Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Dávkování: Ivermectin - Fenbendazol - Mebendazol

Newton a jeho zákony

Filosofie přírodních jevů.
Odpovědět
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: kolotoč

Příspěvek od poota »

buky píše:...Od čeho závisí nekolikanásobní g, ak raketa letí konstantní rychlostí.
buky, jsi si opravdu jist tím, že umíš číst? Tedy myslím tím čtené nejenom vidět očima, ale také vnímat?
Ilem píše:...Raketa samozřejmě letí konstantní rychlostí až po vyhoření paliva a do té doby je tam několikanásobek g.
Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
buky
Zasloužilý člen
Příspěvky: 838
Registrován: ned 17 kvě 2009 22:21
Dal: 10 poděkování
Dostal: 20 poděkování

Re: kolotoč

Příspěvek od buky »

poota píše:
buky píše:...Od čeho závisí nekolikanásobní g, ak raketa letí konstantní rychlostí.
buky, jsi si opravdu jist tím, že umíš číst? Tedy myslím tím čtené nejenom vidět očima, ale také vnímat?
Ilem píše:...Raketa samozřejmě letí konstantní rychlostí až po vyhoření paliva a do té doby je tam několikanásobek g.
Zdravím - poota
Buď jsem vedle já nebo ty.

Při startu rakety působí na kozmonauta přetaženi asi 9g.

A ja se ptám: Je tohle přetažení při zrychlování rakety anebo už při konstantní rychlosti rakety.

Konstantní rychlost považuju za rychlost kdy už nedochází k zrychlování.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: kolotoč

Příspěvek od poota »

Škoda - neumíš!

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3120
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: kolotoč

Příspěvek od Ilem »

buky píše:
poota píše:
buky píše:...Od čeho závisí nekolikanásobní g, ak raketa letí konstantní rychlostí.
buky, jsi si opravdu jist tím, že umíš číst? Tedy myslím tím čtené nejenom vidět očima, ale také vnímat?
Ilem píše:...Raketa samozřejmě letí konstantní rychlostí až po vyhoření paliva a do té doby je tam několikanásobek g.
Zdravím - poota
Buď jsem vedle já nebo ty.

Při startu rakety působí na kozmonauta přetaženi asi 9g.

A ja se ptám: Je tohle přetažení při zrychlování rakety anebo už při konstantní rychlosti rakety.

Konstantní rychlost považuju za rychlost kdy už nedochází k zrychlování.
Kde jinde by se tam vzalo 9g, než od zrychlování rakety? Kdyby raketa letěla konstantní rychlostí v gravitačním poli Země působí na ni 1g. Potíž je v tom, že když raketa přestane zrychlovat, je už gravitační pole Země zanedbatelné. Jink by spadla zpátky. Takže když raketa letí konstantní rychlostí, je ve stavu beztíže, čili g=0.
Pro hnidopichy - trochu jsem to zjednodušil pro lepší pochopení. Vysvětlovat Bukymu skládání sil (odstředivá, gravitační, setrvačná, ...) je nad mé síly.


"Dum spiro spero"
Ciceron
buky
Zasloužilý člen
Příspěvky: 838
Registrován: ned 17 kvě 2009 22:21
Dal: 10 poděkování
Dostal: 20 poděkování

Re: kolotoč

Příspěvek od buky »

Ilem píše:Kde jinde by se tam vzalo 9g, než od zrychlování rakety? Kdyby raketa letěla konstantní rychlostí v gravitačním poli Země působí na ni 1g. Potíž je v tom, že když raketa přestane zrychlovat, je už gravitační pole Země zanedbatelné. Jink by spadla zpátky. Takže když raketa letí konstantní rychlostí, je ve stavu beztíže, čili g=0.
Pro hnidopichy - trochu jsem to zjednodušil pro lepší pochopení. Vysvětlovat Bukymu skládání sil (odstředivá, gravitační, setrvačná, ...) je nad mé síly.
Stačí říct, let po orbitální dráze, odstredivá síla kompenzuje gravitační sílu g=0.

Akord čítaš mi myšlienky, práve som sa to chystal vysvetliť.

Tak odznovu: dva 1,5KW motory z rozdielnymi otáčkami ale rovnakým prevodom dvíhajú nezávisle od seba závažie do určitej výšky.

