Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

AUTO..na vodu

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Odpovědět
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: a

Příspěvek od poota »

baxter píše:... ten plyn (ktery jak jiz mam odzkouseno je silne horlavy )se podle ani nedostane do motoru protoze kdyby se tam dostal tak by to slo poznat na vykonu nebo spotrebe ...
Možná, že je "silně hořlavý" za podmínek, při kterých jsi jeho hořlavost zkoušel, ale ne za podmínek, které má přímo v motoru.
Jedna možnost:
Optimální směs paliva a kyslíku je taková, aby se spálilo všechno palivo a spotřeboval všechen kyslík. Jestliže do takto namíchané směsi přidáš nějaké jiné palivo, které taky potřebuje kyslík, tak je tam toho kyslíku málo pro obě paliva - část tedy nemůže shořet. Abys ušetřil benzín, musel bys ho do směsi dávat méně a tu "scházející" část nahradit vodíkem nebo tím, co produkuješ.

Druhá možnost:
Přidáním "vodíku" dostáváš vyšší výkon, ale protože neměníš způsob jízdy, tak jezdíš jenom s větším přebytkem výkonu.

"Vodíkem" se nezabývám, takže moje názory neber jako kvalifikované, ale jenom jako případnou inspiraci.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
hapalainen
Starší člen
Příspěvky: 196
Registrován: stř 07 úno 2007 23:51
Bydliště: Norsko
Dostal: 1 poděkování

Kde je ten výkon navíc?

Příspěvek od hapalainen »

Přidáním "vodíku" dostáváš vyšší výkon, ale protože neměníš způsob jízdy, tak jezdíš jenom s větším přebytkem výkonu.
Pokud nejede rychleji, tak tam přebytek je nulový, jinak by to zrychlilo.


Hlavní je vyhrát zápas
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Kde je ten výkon navíc?

Příspěvek od poota »

hapalainen píše:Pokud nejede rychleji, tak tam přebytek je nulový, jinak by to zrychlilo.
Nevysvětloval jsem to podrobněji, protože jsem předpokládal, že u toho, co čte, taky myslí.
Například třicítkou se dá jet na jedničku, dvojku i trojku, pokaždé s jinou spotřebou - atd.
Bez přebytku výkonu jede jenom tehdy, když auto při dalším sešlápnutí plynu nezrychlí. Pokud udržuje rychlost plynem, tak jede vždycky s přebytkem výkonu.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
baxter
Stálý člen
Příspěvky: 100
Registrován: ned 12 zář 2010 19:49
Bydliště: KRNOV

a

Příspěvek od baxter »

rychleji to nejede jen to je silnejsi pri nizsich otackach tak do 1500 za minutu . hlavne pri jizde do kopce sem to poznal , ale spotreba se nepohla jo a jeste je zajimave ze to jede po rovine pri rychlosti 30 km / h na petku bez plynu . volnobeh spadne na 850 otacek ale drzi (mozna ze to dela sytic) ale pri 40km/h uz to akceleruje normalne bez jakychkoliv vybraci. skousel sem i jezdit jako clovek ale nepomohlo to. da se stim jezdit i do 2000 otacek uplne v pohode po meste


Uživatelský avatar
baxter
Stálý člen
Příspěvky: 100
Registrován: ned 12 zář 2010 19:49
Bydliště: KRNOV

a

Příspěvek od baxter »

aha. ted sem cetl neco na netu a nekdo tam psal ze dochazi krozkladu iontu na kladne a zaporne a ze tato reakce je VRATNA tak neni mozne ze by se to probublavanim vodou zase nejak zmenilo v uplne neco jineho a nebo zpatky na vodu?


Uživatelský avatar
hapalainen
Starší člen
Příspěvky: 196
Registrován: stř 07 úno 2007 23:51
Bydliště: Norsko
Dostal: 1 poděkování

Ale tak to není

Příspěvek od hapalainen »

Pokud udržuje rychlost plynem, tak jede vždycky s přebytkem výkonu.
V tomto případě je výkon=ztráty. Laicky čečeno vyrobí se jenom tolik, kolik se spotřebuje a nic navíc. Neřeší se kolik by to jelo s plynem na podlaze (instalovaný výkon). A spotřeba je taky podle toho, kolik se odebírá a ne podle toho, kolik by se odebrat dalo. Mám v autě palubní PC, který zobrazuje okamžitou spotřebu a není podstatný rozdíl, jestli udržuju 50km/hod na čtyřku, nebo na trojku.
Problém je někde jinde, a to nahradit benzín něčím jiným, levnějším (vodík?) aby se snížila spotřeba.


