Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Roto-Verter
Moderátor: chiq
- Merlin
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1764
- Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
- Bydliště: Severní Morava
- Dostal: 54 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Nejde o VE
ale o hafo ušetřené energie, jak je vidět tady
http://noneed2know.gaia.com/blog/2007/5 ... _component
http://noneed2know.gaia.com/blog/2007/5 ... _component
The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
-----------------------------------------------------
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Re: Nejde o VE
Nikde to tam videt není. Ti lidé používají motory, kterým vubec nerozumí.gewo píše:ale o hafo ušetřené energie, jak je vidět tady
Pego, 3f motor napájet pres menič je dosti problém, chce to drahý a méne bežný 4kvadrantový menič, jinak jsou ztráty a motor nejede dobre, nebo pri brždení musí vracet energii pouze do odporu, jako to delá bežný frekvenčný menič. Pričemž 3f motor na 3f síti umí vracet energii pri brždení do síte bez problému(treba nákladní výtah).
- Pego
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 612
- Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
- Dal: 29 poděkování
- Dostal: 19 poděkování
Re: Nejde o VE
Napaji se 1/4 napeti pro nejlepsi efekt - 1f + dalsi virtualni. nadratovane na 3f... je to vse v kompilacich/replikacich lidi. Zatim 7 uzavrelo kruh (a zatim ziji, mnozi uz ne...), t.j. baterie-->inverter (modified sinewave)-->motor--generator-->diod plug/kondenzatory-->baterieAkord píše:Nikde to tam videt není. Ti lidé používají motory, kterým vubec nerozumí.gewo píše:ale o hafo ušetřené energie, jak je vidět tady
Pego, 3f motor napájet pres menič je dosti problém, chce to drahý a méne bežný 4kvadrantový menič, jinak jsou ztráty a motor nejede dobre, nebo pri brždení musí vracet energii pouze do odporu, jako to delá bežný frekvenčný menič. Pričemž 3f motor na 3f síti umí vracet energii pri brždení do síte bez problému(treba nákladní výtah).
Ja take na stare kolena studuju kvantovou mechaniku - a o tech tensorech tam je hodne, stochasticka resonance, spad naboje atd. jsou vse dnes veci dokonale popsane - akorat, ze je este neumime vyuzivat (nebo o tom nevime, ze je vyuzivame...). Staci selsky rozum a ochota experimentovat....
- Pego
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 612
- Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
- Dal: 29 poděkování
- Dostal: 19 poděkování
Re: Nejde o VE
Tak to prosim Te aspon skus - jeden blbej starej motor, nejlip 3f - dualni, zapojit na 380V... uz samotnej fakt, ze se toci (pri beznem zapojeni na 1/4 napeti sebou bude jenom skubat, kdyz vubec...) svedci o necem... pak budes asi teprve motivovan nastudovat vo tom vic... no uvidime...Akord píše:Proč, já znám more schopných lidí, a divím se, že Vy vidíte jako soudného pouze mne. Proč si zakrývat, že blbcu je ve svete nemálo. Jde jen o to, pro kterou skupinu jsem tady na nesprávném míste. Na link se podívám. Doporučuji prípadne po dohode aktualizovat pravidla fóra.gewo píše:Aha, zapomněl jsem. Svět je plný blbců. Poslední soudný člověk bydlí v Kuchyni. Tady jste zjevně na nesprávném místě. Doporučuji registraci zde http://www.sysifos.cz/
Pego, už opravár elektrocentrál bez teoretického vzdelání pochopí, že ti lidé pouze melou 2 na 3. Po podrobnejším studiu jde o plagiáty. Verit tomu lidi mužou jak zamknutému stojanu na naftu.
- Merlin
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1764
- Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
- Bydliště: Severní Morava
- Dostal: 54 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejde o VE
Dá se to říct zhruba takto:Akord píše:Pego, já toho s netradičníma el.motorama/generátorama zkusil fakt dost, že by si me k tomu ani nemusel vyzvat, pokud bych v tom videl sebemenší skulinu, nebo neco, o čem bych nevedel. Klidne se zastav.Pego píše:Tak to prosim Te aspon skus - jeden blbej starej motor, nejlip 3f - dualni, zapojit na 380V... uz samotnej fakt, ze se toci (pri beznem zapojeni na 1/4 napeti sebou bude jenom skubat, kdyz vubec...) svedci o necem... pak budes asi teprve motivovan nastudovat vo tom vic... no uvidime...
Podle všemožných pokusů, co jsem dělal (a musel, protože mám doma jen jednu fázi) je to asi hloupost, protože se takovou laborací prostě jen posune cos. fi, a to pak většinou oblbne klasické měřiče střídaveho výkonu (VA metry) nebo starší typy elektroměrů. Výsledkem bude větší ZDÁNLIVÝ než ČINNÝ výkon. Činný výkon takového motorgeneratoru bude úplně stejný, jako příkon motoru s předřadným kondenzátorem zapojeným v sérii (jako při použití k snížení výkonu nebo jako pomocného fázovacího kondenzátoru pro běh třífázového motoru).