Ako je možné že motor z vyššími otáčkami je viacej zaťažený (ampére) ako motor z nižšími otáčkami keď tvrdíte že konajú rovnakú prácu.

Ak tvrdíte že motory konajú rovnakú prácu tak motor z vyššími otáčkami by mal brať rovnaké ampére ako motor z nižšími otáčkami aj keď za kratší čas(nemyslím zrýchlenie) a možno to tak aj je :D

Teraz ma ale napadlo či spotreba (záťaž) nie je ovplyvnená počtom pólov na motoroch (otáčky)

Akord ty to určite budeš vedieť, ak je to tak, bolo by lepšie meniť otáčky napr. frekvenčným meničom


A ešte ohľadom toho auta. Mám zaradený 5 prevodový stupeň rýchlosť 100km/h, zväčším rýchlosť na 150km/h, prečo sa zvýši spotreba. Ja tvrdím že preto lebo auto koná väčšiu prácu (väčší odpor vzduchu) aj keď za kratší čas.


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3120
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: kolotoč

Příspěvek od Ilem »

buky píše: Ak tvrdíte že motory konajú rovnakú prácu tak motor z vyššími otáčkami by mal brať rovnaké ampére ako motor z nižšími otáčkami aj keď za kratší čas(nemyslím zrýchlenie) a možno to tak aj je :D
Kolikrát potřebuješ číst správnou odpověď, abys konečně přestal tvrdit nesmysly? Už jsem ti to napsal nejmíň dvakrát. Pleteš dohromady okamžitý výkon (okamžitý proud v ampérech) a celkovou práci (celkový proud v ampérhodinách). Udělej si v tom pořádek.
Odmítám to psát po čtvrté, tak si v případě znovuseobjevení stejného nápadu přečti to, co jsem již napsal.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

prúd a výkon

Příspěvek od Akord »

Buky, Ilem to fakt vysvetlil, skús čítať všetko poriadne a viackrát. Prúd motora je úmerný jeho okamžitému(nie štítkovému) výkonu, nie je úmerný práci.
Spotreba a výkon auta rastie s 3.mocninou rýchlosti, hlavne v oblasti, kde prevažuje odpor vzduchu, teda okolo 100km/h a viac. Čiže ešte rýchlejšie, než s kvadrátom.


buky
Zasloužilý člen
Příspěvky: 838
Registrován: ned 17 kvě 2009 22:21
Dal: 10 poděkování
Dostal: 20 poděkování

Re: prúd a výkon

Příspěvek od buky »

Akord píše:Buky, Ilem to fakt vysvetlil, skús čítať všetko poriadne a viackrát. Prúd motora je úmerný jeho okamžitému(nie štítkovému) výkonu, nie je úmerný práci.
Spotreba a výkon auta rastie s 3.mocninou rýchlosti, hlavne v oblasti, kde prevažuje odpor vzduchu, teda okolo 100km/h a viac. Čiže ešte rýchlejšie, než s kvadrátom.

Akord ak tvrdíš že prúd motora je úmerný jeho okamžitému výkonu, nie je úmerný práci, tak ja tvrdím že to nie je pravda, lebo veľkosť okamžitého výkonu záleží práve na tom akú veľkú prácu koná. Pretože ak sa bavíme o 1,5KW tak tento jeho maximálny výkon (max. prúd)) záleží práve na tom akú veľkú prácu koná, to znamená že čím väčšia sila po dráhe tým väčšie ampére na motore a to znamená aj väčší výkon motora až po jeho maximum napr. 1,5KW.
A to isté platí aj pri pri tom aute, prečo rastie výkon motora od 100km/h, pretože koná väčšiu prácu. Preto som spomínal ten vakuový tunel. Ak by auto išlo bez odporu vzduchu, tak ten výkon motora pri rýchlosti napr. 150km/h by bol omnoho menší a následne aj spotreba. To znamená že koná menšiu prácu.

A teraz sa vás pýtam, platí to aj pri tom 1,5KW z rôznymi otáčkami a platí to aj pri tej orbe?


Pro: Spaceball, Gilliann.
Niekedy sa mi ťažko vysvetľuje o čo presne mi ide. Pokiaľ ide o ten orbit, neviem na čo presne narážate, ale podľa mňa ide hlavne o dosiahnutie orbitálnaj rýchlosti aby gravitácia napritiahla raketu späť na zem.

