buky píše:Tuco píše:Jé pardón. Tyhlecty pořadový číslovky mi nikdy moc nešly. Nahraďte proto v mém předchozím příspěvku slovo "první" výrazem "nějaký jiný než třetí"

Jinak promiň buky, ale já to vzdávám. Když v první větě odkejveš že zrychlení při působení síly závisí na hmotnosti a ve druhé sílu a zrychlení bezostyšně zaměníš tak já už vážně nevim.
Tuco, ne nerozumíme si.
Ja přěce všechno nespochybňuji. Bavíme se o děle kde je akční i reakční síla. Zrychlení samozřejmně závisí na hmotnosti tělesa, ale to odporuje 3. Newtonovmu zákonu. To znamená že, ak akční síla je rovná reakční síle, tak by dělo i koule dostali jednaké zrychlení!!!
Rozumíme si?!
Gillian, skus nějakej protiargument z praxe ať se poteším
Gabiko, všechno v pohodě už jsi začínám zvikat že když jsou naši učitelé v koncích, tak se raději odmlčí.
Tak ještě jednou ale píšu to jen kvůli Gábině, jelikož mám slabost k něžnému pohlaví.
U děla je potvrzen druhý i třetí Newtonův zákon. Začnu třetím. Doufám, že jsme se již shodli na tom, že akční síla se rovná reakční. Před chvilkou jsi to napsal, tak doufám, že to zase nezrušíš.
A teď druhý Newtonův zákon. pro jistotu ho ještě jednou ocituju:
"Jestliže na těleso působí síla, pak se těleso pohybuje se zrychlením, které je přímo úměrné působící síle a nepřímo úměrné hmotnosti tělesa." Pořádně si to přečti. Co ztoho vyplívá, jestliže jsou síly stejné a hmotnosti různé? Zrychlení je nepřímo úměrné hmotnosti tělesa. Když to přeložím tak, aby to pochopila i moje babička, těžké těleso (dělo) dostane působením stejné síly menší zrychlení, než lehké těleso (dělová koule). Kdyby koule i dělo měly stejnou hmotnost, pak by platilo, že budou mít i stejné zrychlení.
Dokonce máš potvrzeno i to, že akční a reakční síla mají opačný směr. Koule letí na jednu stranu, dělo odjede na opačnou.
A pokud jde o to, že se učitelé odmlčí, když jsou v koncích, Ty jsi nejspíš kluk, který nemá nic jiného na práci, než vysedávat u kompu. My jsme pracující lidé, kteří mají na práci i jiné věci, než jen sedět u PC a do nekonečna odpovídat na stejné otázky. Například musím živit tři takové děti, které nemají na práci nic jiného, než sedět u kompu a přispívat do různých diskuzních skupin. Proto jsem na takové zloděje času trochu alergický.
Kdybych chtěl strávit tolik času vyučováním fyziky, tak napíšu učebnici a budu ji prodávat za peníze. Tady se nechávám okrádat o čas zadarmo, a když si pak ani nepřečteš, co jsem ti napsal, je mi to dost líto.