Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Dobré srdce Krnova - QR platba na účet města Krnova - Pomoc postiženým při povodních. Více zde...

Suchý spořič UF

Návrhy konkrétních zařízení.
Odpovědět
Uživatelský avatar
laik
Zasloužilý člen
Příspěvky: 858
Registrován: sob 23 úno 2008 21:41
Bydliště: Brno
Dal: 36 poděkování
Dostal: 43 poděkování
Kontaktovat uživatele:

laickej dotaz

Příspěvek od laik »

Zdravm
Jen takovej amaterskej dotaz....
píšeš tu v začátku o použití piezoměniče co má tři vývody ,ale kde je ten třetí?......
stačí měnič z dvěma vývodama že ? ne?.......
a potřebuju vědět ,zda li chápu správně ,tento model Ufka má něco společného z piezorezonátorem?.....
(cívka ,jako zdroj napětí pro piezo.který vytváří pak už energie o určité frekvenci ........)
pokud jo tak by hodně záleželo na velikosti ,tvaru ,délce ,materiálu ,sací trubice v které je umístěn ,aby byl vhodně naladěn .....
a taky na typu piezoměniče ,aby měl vhodnou frekvenci ,nebo by šel do obvodu kvuli doladění vložit třeba odpor.trimr.......
.........Sem si taky říkal jestli ten piezo. v sání ,nemá podobnou funkci jako ultrazvukový mlhovač ?....
....hmmm....jestli nám blbý uvahy tak řekněte ......at vím na čem su.... :D


Jsem svobodný, protože dělám to co chci a ne to co musím......
Uživatelský avatar
Iv
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1080
Registrován: sob 07 říj 2006 17:51
Dostal: 8 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: laickej dotaz

Příspěvek od Iv »

laik píše:Zdravm
Jen takovej amaterskej dotaz....
píšeš tu v začátku o použití piezoměniče co má tři vývody ,ale kde je ten třetí?...... čti výše
stačí měnič z dvěma vývodama že ? ne?....... ano
a potřebuju vědět ,zda li chápu správně ,tento model Ufka má něco společného z piezorezonátorem?..... ano
(cívka ,jako zdroj napětí pro piezo.který vytváří pak už energie o určité frekvenci ........) ne
pokud jo tak by hodně záleželo na velikosti ,tvaru ,délce ,materiálu ,sací trubice v které je umístěn ,aby byl vhodně naladěn ..... vyzkoušej,není známo
a taky na typu piezoměniče ,aby měl vhodnou frekvenci ,nebo by šel do obvodu kvuli doladění vložit třeba odpor.trimr....... ne
.........Sem si taky říkal jestli ten piezo. v sání ,nemá podobnou funkci jako ultrazvukový mlhovač ?.... ne
....hmmm....jestli nám blbý uvahy tak řekněte ......at vím na čem su.... :D
stalo se


Svůj šírák odhazuji vdál a letím zpět ke hvězdám. (Cyrano)
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Uf5

Příspěvek od poota »

To Peter:
buď tak laskav a napiš na rovinu, jestli jsi nějaké UFko zkoušel a nebo jenom teoretizuješ.
Ať víme, na čem s Tebou jsme.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
jeff
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1140
Registrován: pon 28 lis 2005 1:25
Bydliště: Praha
Dal: 33 poděkování
Dostal: 95 poděkování
Kontaktovat uživatele:

ofóni

Příspěvek od jeff »

Již někdy vloni jsem na tomto vlákně psal, jak jsme instalovali ofóna trojku do felicie. Spotřeba se snížila přibližně tak, jak se zde obecně píše, tedy při rychlé jízdě po dálnici 140km/h ze 7 na cca 6l/ 100km. Ve městě je to horší asi o 1l. Asi nejpřesnější měření by se dosáhlo použitím do kogenerační jednotky, která dodává proud do sítě, čímž má konstantní optimální zázěž. Problém je v tom, že auto má skoro každý, ale kogeneračku napojenou na síť prakticky nikdo. Nebo by se přece jen někdo našel?

