Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Suchý spořič UF

Návrhy konkrétních zařízení.
Odpovědět
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Vliv stylu jízdy na úsporu

Příspěvek od poota »

Mimo téma (offtopic)
keft píše: Foto UF5 jste do fora si nedali? ..
Kefte, že Ty nás jenom tak zkoušíš? Nebo máš vlčí mlhu?
http://www.upramene.cz/forum/viewtopic. ... &start=150

Zdravím - poota
P.S.Proč se pídíš po fotkách zastaralé verze? Aktuální je UF6.
http://www.upramene.cz/forum/viewtopic. ... &start=240


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Solimator
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: pát 23 črc 2010 11:35
Bydliště: Kladensko
Dal: 1 poděkování
Dostal: 3 poděkování

Asi před rokem

Příspěvek od Solimator »

Mimo téma (offtopic)
No Karle, doufám, že tím mladým opilcem nemyslíš mě? :lol: No jestli 37let věku se dá nazvat ještě mladým. No nevím. Jinak UF5 používám a TRko mám namotané a budu instalovat asi do měsíce, ale na jiném autě... Nejdříve vyzkouším TRko zvlášť a pak snad dohromady i s UFkem. Jinak se už těším, jak se bude chovat auto s Trkem. Pěkný den všem tady přeje Miloš


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

skvěle- hele

Příspěvek od 1220 »

duševně mladý skorokladeňák odpověděl, buď zdráv Miloši :D
Takže gratuluju, nápad byl dobrý. Uf ko vytváří pulziky pro trko.
Mám to připojené na vnější větev Ufka na každý drát vnější bifi asi v horní třetině omotáním šesti závity izolované na izolované./dráty bifi jsou dva takže je to jednoznačné/
Předčilo to očekávání co do zlepšení rychlosti asi o 30 km/hod. V oblasti malých rychlostí je to neznatelné.
Mám tam ale špatně venturiho trubici je malá, takže to začíná probublávat teprve při 4000 ot /min
Po překonání těchto otáček se paradoxně s ubíráním plynu zvětšují otáčky- kouzelné
Venturka musí být taková, aby probublávalo při volnoběhu a v bubleru musí být vidět mlha. Venturka musí mít cca 5 mm průměr otvoru /průměr vývodu podtlaku/ pro dvou litrový motor - odhaduju moje 3 mm je hračka a rozměry jsou špatně,
použil jsem narychlo venturku z favorita - karburátoru.
U venturky je třeba najít optimum, odpor má mít co nejmenší neboť je v sání ............
Vymyslet a udělat jinou venturku pak to rozhodím a dám ji tam.
Vyfotím až při rozdělání ...........
Trko je klasika sao standart, nic dalšího.
K.


keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

pro Pootu

Příspěvek od keft »

Mimo téma (offtopic)
Hezký den Pooto,
vlčí mlhu asi mám = 1.5 dioptrie, což není tak moc. Ale jde o to, že se mi zobrazují fota jen, když jsem přihlášen na heslo-což jsem nevěděl a nečinil! Jinak je možno sledovat vlákno i bez fotek-to tě nenapadlo Pooto? A mi furt vrtalo hlavou, kdeže ty fotky zmizely! To víš, nebyl jsem ve vlákně dlouho. Z toho se pouč Pooto a buď i moudrým, nikoli jen chytrým protože nevíš, jak ten druhý uvažuje, o co se snaží a co dělá špatně. Zřejmě se neumíš vcítit do uvažování jiného. Ale právě to moudrý dělá. Ale nic ve zlém. Velmi si vážím toho, kolik času a úsilí jsi vložil do vývoje UFka.


Zajímalo by mne Pooto, jestli někdo porovnával úsporu UFka a TR-ka, až dnes jsem se dověděl i o TR-ku. Možná není velký rozdíl v úsporách mezi oběma systémy?
Dost špatně se mi to vlákno četlo, protože místy jsou v něm i půtky , ale to už asi k vývoji patří. Keftí


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

keftovi

Příspěvek od 1220 »

Mimo téma (offtopic)
keft píše: Jednoduše tu chodím zřídka a nenapadlo mne, že fota se zobrazí jen, když jsem přihlášen. Vlákno lze číst i bez přihlášení, ale bez fotek, což jsem nevěděl.
Ahoj kefte,ani nevím co keft znamená promiň :oops:
Je to tak,že se žádné přílohy nepřihlášeným nezobrazují , není to speciálně .....
Přidal jsem Ti bod ,za povšimnutí uf ka , přestože si myslím, že máš prozatím uk- ko v noze...... :lol:
:idea:
K.
pakliže ho máš z drátů ve vozidle za foto přidám další bod ;)
ostatním prozatím pouze omluva, neboť venturku už podruhé předělávám ........musí být totiž pro omedží
filtr aby to úplně sedlo zplacatělá.
uf - ko ala trko je budoucnost....... :hip:


keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Chce to referenční motor

Příspěvek od keft »

