Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

AUTO..na vodu

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Odpovědět
lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2448
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

Re: a

Příspěvek od lajos »

hatlík píše:
Peter píše: Thunderbolt - výkon motoru 2600kW, se vstřikováním vody 3600kW
To určitě ne.
Třeba 2. světová: Pratt & Whitney R-2800–57 o 1544 kW (2100 k) s možností krátkodobého zvýšení výkonu vstřikováním vody na 2059 kW (2800 k)


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

Re: a

Příspěvek od martin11 »

...jojojo....jenže na to ten motor musí být stavěnej...a připravenej....mooooc rád bych viděl....co tomu řeknou současné motory.....to si můžu ještě tak dovolit u Trabanta....kde klika a ojnice vydžely 100%navíc.....zvětšení komprese na neuvěřitelné hodnoty specialní svíčky....jinej předstih.........dostali jsme z trabant motoru více než 2x větší výkon ...../ spotřeba byla 40 l !!!! na 100...Peterovi připomínky jsou na místě...ale se současnými moderními motory bych nežertoval.... :idea: ..m11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
Uživatelský avatar
baxter
Stálý člen
Příspěvky: 100
Registrován: ned 12 zář 2010 19:49
Bydliště: KRNOV

a

Příspěvek od baxter »

stodvacitku taky postavis na zadni s N2O ale jenom jednou ,pak se rozsype prevodovka a druha vec kdyz to snesl trabant tak proc by to nesnesl seat s golfackym motorem . o tohle strach nemam jde spis o to kolik te vody by tam melo jit priblizne protoze jak znamo tak para pod tlakem umi delat divy , aby mi neproletely ventily kapotou


hatlík
Starší člen
Příspěvky: 189
Registrován: pon 01 bře 2010 9:52

Re: a

Příspěvek od hatlík »

lajos píše: Třeba 2. světová: Pratt & Whitney R-2800–57 o 1544 kW (2100 k) s možností krátkodobého zvýšení výkonu vstřikováním vody na 2059 kW (2800 k)
2600kW/3600kW ne.

A stejně tak 2800-57 a 2800 k pouze vstřikem vody taky ne, tam byly mj. kompresory a ještě zvláštní palivo.
Samotný vstřik vody lze použít krátkodobě a zvýšení je zhruba o 10%.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: a

Příspěvek od poota »

To hatlík:
co se tak čertíš?
Jedná se tu přece jenom o to, že vstřikováním vody lze zvýšit výkon, ale pouze krátkodobě, navíc za cenu úprav a snížení životnosti. Procento sem, procento tam, rozhodně to není dobrá cesta k úspoře paliva v trvalém provozu.
Tak na co flame?

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
hatlík
Starší člen
Příspěvky: 189
Registrován: pon 01 bře 2010 9:52

Re: a

Příspěvek od hatlík »

Peter píše:Oprava.
Z 2000HP na 3600HP.
S výškou byl problém se zamrzaním vody, proto se dávala směs voda metanol 1:1.
Tak taky ne.

Chyba tisku, protože 3600 ani 3800 koní to opravdu nebylo, žádný P&W série 2800 nedal takovou hodnotu ani s kompresory nadoraz a ani se vstřikem vody.

Ale to je úplně jedno.
Podstatné je, že vstřik vody díky výkon zvedne řádově o několik procent, ovšem taky se použitím snižuje životnost. Pro běžné použití to nemá význam.


chiq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1546
Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
Bydliště: Trnavský kraj
Dal: 2 poděkování
Dostal: 1 poděkování

Re: a

Příspěvek od chiq »

No, môže to byť tlačová chyba. Ale aj tých tvojich "řádově několik procent" je ďaleko od pravdy:

cit.:
...the R-2800 was introduced it was capable of producing 2,000 hp (1,500 kW)... ...by 1944 versions of the R-2800 powering late-model P-47s (and other aircraft) had a rating (experimental) of 2,800 hp on 115-grade fuel with water injection.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pratt_&_Whitney_R-2800
stačí aj: http://www.google.com/search?hl=cs&sour ... %AD+Google

40% určite nie je "řádově několik procent"...


