Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Alternatívne pohony automobilov
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Kdyby šlo použít supravodič jako clonu,
tak už mám MM hotový. Líbí se mi treba Martinova verze, má docela šmrnc (i když by mi v tom stačil klidne 1 píst). Pokusil by jsem se s ním dohodnout. Supravodič by me jiste nezastavil. Ale.
Klidne bych pro otestování použil cívku jako náhradu supravodiče a použil porovnatelnou proudovou hustotu, jakou má supravodič. Tím i stejnou sílu. Nevadilo by mi, že se to behem dvaceti sekund treba roztopí.
Jde jen o to, kdo si troufne zpochybnit, že supravodivý závit lze nahradit cívkou. Pouze ztráty budou vetší, ale princip bude ten, že reaguje cívka a magnet. No a ten princip známe. Fungují na nem alternátory.
Cívka musí odclonit pole prakticky stejne jako supravodič, pouze ztráty navíc. Na overení principu to stačí, pouze cívku pak nahradím pozdeji supravodičem beze ztrát a pomocné baterie. Cívka s proudem tedy pole odcloní stejne jako supravodič, a silový účinek na ni bude stejný, jako na supravodič. Pouze navíc bude topit.
Prece jenom malý detail - cívka musí být i se zdrojem otočná ve všech osách. Dokonce pokud se spokojíme pouze s napájením cívky pomocí indukovaného proudu vzniklého pohybem magnetu kolem, tak to bude fungovat i bez pomocného zdroje. No a to je zase zhruba totéž jako princip asynchronního motoru s klecí nakrátko.
Klidne bych pro otestování použil cívku jako náhradu supravodiče a použil porovnatelnou proudovou hustotu, jakou má supravodič. Tím i stejnou sílu. Nevadilo by mi, že se to behem dvaceti sekund treba roztopí.
Jde jen o to, kdo si troufne zpochybnit, že supravodivý závit lze nahradit cívkou. Pouze ztráty budou vetší, ale princip bude ten, že reaguje cívka a magnet. No a ten princip známe. Fungují na nem alternátory.
Cívka musí odclonit pole prakticky stejne jako supravodič, pouze ztráty navíc. Na overení principu to stačí, pouze cívku pak nahradím pozdeji supravodičem beze ztrát a pomocné baterie. Cívka s proudem tedy pole odcloní stejne jako supravodič, a silový účinek na ni bude stejný, jako na supravodič. Pouze navíc bude topit.
Prece jenom malý detail - cívka musí být i se zdrojem otočná ve všech osách. Dokonce pokud se spokojíme pouze s napájením cívky pomocí indukovaného proudu vzniklého pohybem magnetu kolem, tak to bude fungovat i bez pomocného zdroje. No a to je zase zhruba totéž jako princip asynchronního motoru s klecí nakrátko.
- A(&F)
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4354
- Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
- Bydliště: Severní čechy
- Dal: 1362 poděkování
- Dostal: 1195 poděkování
... specielně pro Dvella ...
... jak se visí "ve vzduchu" (pokud okolo není vzduchoprázdno) ...
[youtube][/youtube]
... a ještě jedna malá ukázka, kde je vidět, že podchlazený supravodivý materiált spolu s magnetem tvoří nerozlučnou dvojici (zároveň se odpuzují i přitahují) ...
[youtube][/youtube]
... v Drážďanským technickým muzeu mají podobnou dráhu provedenou tak, že při průjezdu mašinky "nádražím" se automaticky (pomocí opto čidla) za jízdy do tendru kápne kapička tekutýho dusíku, který ještě navíc odpařováním v zadní části pohání lokomotivku vpřed ... bylo to děsně moc roztomilý ... ..... a jezdila dóóst velkým kalupem ...
[youtube][/youtube]
... a ještě jedna malá ukázka, kde je vidět, že podchlazený supravodivý materiált spolu s magnetem tvoří nerozlučnou dvojici (zároveň se odpuzují i přitahují) ...
