Tuco píše:Nevím, jestli to patří přesně sem, ale vím že se to tu někde na fóru přetřásalo...kdyžtak prosím o přesun.
Bohužel, žádné bližší podrobnosti, snad to není kachna...Technický týdeník 21/2008 píše:Silné elektrické pole snižuje spotřebu nafty
Americký fyzik R. Tao a členové jeho týmu na Temple University ve Filadelfii vyvunuli jednoduché zařízení, které podstatně snižuje spotřebu nafty ve vznětových motorech. Půlroční zkoušky v automobilu Mercedes-Benz 300D na amerických dálnicích vykázaly snížení spotřeby nafty ze 7,4 na 6,2 l/100km, což je úspora přes 16%. V městském provozu bylo dosaženo úspory o něco nižší, od 12 do 15%, píše odborný časopis Energy and Fuel.
Zařízení sestává z několik centimetrů dlouhého válce, který je namontován před vstřikovací trysku. Ve válci vládne silné elektrické pole, které rozřeďuje protékající naftu, jež se v motorovém válci důkladněji rozpráší a její spalování je účinnější a čistší. Spotřeba proudu pro vytvoření elektrického pole je nízká. Při zkouškách v laboratoři stoupl výkon motoru o 20,4% a snížil se obsah oxidů dusíku ve výfukových plynech.
Bohuzel nic jsem nenasel ale neni to jen spatne pochopeni novinaru nebo zasterka vyroby. Vysoke nepeti tam je proti palubni siti vozidla. Je tam 50v-80v je to ovladaci napeti elktroventilu vstrikovace paliva mam to dene v rukach.