Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Auto na stlaceny vzduch
- wolf234
- Starší člen
- Příspěvky: 158
- Registrován: sob 18 říj 2008 12:47
- Bydliště: u pajkovačky
- Dostal: 9 poděkování
jako mali sme sa hravali s ruskou raketo do ktorej sa liala voda a potom sa do toho pumpoval vzduch lietalo to riadne vysoko aj ked zme sa pritom narobili jak blazen (vtedy to nikomu nevadilo) neska by to nikdo nekupil pokial by to neletelo same alebo aspon na baterky tieto pohony by som nepatentoval aby niekto nedopadl ako detko D
Naposledy upravil(a) wolf234 dne pát 06 bře 2009 21:42, celkem upraveno 1 x.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1477
- Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
- Dal: 8 poděkování
- Dostal: 8 poděkování
Pánové, nechci nikoho nasrat, ale...
... doporučuju vám si co nejdříve pořádně nastudovat, jak vlastně tento motor doopravdy funguje. Proč třeba z výfuku leze vzduch o teplotě až -30 st. Celsia???(osobně jsem měl možnost si sáhnout). Proč se mu například říká pračka vzduchu?? A proč má ještě přídavné filtry pro další nasávaný vzduch z okolí (přestože ten uložený do nádrže byl vyčištěn již před tankováním)?? Proč asi tak, kuwa, proč asi ??
To, že ctěný pan kolega Karban (na něhož jsem v poslední době už ale opravdu velmi alergický) tento princip přirovnává k modelářským motůrkům na CO2, opět pouze dokazuje, že se zase pouští do diskuzí na témata, o nichž lautr vůbec nic neví. Ani Ň, ale kecá a kecá a kecá... furt do nekonečna.
Od Akorda bych například čekal mnohem více technické invence (a slibuji, že se během víkendu seznámím s jím již dříve citovanou diskuzí, kde na toto téma polemizuje, uff se na to moc těším).
A co se týče některých vás ostatních, tak je to rovněž povětšinou snůška bohapustejch blábolů. Napsat, že tento motor "nebude nič voľakého", je rovněž nesmysl, který plně hovoří o technických znalostech dotyčného autora. Tento motor je totiž převratnou revoluční myšlenkou již od samého začátku, jenž zřejmě položí dosavadní automobilový průmysl totálně na lopatky. A důsledků pro celosvětovou ekonomiku v oblasti energií a daní pak nechci ani domyslet. To je totiž počátek konce této vyspělé civilizace, alespoň v té podobě tak, jak ji známe doteď (zkusím v brzké době napsat nějakou rozumnou prognózu, jak to bude vypadat do budoucna, fakt blbější dobu k uvedení na trh si MDI rozhodně vybrat nemohlo).
Zamyslel se někdo z vás nad myšlenkou o které v MDI už dávno ví ?? Pohonná jednotka pro pro pohon čehokoliv (např. el. generátoru), která si za určitých okolností vyrobí i energii pro vlastní pohon. Ne, není to Perpetuum Mobile. Ale k tomu byste holt museli znát právě již onen zmiňovaný princip.
Takže, pokud jsem někoho naštval svým ohodnocením, tak je to naprosto zcela správně. Protože toho jsem totiž chtěl ve výsledku dosáhnout. Protože to je asi jedinej možnej způsob, jak vás donutit, že snad konečně zvednete prdele a třeba vás to dokope až na stránky MDI, kde se dozvíte, že onen stlačený vzduch se NEPOUŽÍVÁ pouze jako hnací medium, nýbrž jako PALIVO !!!!! Princip se spalovacími motory je velmi obdobný. Snad to už konečně potom uvidíte!!! Alespoň někteří. Doufám.