A teraz ja, prečo sa nevyjadrujete ku kyvadlovým hodinám do ktorých som uložil energiu , prácu, tu na zemi a ked ich dám do bezváhoveho stavu tak nepůjdou. Proč? kde se poděla energie.

Udělejte si v tom pořádek.

A ješte sem neskončil, ješte je tam jeden nesmysl (a možno i více :D )


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: prúd a výkon

Příspěvek od Akord »

buky píše:Akord ak tvrdíš že prúd motora je úmerný jeho okamžitému výkonu, nie je úmerný práci, tak ja tvrdím že to nie je pravda, lebo veľkosť okamžitého výkonu záleží práve na tom akú veľkú prácu koná. Pretože ak sa bavíme o 1,5KW tak tento jeho maximálny výkon (max. prúd)) záleží práve na tom akú veľkú prácu koná, to znamená že čím väčšia sila po dráhe tým väčšie ampére na motore a to znamená aj väčší výkon motora až po jeho maximum napr. 1,5KW.
Nič sa nedá robiť, táto silvestrovská perla sa podarila. Najskôr si aj dokopy miešaš elektrický výkon s mechanickým. Maximálny výkon je maximálny výkon a nemá nič spoločné s aktuálnym, práve konaným výkonom. Elektrický výkon(príkon) je úmerný aktuálnemu mechanickému výkonu na hriadeli, teda mechanickému zaťaženiu. No a kontrolná otázka, pamätáš si, aký nominálny(maximálny trvalý) výkon je uvedený na štítku motora? Mechanický, alebo elektrický?


buky
Zasloužilý člen
Příspěvky: 838
Registrován: ned 17 kvě 2009 22:21
Dal: 10 poděkování
Dostal: 20 poděkování

Re: prúd a výkon

Příspěvek od buky »

Akord píše:
buky píše:Akord ak tvrdíš že prúd motora je úmerný jeho okamžitému výkonu, nie je úmerný práci, tak ja tvrdím že to nie je pravda, lebo veľkosť okamžitého výkonu záleží práve na tom akú veľkú prácu koná. Pretože ak sa bavíme o 1,5KW tak tento jeho maximálny výkon (max. prúd)) záleží práve na tom akú veľkú prácu koná, to znamená že čím väčšia sila po dráhe tým väčšie ampére na motore a to znamená aj väčší výkon motora až po jeho maximum napr. 1,5KW.
Nič sa nedá robiť, táto silvestrovská perla sa podarila. Najskôr si aj dokopy miešaš elektrický výkon s mechanickým. Maximálny výkon je maximálny výkon a nemá nič spoločné s aktuálnym, práve konaným výkonom. Elektrický výkon(príkon) je úmerný aktuálnemu mechanickému výkonu na hriadeli, teda mechanickému zaťaženiu. No a kontrolná otázka, pamätáš si, aký nominálny(maximálny trvalý) výkon je uvedený na štítku motora? Mechanický, alebo elektrický?
Tých perličiek ešte budééé :D .

Záleží ako sa na to pozeráš. Z hľadiska výpočtu alebo z hľadiska ako to funguje v praxi.

Práve som si prečítal: Neexistuje jednotný spôsob na zobrazenie energie. Treba ju považovať za abstraktnú veličinu, užitočnú pri odhadovaní jej sporeby.

A to ste nemohli povedať skôr? :D


Návštěvník

Re: prúd a výkon

Příspěvek od Návštěvník »

buky píše:
Akord píše:
buky píše:Akord ak tvrdíš že prúd motora je úmerný jeho okamžitému výkonu, nie je úmerný práci, tak ja tvrdím že to nie je pravda, lebo veľkosť okamžitého výkonu záleží práve na tom akú veľkú prácu koná. Pretože ak sa bavíme o 1,5KW tak tento jeho maximálny výkon (max. prúd)) záleží práve na tom akú veľkú prácu koná, to znamená že čím väčšia sila po dráhe tým väčšie ampére na motore a to znamená aj väčší výkon motora až po jeho maximum napr. 1,5KW.
Nič sa nedá robiť, táto silvestrovská perla sa podarila. Najskôr si aj dokopy miešaš elektrický výkon s mechanickým. Maximálny výkon je maximálny výkon a nemá nič spoločné s aktuálnym, práve konaným výkonom. Elektrický výkon(príkon) je úmerný aktuálnemu mechanickému výkonu na hriadeli, teda mechanickému zaťaženiu. No a kontrolná otázka, pamätáš si, aký nominálny(maximálny trvalý) výkon je uvedený na štítku motora? Mechanický, alebo elektrický?
Tých perličiek ešte budééé :D .

