Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Dobré srdce Krnova - QR platba na účet města Krnova - Pomoc postiženým při povodních. Více zde...

Suchý spořič UF

Návrhy konkrétních zařízení.
Odpovědět
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

UF5ka prakticky

Příspěvek od poota »

Napřed kam to přijde:
Opel Corsa B, motor X10XE litrový tříválec 12 ventilů 40 kW
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

UF5ka prakticky

Příspěvek od poota »

Jak vypadá vcelku
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

UF5ka prakticky

Příspěvek od poota »

Kterak je tam ten měnič namóděnej
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

UF5ka prakticky

Příspěvek od poota »

Detail připojení
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

UF5ka prakticky

Příspěvek od poota »

Sichr je sichr, jak pravila ta jeptiška
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

UF5ka prakticky

Příspěvek od poota »

Tak ještě zpátky k něčemu užitečnějšímu
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

UF5ka prakticky

Příspěvek od poota »

Ještě inovované připojení piezoměniče
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

Re: Hatlík+Stepan Pepan

Příspěvek od martin11 »

Mimo téma (offtopic)
hatlík píše:
Iv píše:... pokud vědecká garnitura přijme i duchovní a esoterické znalosti, poskočí o 200 let vpřed, ...
...třeba jako bezdomovci, aby se Vám ponižování vrátilo v plné parádě !!!! Čágo belo!
Tak to jsem netušil.
Esoterika, ponižování?
Myslel jsem, že je tu řeč o nějaké úpravě sacího traktu v motorovém vozidle a eventuálně docílených úsporách.
A ono asi ne, spíš bůh a nějaká vyhrůžka, asi náboženští fundamentalisté. či co.
:roll:
hatlíku, hatlíku....už jsem tě jednou napomenul....
tady je stále řeč o pootově spořiči...jenže jsi to nepostřehnul....ono totiž všechno souvisí se vším....
Iv naznačil...jarda../ ty vole.../ označil a sisifos...no a kdepak máme sisifa... :idea:
...a jak napsal Poota.....zkus to....a jak řekl klasik..." věř, a víra tvá tě uzdraví..."....věřít můžeš v cokoli....ale hlavvně ...vlastní hlavou... :idea:
a teď dotaz na POOTA aby tu bylo něco k věci....zkoušel jsi různé průměry drátků...??....má nějaký vliv počet závitů.....zkoušel jsi "několik piezo připojit paraelně...??... zdraví martin11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Hatlík+Stepan Pepan

Příspěvek od poota »

Peter píše:..Tito "oháněči" by udělali víc, kdyby alespoň jeden z nich ukázal dlouhodobé výsledky měření před a po.
Poněkud jsme odbočili a teď zase zpátky k UFku.

Vyrobit a namontovat UFko je snadné a nenáročné. Tím se kdokoli, kdo má chuť, může přesvědčit, jestli to "funguje" a nebo ne. Je to daleko jednodušší, než to potom "dlouhodobě měřit" nebo čekat na něčí výsledky.

Tvůj výrok, který cituji, mě docela zaujal.

Především mi není jasné, proč by měl někdo dělat "víc".
Je tady jasný a srozumitelný návod, doložený i fotografiemi. Proč by ještě měl někdo pracně, nákladně a "dlouhodobě" měřit vlastnosti sériového motoru před namontováním UFka? Snad aby ověřil, že výkon a spotřeba motoru, udávaná výrobcem, nejsou zfalšované?
A proč by měl někdo pracně, nákladně a "dlouhodobě" měřit tytéž vlastnosti po namontování UFka? Snad aby přesvědčil pár kecalů, kteří jsou líní si to vyrobit? Copak by je přesvědčil jenom tím, že by něco napsal?
Ó nikoli!
První jejich reakcí by byly pochybnosti o objektivnosti a serióznosti měření a potažmo i o jeho důvěryhodnosti.

Takže prd, pánové.
Kdo chce, ten si to namontuje. Pak zjistí, jestli má opravdu motor lepší tah a jestli tankuje míň benzínu. Pokud má přímé měření spotřeby, může vidět rovnou, jaký je rozdíl. Námitky, že tohle měření není přesné a "kecá", jsou celkem bezpředmětné, protože nejde o to, "kolik přesně", ale o to, "jestli míň nebo víc".

Je jasné, že různá UFka mohou na různých motorech dávat odlišné výsledky. Přesné měření by potom umožnilo vybrat tu správnou variantu pro konkrétní motor. Jenže by to chtělo dostat výsledky hned po protočení motoru, a ne až po najetí několika set kilometrů. Takové měření by pak bylo pro další vývoj opravdu přínosné.

Závěrem ještě navrhuji, aby zde každý příspěvek začínal definicí vztahu k UFku.
Tedy například "UFko mám a píšu svoje zkušenosti"
nebo "UFko nemám a nechci, píšu svoje domněnky"
případně "UFko bych chtěl, ale zatím mám nejasnosti".
Tím by nám všem mohlo být na první pohled jasné, jak vážně máme následující příspěvek brát, a také v jakém tónu na něj reagovat.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Hatlík+Stepan Pepan

Příspěvek od poota »

martin11 píše:..a teď dotaz na POOTA aby tu bylo něco k věci....zkoušel jsi různé průměry drátků...??....má nějaký vliv počet závitů.....zkoušel jsi "několik piezo připojit paraelně...??
Preambule: UFko mám namontované v 5. variantě, najeto 70 km po známé trati, přínos postřehnutelný, spotřeba neměřena.