[youtube][/youtube]
... v Drážďanským technickým muzeu mají podobnou dráhu provedenou tak, že při průjezdu mašinky "nádražím" se automaticky (pomocí opto čidla) za jízdy do tendru kápne kapička tekutýho dusíku, který ještě navíc odpařováním v zadní části pohání lokomotivku vpřed ... bylo to děsně moc roztomilý ... ..... a jezdila dóóst velkým kalupem ...
Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis ) ...
... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ...
... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ...
- A(&F)
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4354
- Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
- Bydliště: Severní čechy
- Dal: 1362 poděkování
- Dostal: 1195 poděkování
Re: Kdyby šlo použít supravodič jako clonu,
... ...Akord píše:Kdyby šlo použít supravodič jako clonu, tak už mám MM hotový.
Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis ) ...
... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ...
... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ...
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4090
- Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
- Dal: 384 poděkování
- Dostal: 243 poděkování
...pumpa na vodík...
....zpráva...."tak už je to tady" řekla červrná karkulka..."v Neratovicích máme vodíkovou benzinovou pumpu"...protože to mám kousek....tak si asi koupím vodíkový auto....jen nevím, jestli tím něco ušetřím.. .." m11
... věřím, že se " TO " povede ......
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: ...pumpa na vodík...
Koupí auta neušetříš, určitě budou chtít, abys ho zaplatil!martin11 píše:...tak si asi koupím vodíkový auto....jen nevím, jestli tím něco ušetřím..
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
-
- Starší člen
- Příspěvky: 170
- Registrován: ned 25 říj 2009 10:15
- Bydliště: Podtatransko
- Dostal: 2 poděkování
Freonovy motor
Bol tu spomenuty "freonovy motor". Nieje to nic ine ,ako obycajny parny stroj, akurat tam obiehaju pary chladiva napr. freonu, co mu dovoluje pracovat pri inych teplotach a tlakoch ako pri vode. Kto ma v aute klimu, tak vlaste uz maly freonovy motor ma. Kazdy pozna, ako zapnuta klima zere vykon mororu. Predpokladam ze okolo 2 az 3 kw. Klimu pouzivame iba malu cast roka, inak ju vozime celkom zbytocne. Co tak ju vyuzit na zlepsenie tepelnej ucinnosti spalovania paliva a pouzit ju ako pomocny motor? Kludne mozeme pouzit teplo chladiacej kvapaliny alebo aj vyfukovych plynov pre pohon takehoto motora. Predpokladam, ze vrateny vykon moze byt aj vacsi ako mala samotna klima(vacsi tepelny rozdiel). Auto pri beznom jazdeni bere okolo 5kW, takze keby klima vratila 2-3kW, moze to byt celkom zaujimava uspora (50 aj viac percent)...
zaujimavy link: http://www.dself.dsl.pipex.com/museum/P ... ryeng9.htm
zaujimavy link: http://www.dself.dsl.pipex.com/museum/P ... ryeng9.htm
Sebestačnosť = SLOBODA!!!
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: Freonovy motor
Dobrý nápad Znám i taková auta, která jezdí bez klimatizace, takže by ji bylo možné zapojit jako pomocný motor natrvalo. Tím by se zapojení zjednodušilo, a dalo by se něco ušetřit i na pohonu větráku chladiče.beldy píše: Klimu pouzivame iba malu cast roka, inak ju vozime celkom zbytocne. Co tak ju vyuzit na zlepsenie tepelnej ucinnosti spalovania paliva a pouzit ju ako pomocny motor?