Záleží ako sa na to pozeráš. Z hľadiska výpočtu alebo z hľadiska ako to funguje v praxi.

Práve som si prečítal: Neexistuje jednotný spôsob na zobrazenie energie. Treba ju považovať za abstraktnú veličinu, užitočnú pri odhadovaní jej sporeby.

A to ste nemohli povedať skôr? :D
Raz budeš bohatý človek. Až ti pošlú školné zo všetkych škôl, ktoré si vychodil. Nemôžem napísať v ktorých si sa učil.
P.


buky
Zasloužilý člen
Příspěvky: 838
Registrován: ned 17 kvě 2009 22:21
Dal: 10 poděkování
Dostal: 20 poděkování

Re: prúd a výkon

Příspěvek od buky »

Anonymous píše:
buky píše:
Akord píše:Nič sa nedá robiť, táto silvestrovská perla sa podarila. Najskôr si aj dokopy miešaš elektrický výkon s mechanickým. Maximálny výkon je maximálny výkon a nemá nič spoločné s aktuálnym, práve konaným výkonom. Elektrický výkon(príkon) je úmerný aktuálnemu mechanickému výkonu na hriadeli, teda mechanickému zaťaženiu. No a kontrolná otázka, pamätáš si, aký nominálny(maximálny trvalý) výkon je uvedený na štítku motora? Mechanický, alebo elektrický?
Tých perličiek ešte budééé :D .

Záleží ako sa na to pozeráš. Z hľadiska výpočtu alebo z hľadiska ako to funguje v praxi.

Práve som si prečítal: Neexistuje jednotný spôsob na zobrazenie energie. Treba ju považovať za abstraktnú veličinu, užitočnú pri odhadovaní jej sporeby.

A to ste nemohli povedať skôr? :D
Raz budeš bohatý človek. Až ti pošlú školné zo všetkych škôl, ktoré si vychodil. Nemôžem napísať v ktorých si sa učil.
P.
Už píšem žiadosti :P

Prajem všetkým šťastlivý Nový rok 2010 !


buky
Zasloužilý člen
Příspěvky: 838
Registrován: ned 17 kvě 2009 22:21
Dal: 10 poděkování
Dostal: 20 poděkování

PM

Příspěvek od buky »

Martin z KE píše:Aha takze vidim ze sa tu nikto o to nezaujima - pritom podla mna je to realnejsie ako nejake magneticke motory ktore sa tu preberaju na x-stranach. Ved z coho asi tak te motory mozu bezat ? Ako nechcem tu tvrdit ze urcite to nefunguje, ale proste tolko sa pise navodou, schem, postupov a kde coho a zatial som nepocul o jedinom hodnovernom magnetickom motore so zdanlivou ucinnostou nad 1. Zdanlivou preto ze s niecoho to cerpat musi :-) Ved niesme v stredoveku ked ludia hladali bajne perpetum mobile alebo kamen mudrcov.
Otazne je ale z coho to cerpa energiu( ak to vobec funguje -o tom sa da dumat)

No ale kusa som odbocil.
Take Teslovo udajne auto na energiu eteru - nikto to este neskusal ? Ano ja viem neni ani ako zacat ved nie su schemy a tak ale musi sa tomu predsa dakto venovat Ci nie ? Ale kedze okolo nas je veeela energie viazanej vo forme elmag. vlnenia - mozno sa skutocne tato ´skryta´ energia da vyuzit. Napr som pozul o vlneni na frekvencii okolo 8 Hz - nepredstavitelne malo :-) ale mozno ma dostatocnu intenzitu aby sa dalo zmenit na elektrinu. Tak ako chcel Tesla. Ved preco by tvrdil ze sa mu to podarilo keby to nebola pravda ?(za predpokladu ze samotna sprava o tom aute nie je podvrh) Nebol to predsa nejaky sarlatan ktory vymysla kde co len aby uputal pozornost. Objavil uz dovtedy dost uzasnych veci.