Drát používám zatvrzele stále tentýž - Cu o průměru 1,1 mm s PVC izolací, který je i na všech mých fotkách.

Počet závitů určitě vliv má, jenom nevím jaký a jak to zjistit. Zatím to řeším tak, že změřím průměr a délku prostoru, který je pro UFko k dispozici. Pak navinu jádro takovým stoupáním, které mi připadá "akorát". Po dosažení správné délky vytvořím spirály vnějšího obalu se stoupáním kolem 45ti stupňů.

Zatím jsem zkoušel jen jedno piezo - zdá se mi být poměrně velkým předmětem, takže nechci omezovat průtok jejich větším množstvím. Možná, že keramických rezonátorů bych zkusil větší počet, ale k tomu zatím doba ještě neuzrála. Rovněž nevím, zda je budu řadit paralelně, i když je to pravděpodobnější.

Není problém vymyslet další varianty a není problém je vyrobit.
Problém je, jak je vyzkoušet a jak vyhodnotit jejich přínos!

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Vědec

Příspěvek od Jim68 »

Ok, pak tedy klobouk skláním... ;) . Já jsem se vždy zabýval zvyšováním spotřeby (a výkonu), takže spořič jsem ani jeden nezkoušel.... :oops: . Ale vím, jak pocity zamotají hlavu. Třeba když jsem na otevřené sání motoru nasazoval různě dlouhé rezonanční trubky, vždycky jsem měl "pocit" že teď to táhne líp... Teprve po změření průběhu celého otáčkového spektra jsem musel připustit, že moje pocity jsou k ničemu a dát tu, která objektivně přidala krouťák i výkon rovnoměrně. Doklážu si představit, že tento spořič (poota promine..) může zvýšit točivý moment motoru (podobně jako prodloužené sání) jen tím, že tvoří překážku vzduchu. To se však projeví na dodaném výkonu (který pocitově nezaznamenáš) a spotřebě, která se sníží. Takže pokud nehoníš maximálku, nechybí ti výkon a taky máš slabší auto....které táhne víc od spodku... :roll:
Ale tohle je jen úvaha..
P.s.:ladil jsem Alfu romeo 1,6 / 125ks, s dlouhým sáním jela moooc pěkně a žrala šestku, ale neměla špičku. S otevřeným netáhla odspoda a docela žrala...a ideál byl někde na 4cm a žrala sedm a půl...


Jim68
Be happy!
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Vědec

Příspěvek od poota »

Mimo téma (offtopic)
Jim68 píše:.. může zvýšit točivý moment motoru (podobně jako prodloužené sání) jen tím, že tvoří překážku vzduchu. ..
Díky - vždycky se rád dozvídám překvapivé technické novinky :D

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
chiq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1546
Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
Bydliště: Trnavský kraj
Dal: 2 poděkování
Dostal: 1 poděkování

sanie v TD

Příspěvek od chiq »

Dotaz: Kam to umiestniť do sania pri motore turbo diesel s chladičom? Pred alebo za turbo? Pred alebo za chladič vzduchu? Chladič vzduchu je u Citroenu ZX 1,9TD napojený hneď napriamo na sací hliníkový dielec.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: sanie v TD

Příspěvek od poota »

Nevím o žádných zkušenostech s tímto motorem, takže mohu jen těžko radit.
Navíc ještě není jasné, alespoň mně, co UFku vadí a co ne. Takže bude asi nejjednodušší dát ho tam, kam se nějak pohodlně vejde, a zjistit, jestli tam funguje. Aby to nebylo tak jednoduché, není také známo, alespoň mně, jaký vliv na funkci má velikost UFka. Tedy jaké nejmenší UFko ještě funguje a jestli větší UFko funguje lépe.

Například právě teď chystám jedno UFko do Fiata Pandy, kde snad jediné vhodné místo je před filtrem vzduchu. Inu, budou další zkušenosti.

Zdravím - poota
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
Iv
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1080
Registrován: sob 07 říj 2006 17:51
Dostal: 8 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Uf5

Příspěvek od Iv »

Připadám si u některých , že něco ukazuješ a stejně to nevidí a melou tu svou.
Tak znovu:
Namontováno do sání Fiat před filtr.
Délka max. je 14 cm. Tedy velmi malý bazmek.
Tento vůz má PC s měřenou spotřebou.
Bez UF5 dlouhodobě spotřeba palubákem vykazována 5.1l/100km
S UF5 dlouhodobě spotřeba palubákem vykazována 4.2l/100km, jde docílit až 3.7l, ale hektické dění na silnici to moc nedovoluje.
Rovněž záleží na stylu jízdy, ale za čtyřicet let ji mám stále stejnou a neměnnou ......
Pocit: je rozhodně živější.
Silnice II. třídy, většinou hornatý terén.
Co se tam děje, nemá cenu tady oficielně vysvětlovat, ale ionizací, jak ji známe je BLBOST a je mně to i v podstatě ŠumaFuk, pro mne je důležitá peněženka, kterou musím při tankování živit Lumpenkapitalismus. Ať mně tam třeba skáčou Permoníci, hlavně že ušetřím, nejsem placen za to, abych vyráběl nějaké hypotézy, ty sděluji jen otevřeným lidem, nás zajímá výsledek.
Na přiloženém obrázku vidíte, že ten spořič tam byl již delší dobu, izolace na hranách cívky je ošoupaná ....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Iv dne stř 08 zář 2010 23:17, celkem upraveno 4 x.


Svůj šírák odhazuji vdál a letím zpět ke hvězdám. (Cyrano)
Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“