Děkuji všem, kteří přimhouří oko nad mnou použitím výrazivem v tomto příspěvku. Ale fakt už se to vážně nedalo dál vydržet. Karmické ocenění nečekám. Dík a hezké zamýšlení (i nad sebou samými) vám přeji. Non
To, že ctěný pan kolega Karban (na něhož jsem v poslední době už ale opravdu velmi alergický) tento princip přirovnává k modelářským motůrkům na CO2, opět pouze dokazuje, že se zase pouští do diskuzí na témata, o nichž lautr vůbec nic neví. Ani Ň, ale kecá a kecá a kecá... furt do nekonečna.
Od Akorda bych například čekal mnohem více technické invence (a slibuji, že se během víkendu seznámím s jím již dříve citovanou diskuzí, kde na toto téma polemizuje, uff se na to moc těším).
A co se týče některých vás ostatních, tak je to rovněž povětšinou snůška bohapustejch blábolů. Napsat, že tento motor "nebude nič voľakého", je rovněž nesmysl, který plně hovoří o technických znalostech dotyčného autora. Tento motor je totiž převratnou revoluční myšlenkou již od samého začátku, jenž zřejmě položí dosavadní automobilový průmysl totálně na lopatky. A důsledků pro celosvětovou ekonomiku v oblasti energií a daní pak nechci ani domyslet. To je totiž počátek konce této vyspělé civilizace, alespoň v té podobě tak, jak ji známe doteď (zkusím v brzké době napsat nějakou rozumnou prognózu, jak to bude vypadat do budoucna, fakt blbější dobu k uvedení na trh si MDI rozhodně vybrat nemohlo).
Zamyslel se někdo z vás nad myšlenkou o které v MDI už dávno ví ?? Pohonná jednotka pro pro pohon čehokoliv (např. el. generátoru), která si za určitých okolností vyrobí i energii pro vlastní pohon. Ne, není to Perpetuum Mobile. Ale k tomu byste holt museli znát právě již onen zmiňovaný princip.
Takže, pokud jsem někoho naštval svým ohodnocením, tak je to naprosto zcela správně. Protože toho jsem totiž chtěl ve výsledku dosáhnout. Protože to je asi jedinej možnej způsob, jak vás donutit, že snad konečně zvednete prdele a třeba vás to dokope až na stránky MDI, kde se dozvíte, že onen stlačený vzduch se NEPOUŽÍVÁ pouze jako hnací medium, nýbrž jako PALIVO !!!!! Princip se spalovacími motory je velmi obdobný. Snad to už konečně potom uvidíte!!! Alespoň někteří. Doufám.
Děkuji všem, kteří přimhouří oko nad mnou použitím výrazivem v tomto příspěvku. Ale fakt už se to vážně nedalo dál vydržet. Karmické ocenění nečekám. Dík a hezké zamýšlení (i nad sebou samými) vám přeji. Non
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
MDI
Můžeš poslat odkaz na jejich stránky? Na http://www.mdi.com je výrobce nějakých zálohovacích mechanik. Fakt bych si rád nastudoval princip, pokud je to tak jak píšeš. A omlouvám se, že jsem si z toho dělal srandu. Že může být energetický zisk relativně z ničeho už vím celkem neoddiskutovatelně. Já spaluju vodu s COP 2,6 a to beze srandy.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1477
- Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
- Dal: 8 poděkování
- Dostal: 8 poděkování
Re: MDI
Velice se omlouvám, že jsem ten odkaz neuvedl rovnou, ale předpokládal jsem, že když je uveden hned v prvém diskusním příspěvku této místnostni, tak to snad postačí.Ilem píše:Můžeš poslat odkaz na jejich stránky? Fakt bych si rád nastudoval princip, pokud je to tak jak píšeš. A omlouvám se, že jsem si z toho dělal srandu. Že může být energetický zisk relativně z ničeho už vím celkem neoddiskutovatelně.
Tvá omluva se, drahý Ile, přijímá. Vždycky jsem Tě jako technika i člověka velmi uznával. Přidávám Ti další bod za lidskost. Zrovna před chvílí jsem si nostalgicky četl diskuzi, jenž jsme tu kdysi vedli o nanotrubičkách. Jsi jeden z mála, který je veřejně schopen uznat svojí mýlku / chybu.
