som videl nejaky filmecek na satelit tv o nejakom nemcurovi co do stareho diesloveho mercedesu leje fritak a jazdi ako drak netvaril sa ze by to upravoval . myslis ze by to s tim tesco olejom slapalo? mercedes s hladkym dieslom by mozno vydrzal take experimenty. co ty na to?Kdybych měl nafťák tak jezdím na rostlinný olej Tesco za 13,50,-
Ať se daří
Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Znižovanie spotreby u dieselových motorov
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 328
- Registrován: stř 17 led 2007 1:59
- Dostal: 1 poděkování
edgar + KAWA
- KEXIK
- Starší člen
- Příspěvky: 171
- Registrován: čtv 23 lis 2006 17:59
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: edgar + KAWA
Neboj vydrzal ale jedine co trpi potom je palivove cerpadlo ... niektore automobilky maju take cerpadla ze ked sa tam dostane olej tak zadres cerpadlo a 50 000Sk v haji .... tusim to robi Peugeot akurat treba ten olej zahrievat ale to je jedno da sa kupit cely komplet ktory len nahodis do auta a fungujes ... stoji okolo 8-9000SK ako kde teda ak nemenis cerpadlo ... ale tak treba kupit vyskusat a potom sa da povedat ako sa na to jazdi ...
Kexik.
Kexik.
VE je buducnost ale malo ludi to chape
informacie,schemy,foto o vyvijacoch http://www.h2o-energia.wz.cz
informacie,schemy,foto o vyvijacoch http://www.h2o-energia.wz.cz
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 2448
- Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
- Bydliště: Liberec
- Dal: 471 poděkování
- Dostal: 212 poděkování
friťák
Můžu potvrdit, u nás běžela motor avie na friťák a předehřívali ho, kompletnější výsledky zatím nemám k dispozici. Říkalo se že friťák rozežírá různé těsnění, zřejmě to platí u starších typů motorů, u novějších by již s tím neměli být problémi, používají se již jiné materiáli-krk na to ale nedám.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 328
- Registrován: stř 17 led 2007 1:59
- Dostal: 1 poděkování
- KEXIK
- Starší člen
- Příspěvky: 171
- Registrován: čtv 23 lis 2006 17:59
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: edgar + KAWA
Je to na stranke : http://www.rostlinnyolej.cz ktoru si tu uviedol
Kity pro auta na olej
Pro Vaši přehlednost Vám přinášíme jednoduchý přehled našich sad pro přestavby auta na olej.
SUPER EASY - cena od 5400 Kč včetně DPH - AKCE
Ekonomická dvounádržová přestavbová sada. Přepínání mezi naftou a rostlinným olejem je manuální pomocí kolébkového vypínače. Před koncem jízdy přepne obsluha zpět na naftu, čímž dojde k proplachu celého systému a přípravě k novému nastartování na naftu. Více zde.
EASY - cena od 9200 Kč včetně DPH
Základní dvounádržová přestavbová sada pro auto na olej doplněná o předehřívaný filtr paliva, který zaručuje hladké filtrování oleje i při nižších teplotách. Součástí sady je i základní spojovací materiál. Více zde.
STANDARD - cena od 15790 včetně DPH
Střední třída pro úpravu auta na olej. K přepnutí na rostlinný olej dochází zcela automaticky po dosažení potřebné teploty. Před koncem jízdy je motor velmi rychle (30 s - 1 min) propláchnut naftou pro další bezproblémové nastartování. Tuto sadu lze doporučit pro většinu aut, a to včetně těch moderních (např. nová Škoda Octavia, atp.) Více zde.
COMFORT - cena od 17900 Kč včetně DPH - TOP
Špičková dvounádržová sada s automatickým přepínáním na rostlinný olej a s rychlým a úsporným proplachem. Obsahuje všechny technologické vymoženosti, jako je ohřívaný filtr rostlinného oleje, pomocné čerpadlo a tři elektromagnetické ventily Pevekoil vyvinuté ve spolupráci s naší firmou speciálně pro auta na rostlinný olej. Více zde.
Najlacnejsia je ta prva ako je tam vidiet ... mozno by sa ju oplatilo kupit a vyskusat ju ... a potom ak by to fungovalo tak dokupit zvysne suciastky a prestavat ju az na verziu komfort ...
Kity pro auta na olej
Pro Vaši přehlednost Vám přinášíme jednoduchý přehled našich sad pro přestavby auta na olej.
SUPER EASY - cena od 5400 Kč včetně DPH - AKCE
Ekonomická dvounádržová přestavbová sada. Přepínání mezi naftou a rostlinným olejem je manuální pomocí kolébkového vypínače. Před koncem jízdy přepne obsluha zpět na naftu, čímž dojde k proplachu celého systému a přípravě k novému nastartování na naftu. Více zde.
