Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Přestavba motoru Š120 na stirling
Moderátor: JiMi
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 255
- Registrován: pát 02 dub 2010 11:39
- Dostal: 1 poděkování
k
KATASTROFA!!!! Právě jsem zjistil, že můj vynález udělat stirlinga ze dvou stejných motorů už tady psal 09. prosince 2007 Ilem! Ach jo...
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 2448
- Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
- Bydliště: Liberec
- Dal: 471 poděkování
- Dostal: 212 poděkování
Re: k
Konečně nějaká zasloužilá dobrá zpráva, potvrzující že vše už jednou bylo vymyšlenoStepanPepan píše:KATASTROFA!!!! Právě jsem zjistil, že můj vynález udělat stirlinga ze dvou stejných motorů už tady psal 09. prosince 2007 Ilem! Ach jo...
Re: k
Stepane, to mas z toho zes to vlakno necet nez si sem zacal psat, nekteri tak ucinili tahle myslenka me osobne potesila, protoze sem si jen overil ze to nenapadlo jen me a tudiz by to mohla byt schudna cesta. Ted to jen stvoritStepanPepan píše:KATASTROFA!!!! Právě jsem zjistil, že můj vynález udělat stirlinga ze dvou stejných motorů už tady psal 09. prosince 2007 Ilem! Ach jo...
Pro 1220 - to zkapalnovani vz´duchu je zajimavy, premejslim, k cemu by se to ted mohlo hodit... ze by chlazeni studeny casti stirlinga? asi by byla slusna ucinnost!
Zdravi Stirling
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Nemusí to přece být vzduch
vzduch co se zkapalňuje, papř freon, nebo propan butan....................
k.
k.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1477
- Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
- Dal: 8 poděkování
- Dostal: 8 poděkování
Re: Vrátím se k tomu, co jsem namaloval.
Ceramic http://www.retech.com/3w/index.php?inc= ... =2&lang=cz . NonIlem píše:Na tom mým řešení je jeden velký problém. A to nemožnost dosáhnout vysokých teplot na teplé straně. Důvod je jednoduchý. Prostě by se to zadřelo. Není to čím při vysokých teplotách mazat.
And Cooper
http://www.retech.com/3w/index.php?inc= ... 11&lang=cz
http://www.retech.com/3w/index.php?inc= ... =7&lang=cz
Kontakt na obch. zástupce: p. Procházka - RETECH - 777 157 261 - velmi ochotný člověk
The fact that a new idea is ridiculed doesn't increase its likelihood of being eventually found to have merit. Most new ideas, even in science, fail, and are quietly swept under the rug of history - D.E.S.
Mazani
aNONyme, mas pravdu, moderni chemie nam dovoluje mazani i v ponekud extremnich a silenych podminkach. Kdysi (tak cca 20 let) sem mel v ruce vzorek maziva pro vysoke teploty cca 800 stupnu, bylo to na bazi medi a byla to vazelina urcena na veci kolem peci. Tedy pomaly pohyby a velky zatizeni. Od ty doby se HODNE pokrocilo, jen se tady o tom jaksi moc nemluvi.
1220, na propan butan sem uz myslel taky, akorat bych se trochu bal aby se mi to nerozdestilovalo od sebe navzajem, takze bych asi volil cistej propan ale to je jeste daleko. To zkapalnovani me zaujalo protoze sem mel moznost si trochu hrat s kapalnym dusikem a bylo to zajimavy. Chova se to jako prave vrouci voda.
Muj vehement je momentalne "u ledu", pac sem zdravotne mimo provoz. Aspon mam cas premejslet nad resenim problemu.
Zdravi Stirling
1220, na propan butan sem uz myslel taky, akorat bych se trochu bal aby se mi to nerozdestilovalo od sebe navzajem, takze bych asi volil cistej propan ale to je jeste daleko. To zkapalnovani me zaujalo protoze sem mel moznost si trochu hrat s kapalnym dusikem a bylo to zajimavy. Chova se to jako prave vrouci voda.
Muj vehement je momentalne "u ledu", pac sem zdravotne mimo provoz. Aspon mam cas premejslet nad resenim problemu.
Zdravi Stirling
Zase trochu teorie...
Zdravim vsechny lidi,
povedlo se mi za dlouhych (pod)zimnich veceru najit zase kus kloudnyho dokumentu, kterej stoji za to poslat dal :-)
Stirling
povedlo se mi za dlouhych (pod)zimnich veceru najit zase kus kloudnyho dokumentu, kterej stoji za to poslat dal :-)
Stirling
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1546
- Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
- Bydliště: Trnavský kraj
- Dal: 2 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
Re: Zase trochu teorie...