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Re: Freonovy motor
Trochu dosť preháňaš. Najprv si takú klímu rozober a predstav si tú úpravu. Nedoporučujem ani nepriateľovi. Potom predbežne zabudni na to, že do nej dostaneš teplo z výfuku či odkiaľ. Urob si najprv aspoň jednoduchý parný stroj, kým také niečo napíšeš. Potom zistíš, že klímu ide aj vymontovať (ak sa v aute nejazdí pár hodín denne), a že úsporu paliva možno dosiahnuť najjednoduchšie vhodným štýlom jazdy. Stále ktosi chce využiť výfukové teplo a nechápe, že motor funguje iba preto, že sa práve značná časť tepla výfukom odvádza. Každý vidí iba tú teplotu a nie teplo. Ak by sa výfukové spaliny ochladili povedzme na tak 40celzia, čo technicky ide, tak iba vznikne určitý nie práve malý problém. Bol by som zvedavý, či niekto z tých čo propagujú využitie tepla výfukových spalín aj vie aký a prečo. Už som o tom písal a som v rozpakoch opakovať jednoduchú a tú istú vec. Už desaťročia sa všetci zastrájajú, ako do výfuku ponastrkujú termočlánky a nahradia alternátor, a aj napriek reklame dopredu toho príliš na obzore nie je. Alternátor pritom nemá ani 1 kW, nieto ešte riešiť 2-3kW.beldy píše:Klimu pouzivame iba malu cast roka, inak ju vozime celkom zbytocne. Co tak ju vyuzit na zlepsenie tepelnej ucinnosti spalovania paliva a pouzit ju ako pomocny motor? Kludne mozeme pouzit...
-
- Starší člen
- Příspěvky: 170
- Registrován: ned 25 říj 2009 10:15
- Bydliště: Podtatransko
- Dostal: 2 poděkování
freonovy motor
Akord- Vidis to zbytocne moc cerne. Kompresor klimatizacie v podstate nijako upravovat netreba, iba ak vyradenie zpetneho ventila, tym sa stane aj motorom. Do okruhu je vsak nutne zaradit namiesto kapilary nejaku pumpu na zkvapalnene chladivo, nejake zubove cerpadlo alebo nieco podobne. Dalej bude nutne vyradit vyparnik a nahradit ho vymennikom tepla na ohrev freonu, najlepsie z chladiaceho okruhu motora, alebo doplnit este ohrevom od vyfuku. To su vsetko len technicke problemy. Energeticka bilancia je tiez dobra, Ucinnost FM (feonovho motora) vychadza pri teplote motora 80 a okolia 20 okolo 17%, prikon pri 3kW vykonu okolo 17kW. Pri teplote motora 90 a okolia 0 bude ucinnost FM okolo 23% a pozadovany prikon okolo 13 kW. Podotykam ze prikon FM sa berie z odpadoveho tepla spalovacieho motora. Ucinnost spalovacieho motora pri nizkych vykonoch (okolo 5kW) je pomerne nizka (odhadujem len okolo 10 az 20%), teda "vyrobene" teplo bude okolo 20 az 45kW, co nam bohate staci. Takze ja na rozdiel od Teba to vidim celkom realne a nie ako nejaku utopiu. A preco sa to uz davno nerobi? Na to sa treba spytat zastupcov olejarskych firiem, ktore si z predaja paliv urobili nastroj ekonomickeho zotrocovania "plebsu"...
Sebestačnosť = SLOBODA!!!
- Jim68
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 668
- Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 26 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Beldy a odpadní teplo
Ahoj Beldy, to co píšeš není úplně přesné - motor pro práci potřebuje provozní teplotu právě těch 90 °C. Co je navíc, marní se v chladiči, což je Tvůj tepelný výměník, nahraď ho výměníkem voda/freon a jsi nahraný - toho odpadního tepla z chlazení motoru moc není (hádám těch 3 - 5 kW). Ovšem výfuk, to je jiná. Výměník výfukové plyny/freon Ti dá těch 50% energie, které motor ztrácí. To ti Tvoje čerpadlo z klimy utaví.... Musíš vždy vycházet z potenciálu spáleného paliva, pokud motor jede na 5kW, ani toho tepla moc není, musíš zatopit pod kotlem, abys měl teplo. Takže jet hezky na 50kW motorového výkonu, 3 kW do vody, 50kW do výfuku.... Kromě toho - jak zařídíš kondenzaci freonu? Jestli ho chceš stlačit a ochladit, tak se připrav na to, že je to energetická žumpa (jukni do tabulky freonu...), a taky budeš muset točit docela hodne média (abys měl čas na kondenzaci a chlazení), jenže 1kg freonu dělá v expanzi 1,400 litrů plynu/ 1 bar - to bude panečku chladič... Těším se, jak tenhle nápad rozvineš. Rád Ti pomůžu s praktickým řešením (nejsi úplně mimo terč - někdo už na tom dělá..). Jim68
Jim68
Be happy!
