díky za odpověď, ale vezměme to popořadě,
1) Situace je tu sice už nějaký ten pátek dosti podivná, ale pokud se mne chce kdokoliv zeptat na cokoliv, tak mu odpovím i veřejně, neslibuji však, že odpovím vždy a na vše. To budu raději statečně mlčet.
2) Víš ono je to asi tak, že pokud mi chceš přidat karmu, tak mi ji klidně přidej jenom imaginárně, protože já si na vyznamenání moc nepotrpím (kdo to má potom pořád přendavat na pyjamo a zase zpátky, že ??)
3) Myslím, že tato knížka tu na fóru ještě citována nebyla, dost možná si to pleteš s Mimem zmiňovaným titulem "Plynná paliva pro pohon automobilů" autorů: Tůma-Frček. Tato publikace je o chlup mladší a jako 13tý svazek ve své edici "Knižnice odborného vzdělávání" ji vydal Orbis roku 1947 v nákladu 3500 výtisků. Takže jich už na světě asi moc nebude (i když, třeba tady je k mání za dvě kilča
http://www.zelenka-veterani.cz/foto/2110.jpg ).
4) Hlavu - patu. No, budu jedině rád, pokud to komukoliv pomůže, např. i zamyslet se alespoň trochu jinak (nebo třeba zbavit se naučených klišé).
5) Co se toho týče, tak dávam do placu jednu docela starou myšlenku(zde zjevně kacířskou) :
Což takhle nacpat vodík (BP) do klasického Diesla?? Za války se takto docela běžně předělávaly zmíněné motory z nafty na generátorový plyn (CO + H2). A zapalovalo se to potom vstříknutím docela malé kapičky lehce vznětlivého oleje. Toť vše.
6) A když už jsme u těch nafťáků, tak přidávám navrch ještě jednu malou třešinku. Bronsnův motor.
Cituji: První Dieslův motor pracoval úsporně. Spotřeboval málo nafty. Byl však velmi složitý, drahý a vyžadoval mnoho obsluhy. Proto se hledělo motor zjednodušit. Chopil se toho holandský inženýr Jan Brons (zvaný Bronzovej Honza) a provedl to vskutku radikálně.
a zbytek najdete v příloze
Závěr pojednání o tomto motoru, díky němuž se přestal pro některé "drobné" nedostatky používat, je sice drobným zklamáním, ale pro naše účely by to, si myslím, nemuselo moc vadit, zvláště pokud se to zkombinuje s dalšími známými principy.
Hezké zamýšlení vám všem přeji, třeba nad tím, že naši předkové vskutku nebyli žádní blbci.
A že my zase máme k dispozici ty krásné nové a moderní materiály.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.