Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Dobré srdce Krnova - QR platba na účet města Krnova - Pomoc postiženým při povodních. Více zde...

Elektrokolo

Vše o alternativních zdrojích energie.

Moderátor: rival

Odpovědět
Uživatelský avatar
Dr Meduza
Stálý člen
Příspěvky: 63
Registrován: pon 01 kvě 2006 17:30
Bydliště: Jirkov :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dr Meduza »

Koupim menic 24/240 cca 500+W pripadne UPS (bez baterii)

nema doma pripadne v praci nekdo neco?

pripadne, kdyby se nekomu chtelo delat bastl, tak za rozumnou cenu ho vezmu, stejne se na to bude pripojovat jenom vrtacka, takze to nemusi mit naky extra parametry

nizka cena je rozhodujci


Obrázek
Uživatelský avatar
Dr Meduza
Stálý člen
Příspěvky: 63
Registrován: pon 01 kvě 2006 17:30
Bydliště: Jirkov :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dr Meduza »

rozhod sem se, ze pouziju asi starej alternator a predelam ho na stridavej motor
nema nekdo nakej prebytecnej alternator, ze by se kouk, jak je to vevnitr udelany a jestli by se to dalo modifikovat

btw nema tu nekdo zkusenost se stavbou menice pro motor? pripadne aspon odkaz na naky teoreticky postupy?
osobne bych to asi resil pres snimani polohy optoclenem + PWM na regulaci vykonu


Obrázek
ojozo
Stálý člen
Příspěvky: 54
Registrován: čtv 04 kvě 2006 12:25
Bydliště: SR

menic pro motor

Příspěvek od ojozo »

"btw nema tu nekdo zkusenost se stavbou menice pro motor?"
v podstate v praci sa tym zivim, konkretne programovanim DSP pre 3f striedace. Ale nie je to jednoduche pre amatera. Co konkretne chces, aky motor as/syn, napatia , prudy, frekvencie


Uživatelský avatar
Dr Meduza
Stálý člen
Příspěvky: 63
Registrován: pon 01 kvě 2006 17:30
Bydliště: Jirkov :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dr Meduza »

3f synchr s optickym snimanim polohy
36V cca 1.5kW

menic nemusi bejt na naky extra spickovy urovni, staci, aby to jelo


Obrázek
Uživatelský avatar
Dr Meduza
Stálý člen
Příspěvky: 63
Registrován: pon 01 kvě 2006 17:30
Bydliště: Jirkov :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dr Meduza »

tak sem se koukal na naky zapojeni koncu menicu a v podstate tady by nemel bejt problem
Obrázek
staci udelat masku pro spinani optoclenu a pridelat ji na hridel :)


Obrázek
motor

faze

Příspěvek od motor »

vyrábějí se 4,5,6 fázové elektromotory ? nemají náhodou učinnost kolem 101% a více ?


Uživatelský avatar
Dr Meduza
Stálý člen
Příspěvky: 63
Registrován: pon 01 kvě 2006 17:30
Bydliště: Jirkov :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: faze

Příspěvek od Dr Meduza »

pri bezny konstrukci a buzeni nevim vo tom, ze by se dalo dostat nad nakejch 95%

btw ted sem zistil, ze beznej alternator ma buzenej rotor :?


Obrázek
oxy

Příspěvek od oxy »

Asi bys musel nahradit vinutý rotor altíku, rotorem s permanentních magnetů. Ale to je asi jednodušší použít rovnou krokový motor, a ty se dělají i vícefázové. Jestli i pro tak velký výkon nevím.


Uživatelský avatar
ZeusJuri
Stálý člen
Příspěvky: 69
Registrován: úte 21 bře 2006 22:45
Bydliště: Ostrava
Dal: 1 poděkování

motor z altíku

Příspěvek od ZeusJuri »

Jednoduché řešení
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


I když nemám auto efektivní výroba vodíku mě velice zajímá.
oxy

Příspěvek od oxy »

Ale na úkor účinnosti, to napájení rotoru ti zežere navíc nemalý proud.