Pokud se při předřazeni sérioveho kondenzátoru zapomene na kompenzaci cos. fi, má motor ještě menší účinnost, ale zdánlivě žere ještě méně. To je dáno jakýmsi reflexním či stojatým vlněním fázoru cos. fi, zrcadlení energie, která se vrací od motoru jako od špatně naladěné vysílací antény. Jakmile se provede kompenzace, zdánlivý "zisk" okamžitě zmizí. Boohužel.
Akord mne jistě poopraví a doplní.
The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
-----------------------------------------------------
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Re: Nejde o VE
Zdánlivý výkon je vždy vyšší, než činný, protože činný je pouze složkou ze zdánlivého, a protože prepona trojúhelníka(zdánlivý výkon) je delší, než jeho odvesna. Kosínus fí není fázor, ale číslo jako kosinus úhlu mezi vektorem zdánlivého a činného výkonu. Pokud se zdánlivý výkon rovná činnému(činná,odporová zátež), tak je úhel 0 stupnu a jeho kosinus je 1(bezrozmerné číslo). V tom smyslu je problém chápat, že se číslo vlní.gewo píše:a to pak většinou oblbne klasické měřiče střídaveho výkonu (VA metry) nebo starší typy elektroměrů. Výsledkem bude větší ZDÁNLIVÝ než ČINNÝ výkon. Činný výkon takového motorgeneratoru bude úplně stejný, jako příkon motoru s předřadným kondenzátorem zapojeným v sérii (jako při použití k snížení výkonu nebo jako pomocného fázovacího kondenzátoru pro běh třífázového motoru).
Pokud se při předřazeni sérioveho kondenzátoru zapomene na kompenzaci cos. fi, má motor ještě menší účinnost, ale zdánlivě žere ještě méně. To je dáno jakýmsi reflexním či stojatým vlněním fázoru cos. fi, zrcadlení energie, která se vrací od motoru jako od špatně naladěné vysílací antény. Jakmile se provede kompenzace, zdánlivý "zisk" okamžitě zmizí.
Výkon v kuriozních prípadech nelze merit bežnou technikou bývalého století. Prakticky na všechny prípady stačí osciloskop, který umí násobit své 2 kanály. Dostatečne presných klasických metod pro nepríliš vysoké frekvence je však dost i bez osciloskopu. Jde i o to, kdo merí a jak, nejenom s čím, a zda si umí overit, že merí dobre. Sisyfos je na muj vkus jinde a neberou tam praktickou techniku. Není treba, aby část príznivcu technické tradice sežral nejaký snad zámorský prehistorický ješter.
- Merlin
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1764
- Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
- Bydliště: Severní Morava
- Dostal: 54 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Na závěr
Jednoznačně by se zisk dal potvrdit pouze měřením reálného činného zatížení generátoru (v elektrárně nebo na benzínovém generátoru). Jednodušší by to bylo na odporovém bočníku, snad by pomohl (Duddellův) termo-ampérmetr, nebo něco v tom smyslu.
Bohužel. Ti lidé prostě objevili Ameriku v podobě "jalového výkonu". Při tomto způsobu měřeni to opravdu vypadá na VE, a ona to v podstatě "volná energie" je, jenže ji dodává generátor v elektrárně. Navíc se tím v síti vytváří fázově posunutý protiproud, a to pak přivodí problém na jiném motoru někde jinde (doslova ho to okrade o výkon). Odporové zátěži to nijak nevadí, ale motory a transformátory s tím mají vážný problém. Usměrňovače to usměrní celé, ale pak za nimi stoupá napětí na kapacitní filtraci výše, než o předpokládaný 1,44 násobek základního vrcholového napěti, atd..
Stačí mít doma větší množství zářivek bez kompenzačních kondenzátorů, které výrobce "ušetřil". A najednou zjistíte, že když zapnete všechny zářivky (což vám dojde až v druhé fázi katastrofy...) pračka nějak chcípe, cirkulárce se nechce řezat a vyskakují jističe dimenzované na mnohem větší proud. Tak tedy přidáte na pojistkách a nějaké kondy na motory - a najednou shoří skoro všechny zářivky a úsporky.. Jakmile do světelného okruhu přidáte (LC) kompenzátor cos. fí, problém zmizí. Kondy u motorů pak můžete nechat původní.
Prostě, jsou to zázračné vlastnosti AC sítě.
-------------
Měřit se to dá především technikou předminulého století, anebo ruskou vojenskou (viz obr.), úplně jednoduše, ale multimetry a klešťovými ampérmetry asi těžko..
Oscilo je pro mnohé přepych, ale je to zaručená metoda. Ideální je měřit průběh proudu a napětí přes bočník a předřadník na dvoukanálovém osciloskopu. Tak se dá naprosto přesně ověřit kam leze výkon, a kolik ho bez kompenzace leze zpět ze spotřebiče.