Be happy!
-
- Starší člen
- Příspěvky: 170
- Registrován: ned 25 říj 2009 10:15
- Bydliště: Podtatransko
- Dostal: 2 poděkování
freonovy motor
Jim68- diki. Viem, ze nepisem celkom presne, ale ked clovek chce byt co najstrucnejsi, aby toho mohol povedat co najviac, zakonite musi aj nieco zanedbat. Ten vymennik voda - freon aj predpokladam, ze bude umiestneny medzi motor a chladic. Co neuchladi vymennik, to dochladi stavajuci chladic. Samozrejme teplota motora musi ostat optimalna, i za cenu, ze by sa motor dohrieval od vyfukovych plynov. Utavenia kompresora sa neobavam, bude pracovat vpodstate v rovnakych podmienkach ako doposial, akurat v inverznom rezime., teda aj ten chladic co je vpredu zostane zachovany, mal by stacit. Nerozumiem tej otazke o kondenzacii freonu, ved ten bude skondenzovany vzdy, a to v najchladnejsiej casti, teda v prednom chladici. Odtial bude pumpou pretlacany do "ohrievaca". Na tych 50kW mech. vykonu rychlo zabudni, pokial nehodlas niekde pretekat. Pri mestkej a zmiesanej prevadzke bezne auto spotrebuje okolo 5kW mech. vykonu. Bezne auto je vybavene motorom 66kW. To znamena ze musi ist na nejakych menej ako 10% menoviteho vykonu, co mu na ucinnosti vela neprida. Predpokladam, ze mu ucinnost spadne asi na tretinu, t j oklo 10% z paliva pojde na mech pracu a 90% na teplo. To teplo bude okolo 45kW!!! Teplo asi pol na pol ide coz motor do chladica ,a von vyfukom. Teda do chladica pojde asi 22.5 kW, co pre pohon FM musi byt dost. Zatial nepredpokladam iny FM ako je instalovana klimatizacia. Samozrejme ta moznost tu je, ale to je o niecom celkom inom. Bezny spalovaci motor ma ucinnost pomerne biednu, okolo 30% a ani riadenie pocitacom mu ju priliz nedvihaju. Ak si uvedomime, ze teplota spalin v procese horenia dosahuje okolo 2000 st. a teplota okolia je 20st, tak vychadza teoreticka ucinnost asi 90%!!!. Je tu este vela co riesit. Jednou z moznosti je prave pouzitie "freonoveho motora". Ak by vyvojari zaintegrovali tento FM motor priamo do spalovacieho motora, tak aby maximalne vyuzinal stratove teplo splaovacieho motora, mohla by sa skutocna ucinnost takejto sustavy blizit k teoretickej, t j okolo 90%. To by znamenalo znizenie spotreby na 1/3 sucasnej, a to by sa naftove lobby asi pokakali...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Sebestačnosť = SLOBODA!!!
