Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Alternatívne pohony automobilov
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
elektromobil
Dekuji za zprávu a komentár. Mne malý jednoduchý elektrický traktor stojí na dvore, hlavní handicap-moc se mu hreje motor, špatne jsem ho napeťove posadil, protože jde o predelaný DC. Uchladit to by nebyl problém, já ale nemám žádré zbytečné ztráty rád. Se uvidí, co s tím udelám.
Ta výzva na elektromobil me ale dost dráždí, milion není sice až tak moc, je to značná návnada, protože, když každý uverí, že vyhraje, tak ten milion do toho auta investuje, aby se aspoň vrátily náklady. Pak prijde hodina pravdy. Kolik tedy investovat individuálne bez kolapsu? Týmová práce má určitý otazník, nakonec s tím bude stejne nekdo chtít jezdit, snad i načerno. Souteže mám rád, jsem zvedavý, zda mi z tohoto vystoupá adrenalin. Zkusím zvážit možnosti.
Ta výzva na elektromobil me ale dost dráždí, milion není sice až tak moc, je to značná návnada, protože, když každý uverí, že vyhraje, tak ten milion do toho auta investuje, aby se aspoň vrátily náklady. Pak prijde hodina pravdy. Kolik tedy investovat individuálne bez kolapsu? Týmová práce má určitý otazník, nakonec s tím bude stejne nekdo chtít jezdit, snad i načerno. Souteže mám rád, jsem zvedavý, zda mi z tohoto vystoupá adrenalin. Zkusím zvážit možnosti.
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: elektromobil
Nějak se nemůžu zbavit dojmu, že elektromobil, tedy čistě elektromobil, je jenom otázka baterií. Kolik se do nich dá "našťouchat", a jestli se to z nich dá taky všecko zase "vycucnout". Regulace a rekuperace jsou jenom způsoby, jak z toho, co je k dispozici, aspoň trochu ušetřit. Hlavní smůla je v tom, že baterie jsou těžké a drahé, navíc se dlouho nabíjejí. Kromě dostatečné kapacity baterií jsou prakticky bez problémů.
Hybridy jsou sice složitější, ale v současnosti nemají žádný zásadní problém. Mohou mít mnohem slabší motor, který může trvale běžet v pro něj nejvýhodnějších otáčkách. Hlavní zásoba energie je u nich v nádrži, takže baterie fungují hlavně pro vyrovnávání při požadavku na výkon vyšší, než má spalovací motor. Elektropohon zároveň nahrazuje převodovku, při použití dvou elektromotorů i rozvodovku a diferenciál.
Zdravím - poota
Hybridy jsou sice složitější, ale v současnosti nemají žádný zásadní problém. Mohou mít mnohem slabší motor, který může trvale běžet v pro něj nejvýhodnějších otáčkách. Hlavní zásoba energie je u nich v nádrži, takže baterie fungují hlavně pro vyrovnávání při požadavku na výkon vyšší, než má spalovací motor. Elektropohon zároveň nahrazuje převodovku, při použití dvou elektromotorů i rozvodovku a diferenciál.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
- gromit
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 586
- Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: elektromobil
AkordAkord píše:Dekuji za zprávu a komentár. Mne malý jednoduchý elektrický traktor stojí na dvore, ..
hmm, doporučoval bych ale pročíst podmínky - prvních deset zaregistrovaných týmů, začalo to 25.12.2009: http://www.electricmotion.cz/postav-ele ... l/terminy/ - a nikde nepíšou, kolik už se přihlásilo. Beru to jako zajímavou motivaci i tak.
Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4090
- Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
- Dal: 384 poděkování
- Dostal: 243 poděkování
Re: výzva pro kutily ...
...zdravím....zdravé nadšence....protože mě zde Gromit citoval ...tak se cítím povinen reagovat....
...muj osobní názor se kloní k názoru Pooty.....nebudu bastlit celý auto, nebo něco.....stačí vyrobit "jen" motor....nebo zdroj energie...pro motor...a tímto zdrojem osadit již stávající techniku....
Od samého začátku konstrukce toho mého pístového "kafemlejnku" vím, že se pokouším o nesmysl....od samého začátku vím, že v konstrukci je jakási skulinka....kudy z nudy....pevný rotující toroid...a klika.....všichni zde to mají už 2 roky na očích....a nikdo mě neřekl...hele tady se to bude sekat....vím proč to nikdo neřekl.....protože to nikdo neví.....svými radami přispěli jen Akord, Gromit a Spaceball.../jmenováni abecedně...ne podle zásluh/....jejich rad jsem využil ..a využívám.....zpět k problemu elektroauto....podaří-li se ....na tom motoru cokoli, co by vedlo k cop 1.1 tak by to bylo velké vítěztví....pak by nebyl problem motor postavit s většími magnety....dát ho do bedny a tu do kufru jakéhokoli elektromobilu......myslím , že oslovit jakoukoli automobilku by nebyl problem....kde kdo by auto rád zapůjčil....co zapůjčil.....za licenci dal.....a ještě by zbylo i na ostatní....