Mmch: A co Ty teď na to, jakožto technik ???
Pozn: Dojezd při optimálních podmínkách (např. Holandsko, Polabská nížina, Olomoucko apod. ) je na jednu nádrž až neskutečných 320 km !!! Ten projekt sleduji již skoro 10 let a už od samého začátku se mi velmi líbil. Škoda jen, že mi tehdy žádná banka nechtěla půjčit peníze na zakoupení výrobní licence. Neb lidi od MDI France jsou velmi příjemní a relativně i poměrně docela dost sdílní.
- hapalainen
- Starší člen
- Příspěvky: 196
- Registrován: stř 07 úno 2007 23:51
- Bydliště: Norsko
- Dostal: 1 poděkování
Tak jsem na to koukal:
Vzhledem k tomu, že automobilový průmysl je jeho push najít čistější alternativy k dnešní společné auta, tam jsou některé designérů, kteří jsou s ohledem na iniciativu v tomto směru. Auto designer Guy Negre seems to have done that with his new MDI Compressed Air Car (CAT). Auto návrhář Guy NEGRE Zdá se, že to udělali, že se svým novým MDI Zkomprimované Air Car (CAT). Stlačený vzduch Car, který je zastupuje její návrháři jako "Svět je nejčistší Car", je nový nápad v automobilovém průmyslu, protože je v rozporu se výhradně na vzduchu. The compressed air engine, designed specifically for this vehicle, allows the car to run without burning up any precious fossil fuels. Motor na stlačený vzduch, určená speciálně pro tato vozidla, umožňuje automobilu běžet bez vypalování až žádné drahých fosilních paliv.
MDI skutečně zavedeny dva modely se MiniCat a CityCat, které obě využívají stejné motory, které přicházejí do volby 2, 4 nebo 6 lahví. Both the MiniCat and CityCat also have a choice in whether the will contain the standard compressed air engine or a hybrid flex fuel / compressed air engine. Oba MiniCat a CityCat také výběr, zda bude obsahovat standardní motor na stlačený vzduch nebo hybridní flex paliva a motor na stlačený vzduch.
To byl preference při projektování vozidla nad využitím oceli, protože je to levnější, je lehčí, a proto je mnohem jednodušší na opravu v případě nehody. In addition to that, the MDI Air Car's design makes it one of the safest cars to ever be made. Kromě toho, že MDI Air Car v designu, je jedním z nejbezpečnějších automobilů se stále nekoná.
Posílené šok odolný podvozek, který je postaven pomocí hliníkové tyče, jsou navrženy v rychlé montáže konstrukce. This allows MDI to not only produce cars safely but quickly and efficiently as well. To umožňuje MDI nejen vyrábět auta, ale rychle, bezpečně a efektivně, jako dobře.
MDI předpokládá, že jakmile se stlačeným vzduchem infrastruktura je postavena, že MiniCAT a CityCAT budou moci dobíjet a tankovací nejvíce benzinové stanici použitím jak standardní čerpací ostrov a off-ostrov kompresory tankování za 5 minut nebo méně .. Until this happens, though, the air cars come with their own onboard compressors, which plug into standard electrical outlets. Do doby, než se to stane, když se vzduch automobilů přijít s vlastním palubním kompresorů, které se zapojit do standardní elektrické zásuvky. Using the onboard compressor it takes about 4 hours to fill. Pomocí kompresoru na palubě, to trvá asi 4 hodiny vyplnit.
Bere technologie příští generace a staví je do auta, že výhody jak pro řidiče a pro životní prostředí. Guy Negre set out to design the world's most unique environmental car and he may have succeeded. At the very least, he has produced a clean car to rival the other zero emission vehicles being developed and for much less dough as well since the air car is supposed to rival standard automobiles in price. Guy NEGRE stanovená na designu na světě nejvíce unikátní životního prostředí automobilu, a může mu podařilo. Přinejmenším mu přinesl čisté auto rival ostatní nulové emise vozidel vyvíjen a mnohem méně těsta stejně, protože vzduch je automobil to rival standardní automobily v ceně.