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Re: freonovy motor
Beldy, fakt nič v zlom, kľudne môžeš aj prísť, ale už nevyrábaj fantazmagórie. Si iba optimista, ale zatiaľ naivný. Ja som optimista tiež, ale s motormi robím a mám 2 klímy aj dávnejšie rozobraté čisto kvôli tomu, lebo som chcel zistiť, či sa z nich dá jednoducho urobiť motor. Okrem nich som z rovnakého dôvodu rozobral niekoľko rôznych kompresorov a nič moc. Dá sa to urobiť, ale nie jednoducho, tým že vyradíš planžetové ventily nič nezískaš. Urobiť dobrý rozvádzač nemá ďaleko od urobenia, či úplného prekopania celého kompresora klímy. Je aj možné, že máš iný kompresor, bežné sú niekoľkopiestové 5,7, ako zásobník revolvera. Ak máš nejaký malý rotačný s excentrom a tesniacou platničkou, ako v niektorých chladničkách, tak je to jednoduchší prípad, ale ako expanzný stroj to je tiež stratové kvôli veľkej omočenej ploche voči danému objemu, freón sa bude na stenách rýchlo ochladzovať a prípadne aj kondenzovať. Tiež sa ale nevyhneš riadenému ventilu, inak by si to musel urobiť plnotlaké, bez expanzie, no a najskôr nevieš, že tým spôsobíš ďalšiu poriadnu stratu na účinnosti. To nestačí urobiť ako čerpadlo na kvapalinu, treba tam obvykle expanziu, bez nej je to opäť komplikované, alebo neúčinné.beldy píše:Akord- Vidis to zbytocne moc cerne. Kompresor klimatizacie v podstate nijako upravovat netreba, iba ak vyradenie zpetneho ventila, tym sa stane aj motorom. Do okruhu je vsak nutne zaradit namiesto kapilary nejaku pumpu na zkvapalnene chladivo, nejake zubove cerpadlo alebo nieco podobne. Dalej bude nutne vyradit vyparnik a nahradit ho vymennikom tepla na ohrev freonu, najlepsie z chladiaceho okruhu motora, alebo doplnit este ohrevom od vyfuku. To su vsetko len technicke problemy. Energeticka bilancia je tiez dobra, Ucinnost FM (feonovho motora) vychadza pri teplote motora 80 a okolia 20 okolo 17%, prikon pri 3kW vykonu okolo 17kW. Pri teplote motora 90 a okolia 0 bude ucinnost FM okolo 23% a pozadovany prikon okolo 13 kW. Podotykam ze prikon FM sa berie z odpadoveho tepla spalovacieho motora. Ucinnost spalovacieho motora pri nizkych vykonoch (okolo 5kW) je pomerne nizka (odhadujem len okolo 10 az 20%), teda "vyrobene" teplo bude okolo 20 az 45kW, co nam bohate staci.
Ak budeš počítať účinnosti z Carnota, tak je jasné, že nevieš, čo počítaš. Účinnosť sa normálne nikdy nepočíta z Carnota a teplôt, ale v prvom rade z tlakov a kompresného pomeru. Účinnosť počítaná z teplôt je iba teoretický limit v prípade, že motor takmer neprodukuje žiadnu mechanickú prácu. Je to iba horný limit z hľadiska, nie TEORETICKÁ účinnosť nejakého motora. Všetky čísla, ktoré takto uvádzaš sú preto úplne mimo.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Re: freonovy motor
Ešte raz zdôrazňujem, že to nie je pravda. Teoretická účinnosť motora sa nepočíta z Carnotovho vzorca, ale z iného, do ktorého je zahrnutý napríklad kompresný pomer. Pozri napríklad ideálny a teoretický Erics-Braytonov, Ottov, alebo Dieselov cyklus, ktoré platia pre reálne použiteľné motory. Carnot predstavuje teoretický limit účinnosti iba z hľadiska použitých teplôt, ale nie teoretickú účinnosť motora, ktorý odovzdáva konkrétny výkon. Nie je to ani zhruba to isté.beldy píše:, ze teplota spalin v procese horenia dosahuje okolo 2000 st. a teplota okolia je 20st, tak vychadza teoreticka ucinnost asi 90%!!!.
Skús si prípadne pozrieť http://www.neodym.sk/diesel.exe
je to môj program, ktorý ideálne simuluje E-B, alebo Dieselov cyklus, predstava a pomery fungujú rovnako pre akýkoľvek iný tepelný cyklus a motor. Je tam aj uvedené, o koľko sa líši takto idealizovaný obeh od Carnota.
Prevádzkové hodnoty tam možno meniť, a získa sa predstava, ako sú viazané ostatné veličiny. To, že niektoré sú nastaviteľné a iné nie má určitý dôvod. Program to nepočíta podľa pevných vzorcov, ale diferenčne za pochodu.
...Ešte máš problém s Carnotom, a už sa smeješ nad lobbistami. To je ako keď ešte nemáš nevestu a už pískaš o svadbe.