1980... dosť dlhé zdržanie vývoja... tak ma napadá otázka: QUI BONO?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: Zase trochu teorie...
Díky za další "krmivo".
Sleduji to docela pečlivě, ale zatím mám dojem, že všechny dosavadní konstrukce "stirlingů" jsou zatíženy přejímáním klíčových detailů z motorů, které pracují v naprosto odlišných podmínkách, kterým jsou také podřízeny. Mám na mysli konkrétně třeba kulaté válce a písty těsněné pomocí kroužků, které je výhodné pro spalovací motory s malými objemy a vysokými tlaky. U nich se profuk řeší snadno odvětráním klikové skříně, a tření se řeší mazáním. Použitím téhož principu u stirlinga se docílí pro dosažení srovnatelného výkonu několikanásobně těžšího monstra.
Stirling pracuje na principu přemisťování velkého množství média a rozdílu jeho objemů při různých teplotách, přičemž rozdíly tlaků jsou ve srovnání se spalovacími motory celkem zanedbatelné. Pro mě z toho vyplývá, že vhodnou cestou je extrémní zvětšení plochy pístu, aby se při nízkém tlaku docílilo větší síly na ojnici. Současně je vhodné extrémní zkrácení zdvihu, které při téže, a to dosti nízké, střední pístové rychlosti dokáže zvýšit otáčky.
Vzhledem k tomu, že pracovní médium stirlinga nemá obsahovat pokud možno žádná maziva, je potřeba se poohlédnout po těsnění, které nemá tření. Zatím nejlépe vypadají membrány, kterým navíc malý zdvih docela vyhovuje.
Nečiním si nárok na neomylnost a také nemíním podat návrh konkrétního řešení, takže to berte jenom jako námět k zamyšlení. Pokud chceme výkon ekvivalentní litrovému spalovacímu motoru, musíme se smířit s tím, že budeme potřebovat zdvihový objem pět litrů a spíš ještě víc. A to pokud možno při stejné váze, bez speciálních materiálů a snazší vyrobitelnosti.
Zdravím - poota
Sleduji to docela pečlivě, ale zatím mám dojem, že všechny dosavadní konstrukce "stirlingů" jsou zatíženy přejímáním klíčových detailů z motorů, které pracují v naprosto odlišných podmínkách, kterým jsou také podřízeny. Mám na mysli konkrétně třeba kulaté válce a písty těsněné pomocí kroužků, které je výhodné pro spalovací motory s malými objemy a vysokými tlaky. U nich se profuk řeší snadno odvětráním klikové skříně, a tření se řeší mazáním. Použitím téhož principu u stirlinga se docílí pro dosažení srovnatelného výkonu několikanásobně těžšího monstra.
Stirling pracuje na principu přemisťování velkého množství média a rozdílu jeho objemů při různých teplotách, přičemž rozdíly tlaků jsou ve srovnání se spalovacími motory celkem zanedbatelné. Pro mě z toho vyplývá, že vhodnou cestou je extrémní zvětšení plochy pístu, aby se při nízkém tlaku docílilo větší síly na ojnici. Současně je vhodné extrémní zkrácení zdvihu, které při téže, a to dosti nízké, střední pístové rychlosti dokáže zvýšit otáčky.
Vzhledem k tomu, že pracovní médium stirlinga nemá obsahovat pokud možno žádná maziva, je potřeba se poohlédnout po těsnění, které nemá tření. Zatím nejlépe vypadají membrány, kterým navíc malý zdvih docela vyhovuje.
Nečiním si nárok na neomylnost a také nemíním podat návrh konkrétního řešení, takže to berte jenom jako námět k zamyšlení. Pokud chceme výkon ekvivalentní litrovému spalovacímu motoru, musíme se smířit s tím, že budeme potřebovat zdvihový objem pět litrů a spíš ještě víc. A to pokud možno při stejné váze, bez speciálních materiálů a snazší vyrobitelnosti.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Pro Stirling & company
cesta do pekel .... mám zatím pouze nastříhané měděné destičky a nafrézovaná žebra k tomu,
pustil jsem se totiž do budování vnitřního schodiště v mojí ruině, neboť se ta tuhá zima nějak zpožďuje ..............
jinak jen obyčejný písťák sice s jedním pístem ale nic moc.......
Kdo ví možná, že úplně nová generace stirlinga bude mít třeba tvar tzv. kleinovy láhve.......:
http://fyzmatik.pise.cz/73355-matematicka-lahev.html
K.
pustil jsem se totiž do budování vnitřního schodiště v mojí ruině, neboť se ta tuhá zima nějak zpožďuje ..............
jinak jen obyčejný písťák sice s jedním pístem ale nic moc.......