P.S. "Vlněním" myslím neřízené posuny hodnot.
P.P.S. Ještěry také nemusím.
Bohužel. Ti lidé prostě objevili Ameriku v podobě "jalového výkonu". Při tomto způsobu měřeni to opravdu vypadá na VE, a ona to v podstatě "volná energie" je, jenže ji dodává generátor v elektrárně. Navíc se tím v síti vytváří fázově posunutý protiproud, a to pak přivodí problém na jiném motoru někde jinde (doslova ho to okrade o výkon). Odporové zátěži to nijak nevadí, ale motory a transformátory s tím mají vážný problém. Usměrňovače to usměrní celé, ale pak za nimi stoupá napětí na kapacitní filtraci výše, než o předpokládaný 1,44 násobek základního vrcholového napěti, atd..
Stačí mít doma větší množství zářivek bez kompenzačních kondenzátorů, které výrobce "ušetřil". A najednou zjistíte, že když zapnete všechny zářivky (což vám dojde až v druhé fázi katastrofy...) pračka nějak chcípe, cirkulárce se nechce řezat a vyskakují jističe dimenzované na mnohem větší proud. Tak tedy přidáte na pojistkách a nějaké kondy na motory - a najednou shoří skoro všechny zářivky a úsporky.. Jakmile do světelného okruhu přidáte (LC) kompenzátor cos. fí, problém zmizí. Kondy u motorů pak můžete nechat původní.
Prostě, jsou to zázračné vlastnosti AC sítě.
-------------
Měřit se to dá především technikou předminulého století, anebo ruskou vojenskou (viz obr.), úplně jednoduše, ale multimetry a klešťovými ampérmetry asi těžko..
Oscilo je pro mnohé přepych, ale je to zaručená metoda. Ideální je měřit průběh proudu a napětí přes bočník a předřadník na dvoukanálovém osciloskopu. Tak se dá naprosto přesně ověřit kam leze výkon, a kolik ho bez kompenzace leze zpět ze spotřebiče.
P.S. "Vlněním" myslím neřízené posuny hodnot.
P.P.S. Ještěry také nemusím.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
-----------------------------------------------------
- wolf234
- Starší člen
- Příspěvky: 158
- Registrován: sob 18 říj 2008 12:47
- Bydliště: u pajkovačky
- Dostal: 9 poděkování
- Pego
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 612
- Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
- Dal: 29 poděkování
- Dostal: 19 poděkování
Jeden (dalsi...) plagiat pro Akorda
[EVGRAY] 5.5 kW motor on less than 4 W -- rotoverter
1 správa
scianto_sciencisto <scianto_sciencisto> 27. 5. 2009 10:20
Komu: EVGRAY@yahoogroups.com
You can call this "saving energy" when running a motor idle in rotoverter configuration.
A motor 5.5 kW at 50 Hz or 6.6 kW at 60 Hz (7.5 hp) runs on real power less than 4 W on one phase, so theoretically it can be run from a small battery.
To achieve such result the motor bearings have to be well cleaned and slightly lubricated, the fan and the gaskets have to be removed. This motor shaft stops turning ~ 2.5 minutes after the power is switched off.
This film shows the data: ~3 W on the watt meter (the active range is 100 W), 0,21A on the amp meter (left) and 20.14 V on the volt meter):
http://filmoj.info/laboratorio/esploroj ... 040484.MOV
more pictures in:
http://filmoj.info/laboratorio/esploroj/rv/RV_04/
EDIT: http://showing.com/video/21758/3-phase- ... ng-on-4-W/ - viz.priloha v AVI
1 správa
scianto_sciencisto <scianto_sciencisto> 27. 5. 2009 10:20
Komu: EVGRAY@yahoogroups.com
You can call this "saving energy" when running a motor idle in rotoverter configuration.
A motor 5.5 kW at 50 Hz or 6.6 kW at 60 Hz (7.5 hp) runs on real power less than 4 W on one phase, so theoretically it can be run from a small battery.
To achieve such result the motor bearings have to be well cleaned and slightly lubricated, the fan and the gaskets have to be removed. This motor shaft stops turning ~ 2.5 minutes after the power is switched off.
This film shows the data: ~3 W on the watt meter (the active range is 100 W), 0,21A on the amp meter (left) and 20.14 V on the volt meter):
http://filmoj.info/laboratorio/esploroj ... 040484.MOV
more pictures in:
http://filmoj.info/laboratorio/esploroj/rv/RV_04/
EDIT: http://showing.com/video/21758/3-phase- ... ng-on-4-W/ - viz.priloha v AVI
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Iv
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1080
- Registrován: sob 07 říj 2006 17:51
- Dostal: 8 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Rotoverter
Zájemcům o tuto problematiku doporučuji prostudovat tyto stránky:
http://peswiki.com/index.php/Directory:Rotoverter
http://peswiki.com/index.php/Directory:Rotoverter