Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Suchý spořič UF
- laik
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 858
- Registrován: sob 23 úno 2008 21:41
- Bydliště: Brno
- Dal: 36 poděkování
- Dostal: 43 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
laickej dotaz
Zdravm
Jen takovej amaterskej dotaz....
píšeš tu v začátku o použití piezoměniče co má tři vývody ,ale kde je ten třetí?......
stačí měnič z dvěma vývodama že ? ne?.......
a potřebuju vědět ,zda li chápu správně ,tento model Ufka má něco společného z piezorezonátorem?.....
(cívka ,jako zdroj napětí pro piezo.který vytváří pak už energie o určité frekvenci ........)
pokud jo tak by hodně záleželo na velikosti ,tvaru ,délce ,materiálu ,sací trubice v které je umístěn ,aby byl vhodně naladěn .....
a taky na typu piezoměniče ,aby měl vhodnou frekvenci ,nebo by šel do obvodu kvuli doladění vložit třeba odpor.trimr.......
.........Sem si taky říkal jestli ten piezo. v sání ,nemá podobnou funkci jako ultrazvukový mlhovač ?....
....hmmm....jestli nám blbý uvahy tak řekněte ......at vím na čem su....
Jen takovej amaterskej dotaz....
píšeš tu v začátku o použití piezoměniče co má tři vývody ,ale kde je ten třetí?......
stačí měnič z dvěma vývodama že ? ne?.......
a potřebuju vědět ,zda li chápu správně ,tento model Ufka má něco společného z piezorezonátorem?.....
(cívka ,jako zdroj napětí pro piezo.který vytváří pak už energie o určité frekvenci ........)
pokud jo tak by hodně záleželo na velikosti ,tvaru ,délce ,materiálu ,sací trubice v které je umístěn ,aby byl vhodně naladěn .....
a taky na typu piezoměniče ,aby měl vhodnou frekvenci ,nebo by šel do obvodu kvuli doladění vložit třeba odpor.trimr.......
.........Sem si taky říkal jestli ten piezo. v sání ,nemá podobnou funkci jako ultrazvukový mlhovač ?....
....hmmm....jestli nám blbý uvahy tak řekněte ......at vím na čem su....
Jsem svobodný, protože dělám to co chci a ne to co musím......
- Iv
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1080
- Registrován: sob 07 říj 2006 17:51
- Dostal: 8 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: laickej dotaz
stalo selaik píše:Zdravm
Jen takovej amaterskej dotaz....
píšeš tu v začátku o použití piezoměniče co má tři vývody ,ale kde je ten třetí?...... čti výše
stačí měnič z dvěma vývodama že ? ne?....... ano
a potřebuju vědět ,zda li chápu správně ,tento model Ufka má něco společného z piezorezonátorem?..... ano
(cívka ,jako zdroj napětí pro piezo.který vytváří pak už energie o určité frekvenci ........) ne
pokud jo tak by hodně záleželo na velikosti ,tvaru ,délce ,materiálu ,sací trubice v které je umístěn ,aby byl vhodně naladěn ..... vyzkoušej,není známo
a taky na typu piezoměniče ,aby měl vhodnou frekvenci ,nebo by šel do obvodu kvuli doladění vložit třeba odpor.trimr....... ne
.........Sem si taky říkal jestli ten piezo. v sání ,nemá podobnou funkci jako ultrazvukový mlhovač ?.... ne
....hmmm....jestli nám blbý uvahy tak řekněte ......at vím na čem su....
Svůj šírák odhazuji vdál a letím zpět ke hvězdám. (Cyrano)
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: Uf5
To Peter:
buď tak laskav a napiš na rovinu, jestli jsi nějaké UFko zkoušel a nebo jenom teoretizuješ.
Ať víme, na čem s Tebou jsme.
Zdravím - poota
buď tak laskav a napiš na rovinu, jestli jsi nějaké UFko zkoušel a nebo jenom teoretizuješ.
Ať víme, na čem s Tebou jsme.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
- jeff
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1140
- Registrován: pon 28 lis 2005 1:25
- Bydliště: Praha
- Dal: 33 poděkování
- Dostal: 95 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
ofóni
Již někdy vloni jsem na tomto vlákně psal, jak jsme instalovali ofóna trojku do felicie. Spotřeba se snížila přibližně tak, jak se zde obecně píše, tedy při rychlé jízdě po dálnici 140km/h ze 7 na cca 6l/ 100km. Ve městě je to horší asi o 1l. Asi nejpřesnější měření by se dosáhlo použitím do kogenerační jednotky, která dodává proud do sítě, čímž má konstantní optimální zázěž. Problém je v tom, že auto má skoro každý, ale kogeneračku napojenou na síť prakticky nikdo. Nebo by se přece jen někdo našel?
Jeff
Jeff
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1546
- Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
- Bydliště: Trnavský kraj
- Dal: 2 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
Re: Uf5
Hádam, že chceš poradiť, kterak levně koupiti skušební stolici za, bratru, púlku melounu.Peter píše: Bez poctivého měření to nikam nevede.
