Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Diskuze k seriálu o magnetech

Své příspěvky můžete psát do "Diskuze".
Odpovědět
Uživatelský avatar
adam.benda
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1726
Registrován: čtv 15 bře 2007 12:03
Bydliště: Praha
Dal: 151 poděkování
Dostal: 258 poděkování

Re: elektron

Příspěvek od adam.benda »

Slavek Krepelka píše:Pokud se podíváme na vědecké schéma elektronu, zjistíme několik zajímavých skutečností. ...
+1 :good:

Je to jakýsi hromadný fenomén v pěkně širokém spektru, upínat se k umělým věcem, hodnotám a modelům. Zdrhli jsme přírodě, zdrhli jsme vesmíru. Zdrhli jsme sami sobě.


Uživatelský avatar
adam.benda
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1726
Registrován: čtv 15 bře 2007 12:03
Bydliště: Praha
Dal: 151 poděkování
Dostal: 258 poděkování

Re: elektron

Příspěvek od adam.benda »

huhu píše:
adam.benda píše:Chtěl bys "polarizovat" vodu? Resp., získat natočení všech molekul vlivem působení přitažlivých sil atomů kyslíků a odpudivvých sil atomu vodíku?
Přesně.
huhu, když by se Ti do toho chtělo, neudělal bys nějaké srovnání, abychom se pokusili zjistit, jestli celková dia-/para- -magnetičnost vychází jen z množství a dia-/para- -magnetičnosti díčích atomů té molekuly?

Dát dohromady samotné prvky, které jsou dia a které para a pak třeba nějaké molekuly pro srovnání, jestli to bude odpovídat?


huhu
Zasloužilý člen
Příspěvky: 980
Registrován: ned 02 led 2011 17:48
Dal: 107 poděkování
Dostal: 23 poděkování
Kontaktovat uživatele:

odebírač

Příspěvek od huhu »

adam.benda píše:
huhu píše:Chtěl bys "polarizovat" vodu? Resp., získat natočení všech molekul vlivem působení přitažlivých sil atomů kyslíků a odpudivvých sil atomu vodíku?
Přesně.
Napadla mě totiž zběsilost......
http://www.upramene.cz/forum/mods/bbcod ... ackdot.gif
Půjčím si text pod obrázkem :

Rozložení náboje u molekuly vody (červeně - , modře +). Hodnota elektrického dipólového momentu tyto nerovnoměrnosti popisuje jako vektor: tedy úsečku, jejíž velikost a orientace jsou "součtem" jednotlivých nerovnoměrností.


Tedy , srovnám-li všechny molekuly jedním směrem , což se zřejmě podaří leda v tloušťce jedné molekuly , nebo několika .... ,
pak na jedné straně logicky odebírám kladný náboj a na druhé záporný.
velikost molekuly vody je 3,1.10-9 m , náboj jednoho elektronu je určen e = 1,602 · 10-19 C.
Jakou plochu tedy potřebuju , abych vůbec něco naměřil ? Mě vychází 0,006qmm na jeden coulomb. !!!

A pokud má zůstat zachovaná hmota i energie částic ( kde ta se xakru bere ) , tak se mi to nemůže zhroutit , ani implodovat a musí mi to energii čerpanou čertvízkama dávat nafurt .......

Obrázek
otázka je , jak silným polem se podaří a jestli vůbec přemluvit vazby a další síly a jestli vůbec , anebo jestli by to šlo jiným způsobem


šílená konstrukce že ? :-)


huhu
Zasloužilý člen
Příspěvky: 980
Registrován: ned 02 led 2011 17:48
Dal: 107 poděkování
Dostal: 23 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: elektron

Příspěvek od huhu »

adam.benda píše: huhu, když by se Ti do toho chtělo, neudělal bys nějaké srovnání, abychom se pokusili zjistit, jestli celková dia-/para- -magnetičnost vychází jen z množství a dia-/para- -magnetičnosti díčích atomů té molekuly?

Dát dohromady samotné prvky, které jsou dia a které para a pak třeba nějaké molekuly pro srovnání, jestli to bude odpovídat?
Už mě to napadlo v souvislosti s bizmutem , který se chová jinak v čisté formě a jinak ve slitině.
Ale to je na dlouhé zimní večery .......