Hlavní je vyhrát zápas
martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

Re: a

Příspěvek od martin11 »

baxter píše:rychleji to nejede jen to je silnejsi pri nizsich otackach tak do 1500 za minutu . hlavne pri jizde do kopce sem to poznal , ale spotreba se nepohla jo a jeste je zajimave ze to jede po rovine pri rychlosti 30 km / h na petku bez plynu . volnobeh spadne na 850 otacek ale drzi (mozna ze to dela sytic) ale pri 40km/h uz to akceleruje normalne bez jakychkoliv vybraci. skousel sem i jezdit jako clovek ale nepomohlo to. da se stim jezdit i do 2000 otacek uplne v pohode po meste
...zdravím...asi tuším , co se děje v tvém motoru....
...nevím , co máš za motor, ale jakýmsi přídavkem ...cokoli navíc.v tvém případě změna - uprava paliva....ti tměnilo časování.....posunul jsi bod zápalu směsi..pravděpodobně k HU.../ směs se ti zapaluje později....tím , žré hůře hoří......jaksi nevědomky...motor ti jde více od spodu...tj v malých otáčkách....a jak píšeš....2000 / doslova píšeš......i do.... :roll: /...co to je 2000 ot...???,to je nějaký ploužák...auto z roku 1936...???..
...pokud si umíš pohrát s předstihem....tak zkus zvětšit předstih....o kolik se nedá poradit....hodně uspěchu ti přeje martin11 :lol:

pro Hapalainen....
píšeš..."Problém je někde jinde, a to nahradit benzín něčím jiným, levnějším (vodík?) aby se snížila spotřeba"
...motor na benzin...je na benzin....nafťák na naftu.....kráva žere trávu, pes maso....vysvětlil jsem ti to jasně.....jestli ne....tak se v tom nešťourej :evil:


... věřím, že se " TO " povede ......
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Ale tak to není

Příspěvek od poota »

Mimo téma (offtopic)
hapalainen píše:Problém je někde jinde, a to nahradit benzín něčím jiným, levnějším (vodík?) aby se snížila spotřeba.
Všechny tyhle způsoby šetření mohou fungovat jenom "v malém", tedy pro pár jednotlivců. Když se podaří většině jezdit třeba na levný přepálený fritovací olej, tak ten bude stejně drahý jako benzín. Když budou všichni jezdit na vodu, zdraží se voda. Z toho není úniku.

Problém je úplně jinde!
Jezdíme auty, jejichž motor má mechanický výstupní výkon kolem 50ti kW. Přitom ještě musíme uchladit zhruba tentýž výkon jako ztráty. Průměrný rodinný dům má na zimu počítané tepelné ztráty kolem 25 kW. Bez nároku na přesnost se dá hrubým odhadem říct, že jeden automobil by byl schopen svým motorem pohodlně vytápět čtyři domky.
Přitom se nikdo nepozastavuje nad tím, že místo ujetí 500 km by mohl mít v zimě celý den teplo v celém baráku. Snaží se, aby na sto kilometrů uštřil pár deci benzínu a nebo ho nahradil něčím levnějším, a přitom přesouvá půldruhé tuny materiálu jenom proto, aby se dostal někam, kam mohl dojít pěšky nebo dojet na kole.
A to už ani nemluvím o tom, jak si dojede pár bloků pro cigarety, potom do fitka, aby byl v kondici, a když se zase autem vrátí domů, tak ho rozzuří, že nejede výtah a musí jít dvě patra pěšky. A to jel dvoulitrem, i když by ho stejně tak odvezl maličký Smartík.

V těch našich hlavách je problém, ne v technickém řešení motorů.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
jeff
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1140
Registrován: pon 28 lis 2005 1:25
Bydliště: Praha
Dal: 33 poděkování
Dostal: 95 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Ale tak to není

Příspěvek od jeff »

Mimo téma (offtopic)
A teď si pooto představ, že by byli všichni zvyklí jezdit v tankách, v buldozerech a ti, kteří mají rádi rychlost by jezdili v tahačích. Jo, to by byly spořiče a úspory! No a pak by někdo přišel na to, že na ježdění úplně stačí auto s dvoulitrovým motorem a s nějakými dvěma tunami váhy.....

Jeff


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

uspory

Příspěvek od martin11 »

Mimo téma (offtopic)
pro poota + :good: ...akdo mě u jeffa viděl.../ nebo v Kadlíně.../ tak ví čím jezdím.....zdraví m11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
Uživatelský avatar
baxter
Stálý člen
Příspěvky: 100
Registrován: ned 12 zář 2010 19:49
Bydliště: KRNOV

a

Příspěvek od baxter »

Mimo téma (offtopic)
neco na tom teple bude . kdyz uz je tak proc ho nevyuzit ale jak .to je ten problem premenit teplo na elektrickou energii nebo nejakou jinou pouzitelnou


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

Re: a

Příspěvek od martin11 »

Mimo téma (offtopic)
...zkus Peltiery...nebo parní stroj.... :shock: ....kč :oops:


... věřím, že se " TO " povede ......
Uživatelský avatar
baxter
Stálý člen
Příspěvky: 100
Registrován: ned 12 zář 2010 19:49
Bydliště: KRNOV

a

Příspěvek od baxter »

Mimo téma (offtopic)
a jeste by slo vyuzit i mechanickou silu spalin - proudeni , pokud by se kuchl katec a koncovy tlumic tak se snizi odpor vyfuku a muze se postavit plynu do cesty neco jineho co premeni proud plynu na el proud


Uživatelský avatar
baxter
Stálý člen
Příspěvky: 100
Registrován: ned 12 zář 2010 19:49
Bydliště: KRNOV

a

Příspěvek od baxter »

Mimo téma (offtopic)
a nebo jen to teplo premenit na zvuk a potom zvuk na proud jako je to na http://www.osel.cz/index.php?clanek=270 ... how2&dev=1


hatlík
Starší člen
Příspěvky: 189
Registrován: pon 01 bře 2010 9:52

Re: a

Příspěvek od hatlík »

Peter píše: Thunderbolt - výkon motoru 2600kW, se vstřikováním vody 3600kW
To určitě ne.


Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“