Ale nevyvrátiš mi tvrdenie, že najpresnejšie meranie spotreby (bez ďalších investícií) je dlhodobé sledovanie prejazdenej trasy pri čerpaní do plnej nádrže. Môžeš oklamať čokoľvek, ale vlastnú peňaženku na pumpe ťažko.
A tak sa vraciam k dávnejšej téme - slušný merač spotreby (nie ten okrasný na palubke), teda meranie spotreby dvoma prietokáčmi + záznam km + otáčky a prevodový stupeň (kto chce, tak aj teploty a zaťaženie vozidla) ... senzory a ostatné HW nie je až taký problém, ale som ľavý na slušný programček
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1546
- Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
- Bydliště: Trnavský kraj
- Dal: 2 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
Re: Uf5
Teda, keď si porovnával so stavom pred úpravou, tak si, dúfam, meral na tej istej trase, s tou istou záťažou a pri tých istých podmienkach (teda aj poveternostných) Inak si nameral hausnumerá.....Peter píše:Veľmi dobre. Presne tak som to robil.chiq píše:Ale nevyvrátiš mi tvrdenie, že najpresnejšie meranie spotreby (bez ďalších investícií) je dlhodobé sledovanie prejazdenej trasy pri čerpaní do plnej nádrže. Môžeš oklamať čokoľvek, ale vlastnú peňaženku na pumpe ťažko.Peter píše: Bez poctivého měření to nikam nevede.
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: Uf5
Mimo téma (offtopic)
Tohle vypadá, jako že nám tu nějaké správné měření snad nabízíš - ale ve své tuposti jsem to opravdu tak nepochopil. Jestli tedy máš nějaký námi použitelný způsob, tedy sem s ním. Ale prosím, aby to bylo dostatečně polopaticky, protože naše vzdělání je často značně mezerovité.Peter píše:.. Pokud o správné měření nemáte zájem, ..
Nenaznačils, jestli mezi tou přehršlí spořičů bylo i nějaké UFko. Pokud ano, a pokud máš dostatečné zkušenosti s přesným měřením, bylo by určitě velmi přínosné, kdybys své výsledky zveřejnil. Pokud ne, možná by Ti stálo za to ho vyrobit a vyzkoušet. Náklady na UF5ku se vejdou do 50ti korun i s magnety a výroba není nijak složitá.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: Uf5
Mimo téma (offtopic)
Průtok paliva sleduje řídící jednotka, ujeté kilometry taky. Mně osobně by ke štěstí stačilo, kdyby se z ní ty údaje daly nějak vysosnout a zkombinovat. Kdyby se to dalo spojit s nulováním, tak by se dala zobrazovat spotřeba/100km za libovolný úsek. Trochu přehledněji - po prokličkování zácpou ve městě by se to dalo vynulovat a začít měřit spotřebu třeba na 30ti kilometrech. Nebo začít měřit spotřebu po nájezdu na dálnici, nebo na známý úsek atd. Pro posouzení vlivu nějakých úprav není důležité, jestli je to úplně přesné a nebo to "nějak lže" - když to bude "lhát" pořád stejně, tak se rozdíly ve spotřebě, o které tady jde, musí zákonitě projevit, a to prakticky během pár kilometrů.chiq píše:..A tak sa vraciam k dávnejšej téme - slušný merač spotreby (nie ten okrasný na palubke), teda meranie spotreby dvoma prietokáčmi + záznam km + otáčky a prevodový stupeň (kto chce, tak aj teploty a zaťaženie vozidla) ... senzory a ostatné HW nie je až taký problém, ale som ľavý na slušný programček
Zjištění, kolik kilometrů ujedu na jednu nádrž, je sice dostatečně přesné, ale mám v tom třeba i popojíždění v zácpách, které mě příliš nezajímá, ba spíš jenom mate.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
- Iv
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1080
- Registrován: sob 07 říj 2006 17:51
- Dostal: 8 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
UF5
Mimo téma (offtopic)
Dnešní palubáky se dají nulovat, mimo tachometru, aspoň u mne to jde, takže si mohu změřit jakýkoliv úsek a opakovat do zblbnutí, ale výhodnější je dlouhodobé měření ....
Svůj šírák odhazuji vdál a letím zpět ke hvězdám. (Cyrano)
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 2448
- Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
- Bydliště: Liberec
- Dal: 471 poděkování
- Dostal: 212 poděkování
Re: Uf5
Ve svém volkswágnu mám tzv. MFA....sleduje průměrnou spotřebu na nádrž, neboli do 999km anebo na aktuální spotřebu(nuluje se automaticky po 2 hodinách stání). Je z roku 88. Mám tam TRKo...bohužel žádná výrazná sleva...neboli na obsah, výkon a průmernou rychlost....teda na dálnici je dost dobrá 6,8-7l.Peter píše:Jednotka nesleduje průtok paliva. Určuje jenom délku otevření vstřiku. Palubní počítač to pak přepočítává na okamžitou nebo průměrnou spotřebu.poota píše:
Průtok paliva sleduje řídící jednotka, ujeté kilometry taky.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4090
- Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
- Dal: 384 poděkování
- Dostal: 243 poděkování
trko
Mimo téma (offtopic)
trko....zdravím...dle návodu o publikování začínám tímto slovem....