- UFko mám necelý rok, hodnověrně jsem sobě neprokázal jeho přínos, spotřeba dokonce stoupla, ale nelze doložit, proč. Bohužel je mám v Toyotě Corolle rok výroby 1998 kde už je vstřikování a je možné, že lambda mi zvyšuje spotřebu tím, že náhání bohatostí směsi to, co získává UFko. Zřejmě to chce nějak lambdu oblbnout.

Dnes jsem několik hodin četl vlákna ale není mi zcela jasné:
a) proč jste použili rezonátor (protože autor Poota někde vyčetl, že to může mít přínos?)
b) jakým způsobem jste určili šířku jeho pásma a rezonanční frekvenci

Je milion možností, co vše se dá na spirálu připojit -např další malé kapacity, keramické filtry 10,7 Murata, směrovače proudění vzduchu, další přídavné cívky, elektronický VN ionizátor, změna tvaru spirály ....

Pokud mi zde někdo napíše, že používá intuici, kyvadlo nebo jiné esoterické praktiky, tak to beru. V čem je tedy problém? Že Poota stanoví další směr, vyrobí to, ověří se to na základě pocitů a sluchu... A pak to po něm zkoušení další. Ovšem nemáme referenční motor (jak zde bylo navrhováno) takže může být, že další pokrok sotva bude možno ověřit a že například poslední úpravy např od UF2 výše (rezonátor) může vést do slepé uličky. Budete rozvíjet něco, co již další přínos nemá. A navíc to neumíme přesně změřit-tedy dokázat! Opravdu chce měření provést za naprosto stejných podmínek. Věřím, že UF-ko 1 či 2 má přínos, ale nejsem si jist, zda oproti těm dvěma má i přínos UF 6. Neztrácíte čas pánové?
Bohužel-já žiji v paneláku a když si chci JEN natáhnout elektriku k autu, mám to 50m. Jak rád bych byl poblíž a experimentoval s Vámi-lépe vybavenými.


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Chce to referenční motor

Příspěvek od 1220 »

Oblbovat není nutné, naopak lambda je užitečná, neboť pokud naměří kvalitní spaliny ubere vstřikování, to znamená, že spotřeba by měla stoupnout jen v případě, že je lambda vadná třeba zanesená zplodinami, v takovém případě nastavuje průměrný režim odpovídající otevření klapky, když se do toho dá ufko jasně , že se spotřeba zvýší, protože se přiškrtí množství vzduchu a následuje horší spalování při menším množství vzduchu.
Co je uf 6 si budu muset nalistovat, to se to násobně zvětší o počet rezonátorů a spirál asi. já jsem vyzkoušel jenom Uf 2 - jednu dvojšroubovici s jedním rezonátorem . Skoro stejné, teprve po přidání magnetů se to zlepšilo z hlediska plynulosti chodu při nižších otáčkách.
Nutnost zkušebního motoru a lepších zkoušek vnímám taky, dokonce ho už mám v garáži, ale nejsou lidi na práci. Je tam ale problém který není na první pohled vidět. Mluvím o náboji na vozidle které jede.
Je pokud neprší izolované proti zemi/tedy pokud to není uzemněný vlak/. Zkušební motor může být nakrásně oproti zemi odizolován, ale náboj tam bude jiný než když je v jedoucím autě.
Oblast rezonátorů , alespoň pokud vím nějak vyšla, možná to Iv i počítal nevím nic bližšího.
Momentálně jsem v roli málo tušícího uživatele který to chce vylepšit ufkem a posléze mlhou.
Asi laborace na zbytek života .......při mým skoro důchodovým věku a tempu ......
Skoro mám pocit , že ztrátou je odpovídat kdekomu, kdo neumí ani poslat fotku ....... ;)
Kdokoliv to nějak vylepší bude užitečný i pro ostatní, když to sem napíše.
K.
keft píše:- UFko mám necelý rok, hodnověrně jsem sobě neprokázal jeho přínos, spotřeba dokonce stoupla, ale nelze doložit, proč. Bohužel je mám v Toyotě Corolle rok výroby 1998 kde už je vstřikování a je možné, že lambda mi zvyšuje spotřebu tím, že náhání bohatostí směsi to, co získává UFko. Zřejmě to chce nějak lambdu oblbnout.