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: odebírač

Příspěvek od poota »

huhu píše:.. šílená konstrukce že ? :-)
Zkus se podívat na MHD, tedy nikoli na Městskou Hromadnou Dopravu, ale na Magneto Hydro Dynamický generátor. Možná, že by mohla být nějaká inspirace i ve vlákně DD - Dynamické Dielektrikum.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Majkl1
Stálý člen
Příspěvky: 83
Registrován: úte 31 kvě 2011 5:47
Dal: 1 poděkování
Dostal: 7 poděkování

RE

Příspěvek od Majkl1 »

Ještě jsem neměl čas projít všechna vlákna o magnetech a nevím, zda to tu již nebylo, ale přemýšlím o využití magnetů v autě místo alternátoru, který bych vyhodil pryč. A to tak, že bych na každou nápravu umístil velké magnety a cívky tak, aby se při pohybu nápravy magnety hýbaly uvnitř cívek. Myslíte, že je reálná šance za jízdy dostat cca 40A při 12V? Vím, že bych pak musel použít nějaký stabilizátor napětí a ošéfovat max. proud pro dobíjení baterie, kteoru bych vyměnil za větší. Zkrátka místo aktivního alternátoru použít pasivních a nevyužitých pohybů náprav, které by neměly vlastně vliv na výkon motoru. Osvětlení předělávám na Led, klimu nepoužívám, v létě nežhavím, takže bych živil jen řj ventilátory. Bez žhavení by mi stačilo max. 10A. Žhavení si bere 40A po dobu max. 90 vteřin, takže s občasným dobitím baterie, bych mohl přežít i zimu. Jen nemám představu kolik se dá vyždímat, když bych to použil v systému odpružení. Co na to fyzici?


Uživatelský avatar
adam.benda
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1726
Registrován: čtv 15 bře 2007 12:03
Bydliště: Praha
Dal: 151 poděkování
Dostal: 258 poděkování

Re: RE

Příspěvek od adam.benda »

Majkl1 píše:Ještě jsem neměl čas projít všechna vlákna o magnetech a nevím, zda to tu již nebylo, ale přemýšlím o využití magnetů v autě místo alternátoru, který bych vyhodil pryč. A to tak, že bych na každou nápravu umístil velké magnety a cívky tak, aby se při pohybu nápravy magnety hýbaly uvnitř cívek. Myslíte, že je reálná šance za jízdy dostat cca 40A při 12V? Vím, že bych pak musel použít nějaký stabilizátor napětí a ošéfovat max. proud pro dobíjení baterie, kteoru bych vyměnil za větší. Zkrátka místo aktivního alternátoru použít pasivních a nevyužitých pohybů náprav, které by neměly vlastně vliv na výkon motoru. Osvětlení předělávám na Led, klimu nepoužívám, v létě nežhavím, takže bych živil jen řj ventilátory. Bez žhavení by mi stačilo max. 10A. Žhavení si bere 40A po dobu max. 90 vteřin, takže s občasným dobitím baterie, bych mohl přežít i zimu. Jen nemám představu kolik se dá vyždímat, když bych to použil v systému odpružení. Co na to fyzici?
Ono se to možná nezdá, ale tento pseudo-alternátor na nápravách zvýší spotřebu o minimálně tolik Wattů, kolik jich pak poteče na nabíjení baterie. Třeba 40A při 12V, to je minimálně 480W, které bude muset motor vykázat navíc. Jasně, alternátor bude odoperován, ale dle mého by měl mnohem lepší účinnost, než jiné náhražky generující elektřinu. Pošli kdyžtak obrázky, jak přesně by sis představoval, že se bude magnet v cívkách na nápravách pohybovat. Číhá tam řada nenápadných detailů, které mohou generování elektřiny zefektivnit.


Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: odebírač

Příspěvek od Slavek Krepelka »

huhu píše: otázka je , jak silným polem se podaří a jestli vůbec přemluvit vazby a další síly a jestli vůbec , anebo jestli by to šlo jiným způsobem šílená konstrukce že ? :-)
Vortex
Ahoj, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: RE

Příspěvek od Slavek Krepelka »

Majkl1 píše:Ještě jsem neměl čas projít všechna vlákna ....... když bych to použil v systému odpružení. Co na to fyzici?
Nazdar Mike,
No, to sis vymyslel práci. Co takhle alternátor nechat alternátorem jak je, akorát ho dát na spínač, aby běžel jenom když brzdíš? On stejně běží většinu času tak nějak naprázdno, pokud jsou dobité baterky a nesvítíš atd. Navíc by sis mohl pořídít silnější než asi máš a trochu by sis přiušetřil i brzdy. Pokud by sis na to dal i elektronický spínač, aby alternátor nakopl normálně, když baterky spadnou pod nějakou předurčenou hodnotu, ušetřil by sis nepříjemná překvapení, hlavně pak v zimě zmrzlé baterie.