Už aby se to začalo u nás dělat. V tu ránu přestanu jezdit na friťák. Řeknu Vám, že mi ten MacDonalDovej odér bude chybět.
Vzhledem k tomu, že automobilový průmysl je jeho push najít čistější alternativy k dnešní společné auta, tam jsou některé designérů, kteří jsou s ohledem na iniciativu v tomto směru. Auto designer Guy Negre seems to have done that with his new MDI Compressed Air Car (CAT). Auto návrhář Guy NEGRE Zdá se, že to udělali, že se svým novým MDI Zkomprimované Air Car (CAT). Stlačený vzduch Car, který je zastupuje její návrháři jako "Svět je nejčistší Car", je nový nápad v automobilovém průmyslu, protože je v rozporu se výhradně na vzduchu. The compressed air engine, designed specifically for this vehicle, allows the car to run without burning up any precious fossil fuels. Motor na stlačený vzduch, určená speciálně pro tato vozidla, umožňuje automobilu běžet bez vypalování až žádné drahých fosilních paliv.
MDI skutečně zavedeny dva modely se MiniCat a CityCat, které obě využívají stejné motory, které přicházejí do volby 2, 4 nebo 6 lahví. Both the MiniCat and CityCat also have a choice in whether the will contain the standard compressed air engine or a hybrid flex fuel / compressed air engine. Oba MiniCat a CityCat také výběr, zda bude obsahovat standardní motor na stlačený vzduch nebo hybridní flex paliva a motor na stlačený vzduch.
To byl preference při projektování vozidla nad využitím oceli, protože je to levnější, je lehčí, a proto je mnohem jednodušší na opravu v případě nehody. In addition to that, the MDI Air Car's design makes it one of the safest cars to ever be made. Kromě toho, že MDI Air Car v designu, je jedním z nejbezpečnějších automobilů se stále nekoná.
Posílené šok odolný podvozek, který je postaven pomocí hliníkové tyče, jsou navrženy v rychlé montáže konstrukce. This allows MDI to not only produce cars safely but quickly and efficiently as well. To umožňuje MDI nejen vyrábět auta, ale rychle, bezpečně a efektivně, jako dobře.
MDI předpokládá, že jakmile se stlačeným vzduchem infrastruktura je postavena, že MiniCAT a CityCAT budou moci dobíjet a tankovací nejvíce benzinové stanici použitím jak standardní čerpací ostrov a off-ostrov kompresory tankování za 5 minut nebo méně .. Until this happens, though, the air cars come with their own onboard compressors, which plug into standard electrical outlets. Do doby, než se to stane, když se vzduch automobilů přijít s vlastním palubním kompresorů, které se zapojit do standardní elektrické zásuvky. Using the onboard compressor it takes about 4 hours to fill. Pomocí kompresoru na palubě, to trvá asi 4 hodiny vyplnit.
Bere technologie příští generace a staví je do auta, že výhody jak pro řidiče a pro životní prostředí. Guy Negre set out to design the world's most unique environmental car and he may have succeeded. At the very least, he has produced a clean car to rival the other zero emission vehicles being developed and for much less dough as well since the air car is supposed to rival standard automobiles in price. Guy NEGRE stanovená na designu na světě nejvíce unikátní životního prostředí automobilu, a může mu podařilo. Přinejmenším mu přinesl čisté auto rival ostatní nulové emise vozidel vyvíjen a mnohem méně těsta stejně, protože vzduch je automobil to rival standardní automobily v ceně.
Už aby se to začalo u nás dělat. V tu ránu přestanu jezdit na friťák. Řeknu Vám, že mi ten MacDonalDovej odér bude chybět.
