vyřešit výstup teplého vzduchu na spodní stranu deflektoru do špiček plamenů. Možná že by bylo jednodušší udělat ještě jednu zadní stěnu, která by byla před tou původní a sahala až pod deflektor, kde by měla několik řad menších otvorů asi jako u struhadla. Mezera pod deflektorem se nemusí zužovat jenom schodovitě, ale může i plynule.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Odpovědět

Zpět na „Lidé sobě“