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

trocha historie

Příspěvek od 1220 »

Motorů kde se i používalo vstřikování vody u některých verzí.

http://www.walterjinonice.cz/historie-m ... alter-m601
ne úplně mnoho KW ale fungovalo to tam byl jsem při tom
K.
Jo jo, jak ten čas letí .........


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: a

Příspěvek od poota »

Peter píše: A proto se do motoru použije jinak upravená voda s jiným posláním.
Přesně. Jenomže právě ti, kterým to leží "daleko za jejich obzorem", co nejkategoričtěji tvrdí, že "s vodou to nejde", čímž (asi záměrně) vytvářejí zmatek těm, kteří by bez nich měli šanci to snadno pochopit.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
hatlík
Starší člen
Příspěvky: 189
Registrován: pon 01 bře 2010 9:52

Re: a

Příspěvek od hatlík »

chiq píše:No, môže to byť tlačová chyba. Ale aj tých tvojich "řádově několik procent" je ďaleko od pravdy:

cit.:
...the R-2800 was introduced it was capable of producing 2,000 hp (1,500 kW)... ...by 1944 versions of the R-2800 powering late-model P-47s (and other aircraft) had a rating (experimental) of 2,800 hp on 115-grade fuel with water injection.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pratt_&_Whitney_R-2800
stačí aj: http://www.google.com/search?hl=cs&sour ... %AD+Google

40% určite nie je "řádově několik procent"...
Je to tisková chyba.

A když už sem dáváš citace z wikipedie, alespoň si je sám přečti, protože tuhle jsi nepochopil.
U toho motoru byl dosažen nárůst výkonu z 2000 k na 2800 k díky použití nestandartního paliva A vstřiku vody, navíc na wikipedii není zmíněna manipulace s kompresory.
Nikoliv tedy pouze vstřik vody přinesl onen nárůst.

Ve skutečnosti samotný vstřik vody přinese hodnotu v řádu procent.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: a

Příspěvek od poota »

hatlík píše:...Nikoliv tedy pouze vstřik vody přinesl onen nárůst.
Ve skutečnosti samotný vstřik vody přinese hodnotu v řádu procent.
Pak se ovšem naskýtá otázka, proč si kvůli pár ušmudlaným procentům komplikovali život se vstřikováním vody,
když "tím ostatním" zvedali výkon o desítky procent?

Tak nějak by to asi bez té vody nebylo "to pravé ořechové".
Ba dokonce je možné, že by to bez ní třeba ani nešlo zvednout o ty desítky procent.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
baxter
Stálý člen
Příspěvky: 100
Registrován: ned 12 zář 2010 19:49
Bydliště: KRNOV

a

Příspěvek od baxter »

něco na té vodě bude


hatlík
Starší člen
Příspěvky: 189
Registrován: pon 01 bře 2010 9:52

Re: a

Příspěvek od hatlík »

Protože těch cca 10% (a to ještě krátkodobě) stálo za výsledek. Zejména když kompresory víc dát nemohly, vrtule a její náhon byl na konci možnosti vývoje pro tenhle stroj a kvalitní palivo byla drahá záležitost.


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

peltiery v autu

Příspěvek od martin11 »

Mimo téma (offtopic)
...před chvílí jsem dostal zajímavý dotaz ohledně Peltier článků, tak mě napadlo toto...
někam na horkou část výfuku, kde už není zas tak teplo, přidělat, přilepit peltiery a těmito napájet baterii vozu. a to proč...??...mohl by se odpojit alternátor, který spotřebovává energii motoru a tím i paliva. a úspora je na světě.ostatní ztráty v baterii by se mohli pokrývat ze solaru. v pátek pošlu foto solar dobíječky co mám v autě, dneska nestíhám :shock: zdraví martin11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
hatlík
Starší člen
Příspěvky: 189
Registrován: pon 01 bře 2010 9:52

Re: peltiery v autu

Příspěvek od hatlík »

Mimo téma (offtopic)
Ty články nutno chladit, nějak a něčím.
Taky zkus trochu mrknout na výkony samotných článků a porovnat je s výkonem alternátoru.


Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“