...takže jak dál...??....občas se tu objeví nějaký magor, který hlásá, že to má....tedy ten MM....my Fóra znalí...víme svoje....
....pístový mag.motor asi nebude....nebo nevím kdy...sestavil jsem...viz foto v mém vláknu...a při měření narazil na potíže.....samozřejmě jsem je čekal....u výkresu se to bohužel nepozná....magnetismus je opravdu nějakej divnej...a milion jako první cena....jak psal Akord....směšná částka....určitě ji někdo shrábne....docela se těším na vyhlášení.....navrhuju se tam jet podívat.....asi se pobavíme....zdraví martin11
...muj osobní názor se kloní k názoru Pooty.....nebudu bastlit celý auto, nebo něco.....stačí vyrobit "jen" motor....nebo zdroj energie...pro motor...a tímto zdrojem osadit již stávající techniku....
Od samého začátku konstrukce toho mého pístového "kafemlejnku" vím, že se pokouším o nesmysl....od samého začátku vím, že v konstrukci je jakási skulinka....kudy z nudy....pevný rotující toroid...a klika.....všichni zde to mají už 2 roky na očích....a nikdo mě neřekl...hele tady se to bude sekat....vím proč to nikdo neřekl.....protože to nikdo neví.....svými radami přispěli jen Akord, Gromit a Spaceball.../jmenováni abecedně...ne podle zásluh/....jejich rad jsem využil ..a využívám.....zpět k problemu elektroauto....podaří-li se ....na tom motoru cokoli, co by vedlo k cop 1.1 tak by to bylo velké vítěztví....pak by nebyl problem motor postavit s většími magnety....dát ho do bedny a tu do kufru jakéhokoli elektromobilu......myslím , že oslovit jakoukoli automobilku by nebyl problem....kde kdo by auto rád zapůjčil....co zapůjčil.....za licenci dal.....a ještě by zbylo i na ostatní....
...takže jak dál...??....občas se tu objeví nějaký magor, který hlásá, že to má....tedy ten MM....my Fóra znalí...víme svoje....
....pístový mag.motor asi nebude....nebo nevím kdy...sestavil jsem...viz foto v mém vláknu...a při měření narazil na potíže.....samozřejmě jsem je čekal....u výkresu se to bohužel nepozná....magnetismus je opravdu nějakej divnej...a milion jako první cena....jak psal Akord....směšná částka....určitě ji někdo shrábne....docela se těším na vyhlášení.....navrhuju se tam jet podívat.....asi se pobavíme....zdraví martin11
... věřím, že se " TO " povede ......
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Re: výzva pro kutily ...
S tímto zcela nesouhlasím, naopak jsem napsal dosti presne, v jaké poloze to zustane, a myslím, že i nekdo další se vyjádril podobne. Možná se ta informace stratila, nebo nejevila primerene okatou duležitost. Šlo by se k tomu vrátit a porovnat. Platilo to však pro celý vnejší toroid, ne pro pulený(pulka pólu tak, pulka naopak). Pokud by Ti o to šlo, tak bych to asi umel napsat i pro ten pulený. Pokud se obrázek nezmenil, tak se vše ustaví tak, aby vtáhle clonu co nejblíže delení vnejšího toroidu na severní a jižní skupinu, anebo se ustaví ke skupine stejne pólovaných pístu skupina jinak pólované části vnejšího toroidu. Která z techto možností preváží budou určovat konkrétní geometrické proporce, bylo by treba znát rozmery, nebo obrázek v mírce. Klidne mužeš vyhlásit nejakou tipovačku.martin11 píše:....a nikdo mě neřekl...hele tady se to bude sekat....vím proč to nikdo neřekl.....protože to nikdo neví.....
Jinak bych Ti bez rozpaku jakýkoliv objev rozhodne doprál.
- filuta007
- Stálý člen
- Příspěvky: 48
- Registrován: pon 14 dub 2008 7:37
- Bydliště: Týn nad vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: výzva pro kutily ...
nemam s timproblem jen potrebuju těch 100 000 na vývoj a 2 měsíce času (jo a eště garáž a jednu felicii) a za 100 000 ti sem schopnej seriově dodávat sice né elektromobiy ale hybridní agregáty a s klidem ti ho za tu cenu i namontuju.