A len tak mimo:
Tie vyvijace H2 tak to vizera dost slubne - Urcite ale produkuje tolko vodika aby sa jeho spetnym zlucenim na H2O ziskalo viac energie ako sa spotrebovalo na rozklad ? Ak hej tak sucasna fyzika ma problem :-) A inak neviem ale palit ´tazko´ ziskany H2 v piestovych motoroch je zbytocne mrhanie energie. Ved ako viete ucinnost spal. motora neni ani 30 %. Lepsie by bolo pouzit tie palivove clanky. Ale viem lahko sa pise tazko sa robi. Alebo nieco ako plynova turbina iba na H2.

No kazdopadne cas ukaze ako to vsetko je. Jedno je ale iste ak ludstvo nezacne nieco robit dojde nam energia. ( Vlastne uz sa robi - termojadrova fuzia - velky experimentalny reaktor vo vystavbe -ITER - to vsak potrva kym sa ziskaju prve MWh elektriny z termo-reakcie.
Nakoľko som stavač PM opýtam sa ťa: odkiaľ čerpajú energiu kyvadlové hodiny?
Ani si nevieš predstaviť aký je to omyl fyziky, tak ako sa to všeobecne prezentuje.

Teslov výrok že sa bude točiť motor aj na striedavé napätie v tej dobe považovali za PM.

Fyzike zdar a alkoholu zvlášť! :pivko:


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: PM

Příspěvek od Akord »

buky píše:1. Ani si nevieš predstaviť aký je to omyl fyziky, tak ako sa to všeobecne prezentuje.
2. Teslov výrok že sa bude točiť motor aj na striedavé napätie v tej dobe považovali za PM.
Fyzike zdar a alkoholu zvlášť! :pivko:
1. Oplatí sa hľadať omyl najprv u seba. Fyzike sa nerozumieš natoľko, aby si dokázal označovať chyby ľavou zadnou.
2. Pár profesorov s nedostatočným prehľadom(ktorí iba učili naučené) nenahradí prácu iných, tvorivejších, ktorí ten prehľad majú. Ak by som bol reportér a potreboval by som pár vhodných názorov, tak ich nájdem hoci na ulici. Preštuduj si históriu a uvídíš, že si dosť mimo. Na striedavý prúd išli vtedy všetky DC motory s elektrickým budením. Ak by to počul Edison, tak by Ťa asi moc nešetril. Teslov výrok sa týkal odstránenia komutátora. No a efekt otáčania sa vodivej platničky striedavým prúdom bol známy už pred jeho objavom, aj keď o tom Tesla nemusel nutne vedieť. Píš hoci aj o pive, ale v technike buď presnejší, napíš, kde si sa to takto chybne dozvedel.


buky
Zasloužilý člen
Příspěvky: 838
Registrován: ned 17 kvě 2009 22:21
Dal: 10 poděkování
Dostal: 20 poděkování

Re: PM

Příspěvek od buky »

Akord píše:
buky píše:1. Ani si nevieš predstaviť aký je to omyl fyziky, tak ako sa to všeobecne prezentuje.
2. Teslov výrok že sa bude točiť motor aj na striedavé napätie v tej dobe považovali za PM.
Fyzike zdar a alkoholu zvlášť! :pivko:
1. Oplatí sa hľadať omyl najprv u seba. Fyzike sa nerozumieš natoľko, aby si dokázal označovať chyby ľavou zadnou.
2. Pár profesorov s nedostatočným prehľadom(ktorí iba učili naučené) nenahradí prácu iných, tvorivejších, ktorí ten prehľad majú. Ak by som bol reportér a potreboval by som pár vhodných názorov, tak ich nájdem hoci na ulici. Preštuduj si históriu a uvídíš, že si dosť mimo. Na striedavý prúd išli vtedy všetky DC motory s elektrickým budením. Ak by to počul Edison, tak by Ťa asi moc nešetril. Teslov výrok sa týkal odstránenia komutátora. No a efekt otáčania sa vodivej platničky striedavým prúdom bol známy už pred jeho objavom, aj keď o tom Tesla nemusel nutne vedieť. Píš hoci aj o pive, ale v technike buď presnejší, napíš, kde si sa to takto chybne dozvedel.
Hlboko sa ukláňam a ospravedlňujem sa . Prečítal som si to ako kde inde ako na webe a tam sa toho popíše však?

Ale zaujal ma výrok: Na striedavý prúd išli vtedy všetky DC motory s elektrickým budením.

Jednosmerný motor napájaný striedavým prúdom? To je aký motor.


Odpovědět

Zpět na „Universum“