Uživatelský avatar
ZeusJuri
Stálý člen
Příspěvky: 69
Registrován: úte 21 bře 2006 22:45
Bydliště: Ostrava
Dal: 1 poděkování

Příspěvek od ZeusJuri »

potom by asi nebylo od věci převinout ten rotor slabším dratem s více závity


I když nemám auto efektivní výroba vodíku mě velice zajímá.
Uživatelský avatar
Dr Meduza
Stálý člen
Příspěvky: 63
Registrován: pon 01 kvě 2006 17:30
Bydliště: Jirkov :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dr Meduza »

a todle bude k cemu :roll:


Obrázek
ElabsVracov
Stálý člen
Příspěvky: 57
Registrován: pát 30 pro 2005 13:42
Dostal: 2 poděkování

Motttor

Příspěvek od ElabsVracov »

Když použiješ cyklokonvertor tak snižuješ účinnost jednak zvedáním napětí, jednak cyklokonvertorem a jednak v motoru. Jsi někde na 50%. Když použiješ startér, máš zaručený výkon 1-3kw, dá se krásně řídit regulací rotoru, otáčky i kroutící moment mnohem vyšší než jakýkoli jiný motor, pořizovací cena na vrakáči do 500kč. Používal jsem ho na lis a bez problémů měl 100-10 000otáček, 15-200A při 12V. řízení stačí do 20A fetem.


Uživatelský avatar
Dr Meduza
Stálý člen
Příspěvky: 63
Registrován: pon 01 kvě 2006 17:30
Bydliště: Jirkov :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dr Meduza »

no momentalne sem se dostal zpatky k tomu starteru
za 700 sem videl jeden peknej z audiny, tekej poradne velkej 8)

to se da dostat i na 10k ot/min ? :shock: ja sem pocital, ze se tak prez 2000 nedostane ani nahodou, prece jenom je to navrhnuty na roztoceni zatuhlyho studenyho motoru

docela sem premejslel o tom, ze pridelam predni kolo primo na ten motor, bez prevodu a cehokoliv, bude to asi nejjednodusi reseni
do regulatoru neni problem koupit 2x75A tranzistory, jaky se pouzivaj v PC na regulatory pro procesory

akorat este nemam uplne vykoumany umisteni baterky

btw nevite nekdo, jaky se vztahujou zakony na kolo s pridavnym/pomocnym motorem, takovoudle bych pro to asi chtel klasifikaci, ale dostat to z uredniku na ministerstvu je na delsi telefonovani :roll:

//edit: a ten menic se da udelat ucinnejsi nez klasickej motor, ale musi se spravne udelat casy pro sepnuti a rozepnuti


Obrázek
ElabsVracov
Stálý člen
Příspěvky: 57
Registrován: pát 30 pro 2005 13:42
Dostal: 2 poděkování

Pohon

Příspěvek od ElabsVracov »

No náhodou to vím, na kolo s přídavným motorkem není třeba žádné schválení ani žádné ohlašování, stačí namontovat a jet, ale podmínkou je mít náhon na plášť kola. Pokud bude náhon na řetěz tak je to motorové vozidlo, je třeba platit pojistku, chodit na technickou a zaplatit přihlášení a nehledě na značky. Když tomu napíšeš maximální rychlost 30km/h tak nepotřebuješ vůbec nic ikdyž to bude jezdit nejmín 150. Přesně tohle jsem měl udělané asi před 3ma rokama... kolo liberta, startér ze škodovky 120, přemotaný stator na dvojnásobek závitů drátem 3,15mm, bralo si to asi 250w/h, jezdilo to několik hodin vkuse na baterku 44Ah, rychlost regulovaná od 10 do 95km/h. Při 100km/h jsem vymlátil ložiska a rozbil si hubu. Tehdy jsem to rozřezal flexou na kousky :D škodovácký startér točí trvale až do 18k otáček, ale nad 18 se rozletí rotor. Doporučuju přemotat ten stator a přepojit si to na řízení rotoru samostatně, jinak bude zbytečně žrát proud do tepla a nebude výkon využitý. Na kolo je třeba jen asi 200-300w, takže pak je to zbytečné. Baterku jsem měl na nosiči a pěkně to s tím kolem lomcovalo, měla by být co nejníž. nebo použít nějakou menší. jinak 44Ah by měla vpoho vydržet 4h jízdy 50km/h, 8h při 35km/h. Hlavně to chce dost kvalitní přítlačný náhon aby neshořel plášt před prvním ujetým metrem. Krokový motor s měničem je sice lepší, ale je mnohem dražší a komplikovanější!!


Odpovědět

Zpět na „Jak na to...“