Hlavní je vyhrát zápas
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1477
- Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
- Dal: 8 poděkování
- Dostal: 8 poděkování
Jedno docela zvláštní zamyšlení okolo MDI
http://www.blisty.cz/2008/1/11/art38263.html (uvnitř článku pak najdete další zajímavé odkazy)
Ale toho, co jsem měl možnost před časem vidět na vlastní oči, tak mohu dodat pouze toto: Pan Vynálezce - monsieur, ingénieur Guy Guy Nègre, rozhodně žádný podvodník není (a dře jak černoch).
Ale toho, co jsem měl možnost před časem vidět na vlastní oči, tak mohu dodat pouze toto: Pan Vynálezce - monsieur, ingénieur Guy Guy Nègre, rozhodně žádný podvodník není (a dře jak černoch).
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: MDI
Trochu bych byl skeptický ohledně toho naplnění nádrže za 1 dolar. Mám dojem, že počítají jen příkon kompresoru, ale už ne příkon chladicího zařízení, bez kterého tam potřebný objem nenacpou. Jde to i tak, jak je posáno ve výše uvedeném příspěvku z Wikipedie, ale pak bude příkon kompresoru dost podstatně vyšší.aNONym píše: A co Ty teď na to, jakožto technik ???
Jinak ta koncepce se mi líbí, může to být dobrý akumulátor energie. Využívá i teplotní změny doprovázející stlačování a expanzi, které u klasického pohonu na stlačený vzduch (a ten měl pravděpodobně na mysli Akord)jsou ztrátové. I když i tady je ještě co dohánět, protože ideálně by měl mít vzduch z výfuku teplotu jen o pár stupňů nižšší, než je teplota okolí (vzduch se ještě totiž dál rozpíná po opuštění výfuku, dokud se nevyrovnají teploty, což považuju za ztráty)
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Zpomal, overuj a taky porádne nastuduj. Populární nesmysly doporučuji vynechat. Když jsem napsal, že jsem pracoval na podobném projektu, tak mi to s nedostatkem invence nesedí. Kdokoli to počítal, tak ví, že auto jede pouze na stlačený vzduch a vzduch pritom není palivo. Naopak jsi si nedal do souvisu, že vzduch z dotyčného tlaku po expanzi muže mít teplotu i nižší, než -30Celzia, ačkoliv mel predtím teplotu okolí +30Celsia. Je to dokonce nutná podmínka funkce ale jít moc do mínusu není efektivní, protože klesá merný hmotnostní tok vzduchu. Výstupní teplota závisí od stupne adiabatické expanse, klidne sem mužu dát vzorce, kterými jsem psal simulační program pro termodynamické počty, asi by se Ti moc nelíbily. Radši me to nezkoušej a soustred se na solidní argumenty. Pračka vzduchu je pouze upoutávka na to, že vzduch logicky pred vstupem do kompresoru musí být filtrován.aNONym píše:... doporučuju vám si co nejdříve pořádně nastudovat, jak vlastně tento motor doopravdy funguje. Proč třeba z výfuku leze vzduch o teplotě až -30 st. Celsia???(osobně jsem měl možnost si sáhnout). Proč se mu například říká pračka vzduchu?? ...
Od Akorda bych například čekal mnohem více technické invence (a slibuji, že se během víkendu seznámím s jím již dříve citovanou diskuzí, kde na toto téma polemizuje, uff se na to moc těším).
Kapalný vzduch je možné skladovat pouze v kryogenní nádrži kolem -200Celsia, nebo pri okolní teplote pod tlakem (kdysi jsem to počítal, až si dobre pamatuju pri 40Celsia) tuším 1500 baru. To je pak zrejme lepší ta kryonádrž.
Uvedený dojezd je vztahován na nutné použití benzinu a ne bezvýznamné.
Celé je to typická ukázka, jak se dokáže úspešne šírit kvalitní dezinformace. Naletí i technicky zdatní lidé. Težké je bránit se profesionálním dezinformátorum. Stačí, když oblbnou ochlazením ruky využívajíce nezkušenost teploty vzduchu s teplotou okolí po seriozní adiabatické expansi.
aNONym, a další, opakuji, není to pravda s tím kapalným vzduchem, vzduchem ve funkci paliva, ani dojezdem na samotný vzduch. Prosím podrobne čtete a overte si to. Nedelejte planý poplach.