PLNÝ VÝKON DO MOTORŮ :-)
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4090
- Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
- Dal: 384 poděkování
- Dostal: 243 poděkování
Re: výzva pro kutily ...
...Zdravím Akord....a všechny posluchače...a magnetáře.....Akord, hluboce s tebou souhlasím...a stavy , které popisuješ jsem v dílčích měřeních a zkouškách zujistil....to co píšeš je mnou ověřená pravda...ale.....vtip motoru je v tom, že na ten toroid působí přes kliku ...!!!!...najenou..!!!...více pístů...respektive....více pístů působí působí na kliku v různých fázích...tj pod jiným úhlem.....t.zn. že jeden píst se zastaví tak jak předpokládáš....2 písty se zastaví rozloženě jinak.....odlaborovl jsem zatím 3 písty...a ta síla zastavování je stále menší.....jeví se mi jako 1/ počet pístů....to by vedlo k domněnce, že pístů může být nekonečně...a stále to bude 1/ x pístů....ale ....v druhé půlce motoru to je přesně naopak....a tam mě "nějak" stále něco přebývá....ale zase je problem "posledního " magnetu...ten je ale..kupodivu překonán silou druhé , výše zmíněné poloviny 1/ x pístů.....a někde mezi tím je pravda....takže ...tady se to sekne....magnetická simulace v počítači asi také selhává, protože by se nusely kalkulovat síly působící na kliky.....nejjednodušší je ...to postavit.....tak ještě jednou děkuji všem za podporu.....makám na tom....martin11Akord píše:S tímto zcela nesouhlasím, naopak jsem napsal dosti presne, v jaké poloze to zustane, a myslím, že i nekdo další se vyjádril podobne. Možná se ta informace stratila, nebo nejevila primerene okatou duležitost. Šlo by se k tomu vrátit a porovnat. Platilo to však pro celý vnejší toroid, ne pro pulený(pulka pólu tak, pulka naopak). Pokud by Ti o to šlo, tak bych to asi umel napsat i pro ten pulený. Pokud se obrázek nezmenil, tak se vše ustaví tak, aby vtáhle clonu co nejblíže delení vnejšího toroidu na severní a jižní skupinu, anebo se ustaví ke skupine stejne pólovaných pístu skupina jinak pólované části vnejšího toroidu. Která z techto možností preváží budou určovat konkrétní geometrické proporce, bylo by treba znát rozmery, nebo obrázek v mírce. Klidne mužeš vyhlásit nejakou tipovačku.martin11 píše:....a nikdo mě neřekl...hele tady se to bude sekat....vím proč to nikdo neřekl.....protože to nikdo neví.....
Jinak bych Ti bez rozpaku jakýkoliv objev rozhodne doprál.
... věřím, že se " TO " povede ......
- Jim68
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 668
- Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 26 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: výzva pro kutily ...
Lidi já to už nevydržím..! Nemáš někde martine11 online kameru na tu mašinku? Proč u všech všudy nevybíráš prachy za přístup k fotkám? Rádi Tě podpoříme - ale musíš víc fotit! Papa a prima víkend.
A nezapomeň na rodinu - já taky bádám jen v pracovní době, hlídám to...
A nezapomeň na rodinu - já taky bádám jen v pracovní době, hlídám to...
Jim68
Be happy!
Be happy!
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4090
- Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
- Dal: 384 poděkování
- Dostal: 243 poděkování
Re: výzva pro kutily ...
...více fotek nic neřeší...zatím je to jen šikovně poskládaných 13 kg nerezu....sice se to "jako" hejbe...ale musí se to postrkovat rukou...i když to video vypadá ...jako že by samo....ani náhodou....vyrábím přípravek na výrobu polotoroidu.z magnetů..a to zatím, jak psal nedělal ani Akord....mam z toho docela hrůzu.....kdo neměl v ruce neodym 20x40x10 N42...tak si to neumí představit...to není magnet z kuchyńský linky...!!!....jsou magnetovaný na plochu...a garantuju vám, že když se k sobě přicucnou, tak je normálně rukou od sebe nedostanete....když vám při tom přicucu náhodou zůstane prstík mezi....tak teče krev....už jsem to zažil...nejednou...a zrovna taková síla působí i opačně....a teď musím natlačit k sobě těch magnetu do 130°..9 ks....změřená síla asi 200kg.....obava je z toho...aby to nevystřelilo.... ....v té konstrukci ...co je na fotkách to už zafixovat půjde...tady s tím počítám....jen to tam šikovně narvat....