Kdo ví možná, že úplně nová generace stirlinga bude mít třeba tvar tzv. kleinovy láhve.......:
http://fyzmatik.pise.cz/73355-matematicka-lahev.html
K.
Membrana
Membrana je pekna akorat pro demoverzi pracujici pri pokojove teplote plus minus neco malo. Pooto, kdyby sis s tim nekdy hral, tak zjistis ze i na membrane jsou ztraty pri jejim pohybu. Teda pokud by nebyla kovova a zmeny by probihaly v ramci pruznych deformaci. Pak ale narazis na dalsi problem jmenem skodlivy prostor (jako na kompresoru) a s vyplachovanim takovyho velkyho vyvrtu a malyho zdvihu to taky neni valny. Stejne vykon mas danej premistenym mnozstvim media a zmenou jeho teploty, na vrtani a zdvihu to nezavisi. Nakonec klika - clovece velkej pist ma sice malou stredni rychlost a velkou silu, jenze tenhle zisk jde proti zdvihu, protoze kroutici moment je sila krat rameno, takze ve vysledku zase prd ono ne nadarmo se vetsina konstrukci mota okolo ctverce (stejnej zdvih jako vrtani), protoze velky odchylky jakymkoliv smerem neprinasi nic pozitivniho. Spis naopak, vzhledem k nutnosti spis pomalejsiho presouvani media mi to vychazi na vetsi zdvih pri mensim vrtani.
Ale tohle ber jenom jako muj soukromej pohled na vec, vzdyt i ten muj vehement ma mensi zdvih nez vrtani, coz je ale dano tim co sem sehnal a ne tim co bych chtel.
S tim tesnenim pistu ve valci - to neni takova traga, pokud bude pod pistem podobnej tlak jako nad nim, tak muze bejt dost velkej a na pist pusobi jen jeho rozdil. Co profoukne jednou pod pist za chvilku zase vyfoukne nad pist (je toho stejne malo). Dulezita je tam pak ucpavka na hrideli ze skrine ven, ktera uz je v poho. Ano, naroste vaha celyho aparatu, ale stavim stabilni motor kde je mi to fuk (dokonce je to jista vyhoda kvuli vibracim). Az budu delat pohon letadla, tak tu vahu resit budu
Kdyby chtelo bejt trochu vic volnyho casu, ta cesta by byla o neco snazsi a hlavne rychlejsi!
Jinak ta knizka ze ktery byl uryvek byla z roku 1977, chlapci od Forda uz meli primy vstrik paliva do valce a tech zajimavosti tam bylo mnohem vic. Vsechno ale narazi na problem s prachama - bud by to bylo na vyrobu o malicko drazsi, nebo by to bylo provozne moc levny. To prvni nezkousnou kravataci v automobilce, to druhy zase paka ve vlade.
Mejte se krasne a doufam ze budu moct brzo pokracovat i rukama, nejen hlavou!
Zdravi Stirling
Ale tohle ber jenom jako muj soukromej pohled na vec, vzdyt i ten muj vehement ma mensi zdvih nez vrtani, coz je ale dano tim co sem sehnal a ne tim co bych chtel.
S tim tesnenim pistu ve valci - to neni takova traga, pokud bude pod pistem podobnej tlak jako nad nim, tak muze bejt dost velkej a na pist pusobi jen jeho rozdil. Co profoukne jednou pod pist za chvilku zase vyfoukne nad pist (je toho stejne malo). Dulezita je tam pak ucpavka na hrideli ze skrine ven, ktera uz je v poho. Ano, naroste vaha celyho aparatu, ale stavim stabilni motor kde je mi to fuk (dokonce je to jista vyhoda kvuli vibracim). Az budu delat pohon letadla, tak tu vahu resit budu
Kdyby chtelo bejt trochu vic volnyho casu, ta cesta by byla o neco snazsi a hlavne rychlejsi!
Jinak ta knizka ze ktery byl uryvek byla z roku 1977, chlapci od Forda uz meli primy vstrik paliva do valce a tech zajimavosti tam bylo mnohem vic. Vsechno ale narazi na problem s prachama - bud by to bylo na vyrobu o malicko drazsi, nebo by to bylo provozne moc levny. To prvni nezkousnou kravataci v automobilce, to druhy zase paka ve vlade.
Mejte se krasne a doufam ze budu moct brzo pokracovat i rukama, nejen hlavou!
Zdravi Stirling
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: Membrana
Dík za názor, jen jsem si tak lehce zainspiroval, samozřejmě rozhodující je jenom praktická realizace.