Adam Tě asi nesprávně pochopil, co se týče výroby elektriky. Z jeho odpovědi mám dojem, že uvažoval o rotačním generátoru, spíše než "šukacím".

Dalším zajímavým projektem by bylo využití výfukových plynů v jakémsi mechanickém tlumiči, něco na způsob turba. I by to bylo snadnější vyřešit. Nicméně, nevidím to jako podstatnou úsporu zatímco způsob jízdy dělá divy.

Ahoj, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
Uživatelský avatar
adam.benda
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1726
Registrován: čtv 15 bře 2007 12:03
Bydliště: Praha
Dal: 151 poděkování
Dostal: 258 poděkování

Styl jízdy

Příspěvek od adam.benda »

Slavek Krepelka píše:Adam Tě asi nesprávně pochopil, co se týče výroby elektriky. Z jeho odpovědi mám dojem, že uvažoval o rotačním generátoru, spíše než "šukacím". ...
Sic uvažoval, ale aby to s tím šukacím nevyšlo nastejno...

Slavek Krepelka píše:... zatímco způsob jízdy dělá divy. ...
Tak tak :hip:
Každá jízda co nejvíc plynulá a co nejvíc na neutrál.
Klidně mě někdo nařkněte, že neutrál by se neměl takto používat kvůli brzdné dráze, šetření brzd a já nevím čeho všeho, ale já jsem přesvědčený o tom, že rozdíl v obou případech je poměrně malý a úspora peněženky se v tomto smyslu vyplatí víc. A navíc, to ticho a ta ladná a lehká plynulost jízdy přináší i nějaké to psychické obohacení. Tedy alespoň u mne.

I několik litrů na 100 km šetřím tak, že jakmile v dálce vidím červenou nebo nějakou blokádu, vysazuji na neutrál a hraju si z brzdičkou, abych tam akorát doplul a jemně zastavil. A ejhle, co se velice často stane? Mezi tím skočí zelená nebo se kolona rozjede a vůbec nemusím zastavit a rozjíždět se (!!) (= šílené množství spotřebované energie). Můžu krásně plynule navázat bez zastavení a rodinka sedící vzadu může poklidně dál spát bez "poskakování". :good:


Majkl1
Stálý člen
Příspěvky: 83
Registrován: úte 31 kvě 2011 5:47
Dal: 1 poděkování
Dostal: 7 poděkování

RE

Příspěvek od Majkl1 »

Já vím, že styl jízdy je asi největší spořínek. Já jezdím plynule, používám UFko od mistra Poota, stavím TRko mistra Sao, mám magnety na palivovým potrubí. To vše mi spotřebu již snížilo a o dost. Mám objednaný i generátor HHO. Když si vemu, že na studeným motoru a 120A altíku mi při žhavení ukazuje diagnostika zatížení 65% a normál jízdy 35-40%, tak mi vychází, že altík nějakou dobu bere přes 1kW jen samotnou výrobou proudu, plus ztráty na ložiskách atd. Při normál jízdě je to půl až 3/4 kilowaty. Při normál jízdě jede motor na minimum, hrubým odhadem kolem 10-30%? Tudíž můj 81kw motor při normál cestě jede na 8-25kw při kterých si veme X litrů. Pokud bych z oněch 8-25kW ušetřil dalších 0,5-1kW , tak to není zanedbatelná část, ne?
Technicky jsem nad tím ještě nepřemýšlel, ale např. na rameno/nápravu upevnit cívku tak, aby se magnet připevněný na karoserii pohyboval uvnitř cívky.
Celé jsem to sem hodil jen proto, že nemám patřičného vzdělání v oboru el. (ale snažím se to dohánat) a nemám proto ani šajn, jak velký magnet a cívka, jak rychlé pohyby magnetu atd. jsou potřeba k výrobě cca 0,5-1kw (oněch cca 40A při 13,5V). Už si rozumíme? Neříkám, že to budu realizovat, jen hledám další možnosti, jak i nadále snížit spotřebu. Co mi vyjde jako zajímavé, to odzkouším.
Jen jsem si říkal, že využití jinak nevyužitých pohybů nápravy v kolmém směru na směr jízdy nemaje vliv na rotaci kol, by mohla být jedna z cest.
Apropo mě neutrál naopak zvedne spotřebu, neb mám TDI a tudíž při nesešlápnutém plynu mám nulovou spotřebu.
U těch výfukových plynů mi to přijde jako slepá cesta.