No a pokud nekoho pletou ty zvláštní 2 válce, tak jde v krátkosti o specielní druh 2stupňové expanse, protože z tlaku 300bar nejde vzduch výhodne expandovat jednostupňove. Princip je popsán v propagaci vždy zmatene, aby si to asi lidi nedelali doma, je to ale smešné, stačí nekdo, kdo se vyzná v obehu vícestupňových kompresoru.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1477
- Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
- Dal: 8 poděkování
- Dostal: 8 poděkování
Hlavně pro Akorda, ale nejenom pro něj.
Dobrá vezměme to ve zkratce, nejdříve fakta (kde se nejspíše občas neshodneme):
- ten studený vzduch z výfuku opravdu teče
- stlačený vzduch z nádrže se opravdu používá jako palivo
- a další přisávaný vzduch se potom používá jako pohonné medium (ano, to je ta zmíněná pračka vzduchu, jelikož i tento musí být též absolutně čistý)
- tlakovací kompresor pro domácí tankování je součástí vozu, jelikož sám motor je zároveň i kompresorem (tedy, alespoň u toho, který jsem viděl, to tak bylo)
- v zásobnících je vzduch stlačený na 300atm, flašky pro potápění jsou tlakovány zcela stejně - od MBI nikdy nikdo nemluvil o kapalném vzduchu (to sem bylo zavedeno až zde na foru, nevím proč ho zde pořád stále ještě zmiňuješ, přestože s tímto souhlasíš) - a co se týče standardních kompresorů s potřebným výkonem, tak dnes už vcelku nic neobvyklého, např.:
http://www.klin.cz/modules.php?name=Ase ... 663&cid=68
http://www.benda-kompresory.cz/kompresor/mk100e1.asp
tedy alespoň pro potápky ne
A teď to, v čem se alespoň částečně trochu shodneme:
- ano, předehřev okolního nasávaného vzduchu se používá, ale pouze v těch případech, pokud je venkovní teplota extrémně nízká (v letošním mrazivém lednu při -25 st. Celsia bychom toho s motorem této koncepce bez přídavného předehřevu opravdu nejspíše mnoho nenajezdili, popř. fungoval by pouze jako motor na stlačený vzduch s velmi malým dojezdem)
Víš Akorde, tak ti teď nějak nevím, co si o tobě mám myslet, hlavně po tom všem, co jsi tu předvedl o pár stránek zpátky. Neboť suveréní tvrzení jako:
- dojezd max. 10km, možná tak 20km, proto si je objednali na letiště
- převody výkonu motoru pomocí jednotek el. proudu + tlakování na výsledný výkon (a ve výsledku pak srovnávání s mopedem)
- plus mnohé další argumenty, ale nic podloženého: např. To si mám zvykat na informace tohoto druhu? (ano, zvykej, třeba na to, že GameAirCar má provozní rychlost až 110km/hod)
mne vcelku přesvědčují o tom, že to, jak tento motor vlastně funguje, jsi ve skutečnosti ještě před pár hodinama pořádně nejspíše asi nevěděl (což je konec konců i pravda, neb jak opravdu funguje, to v celé kráse ví jenom pár desítek lidí). Nicméně ten tvůj obrat v přístupu je docela zjevně evidentní.
A co se týče tvého tvrzení, že jsi dělal na podobném projektu, tak jsi mne o pravdivosti tohoto, zatím ničím konkrétním nepřesvědčil. Vzorečky sem klidně hoď, rád se na ně podívám.
Mmch: nespletl sis ten odkaz na tebou zmíněnou diskuzi ( http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=4 ), kde si okrem tohoto rozobral aj niektoré ďalšie otázky. V rychlosti jsem to prolítnul a na tematicky nič takého som nenarazil. Ale pokial som to veru nezbadal, tak sa ti vopred ospravedlňujem.