Dnes jsem několik hodin četl vlákna ale není mi zcela jasné:
a) proč jste použili rezonátor (protože autor Poota někde vyčetl, že to může mít přínos?)
b) jakým způsobem jste určili šířku jeho pásma a rezonanční frekvenci

Je milion možností, co vše se dá na spirálu připojit -např další malé kapacity, keramické filtry 10,7 Murata, směrovače proudění vzduchu, další přídavné cívky, elektronický VN ionizátor, změna tvaru spirály ....

Pokud mi zde někdo napíše, že používá intuici, kyvadlo nebo jiné esoterické praktiky, tak to beru. V čem je tedy problém? Že Poota stanoví další směr, vyrobí to, ověří se to na základě pocitů a sluchu... A pak to po něm zkoušení další. Ovšem nemáme referenční motor (jak zde bylo navrhováno) takže může být, že další pokrok sotva bude možno ověřit a že například poslední úpravy např od UF2 výše (rezonátor) může vést do slepé uličky. Budete rozvíjet něco, co již další přínos nemá. A navíc to neumíme přesně změřit-tedy dokázat! Opravdu chce měření provést za naprosto stejných podmínek. Věřím, že UF-ko 1 či 2 má přínos, ale nejsem si jist, zda oproti těm dvěma má i přínos UF 6. Neztrácíte čas pánové?
Bohužel-já žiji v paneláku a když si chci JEN natáhnout elektriku k autu, mám to 50m. Jak rád bych byl poblíž a experimentoval s Vámi-lépe vybavenými.
:ethink:


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: pro Pootu

Příspěvek od poota »

Mimo téma (offtopic)
keft píše:.. jde o to, že se mi zobrazují fota jen, když jsem přihlášen na heslo-což jsem nevěděl a nečinil! Jinak je možno sledovat vlákno i bez fotek-to tě nenapadlo Pooto? ..
Pokud jsem na fóru, tak vždycky jenom regulérně přihlášený, takže opravdu netuším, co všechno vidí a nebo nevidí nepřihlášený uživatel. Bylo mi divné, že jsi fotky nenašel, tak jsem Ti na ně poslal odkazy - nemínil jsem se Tě tím nějak dotknout.
O nějakém způsobu měření účinnosti jednotlivých variant jsme již vedli delší bouřlivou a celkem neplodnou diskuzi. Zatím je jasné, že bez nějakého přímého měření okamžitého stavu není možné objektivně posuzovat vliv nějakých změn v konstrukci. Takže se nedá posuzovat vliv délky, průměru, počtu závitů, jejich stoupání, použitý drát, jeho izolace atd. Tedy ani těch nejzákladnějších primitiv. Natož pak vliv celkové tvarové koncepce nebo přidávaných dalších komponent.
Zatím vývoj pokračuje pouze intuitivně, po určitých výrazných skocích, jejichž vliv lze za vhodných podmínek rozeznat i bez nějakého přístrojového vybavení. Jsou tací, kterým tento stav nevyhovuje (k těm patřím i já), a kteří, když nedosáhnou očekávaných výsledků, zklamáni vzdávají další laborování a vývoj (k těm naopak nepatřím).

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Použití esoteriky

Příspěvek od keft »

Nu já jsem se na to mrkl intuitivně i kyvadlem a zdá se, že UF6 má už jen nepatrný (zanedbatelný) přínos. Větší zlepšení nastalo u verze po přidání neodymů. Podle kyvadla pak už ještě vyšší verze nemají přínos větší, jak 0.5 procenta oproti předchozím, což se zdá být zanedbatelné. Ale rezervy tam ještě jsou, až budu mít den, zeptám se kyvadla znovu. Tolik esoterický subjektivní pohled. Opět dík za vaši obětavost, energii i čas, kterou jste do toho vložili. Zajímavé, jakým směrem je třeba hledat tu rezervu.


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Venturky

Příspěvek od 1220 »

Do města - zacpává sání
Na dálnici - funguje při vyšších rychlostech
optimální - ve stavu zrodu
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Apendix

Příspěvek od 1220 »

Před venturkou je filtr, za venturkou je teploměr a váha vzduchu, za váhou vzduchu je klapka.
Do venturky je připojené trko do úzké části je odsáváno, a nasává kousek za odsávacím místem
v cca 2/3 průměru.
ufko je připojené pod filtrem, ale to není moc výhodné.
K.