EASY - cena od 9200 Kč včetně DPH
Základní dvounádržová přestavbová sada pro auto na olej doplněná o předehřívaný filtr paliva, který zaručuje hladké filtrování oleje i při nižších teplotách. Součástí sady je i základní spojovací materiál. Více zde.
STANDARD - cena od 15790 včetně DPH
Střední třída pro úpravu auta na olej. K přepnutí na rostlinný olej dochází zcela automaticky po dosažení potřebné teploty. Před koncem jízdy je motor velmi rychle (30 s - 1 min) propláchnut naftou pro další bezproblémové nastartování. Tuto sadu lze doporučit pro většinu aut, a to včetně těch moderních (např. nová Škoda Octavia, atp.) Více zde.
COMFORT - cena od 17900 Kč včetně DPH - TOP
Špičková dvounádržová sada s automatickým přepínáním na rostlinný olej a s rychlým a úsporným proplachem. Obsahuje všechny technologické vymoženosti, jako je ohřívaný filtr rostlinného oleje, pomocné čerpadlo a tři elektromagnetické ventily Pevekoil vyvinuté ve spolupráci s naší firmou speciálně pro auta na rostlinný olej. Více zde.
Najlacnejsia je ta prva ako je tam vidiet ... mozno by sa ju oplatilo kupit a vyskusat ju ... a potom ak by to fungovalo tak dokupit zvysne suciastky a prestavat ju az na verziu komfort ...
VE je buducnost ale malo ludi to chape
informacie,schemy,foto o vyvijacoch http://www.h2o-energia.wz.cz
informacie,schemy,foto o vyvijacoch http://www.h2o-energia.wz.cz
- hapalainen
- Starší člen
- Příspěvky: 196
- Registrován: stř 07 úno 2007 23:51
- Bydliště: Norsko
- Dostal: 1 poděkování
no jasně
petr má pravdu. je však nutné brát v potaz nejen to, jestli to je td, nebo tdi a nebo tdipd, eventuelně comon rail.v turbodýzlu spálíte i mletou tchýni, ten tak choulostivej není, zvláště s bosch čerpadlem. lucas je na tom hůř. pd, tedy systém čerpadlo tryska je nejchoulostivější a v tomto případě bych do toho nešel . comon rail by měl být mnohem odolnější, avšak čidla různých veličin, jako klepání či emise můžou být brzdou v procesu přechodu na náhradní paliva. já na tdi jezdil na můj vlastní metylester řepkového oleje. 15000km. pouze s aditivem proti usazování parafinů. pokud však člověk chce brát věc vážně, není jiné cesty, než píše petr.ps, o těsnění se nebojte, rostlinej olej fakt nežere víc, něž ropný deriváty.
NEJHORŠÍ JSOU DOMNĚNKY.A TAKY NASRANÝ LIDI.
- talmar
- Stálý člen
- Příspěvky: 69
- Registrován: sob 24 bře 2007 13:09
- Bydliště: Frýdlant n.O.
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 3 poděkování
Re: no jasně
Zdravím.
Jezdil jsem v létě na čistý tesco olej a v pohodě.Jsou tam jen horší starty a trochu menší výkon,jinak to šlape.I když je hustší než nafta tak čerpadlo si ho bez problému podá.V zimě bych to neskoušel ani náhodou.Nutno ještě dodat že jsem to lil do starého diesla Renault 9.
Jezdil jsem v létě na čistý tesco olej a v pohodě.Jsou tam jen horší starty a trochu menší výkon,jinak to šlape.I když je hustší než nafta tak čerpadlo si ho bez problému podá.V zimě bych to neskoušel ani náhodou.Nutno ještě dodat že jsem to lil do starého diesla Renault 9.
- Aquarius1
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1195
- Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
- Bydliště: Planeta Země
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
Trocha historie
Už v roce 1936 konstruktér František Fišer z obce Čižice na plzeňsku předělal motocykl Čechie 600 na diesel a snížil spotřebu z 4l na 2l ale klesl výkon tak v roce 1945 motor předělal na vstřikování vody do směsi a při rychlosti 70km/h dosáhl spotřeby 1,25l/100km. Jo už naši dědové koumali jak jezdit levně a to ta nafta byla sakra levná.
Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4090
- Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
- Dal: 384 poděkování
- Dostal: 243 poděkování
kurňa od káť to máš ogare...
hele hele tady martin...veřejně...co o tom víš...sežeň ňáký detaily...on ten motor si nechá leccos líbit ...ale jako motivace...bezva...zdraví m11
... věřím, že se " TO " povede ......
- Aquarius1
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1195
- Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
- Bydliště: Planeta Země
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
Re: kurňa od káť to máš ogare...
Ježíšek mi přinesl(asik jsem byl hodný) katalog motocyklů od roku 1898,jsem totiž fanda do starých motorek a tam je to psáno,bohužel nejsou tam žádné technické specifikace.
Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.
pro Aquarius1
Zajímají tě konkrétní motorky a nebo všeobecně? Při troše štěstí bych na půdě vyhrabal nějakou literaturu. Kdysi jsem zrenovoval pár strojů. 8.
- Aquarius1
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1195
- Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
- Bydliště: Planeta Země
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
Re: pro Aquarius1
Všeobecně,ony ty staré stroje jsou tak krásné všechny že to ani nelze nějak rozlišovat i když přeci jen jsem víc zatíženej na JAWA .To je značka která si zaslouží pozornost a nejen silné kubatury,vždyť vzniklo spousta krásných motokol a mopedů škoda že se jim nevěnuje moc pozornosti.
Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.
To jistě. měl jsem zetku, motokolo, přezdívka kaktus, 98ccm, podrámová nádrž, pedály, letmo uložená klika na jehlách a motor z elektronu. 1,5 litru na 100 km. Nejlepší český motocykl byl pérák. tehdy jsme ujeli celému světu. Byli jsme motocyklová velmoc. Zeptej se někoho na 6 značek českých motocyklů. Bude koukat jako venca. Jawa, čz, laurinka,jac,čechie,eso,praga,walter,ravo,premier,ogar,grizzly,poustka,eso,...Znal jsem jich 20. stárnu.Byli jsme největší motocyklová velmoc na světě. Jawa měla přeplňovanou motorku v 34 roce. Dvoutakt. Čtyřtakt v roce 36.Roots.Japonci ještě běhali v rýžových sandálech...
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 2448
- Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
- Bydliště: Liberec
- Dal: 471 poděkování
- Dostal: 212 poděkování
Zůčastňuji se maďarského fóra, na kterém člen zveřejnil svou praktickou zkušenost, tak že překládám co napsal:
"5-ti trubkový elektrolizér v 1,9 dieselu, proud nastaven na 1,6A-dešťová voda s fosforovou kyselinou. Sání napojeno mezi vzd. filtr a motor.
Na prvních 100km byli změny minimální. Spotřebovalo se 0,6l vody. Na dalších 100km auto zrychlilo a citelně se zvýšil výkon. Motor byl s menším plynem dynamičtější a při 90km/h stačil minimální plyn na pedálu.
Zastavil jsem se doplnit vodu v elizéru a dal jsem tam moc vody. Auto jelo zas jako zastara, na dalších 100km bylo jako bez příspěvku od elektrolizéru. Zastavili jsme a odsáli jsme přebytečnou vodu z elizéru a efekt příspěku znovu naskočil a ve výborné úrovňi.
Podstata: v elizéru musí být 2-3 cm volného prostoru nad hladinou aby vákuum mohl zapracovat. Pokud to nesplníte tak to celé nepracuje.
Podle mně se nemá zvyšovat proud ale vákuum. Čas je také rozhodujícím činitelem, snížení spotřeby nastává v pozdějších dobách."
Dávám to sem proto, že některé efekty a postřehy jsou podobné jako na našem fóru a může někoho utvrdit ve svém podobném názoru, popř. to též vyzkoušet. Ptát se mně můžete ale zatím tam víc informací není-nic podstatného jsem nevynechal.
Doplňuji co doplnil Hu kolega že článek(vyvíječ) je Joe cell a ne vyvíječ orgonu-to zdůraznil, nevím sice proč? ale držím se předlohy.
"5-ti trubkový elektrolizér v 1,9 dieselu, proud nastaven na 1,6A-dešťová voda s fosforovou kyselinou. Sání napojeno mezi vzd. filtr a motor.
Na prvních 100km byli změny minimální. Spotřebovalo se 0,6l vody. Na dalších 100km auto zrychlilo a citelně se zvýšil výkon. Motor byl s menším plynem dynamičtější a při 90km/h stačil minimální plyn na pedálu.
Zastavil jsem se doplnit vodu v elizéru a dal jsem tam moc vody. Auto jelo zas jako zastara, na dalších 100km bylo jako bez příspěvku od elektrolizéru. Zastavili jsme a odsáli jsme přebytečnou vodu z elizéru a efekt příspěku znovu naskočil a ve výborné úrovňi.
Podstata: v elizéru musí být 2-3 cm volného prostoru nad hladinou aby vákuum mohl zapracovat. Pokud to nesplníte tak to celé nepracuje.
Podle mně se nemá zvyšovat proud ale vákuum. Čas je také rozhodujícím činitelem, snížení spotřeby nastává v pozdějších dobách."
Dávám to sem proto, že některé efekty a postřehy jsou podobné jako na našem fóru a může někoho utvrdit ve svém podobném názoru, popř. to též vyzkoušet. Ptát se mně můžete ale zatím tam víc informací není-nic podstatného jsem nevynechal.
Doplňuji co doplnil Hu kolega že článek(vyvíječ) je Joe cell a ne vyvíječ orgonu-to zdůraznil, nevím sice proč? ale držím se předlohy.