Uživatelský avatar
adam.benda
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1726
Registrován: čtv 15 bře 2007 12:03
Bydliště: Praha
Dal: 151 poděkování
Dostal: 258 poděkování

Re: Styl jízdy

Příspěvek od adam.benda »

kykyrida píše:Palubní počítač odnaučí jezdit na neutrál. Důvody jsou zřejmé. Zastavit a rozjíždět tak leda na traktoru při zařazování redukce.
Se zařazeným stupněm není nutno zastavovat.
Tak asi bude záležet na typu motoru, jak už tu bylo výše zmíněno.
Já mám Škodu Formana z roku '93, tam "palubní počítač" hovoří zcela jasně... :D


Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: Styl jízdy

Příspěvek od Slavek Krepelka »

adam.benda píše: Tak asi bude záležet na typu motoru, jak už tu bylo výše zmíněno.
Já mám Škodu Formana z roku '93, tam "palubní počítač" hovoří zcela jasně... :D
No, už to tu je i mnohde jinde, ale házím z větších a delších kopců do neutrálu i automat (Lincoln Towncar 94), taky přesně to, co popisuje Adam, tedy hlídat si světla dlouho dopředu, taky si hlídat provoz pěkně dopředu, naučit se akcelerovat s kopce a nedřít to do kopce, ba i to nechat trochu spomalit atd. a vyčíhat si optimální (na spotřebu) rychlosti auta ve městě a venku. Oproti mé polovičce, která není žádný James Hunt, dovedu jet o 3 až 3.5 L míň na 100 km a přitom rychleji. Naučil mne to právě ten palubní instantní počítač. Nicméně to tu dost plevelíme :oops:

Ahoj, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
huhu
Zasloužilý člen
Příspěvky: 980
Registrován: ned 02 led 2011 17:48
Dal: 107 poděkování
Dostal: 23 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Styl jízdy

Příspěvek od huhu »

Slavek Krepelka píše:........ házím z větších a delších kopců do neutrálu i automat ..................... Nicméně to tu dost plevelíme :oops:
Ahoj, Slávek.
kvůlivá plevele jsem to chtěl původně napsat adamovi do pošty. Ale vidím, že je to téma co zajímá víc lidí.

Moderní automaty mají volnoběžku ( vypínací/zapínací čudlítkem, aby se dalo i brzdit motorem( opel, nissan) ).
já sám mám na průměrné rychlosti 54 spotřebu 5,4. bez neutrálu je o víc než litr vyžší.


Uživatelský avatar
adam.benda
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1726
Registrován: čtv 15 bře 2007 12:03
Bydliště: Praha
Dal: 151 poděkování
Dostal: 258 poděkování

Jetel a vodní molekuly

Příspěvek od adam.benda »

Slavek Krepelka píše:... Nicméně to tu dost plevelíme :oops: ...
Občas zlehka zaplevelit a odlehčit odbornou debatu nakonec nemusí být nic špatného, když se to nepřežene. :D
On ten plevel - například jetel luční - když roste na poli, na jeho kořínkách si lebedí bakterie Rhisobium, které přeměňují dusíkaté látky a dodávají do půdy důležité živiny. Pěstovaným plodinám se pak daří o mnoho lépe.

Dobrá, tak teda zase k těm magnetům :-)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

huhuovi šrotuje v makovici zajímavá šílenost s natočením vodních molekul.
Voda a její struktury, to bude skutečně vysokej level,
ale proč neudělat jednoduchý experiment se zkumavkou, magnetem a ze zkumavky půjdou dva drátky...
...ale zatím asi jen na měřič náboje.
Sám nevím, proč si dopředu tipuju, že to neukáže nic.


Odpovědět

Zpět na „Seriál o magnetech + Diskuze“