Uživatelský avatar
baxter
Stálý člen
Příspěvky: 100
Registrován: ned 12 zář 2010 19:49
Bydliště: KRNOV

a

Příspěvek od baxter »

Mimo téma (offtopic)
ted nevim jestli to psal nekdo tady , ale myslim ze jo , ze mu s ufkem neklesla spotreba a muze za to asi lambda sonda
ono se da vlastne lambda sonda jednoduse oklamat , protoze meri rozdil obsahem kysliku okolniho vzduchu a obsahem kysliku ve vyfukovych plynech , takze by stacilo nepatrnou cast vyfukovych plynu privest ke krycimu kloboucku lambdy a ta zaznamena mensi rozdil obsahu kysliku a ubere vstrikovane palivo , mozna je to blbost ale za zminku to stoji

citace : Co je Lambda sonda?
Snímač, který slouží k měření zbytkového kyslíku ve výfukových plynech spalovacího motoru a posuzuje se tak dokonalost spalování. Sonda je umístěna ve výfukovém potrubí a její použití je běžné při řízení složení směsi u elektronicky řízených systémů vstřikování paliva. Regulace složení směsi je pak nezbytná při použití třícestného katalyzátoru.
Čidlo snímače je z pevného keramického elektrolytu a tvoří galvanický článek. Galvanický článek vzniká na přepážce, která odděluje prostředí srovnávací (vzduch) a prostředí měřené (výfukové plyny). Obě prostředí se tak liší různým obsahem kyslíku, obsah kyslíku ve vzduchu je konstantní s hodnotou 20,89 objemových procent. Pevným elektrolytem bývá obvykle oxid zirkoničitý s přísadou oxidu vápenatého. Ve struktuře této keramické látky je velké množství bodových defektů, které umožňují pohyb iontů krystaly keramické látky a tím i přenos elektrického proudu. Z důvodu agresivního prostředí jsou elektrody uvnitř sondy vyrobené z platiny. Velikost napětí tohoto článku závisí zejména na parciálních tlacích kyslíku ve srovnávacím a měřeném prostředí. Každá sonda má pak vlastní napěťovou charakteristiku, což je závislost vzniklého napětí na součiniteli přebytku vzduchu lambda (l). U moderních spalovacích motorů je umožněno s využitím elektronického obvodu ve zpětnovazební smyčce regulovat složení směsi u zážehových (benzinových) motorů tak, aby obsah škodlivých plynů ve výfukových plynech byl co nejnižší. Za ideální se považuje směšovací poměr l (lambda) = 1, což je stechiometrická směs.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: a

Příspěvek od poota »

Mimo téma (offtopic)
baxter píše:.. obsah kyslíku ve vzduchu je konstantní s hodnotou 20,89 objemových procent. ..
Pak se vůbec nedivím, že ta sonda blbne, zvlášť jestli si myslí, že pražský smog obsahuje pětinu kyslíku - kde by se vzalo! ;)

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
Bulganin
Stálý člen
Příspěvky: 33
Registrován: pát 16 říj 2009 20:34
Dostal: 1 poděkování

Profesionální řešení

Příspěvek od Bulganin »

Řešíte tady věci metodou pokus-omyl, vymýšlíte vymyšlené, přitom existuje profesionální řešení.

http://www.ionizer2009.netne.net/

Nedalo mi to a těch 100 dolarů jsem do toho vrazil, a funguje to líp než jsem čekal.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Na Octavii 1.9 TDI, najeto 1000 km, úspora cca 2.2 L/100 km. Měřeno tankováním do plné nádrže. Možná mnozí nevíte, že pokud chcete natankovat skutečně plnou nádrž, tak musíte zmačknout odvzdušňovací páčku, která je na levé straně hrdla. Jinak nenatankujete nikdy do plna.

Tu pozlacenou anténu jsem si nevzal, protože 50 dolarů za kus drátu mi připadá trochu dost. Udělal jsem to z nerezovýho a funguje to.

E-mail jim tam nefunguje, tak mi to vyřídil telefonicky kamarád co bydlí v Kanadě. Poštovný vyšlo na 20 dolarů.

Posledně mě někdo buzeroval, že jsem nedal fotky, tak to máte i s fotkama. Doufám, že kvalita bude vyhovovat.

Výkon je subjektivně vyšší. Až se to hodí, tak to nechám změřit na brzdě. Mám schovanej graf, co mi dali, když jsem dal auto nachipovat, tak to budu mít možnost porovnat.
Naposledy upravil(a) Bulganin dne úte 17 kvě 2011 23:32, celkem upraveno 1 x.


Uživatelský avatar
Bulganin
Stálý člen
Příspěvky: 33
Registrován: pát 16 říj 2009 20:34
Dostal: 1 poděkování

Profesionální řešení

Příspěvek od Bulganin »

Mimo téma (offtopic)
Ještě plánuju to vyzkoušet na nějakám benzínovém autě, potom dám výsledky.


Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“