Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Ultrazvuková mlha

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Odpovědět
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Akord píše:Co je na tom, že se částice páry nejak nabíjí. To už nad tím filozofovali Rekové. Co je na tom, že nevíme presneji, jak. Je však zatím pomerne jasné, že bez vkladu prebytku kinetické energie mas proudení vzduchu to nejede. V mlhovači totéž, vklad mechanické energie je natolik prevyšující, že muže vzniknout kdejaký efekt. Výdelek menší, než vklad.
Máš samozřejmě pravdu. Z pár nabitých kapek vody, které navíc můžou měnit cestováním vzduchem polaritu, se tady udělala další modla. Jenomže Lenardovým jevem už má smysl se zabývat.
P.


Uživatelský avatar
Mim
Zasloužilý člen
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
Bydliště: Plzeň
Dostal: 3 poděkování

Historie...

Příspěvek od Mim »

Jelikož sbírám staré technické knihy a časopisy, rozhodl jsem se, že k příslušným vláknům trochu té historie přidám. Možná i další vlákno.
Tohle je z časopisu Práce a vynálezy z roku 1922!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Však ono to půjde!!!
Návštěvník

Re: Historie...

Příspěvek od Návštěvník »

Mim píše:Jelikož sbírám staré technické knihy a časopisy, rozhodl jsem se, že k příslušným vláknům trochu té historie přidám. Možná i další vlákno.
Tohle je z časopisu Práce a vynálezy z roku 1922!
Stejnou věc patentoval Dingel.
P.


aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1477
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 8 poděkování

Re: Historie...

Příspěvek od aNONym »

Dobrý nápad, takto obohatit jednotlivá vlákna :good:
Mim píše:Jelikož sbírám staré technické knihy a časopisy, rozhodl jsem se, že k příslušným vláknům trochu té historie přidám. Možná i další vlákno. Tohle je z časopisu Práce a vynálezy z roku 1922!
No vidiš, skoro před sto lety už s tímto dosahovali úsporu až 40% (a dnes někteří zde tvrdí, že maximum je 15% - už se těším až Káčko napíše: "že do toho časopisu si taky mohl napsat kdo chtěl co chtěl" :P ).

Ještě dotaz: Jak se popereš s autorskými právy?? :lol: :lol: ;) Non
.


Uživatelský avatar
Mim
Zasloužilý člen
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
Bydliště: Plzeň
Dostal: 3 poděkování

Re: Historie...

Příspěvek od Mim »

aNONym píše: Ještě dotaz: Jak se popereš s autorskými právy?? :lol: :lol: ;) Non
.
Já se s tím nějak poperu! :lol: :lol: :lol: :idea:


Však ono to půjde!!!
Josef
Stálý člen
Příspěvky: 35
Registrován: pát 05 zář 2008 10:20
Bydliště: Plzeň-jih

mlhovač

Příspěvek od Josef »

Koupil jsem 5-ti membránový mlhovač jak dal odkaz Mim. Zdá se že auto jde lépe ale nemohl jsem lépe měřit, jelikož při mlhování také pořádně topí a v malé nádobce brzy naroste teplota tak že ho ochraný obvod vypne. řeším chlazení, jak ho nejlépe umístit aby se chladil náporem. Venku, mimo kabinu už ho zase nebudu mít pod kontrolou :cry:


aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1477
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 8 poděkování

Re: mlhovač

Příspěvek od aNONym »

Tak tu nádobku použij plechovou a část mlhy použij pro její ochlazování (odpařováním). Kondenzát jímej a poté ho vracej zpět. ;) Non


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Zkusil jsem to trošku jinak

Příspěvek od Ilem »

Tak mě napadlo, že mokré prádlo lépe schne ve větru. Odtud byl už jen krůček k využití tohoto jevu ke zvlhčování vzduchu. Vyrobil jsem nádobu, kterou jsem nasadil na sání. V této nádobě vysí 40 asi 20 cm dlouhých knotů z petrolejky Knoty jsou dole smáčeny ve vodě. První pokus dopadl špatně, ale pak mě napadlo, že jsem dal knoty možná příliš hustě a omezuji průtok vzduchu. Tak jsem to trochu předělal a zatím to vypadá dobře. Nějaká úspora tam je.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Dvell
Zasloužilý člen
Příspěvky: 241
Registrován: pát 05 čer 2009 20:15

Příspěvek od Dvell »

Jiste spalme motory:-D

Ale abych prispel k tematu.. ano funguje to.. ano je to dobre tata to mel ve varburku a nedelam si sradnu litalo to jako blazen.. zadnej mlzic ale proste hnal z nadrzky malim moturkem vodu primo za karburator.. ALE bohuzel mily maly dvoutakt bohuzel saje smes pod kliku! takze ho na klice zadrel asi za tri mesice ale opravdu pouzivalo se to v letadlech v druhe svetove rikali tomu forsáž (že by z franiny?), Zvedne to vykon ale bal bych se koroze.. malo kdo ma doma nerezovy motor teoreticky pokud by byl stale v chodu je to v pohode pokud ho ale zastavite.. pouzival bych to jako "dusik" tedy N02 proste chces rychle pridat vykon pohnes packou 30s to nechas predjedes a zase to vypnes.. nevim jaky to ma vliv na horeni paliva rekl bych ze nic moc mozna to bude delat klepani prece jen motor na to neni staveny ani bych se nebal prilis rychleho vzniceni jako spis prilis rychleho zvyseni tlaku..