...no bylo by potřeba sebou hodit....ta soutěž o elektro auto...je taková výzva....no nějakej zdroj by se hodil....
...jinak ještě k tomu...."Proč u všech všudy nevybíráš prachy za přístup k fotkám? "
...ne že bych peníze nepotřeboval....ale tohle je a bude...zadarmo...i když...mě ta hračka už stála více než 20 000.- ...zdraví martin11
...no bylo by potřeba sebou hodit....ta soutěž o elektro auto...je taková výzva....no nějakej zdroj by se hodil....
...jinak ještě k tomu...."Proč u všech všudy nevybíráš prachy za přístup k fotkám? "
...ne že bych peníze nepotřeboval....ale tohle je a bude...zadarmo...i když...mě ta hračka už stála více než 20 000.- ...zdraví martin11
... věřím, že se " TO " povede ......
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1477
- Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
- Dal: 8 poděkování
- Dostal: 8 poděkování
Kdo zabil elektromobil.
The fact that a new idea is ridiculed doesn't increase its likelihood of being eventually found to have merit. Most new ideas, even in science, fail, and are quietly swept under the rug of history - D.E.S.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4090
- Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
- Dal: 384 poděkování
- Dostal: 243 poděkování
zvuk pro elektromobil
Hledá se zvuk pro elektromobily, tiché jsou nebezpečné
velikost textu:29. prosince 2009 12:00
Podle statistik amerického úřadu pro bezpečnost dopravy (NHTSA) se za jistých situací hybridy a elektromobily dostávají do kolize s chodci až dvakrát častěji, než běžné automobily. Tichý provoz těchto vozů je tak považován za bezpečnostní riziko, které je nutné řešit.
foto: Roman Švidrnoch, MF DNESTesla Roadster
Automobilka Chevrolet spolu s mateřským koncernem GM tedy hledá "bezpečný" zvuk pro elektromobily a hybridní vozy. Pomáhá jí v tom americká federace nevidomých (NFB - National Federation of the Blind ). Cílem je vyřešit problém, kdy nejen nevidomí chodci často nevnímají téměř neslyšně jedoucí elektromobily nebo hybridní vozy.
Chevrolet hledá vhodný zvuk a jeho ideální intenzitu. Zvuk by neměl být rušivý, ale měl by bezpečně upozornit na blížící se vůz. Zvuk nemá chránit jen nevidomé, ale i běžné chodce, děti, cyklisty nebo běžce.
GM a NFB již provedli řadu testů s předsériovým prototypem připravovaného Chevroletu Volt. Testovalo se za různých rychlostí a sledován byl zvuk nejen před vozidlem, ale také po stranách i za ním.
O výsledné podobě zvukové výstrahy, která by měla chodce varovat, ale můžeme prozatím jen spekulovat. Inspirací by mohly být třeba zvukové efekty ze sci-fi filmů. O výrazně hučící elektromobily v nich rozhodně není nouze.
Jiný recept zvolil německý úpravce Brabus, který se rozhodl dát šťavnatou zvukovou kulisu elektromobilu Tesla Roadster. Upravená tesla může vydávat zvuk klasického vidlicového osmiválce, monopostu Formule 1 nebo jeden z dvojice futuristických zvuků nazvaných Beam a Warp. m11
velikost textu:29. prosince 2009 12:00
Podle statistik amerického úřadu pro bezpečnost dopravy (NHTSA) se za jistých situací hybridy a elektromobily dostávají do kolize s chodci až dvakrát častěji, než běžné automobily. Tichý provoz těchto vozů je tak považován za bezpečnostní riziko, které je nutné řešit.
foto: Roman Švidrnoch, MF DNESTesla Roadster
Automobilka Chevrolet spolu s mateřským koncernem GM tedy hledá "bezpečný" zvuk pro elektromobily a hybridní vozy. Pomáhá jí v tom americká federace nevidomých (NFB - National Federation of the Blind ). Cílem je vyřešit problém, kdy nejen nevidomí chodci často nevnímají téměř neslyšně jedoucí elektromobily nebo hybridní vozy.
Chevrolet hledá vhodný zvuk a jeho ideální intenzitu. Zvuk by neměl být rušivý, ale měl by bezpečně upozornit na blížící se vůz. Zvuk nemá chránit jen nevidomé, ale i běžné chodce, děti, cyklisty nebo běžce.
GM a NFB již provedli řadu testů s předsériovým prototypem připravovaného Chevroletu Volt. Testovalo se za různých rychlostí a sledován byl zvuk nejen před vozidlem, ale také po stranách i za ním.