Jeff


chiq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1546
Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
Bydliště: Trnavský kraj
Dal: 2 poděkování
Dostal: 1 poděkování

Re: Uf5

Příspěvek od chiq »

Peter píše: Bez poctivého měření to nikam nevede.
Hádam, že chceš poradiť, kterak levně koupiti skušební stolici za, bratru, púlku melounu.
Ale nevyvrátiš mi tvrdenie, že najpresnejšie meranie spotreby (bez ďalších investícií) je dlhodobé sledovanie prejazdenej trasy pri čerpaní do plnej nádrže. Môžeš oklamať čokoľvek, ale vlastnú peňaženku na pumpe ťažko.
A tak sa vraciam k dávnejšej téme - slušný merač spotreby (nie ten okrasný na palubke), teda meranie spotreby dvoma prietokáčmi + záznam km + otáčky a prevodový stupeň (kto chce, tak aj teploty a zaťaženie vozidla) ... senzory a ostatné HW nie je až taký problém, ale som ľavý na slušný programček :|


chiq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1546
Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
Bydliště: Trnavský kraj
Dal: 2 poděkování
Dostal: 1 poděkování

Re: Uf5

Příspěvek od chiq »

Peter píše:
chiq píše:
Peter píše: Bez poctivého měření to nikam nevede.
Ale nevyvrátiš mi tvrdenie, že najpresnejšie meranie spotreby (bez ďalších investícií) je dlhodobé sledovanie prejazdenej trasy pri čerpaní do plnej nádrže. Môžeš oklamať čokoľvek, ale vlastnú peňaženku na pumpe ťažko.
Veľmi dobre. Presne tak som to robil.
Teda, keď si porovnával so stavom pred úpravou, tak si, dúfam, meral na tej istej trase, s tou istou záťažou a pri tých istých podmienkach (teda aj poveternostných) Inak si nameral hausnumerá.....


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Uf5

Příspěvek od poota »

Mimo téma (offtopic)
Peter píše:.. Pokud o správné měření nemáte zájem, ..
Tohle vypadá, jako že nám tu nějaké správné měření snad nabízíš - ale ve své tuposti jsem to opravdu tak nepochopil. Jestli tedy máš nějaký námi použitelný způsob, tedy sem s ním. Ale prosím, aby to bylo dostatečně polopaticky, protože naše vzdělání je často značně mezerovité.

Nenaznačils, jestli mezi tou přehršlí spořičů bylo i nějaké UFko. Pokud ano, a pokud máš dostatečné zkušenosti s přesným měřením, bylo by určitě velmi přínosné, kdybys své výsledky zveřejnil. Pokud ne, možná by Ti stálo za to ho vyrobit a vyzkoušet. Náklady na UF5ku se vejdou do 50ti korun i s magnety a výroba není nijak složitá.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Uf5

Příspěvek od poota »

Mimo téma (offtopic)
chiq píše:..A tak sa vraciam k dávnejšej téme - slušný merač spotreby (nie ten okrasný na palubke), teda meranie spotreby dvoma prietokáčmi + záznam km + otáčky a prevodový stupeň (kto chce, tak aj teploty a zaťaženie vozidla) ... senzory a ostatné HW nie je až taký problém, ale som ľavý na slušný programček :|
Průtok paliva sleduje řídící jednotka, ujeté kilometry taky. Mně osobně by ke štěstí stačilo, kdyby se z ní ty údaje daly nějak vysosnout a zkombinovat. Kdyby se to dalo spojit s nulováním, tak by se dala zobrazovat spotřeba/100km za libovolný úsek. Trochu přehledněji - po prokličkování zácpou ve městě by se to dalo vynulovat a začít měřit spotřebu třeba na 30ti kilometrech. Nebo začít měřit spotřebu po nájezdu na dálnici, nebo na známý úsek atd. Pro posouzení vlivu nějakých úprav není důležité, jestli je to úplně přesné a nebo to "nějak lže" - když to bude "lhát" pořád stejně, tak se rozdíly ve spotřebě, o které tady jde, musí zákonitě projevit, a to prakticky během pár kilometrů.
Zjištění, kolik kilometrů ujedu na jednu nádrž, je sice dostatečně přesné, ale mám v tom třeba i popojíždění v zácpách, které mě příliš nezajímá, ba spíš jenom mate.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
Iv
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1080
Registrován: sob 07 říj 2006 17:51
Dostal: 8 poděkování
Kontaktovat uživatele:

UF5

Příspěvek od Iv »

Mimo téma (offtopic)
Dnešní palubáky se dají nulovat, mimo tachometru, aspoň u mne to jde, takže si mohu změřit jakýkoliv úsek a opakovat do zblbnutí, ale výhodnější je dlouhodobé měření ....


Svůj šírák odhazuji vdál a letím zpět ke hvězdám. (Cyrano)
lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2448
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

Re: Uf5

Příspěvek od lajos »

Peter píše:
poota píše:
Průtok paliva sleduje řídící jednotka, ujeté kilometry taky.
Jednotka nesleduje průtok paliva. Určuje jenom délku otevření vstřiku. Palubní počítač to pak přepočítává na okamžitou nebo průměrnou spotřebu.
Ve svém volkswágnu mám tzv. MFA....sleduje průměrnou spotřebu na nádrž, neboli do 999km anebo na aktuální spotřebu(nuluje se automaticky po 2 hodinách stání). Je z roku 88. Mám tam TRKo...bohužel žádná výrazná sleva...neboli na obsah, výkon a průmernou rychlost....teda na dálnici je dost dobrá 6,8-7l.