Ještě k té invenci. Dám ti radu. Odpoutej se v myšlení. Při posuzování této koncepce pokud možno co nejvíce od dosavadních konvenčních technologií. A obrať to celé naruby. Zamysli se hlavně proč jde z výfuku studený vzduch a odkud především získává motor energii. Anebo si pak počkej ještě několik měsíců, až bude princip motoru plně do detailů oficiálně odtajněn (jelikož i to málo, co je zatím všeobecně dostupné, je jenom principielně lehký nástin základu, skutečnost je však nepatrně jiná, myslím, že budeš docela překvapen).
Geniální myšlenky jsou většinou vždy jednoduché a to platí i v tomto případě.
- ten studený vzduch z výfuku opravdu teče
- stlačený vzduch z nádrže se opravdu používá jako palivo
- a další přisávaný vzduch se potom používá jako pohonné medium (ano, to je ta zmíněná pračka vzduchu, jelikož i tento musí být též absolutně čistý)
- tlakovací kompresor pro domácí tankování je součástí vozu, jelikož sám motor je zároveň i kompresorem (tedy, alespoň u toho, který jsem viděl, to tak bylo)
- v zásobnících je vzduch stlačený na 300atm, flašky pro potápění jsou tlakovány zcela stejně - od MBI nikdy nikdo nemluvil o kapalném vzduchu (to sem bylo zavedeno až zde na foru, nevím proč ho zde pořád stále ještě zmiňuješ, přestože s tímto souhlasíš) - a co se týče standardních kompresorů s potřebným výkonem, tak dnes už vcelku nic neobvyklého, např.:
http://www.klin.cz/modules.php?name=Ase ... 663&cid=68
http://www.benda-kompresory.cz/kompresor/mk100e1.asp
tedy alespoň pro potápky ne
A teď to, v čem se alespoň částečně trochu shodneme:
- ano, předehřev okolního nasávaného vzduchu se používá, ale pouze v těch případech, pokud je venkovní teplota extrémně nízká (v letošním mrazivém lednu při -25 st. Celsia bychom toho s motorem této koncepce bez přídavného předehřevu opravdu nejspíše mnoho nenajezdili, popř. fungoval by pouze jako motor na stlačený vzduch s velmi malým dojezdem)
Víš Akorde, tak ti teď nějak nevím, co si o tobě mám myslet, hlavně po tom všem, co jsi tu předvedl o pár stránek zpátky. Neboť suveréní tvrzení jako:
- dojezd max. 10km, možná tak 20km, proto si je objednali na letiště
- převody výkonu motoru pomocí jednotek el. proudu + tlakování na výsledný výkon (a ve výsledku pak srovnávání s mopedem)
- plus mnohé další argumenty, ale nic podloženého: např. To si mám zvykat na informace tohoto druhu? (ano, zvykej, třeba na to, že GameAirCar má provozní rychlost až 110km/hod)
mne vcelku přesvědčují o tom, že to, jak tento motor vlastně funguje, jsi ve skutečnosti ještě před pár hodinama pořádně nejspíše asi nevěděl (což je konec konců i pravda, neb jak opravdu funguje, to v celé kráse ví jenom pár desítek lidí). Nicméně ten tvůj obrat v přístupu je docela zjevně evidentní.
A co se týče tvého tvrzení, že jsi dělal na podobném projektu, tak jsi mne o pravdivosti tohoto, zatím ničím konkrétním nepřesvědčil. Vzorečky sem klidně hoď, rád se na ně podívám.
Mmch: nespletl sis ten odkaz na tebou zmíněnou diskuzi ( http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=4 ), kde si okrem tohoto rozobral aj niektoré ďalšie otázky. V rychlosti jsem to prolítnul a na tematicky nič takého som nenarazil. Ale pokial som to veru nezbadal, tak sa ti vopred ospravedlňujem.
