Akord píše:Anonymous píše:1. Akorde, ty nedokážeš být fér a přiznat, že jsi se seknul? Přečti si co jsi napsal 8. listopadu 2009 17:30
Musela bys upresnit, jak muže mít motor 50kW, když auto ješte témer stojí. To vyžaduje nekonečný kroutící moment, prípadne nekonečnou sílu.
K tvé somarině č.1: I když auto téměř stojí, i tak můžeš ( při sešlápnuté spojce)vyhnat otáčky motoru i do nejvyšších možných! A je to právě ta blbá spojka, na kterou jsi zapomněl, kdo při jejím postupném uvolňování dělí ten maximální točivý výkon motoru na roztáčení kol a zbytkové tření ve spojce, které se tam mění přímo v teplo.
K somarině č.2: Představ si, že
ačkoliv žádný automobilový motor nemá nekonečný kroutící moment, přesto se to auto rozjede. A víš proč? Zase jen kvůli funkci té tebou zapomenuté spojky.
Takže žádné rozbehové vinutí, a v mechanice žádné mrtvé polohy a žádná potreba setrvačnosti nebo spojky.
Představ si, že existují elektrické motory co mají t.zv. rozběhové vinutí a k němu odstředivý spinač. Když otáčky rotoru dosahnou žádané hodnoty odstředivý spinač rozběhové vinutí vypojí. To sou věci, co?
Jestli na Slovensku ještě nemáte 'mrtvé' polohy, tak jste o dost přišli! U nás je už máme a jsou vždycky na konci pracovního zdvihu ojnice. Pro inženýry: t.j. tehdy, když podélná osa ojnice prochází osou klikovky. Jó, my se máme. No a spojky snad už taky máte, nebo ještě né? Howgh
Má reakce pokračuje jinde :
http://www.upramene.cz/forum/viewtopic.php?t=1230
Akorde, bral jsem tvoje přiznání, že jsi se 'seknul'. To se člověku někdy stane, v zápalu diskuse. Ale když jsem ti chtěl v tomhle smyslu napsat, zjistil jsem, že tam "jinde", kde jsi umístil své doznání nelze odpovídat; je zamknuto! A to není fér. Argumentuješ také tímto:
K tem somarinám -
vnucuješ svou interpretaci, stále tam strkáš spojku, treba že byla už v zadání odmítnuta a ne, že jsem na ni zapomel. Proste ji tam chceš mít nasilu aby se to dalo lépe zamotat.
Prošel jsem celou anabázi s Gabčiným autem a
nikde jsem nenašel v zadání, že je to auto bez spojky! Pokud je to dnes u aut obvyklé a Gabča takové má, tak se všem omlouvám
Zde je poslední Gabčino zadání:
Takže znovu:
Máme auto vážící 1000 kg, s motorem 50kW, je ideálního areodynamického tvaru OR ve vzduchoprázdnu, ocelová ozubená kola na ocelové ozubené silnici, všechno namazáno, nová ložiska atd atd.. Za kolik sekund dosáhne rychlosti 100 km/h? Je předem vypozorováno, že za těchto podmínek tření a odpor přidají na výsledku 1,000 sec.
Jak vidno, nikde žádná zmínka o vyloučení spojky!
Ještě malý postřeh k věci.
Napsal jsi: Pokud by se to melo ale počítat skutečne, tak si to neumím predstavit
bez určení prubehu síly prípadne nečeho reálne omezujícího, obávám se, že to nevyreší ani výšeuvedené energetické vztahy, tedy je v nich zamlčený predpoklad určitého prubehu síly stejne jako v mém rešení.
Akorde, v tom tučně vyznačeném textu, je skryt kořen řešení: Spojka je ten reálně omezující faktor, který průběžně diferencuje přenos celkového výkonu motoru na z nuly zrychlující mechanický pohyb kol auta a na jeho zbytkovou přeměnu v teplo ve spojce!!!
Ta ojnice, to je asi ta hul, co se dává mezi kone...a když tam ty kone nejsou, tak je v mrtvé poloze...
Akorde, v Čechách má ojnici každý spalovací motor; ta hul co se dává mezi kone je hove, ohve oje. Vyslovuj hezky po Záhorácku. Howgh