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

trko

Příspěvek od martin11 »

Mimo téma (offtopic)
trko....zdravím...dle návodu o publikování začínám tímto slovem....
...Smart / to je to čím se pohybuji / najeto 15 000 km bez jakýchkoli úprav / zkusím namontovat/ a za rok se uvidí....zatím spotřeba průměr 4,21 /100 motor turbo disel / upozorňuji , že zároveň bude i na přívodu paliva magnet z harddisku jako mám na Toyotě/ viz foto někde zde.../
ten motor ve Smartu / mercedes/ je s ohledem na obsah / 800/ a výkon , který dává maximílně úsporný. uvidéme . jestli ještě nějakou decku ušetřím. s pozdraven Trku a Pootovi obvzláště ...martin11 :lol: p.s. mimo trka , to také chce...a to každé auto....!!!.i když trko nemáte...!!!.. :shock: ..každý měsíc... :idea: ..vyčistit vzduchový filtr...!!!....a 1x za rok koupit nový.../ po 10 000 km...podle podmínek provozu.../


... věřím, že se " TO " povede ......
chiq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1546
Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
Bydliště: Trnavský kraj
Dal: 2 poděkování
Dostal: 1 poděkování

Re: Uf5

Příspěvek od chiq »

Mimo téma (offtopic)
poota píše: Průtok paliva sleduje řídící jednotka, ujeté kilometry taky. Mně osobně by ke štěstí stačilo, kdyby se z ní ty údaje daly nějak vysosnout a zkombinovat. Kdyby se to dalo spojit s nulováním, tak by se dala zobrazovat spotřeba/100km za libovolný úsek. Trochu přehledněji - po prokličkování zácpou ve městě by se to dalo vynulovat a začít měřit spotřebu třeba na 30ti kilometrech. Nebo začít měřit spotřebu po nájezdu na dálnici, nebo na známý úsek atd. Pro posouzení vlivu nějakých úprav není důležité, jestli je to úplně přesné a nebo to "nějak lže" - když to bude "lhát" pořád stejně, tak se rozdíly ve spotřebě, o které tady jde, musí zákonitě projevit, a to prakticky během pár kilometrů.
Zjištění, kolik kilometrů ujedu na jednu nádrž, je sice dostatečně přesné, ale mám v tom třeba i popojíždění v zácpách, které mě příliš nezajímá, ba spíš jenom mate.

Zdravím - poota
Presne to som mal namysli. :good:
A ešte jeden výrazný dôvod - aby sa to dalo premontovať aj do iného vozidla (po predaji...)
Pre tých, ktorý menia autá každý rok: nie všetky staršie vozy musia mať merač spotreby.


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

trko

Příspěvek od martin11 »

trko přemontovávat do jiného vozu je myslím nedobře....každé auto je svébytné :shock: ..a i stejný model auta různě opotřebeného bude mít jiné výsledky....každý motor se od narození vyvíjí jinak....jestli má někdo jiné zkušenosti tak je nevyvracím....myslím, že je dobré ušmodrchat alespoň 3 vzorky a ty nějakou dobu.../ alespoň po 3000 km/ testovat , zapisovat porovnávat....m11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
chiq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1546
Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
Bydliště: Trnavský kraj
Dal: 2 poděkování
Dostal: 1 poděkování

Re: trko

Příspěvek od chiq »

martin11 píše:trko přemontovávat do jiného vozu je myslím nedobře....každé auto je svébytné :shock: ..a i stejný model auta různě opotřebeného bude mít jiné výsledky....každý motor se od narození vyvíjí jinak....jestli má někdo jiné zkušenosti tak je nevyvracím....myslím, že je dobré ušmodrchat alespoň 3 vzorky a ty nějakou dobu.../ alespoň po 3000 km/ testovat , zapisovat porovnávat....m11 :lol:
...myslel som ten merač spotreby...


chiq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1546
Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
Bydliště: Trnavský kraj
Dal: 2 poděkování
Dostal: 1 poděkování

Re: Uf5

Příspěvek od chiq »

Mimo téma (offtopic)
Peter píše:
chiq píše:
Teda, keď si porovnával so stavom pred úpravou, tak si, dúfam, meral na tej istej trase, s tou istou záťažou a pri tých istých podmienkach (teda aj poveternostných) Inak si nameral hausnumerá.....
Asi nemáš žiadny argument, tak sa rýpeš v ho..e. Predveď svoje meranie.
Ten vularizmus nie je potrebný, najmä ak upravuješ svoje predchádzajúce príspevky - ten tvoj graf tam predtým nebol
t_graf_207.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“