Třeba 2. světová: Pratt & Whitney R-2800–57 o 1544 kW (2100 k) s možností krátkodobého zvýšení výkonu vstřikováním vody na 2059 kW (2800 k)hatlík píše:To určitě ne.Peter píše: Thunderbolt - výkon motoru 2600kW, se vstřikováním vody 3600kW
Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
AUTO..na vodu
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 2448
- Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
- Bydliště: Liberec
- Dal: 471 poděkování
- Dostal: 212 poděkování
Re: a
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4090
- Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
- Dal: 384 poděkování
- Dostal: 243 poděkování
Re: a
...jojojo....jenže na to ten motor musí být stavěnej...a připravenej....mooooc rád bych viděl....co tomu řeknou současné motory.....to si můžu ještě tak dovolit u Trabanta....kde klika a ojnice vydžely 100%navíc.....zvětšení komprese na neuvěřitelné hodnoty specialní svíčky....jinej předstih.........dostali jsme z trabant motoru více než 2x větší výkon ...../ spotřeba byla 40 l !!!! na 100...Peterovi připomínky jsou na místě...ale se současnými moderními motory bych nežertoval.... ..m11
... věřím, že se " TO " povede ......
a
stodvacitku taky postavis na zadni s N2O ale jenom jednou ,pak se rozsype prevodovka a druha vec kdyz to snesl trabant tak proc by to nesnesl seat s golfackym motorem . o tohle strach nemam jde spis o to kolik te vody by tam melo jit priblizne protoze jak znamo tak para pod tlakem umi delat divy , aby mi neproletely ventily kapotou
Re: a
2600kW/3600kW ne.lajos píše: Třeba 2. světová: Pratt & Whitney R-2800–57 o 1544 kW (2100 k) s možností krátkodobého zvýšení výkonu vstřikováním vody na 2059 kW (2800 k)
A stejně tak 2800-57 a 2800 k pouze vstřikem vody taky ne, tam byly mj. kompresory a ještě zvláštní palivo.
Samotný vstřik vody lze použít krátkodobě a zvýšení je zhruba o 10%.
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: a
To hatlík:
co se tak čertíš?
Jedná se tu přece jenom o to, že vstřikováním vody lze zvýšit výkon, ale pouze krátkodobě, navíc za cenu úprav a snížení životnosti. Procento sem, procento tam, rozhodně to není dobrá cesta k úspoře paliva v trvalém provozu.
Tak na co flame?
Zdravím - poota
co se tak čertíš?
Jedná se tu přece jenom o to, že vstřikováním vody lze zvýšit výkon, ale pouze krátkodobě, navíc za cenu úprav a snížení životnosti. Procento sem, procento tam, rozhodně to není dobrá cesta k úspoře paliva v trvalém provozu.
Tak na co flame?
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Re: a
Tak taky ne.Peter píše:Oprava.
Z 2000HP na 3600HP.
S výškou byl problém se zamrzaním vody, proto se dávala směs voda metanol 1:1.
Chyba tisku, protože 3600 ani 3800 koní to opravdu nebylo, žádný P&W série 2800 nedal takovou hodnotu ani s kompresory nadoraz a ani se vstřikem vody.
Ale to je úplně jedno.
Podstatné je, že vstřik vody díky výkon zvedne řádově o několik procent, ovšem taky se použitím snižuje životnost. Pro běžné použití to nemá význam.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1546
- Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
- Bydliště: Trnavský kraj
- Dal: 2 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
Re: a
No, môže to byť tlačová chyba. Ale aj tých tvojich "řádově několik procent" je ďaleko od pravdy:
cit.:
...the R-2800 was introduced it was capable of producing 2,000 hp (1,500 kW)... ...by 1944 versions of the R-2800 powering late-model P-47s (and other aircraft) had a rating (experimental) of 2,800 hp on 115-grade fuel with water injection.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pratt_&_Whitney_R-2800
stačí aj: http://www.google.com/search?hl=cs&sour ... %AD+Google
40% určite nie je "řádově několik procent"...
cit.:
...the R-2800 was introduced it was capable of producing 2,000 hp (1,500 kW)... ...by 1944 versions of the R-2800 powering late-model P-47s (and other aircraft) had a rating (experimental) of 2,800 hp on 115-grade fuel with water injection.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pratt_&_Whitney_R-2800
stačí aj: http://www.google.com/search?hl=cs&sour ... %AD+Google
40% určite nie je "řádově několik procent"...