...Smart / to je to čím se pohybuji / najeto 15 000 km bez jakýchkoli úprav / zkusím namontovat/ a za rok se uvidí....zatím spotřeba průměr 4,21 /100 motor turbo disel / upozorňuji , že zároveň bude i na přívodu paliva magnet z harddisku jako mám na Toyotě/ viz foto někde zde.../
ten motor ve Smartu / mercedes/ je s ohledem na obsah / 800/ a výkon , který dává maximílně úsporný. uvidéme . jestli ještě nějakou decku ušetřím. s pozdraven Trku a Pootovi obvzláště ...martin11 p.s. mimo trka , to také chce...a to každé auto....!!!.i když trko nemáte...!!!.. ..každý měsíc... ..vyčistit vzduchový filtr...!!!....a 1x za rok koupit nový.../ po 10 000 km...podle podmínek provozu.../
...Smart / to je to čím se pohybuji / najeto 15 000 km bez jakýchkoli úprav / zkusím namontovat/ a za rok se uvidí....zatím spotřeba průměr 4,21 /100 motor turbo disel / upozorňuji , že zároveň bude i na přívodu paliva magnet z harddisku jako mám na Toyotě/ viz foto někde zde.../
ten motor ve Smartu / mercedes/ je s ohledem na obsah / 800/ a výkon , který dává maximílně úsporný. uvidéme . jestli ještě nějakou decku ušetřím. s pozdraven Trku a Pootovi obvzláště ...martin11 p.s. mimo trka , to také chce...a to každé auto....!!!.i když trko nemáte...!!!.. ..každý měsíc... ..vyčistit vzduchový filtr...!!!....a 1x za rok koupit nový.../ po 10 000 km...podle podmínek provozu.../
... věřím, že se " TO " povede ......
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1546
- Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
- Bydliště: Trnavský kraj
- Dal: 2 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
Re: Uf5
Mimo téma (offtopic)
Presne to som mal namysli.poota píše: Průtok paliva sleduje řídící jednotka, ujeté kilometry taky. Mně osobně by ke štěstí stačilo, kdyby se z ní ty údaje daly nějak vysosnout a zkombinovat. Kdyby se to dalo spojit s nulováním, tak by se dala zobrazovat spotřeba/100km za libovolný úsek. Trochu přehledněji - po prokličkování zácpou ve městě by se to dalo vynulovat a začít měřit spotřebu třeba na 30ti kilometrech. Nebo začít měřit spotřebu po nájezdu na dálnici, nebo na známý úsek atd. Pro posouzení vlivu nějakých úprav není důležité, jestli je to úplně přesné a nebo to "nějak lže" - když to bude "lhát" pořád stejně, tak se rozdíly ve spotřebě, o které tady jde, musí zákonitě projevit, a to prakticky během pár kilometrů.
Zjištění, kolik kilometrů ujedu na jednu nádrž, je sice dostatečně přesné, ale mám v tom třeba i popojíždění v zácpách, které mě příliš nezajímá, ba spíš jenom mate.
Zdravím - poota
A ešte jeden výrazný dôvod - aby sa to dalo premontovať aj do iného vozidla (po predaji...)
Pre tých, ktorý menia autá každý rok: nie všetky staršie vozy musia mať merač spotreby.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4090
- Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
- Dal: 384 poděkování
- Dostal: 243 poděkování
trko
trko přemontovávat do jiného vozu je myslím nedobře....každé auto je svébytné ..a i stejný model auta různě opotřebeného bude mít jiné výsledky....každý motor se od narození vyvíjí jinak....jestli má někdo jiné zkušenosti tak je nevyvracím....myslím, že je dobré ušmodrchat alespoň 3 vzorky a ty nějakou dobu.../ alespoň po 3000 km/ testovat , zapisovat porovnávat....m11
... věřím, že se " TO " povede ......
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1546
- Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
- Bydliště: Trnavský kraj
- Dal: 2 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
Re: trko
...myslel som ten merač spotreby...martin11 píše:trko přemontovávat do jiného vozu je myslím nedobře....každé auto je svébytné ..a i stejný model auta různě opotřebeného bude mít jiné výsledky....každý motor se od narození vyvíjí jinak....jestli má někdo jiné zkušenosti tak je nevyvracím....myslím, že je dobré ušmodrchat alespoň 3 vzorky a ty nějakou dobu.../ alespoň po 3000 km/ testovat , zapisovat porovnávat....m11
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1546
- Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
- Bydliště: Trnavský kraj
- Dal: 2 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
Re: Uf5
Mimo téma (offtopic)
Ten vularizmus nie je potrebný, najmä ak upravuješ svoje predchádzajúce príspevky - ten tvoj graf tam predtým nebolPeter píše:Asi nemáš žiadny argument, tak sa rýpeš v ho..e. Predveď svoje meranie.chiq píše:
Teda, keď si porovnával so stavom pred úpravou, tak si, dúfam, meral na tej istej trase, s tou istou záťažou a pri tých istých podmienkach (teda aj poveternostných) Inak si nameral hausnumerá.....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.