Uz me nic k tomuhle nenapada kdyztak se ozvete...

Dvell


Dvell
Zasloužilý člen
Příspěvky: 241
Registrován: pát 05 čer 2009 20:15

Příspěvek od Dvell »

Akorde samozrejme sem neminil ze by voda jaksi "horela" (vsak ten chudak H2 na H2O uz jednou shorel).

Zaroven si nemyslim ze by to oiptimalizovalo horeni spis naopak..

Nijak jsem to nestudoval ale dle mne jde hlavne o lepsi vyuziti tepla..
Skratka se ta voda vypari a vytvori rychleji vetsi tlak - zvyseni vykonu a to hlavne v oblasti krouticiho momentu.. tot muj nazor..

Nevim proc se toho vyrobci aut nechytili ale mozna technicka konstruknci slozitost? A opravdu si nemyslim ze by to motoru nejak vyhovovalo a to hlavne co se tyce vyfukovanych emisi (na ktere jsou dnes takove normy ze nase auto nema sebemensi sanci je splnit... /nijak neupraveny Kia se starym typem motru z Mazdy../) ktere je asi 7let stary

Dvell


FavoRS
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: stř 04 úno 2009 14:27

Re: Něco k věci

Příspěvek od FavoRS »

Zdravim po delší době, koukal jsem že se tady diskuze poněkud rozvášnila.
Začíná opět zimní období, tedy alespoň trochu více času na večerní bádání a dolazování toho, co se rozdělalo.

Na netu jsem našel ultrazvukový mlhovač, který budu v dohledné době kupovat. Prodávají ho pod názvem MEDIUMNEBLER.....tady je případně link kdyby ste chtěli nahlídnout.
http://www.green-house-tu.cz/produkt.ph ... dkategory=

Zároveň bych se zeptal, jestli s ním náhou nemáte nějaké zkušenosti.
Mě se líbil, jelikož spotřeba proudu bycházela okolo 8,5 A, které ušetřím tím, že budu mít diodová světla pro denní svícení.
a ta mlhovačnost 1,2 l se mi zdá vcelku slušná.

Už jsem připravil i sání v autě, ještě musím vymyslet nějakou nádobu.
V hlavě zatím vypadá plán tak, že jsem na sání přidělal trubičku o průměru 10mm (vnitřní průměr) na kterou napojim hadici, která půjde do nádoby s vodou ke bude mlhovač. Na ten udělám ještě jeden výstup, kde bude malý vzduhový filtr na nasávání vzduchu.
Odběr mlhy bude tedy úměrný otáčkám motoru, myslím že by to mělo fungovat.

Až bude probíhat vestavba do auta, tak se hodím foto + pak komentář o tom, jaké je pozorování o chování motoru.

Zatím a mlze zdar :)


Skrytá síla......ŠKODA FAVORIT.....FavoRS....
ourel
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: stř 04 čer 2008 23:20
Bydliště: Praha

ultrazvuk

Příspěvek od ourel »

Ahoj vsem,

tak jsem objevil v Globusu ve vyprodeji ultrazvukove mlzitko za tri kila,neni sice nejvykonnejsi ale pro zacatek staci.
Ale jeste nez zacnu svuj diesel krmit vodni mlhou (ted by me voda v nadobce stejne zamrzala), napadly me dve veci:

1)Jednoduchou upravou se da mlzitko zmenit na mracitko :) ,tedy ze misto mlhy bude generovat mraky
Nebyla by toto vhodnejsi substance k prisavani do motoru? Mozna by vedeli piloti, jak se zacne chovat
spalovaci motor pri letu v mracich.

2) Druha vec me napadla pri cteni teto definice:
An ultrasonic hydroponic fogger:
It usually sits below water level, and fills the root zone with highly oxygenated fog mist. Water particles are 5-15 micrometres in size.
Zaujalo me tam to HIGLY OXYGENATED fog. Nebylo by mozne,aby se pouhou zmenou frekvence ultrazvuku stala mlha HIGLY HYDROGENATED ?
To by pak byl jednoduchy vyvyjec za bablku...

Co vy na to?


Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

pro ourel

Příspěvek od la »

HIGLY OXYGENATED (zajímavé)
Myslím si ,že jde o dodržení přibližně třech podmínek.
1,velikost kapky (to by mlžítko splňovalo tak jak je, pokud se mlha bude odvádět)
2,nízká vodivost vody (destilka)
3,nízká teplota vody (cca 0-10°C to už bude horší dodržet a nad 36°C si troufám tvrdit že to nepojede i když jsou známé jevy kdy to slušně bouchá, třeba při čištění lodí, tankerů horkou parou)
:oops:
bouchání na lodích :
http://translate.google.cz/translate?hl ... ectric.pdf


Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“