-
- Starší člen
- Příspěvky: 170
- Registrován: ned 25 říj 2009 10:15
- Bydliště: Podtatransko
- Dostal: 2 poděkování
freonov motor
Akord- Nemyslim, ze by som bol nejaky naivny optimista. Preco si zo vsetkych moznosti vyberas tu najhorsiu, ked mas k dispozicii ovela lepsie. To ako keby som chodil po lese a nezbieral hriby lebo je tam vela muchotravok. Piestove kompresory su asi tie najhorsie na upravu na reverzibilny chod. Predpokladam rotacne lamelove alebo scroll. Na tych staci odstranit prave ten vystupny ventil. A tiez pracuju s expanziou...
Tiez by si sa mal zamysliet nad tym co pises:...Účinnosť počítaná z teplôt je iba teoretický limit v prípade, že motor takmer neprodukuje žiadnu mechanickú prácu....
Aku ze to mas na mysli ucinnost, ked motor neprodukuje takmer ziadnu mechanicku pracu? Nulovu? Dakujem ,ale taku mi netreba. Na tepelny stroj typu "parny stroj" skor pasuje Rankinov cyklus ale odchylky nebudu vyznamne oproti Carnotovemu. Myslim ze cisla co vysli niesu mimo, su cekom realne...
Tiez by si sa mal zamysliet nad tym co pises:...Účinnosť počítaná z teplôt je iba teoretický limit v prípade, že motor takmer neprodukuje žiadnu mechanickú prácu....
Aku ze to mas na mysli ucinnost, ked motor neprodukuje takmer ziadnu mechanicku pracu? Nulovu? Dakujem ,ale taku mi netreba. Na tepelny stroj typu "parny stroj" skor pasuje Rankinov cyklus ale odchylky nebudu vyznamne oproti Carnotovemu. Myslim ze cisla co vysli niesu mimo, su cekom realne...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Sebestačnosť = SLOBODA!!!
-
- Starší člen
- Příspěvky: 170
- Registrován: ned 25 říj 2009 10:15
- Bydliště: Podtatransko
- Dostal: 2 poděkování
Re: freonovy motor
Diki za program, mozno ho aj vyuzijem na mnou navrhovany tepelny motor s externym spalovanim. Okrem toho, Carnotov cyklus zhruba ohranici aj ucinnost spalovacieho motora, ak teplotu T2 uvedieme ako teplotu vyfukovych plynov. Napr. pre t2 1000st bude mensia ako 50%. Dalej konkretne pre tento pripad, aky ma zmysel sa zaoberat s ucinnostou freonoveho motora, ci je objemovy alebo expanzny, ked vyuziva odpadove teplo ktore by aj tak skoncilo niekde v chladici alebo von vyfukom? Myslim, ze ziadny...Akord píše:Ešte raz zdôrazňujem, že to nie je pravda. Teoretická účinnosť motora sa nepočíta z Carnotovho vzorca, ale z iného, do ktorého je zahrnutý napríklad kompresný pomer. Pozri napríklad ideálny a teoretický Erics-Braytonov, Ottov, alebo Dieselov cyklus, ktoré platia pre reálne použiteľné motory. Carnot predstavuje teoretický limit účinnosti iba z hľadiska použitých teplôt, ale nie teoretickú účinnosť motora, ktorý odovzdáva konkrétny výkon. Nie je to ani zhruba to isté.beldy píše:, ze teplota spalin v procese horenia dosahuje okolo 2000 st. a teplota okolia je 20st, tak vychadza teoreticka ucinnost asi 90%!!!.
Skús si prípadne pozrieť http://www.neodym.sk/diesel.exe
je to môj program, ktorý ideálne simuluje E-B, alebo Dieselov cyklus, predstava a pomery fungujú rovnako pre akýkoľvek iný tepelný cyklus a motor. Je tam aj uvedené, o koľko sa líši takto idealizovaný obeh od Carnota.
Prevádzkové hodnoty tam možno meniť, a získa sa predstava, ako sú viazané ostatné veličiny. To, že niektoré sú nastaviteľné a iné nie má určitý dôvod. Program to nepočíta podľa pevných vzorcov, ale diferenčne za pochodu.
...Ešte máš problém s Carnotom, a už sa smeješ nad lobbistami. To je ako keď ešte nemáš nevestu a už pískaš o svadbe.
Sebestačnosť = SLOBODA!!!