A ať už Ti to jde brzo i těma rukama - poota
A ať už Ti to jde brzo i těma rukama - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: Pro Stirling & company
To néé, jak bys do ní uzavřel pracovní médium? A navíc třeba pod tlakem!1220 píše:.. Kdo ví možná, že úplně nová generace stirlinga bude mít třeba tvar tzv. kleinovy láhve....
Má to jenom jeden povrch, a se všech stran je to všude stejně zvenku jako zevnitř!
Dyť to by nešlo, ani kdyby to bylo celý "gumový"!
Teda Tys mi dal
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: Membrana
Sice taky souhlas, ale přece jen ...Stirling píše:... vykon mas danej premistenym mnozstvim media a zmenou jeho teploty, na vrtani a zdvihu to nezavisi. Nakonec klika - clovece velkej pist ma sice malou stredni rychlost a velkou silu, jenze tenhle zisk jde proti zdvihu, protoze kroutici moment je sila krat rameno, takze ve vysledku zase prd
Když chci větší krouťák, tak při stejným středním tlaku zkrátím zdvih na třetinu a současně třeba 9x zvětším plochu pístu - ať počítám, jak počítám, kroutící moment mi pořád vychází kolem 3x většího.
Vono to kratší rameno zmenšuje krouťák jenom když je síla stejná.
Jenomže pro stejný zdvihový objem se zkrácením zdvihu se musí zvětšit plocha. Když se tedy nezmění objem, ale po zkrácení ramene je tam ve výsledku celkem prd, pak to znamená, že tam ten prd mušel bejt už před tím taky, čiliže za to ten zdvih nemůže.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Kroutak
Když chci větší krouťák, tak při stejným středním tlaku zkrátím zdvih na třetinu a současně třeba 9x zvětším plochu pístu - ať počítám, jak počítám, kroutící moment mi pořád vychází kolem 3x většího.
Pooto, kdyz zkratim zdvih na tretinu, ale plochu pistu znvednu 9krat, tak sem ztrojnasobil zdvihovej objem, z toho plyne (pro stejnych otackach) ten trojnasobnej kroutak.
No ale jeste trochu jinak: Vykon motoru (jakyhokoliv) je danej zdvihovym objemem a rychlosti s jakou ho menim. Pokud mas dlouhej zdvih a maly vrtani, tak to pobezi pomaleji ale s velkym kroutakem - anglicka skola. Se stejnym vrtanim a malym zdvihem dostanes vetsi otacky a mensi kroutak - italska skola, abys dostal stejnej vykon musis mit vetsi otacky. Pro co nejlepsi termodynamickou ucinost je dobry mit ty deje co nejpomalejsi. To je jedna z tichych podminek Carnotova cyklu, moc se o ni nemluvi, receno jinak se na ni casto zapomina.
Pokud potrebuju co nejmensi objem plynu v trubkach, tak ty trubky budou co nejmensi a dostavam se k tem pomalym otackam, pac to tam leze pomaleji.
Kazdopadne az to roztocim tak Ti reknu jak se to chova
Pro pripadnou dalsi stavbu uz mam vybranej klikovej mechanismus se zdvihem hodne pres 100 mm, to bude uz natvrdo energeticka zalezitost... uvidime
Zdravi Stirling
Pooto, kdyz zkratim zdvih na tretinu, ale plochu pistu znvednu 9krat, tak sem ztrojnasobil zdvihovej objem, z toho plyne (pro stejnych otackach) ten trojnasobnej kroutak.
No ale jeste trochu jinak: Vykon motoru (jakyhokoliv) je danej zdvihovym objemem a rychlosti s jakou ho menim. Pokud mas dlouhej zdvih a maly vrtani, tak to pobezi pomaleji ale s velkym kroutakem - anglicka skola. Se stejnym vrtanim a malym zdvihem dostanes vetsi otacky a mensi kroutak - italska skola, abys dostal stejnej vykon musis mit vetsi otacky. Pro co nejlepsi termodynamickou ucinost je dobry mit ty deje co nejpomalejsi. To je jedna z tichych podminek Carnotova cyklu, moc se o ni nemluvi, receno jinak se na ni casto zapomina.
Pokud potrebuju co nejmensi objem plynu v trubkach, tak ty trubky budou co nejmensi a dostavam se k tem pomalym otackam, pac to tam leze pomaleji.
Kazdopadne az to roztocim tak Ti reknu jak se to chova
Pro pripadnou dalsi stavbu uz mam vybranej klikovej mechanismus se zdvihem hodne pres 100 mm, to bude uz natvrdo energeticka zalezitost... uvidime
Zdravi Stirling