O výsledné podobě zvukové výstrahy, která by měla chodce varovat, ale můžeme prozatím jen spekulovat. Inspirací by mohly být třeba zvukové efekty ze sci-fi filmů. O výrazně hučící elektromobily v nich rozhodně není nouze.
Jiný recept zvolil německý úpravce Brabus, který se rozhodl dát šťavnatou zvukovou kulisu elektromobilu Tesla Roadster. Upravená tesla může vydávat zvuk klasického vidlicového osmiválce, monopostu Formule 1 nebo jeden z dvojice futuristických zvuků nazvaných Beam a Warp. m11
... věřím, že se " TO " povede ......
- gromit
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 586
- Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: zvuk pro elektromobil
je to sice offtopic, ale proč dávat elektromobilu klasický zvuky?martin11 píše:Hledá se zvuk pro elektromobily, tiché jsou nebezpečné
Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
-
- Starší člen
- Příspěvky: 170
- Registrován: ned 25 říj 2009 10:15
- Bydliště: Podtatransko
- Dostal: 2 poděkování
Hviezdicovy motor
Pri surfovani internetom som narazil na stranku: http://greenplanethero.com/Star_Engine/star_engine.html ,kde popisuju hviezdicovy motor, ktory ma velmi zaujimave vlastnosti. Ucinnost az do 60% a moznost rekuperacie energie do stlaceneho vzduchu pri jazde z kopca, externe spalovanie. Nieco podobne vyvijam, ale ako piestovu verziu(prerobenie z dvojtaktu). V clanku je aj zmienka o ucinnosti klasickych spalovacich motorov, ktore je vo vacsine prevadzky velmi ubohe, ako som to tiez( spolu s Akordom) odvodil na inom mieste...
Sebestačnosť = SLOBODA!!!
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
LCD vydrží a pritom nepraskne
Stačí, ak si z predošlého linku prečítam toto:
Podobných rotačných strojov je veľa.
Keď už aj teoretické zlepšenie, tak si pozri, ako má riešený motor toyota prius s Atkinsonovým cyklom. Je to ale dosť zložité, a podľa mňa sa to na pokusné prípady vôbec neoplatí. Zisk nie je adekvátny námahe a hlavne riziku nezvládnutia v domácich podmienkach.
Čo myslíš, prečo sa v úlohe veľkých kompresorov namiesto gerotorov používajú vretenové stroje?
A už viem, že to písal cvok. Ten graf s účinnosťami na konci linku je absolútna lož, ten človek nevie, o čom píše. Mieša pojmy 5 cez 9. Tak účinná rekuperácia nie je možná ani pre špičkový elektromobil. Myšlienka je použiteľná, známa, ale farebný papier či screen to nespraví. Ak by mal reálne použiteľné výsledky, nenapíše také kraviny. Navyše nejde o žiadny hviezdicový motor, ale starý známy gerotor, pozri kompresory a čerpadlá. Čerpadlá v tejto podobe poznám a použil som ich vo verzii hydromotora. Ak použiješ plyn, tak budeš mať značné problémy s tesnením, a tepelnými stratami, stroj má veľký omočený obvod. Si s týmto úplne mimo realitu, ak by si vyskúšal tesniť na plyn čo i len lamelu, tak by si na to prišiel veľmi skoro. Už ten špirálový stroj vyzerá byť na tom lepšie. Takisto je ho možné použiť na podobný účel.Star Engine is 2 to 3 times more efficient than gasoline or diesel car engines......Sponsor now
Podobných rotačných strojov je veľa.
Keď už aj teoretické zlepšenie, tak si pozri, ako má riešený motor toyota prius s Atkinsonovým cyklom. Je to ale dosť zložité, a podľa mňa sa to na pokusné prípady vôbec neoplatí. Zisk nie je adekvátny námahe a hlavne riziku nezvládnutia v domácich podmienkach.
Čo myslíš, prečo sa v úlohe veľkých kompresorov namiesto gerotorov používajú vretenové stroje?
-
- Starší člen
- Příspěvky: 170
- Registrován: ned 25 říj 2009 10:15
- Bydliště: Podtatransko
- Dostal: 2 poděkování
ucinnost
No, neviem, ale myslim, ze prinosom (ohladne ucinnosti) by mohlo byt tepelne oddelenie kompresnej a expanznej casti stroja. Ten expander by mal mat trvale cez 1000C plus ta rekuperacia na vystupe, by sa tej ucinnosti mohol priblizit. Pise tam o keramickych materialoch, ale niesom si isty ci to v sucasnosti pojde zrealizovat. Viem, ze princip je uz dlho znamy (turbomotor) ale ci to takto niekomu bezi to neviem...
Sebestačnosť = SLOBODA!!!