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
trocha historie
Motorů kde se i používalo vstřikování vody u některých verzí.
http://www.walterjinonice.cz/historie-m ... alter-m601
ne úplně mnoho KW ale fungovalo to tam byl jsem při tom
K.
Jo jo, jak ten čas letí .........
http://www.walterjinonice.cz/historie-m ... alter-m601
ne úplně mnoho KW ale fungovalo to tam byl jsem při tom
K.
Jo jo, jak ten čas letí .........
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: a
Přesně. Jenomže právě ti, kterým to leží "daleko za jejich obzorem", co nejkategoričtěji tvrdí, že "s vodou to nejde", čímž (asi záměrně) vytvářejí zmatek těm, kteří by bez nich měli šanci to snadno pochopit.Peter píše: A proto se do motoru použije jinak upravená voda s jiným posláním.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Re: a
Je to tisková chyba.chiq píše:No, môže to byť tlačová chyba. Ale aj tých tvojich "řádově několik procent" je ďaleko od pravdy:
cit.:
...the R-2800 was introduced it was capable of producing 2,000 hp (1,500 kW)... ...by 1944 versions of the R-2800 powering late-model P-47s (and other aircraft) had a rating (experimental) of 2,800 hp on 115-grade fuel with water injection.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pratt_&_Whitney_R-2800
stačí aj: http://www.google.com/search?hl=cs&sour ... %AD+Google
40% určite nie je "řádově několik procent"...
A když už sem dáváš citace z wikipedie, alespoň si je sám přečti, protože tuhle jsi nepochopil.
U toho motoru byl dosažen nárůst výkonu z 2000 k na 2800 k díky použití nestandartního paliva A vstřiku vody, navíc na wikipedii není zmíněna manipulace s kompresory.
Nikoliv tedy pouze vstřik vody přinesl onen nárůst.
Ve skutečnosti samotný vstřik vody přinese hodnotu v řádu procent.
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: a
Pak se ovšem naskýtá otázka, proč si kvůli pár ušmudlaným procentům komplikovali život se vstřikováním vody,hatlík píše:...Nikoliv tedy pouze vstřik vody přinesl onen nárůst.
Ve skutečnosti samotný vstřik vody přinese hodnotu v řádu procent.
když "tím ostatním" zvedali výkon o desítky procent?
Tak nějak by to asi bez té vody nebylo "to pravé ořechové".
Ba dokonce je možné, že by to bez ní třeba ani nešlo zvednout o ty desítky procent.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4090
- Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
- Dal: 384 poděkování
- Dostal: 243 poděkování
peltiery v autu
Mimo téma (offtopic)
...před chvílí jsem dostal zajímavý dotaz ohledně Peltier článků, tak mě napadlo toto...
někam na horkou část výfuku, kde už není zas tak teplo, přidělat, přilepit peltiery a těmito napájet baterii vozu. a to proč...??...mohl by se odpojit alternátor, který spotřebovává energii motoru a tím i paliva. a úspora je na světě.ostatní ztráty v baterii by se mohli pokrývat ze solaru. v pátek pošlu foto solar dobíječky co mám v autě, dneska nestíhám zdraví martin11
někam na horkou část výfuku, kde už není zas tak teplo, přidělat, přilepit peltiery a těmito napájet baterii vozu. a to proč...??...mohl by se odpojit alternátor, který spotřebovává energii motoru a tím i paliva. a úspora je na světě.ostatní ztráty v baterii by se mohli pokrývat ze solaru. v pátek pošlu foto solar dobíječky co mám v autě, dneska nestíhám zdraví martin11
... věřím, že se " TO " povede ......
Re: peltiery v autu
Mimo téma (offtopic)
Ty články nutno chladit, nějak a něčím.
Taky zkus trochu mrknout na výkony samotných článků a porovnat je s výkonem alternátoru.
Taky zkus trochu mrknout na výkony samotných článků a porovnat je s výkonem alternátoru.