Ještě k té invenci. Dám ti radu. Odpoutej se v myšlení. Při posuzování této koncepce pokud možno co nejvíce od dosavadních konvenčních technologií. A obrať to celé naruby. Zamysli se hlavně proč jde z výfuku studený vzduch a odkud především získává motor energii. Anebo si pak počkej ještě několik měsíců, až bude princip motoru plně do detailů oficiálně odtajněn (jelikož i to málo, co je zatím všeobecně dostupné, je jenom principielně lehký nástin základu, skutečnost je však nepatrně jiná, myslím, že budeš docela překvapen).
Geniální myšlenky jsou většinou vždy jednoduché a to platí i v tomto případě.
PRO ANONYM.
1,jsem optimista a tuze bych si přál, aby to bylo tak růžové.
2,vzduch není palivem a nikdy nebude. možná okysličovadlem.
3,je vidět, že kolem stlačeného vzduchu nevíš nic stejně jako o energetické bilanci.
4,pokud by se spalovací motory nahradily elektromobily, bylo by u nás třeba dalších 8 temelínů. to však při účinnosti elektrosoustavy. Stlačený vzduch je o několik řádů jinde.
5.studený vzduch ti jde i z pneumatiky v parném létě , když odšroubuješ ventilek.
6 ten předehřev bych bral vážně i při nižších teplotách, pokud by jsi používal běžný komprimovaný vzduch bez úpravy vymražením. Obsah vody má pak za následek peripetie vč zamrzání technologie.
Chápu, že se tímto názoram řadím mezi kopače hraček do kanálu, ale co mám dělat, když to je tak příšerná blamáž.....cokoli možného možná, ale tohle ne.
Navíc, já jako řidič neurotik nikdy nemůžu mít nic, co nejede. Musí to jet jako kráva. Šmrdlátko s pofidérním výkonem a stádečkem oslů místo koní mne nadchnout nemůže. Možná s přídavnými motory na černý střelný prach, nebo peroxid vodíku, možná.....Ale ruku na srdce, svěřil by někdo svůj život laminátovému kinder vajíčku na vratkých kolečkách? svůj možný, ale mých drahých nikdy. Auta při nehodě pracují s momentem hybnosti. Proto mají těžké vozy navrch. . Proto mám dvoutunového chryslera.
A muselo by to být hoooodně vzduchu a hoooodně stlačeného, aby se hnul z místa.Mám totiž k dispozici 320 nm kroutícího momentu, a na ten jezdí auta. Výkon je prodává.
Aposlední. pokud by ten kompresorek nažduchal 300 bar a 80 litrů za minutu, při příkonu 2,2kw a ty na trojnýsobek tohoto množství mužeš brázdit silnice na 300 km daleko...... už tento fakt je vskutku obveselující. A to jsem nevzal do ruky kalkulačku. Možná ten vzduch stáčejí tolik, že se uvolní nějaká temná energie x............pak ano.
omlouvám se za svůj sarkasmus a nebetyčnou troufalost.
1,jsem optimista a tuze bych si přál, aby to bylo tak růžové.
2,vzduch není palivem a nikdy nebude. možná okysličovadlem.
3,je vidět, že kolem stlačeného vzduchu nevíš nic stejně jako o energetické bilanci.
4,pokud by se spalovací motory nahradily elektromobily, bylo by u nás třeba dalších 8 temelínů. to však při účinnosti elektrosoustavy. Stlačený vzduch je o několik řádů jinde.
5.studený vzduch ti jde i z pneumatiky v parném létě , když odšroubuješ ventilek.
6 ten předehřev bych bral vážně i při nižších teplotách, pokud by jsi používal běžný komprimovaný vzduch bez úpravy vymražením. Obsah vody má pak za následek peripetie vč zamrzání technologie.
Chápu, že se tímto názoram řadím mezi kopače hraček do kanálu, ale co mám dělat, když to je tak příšerná blamáž.....cokoli možného možná, ale tohle ne.
Navíc, já jako řidič neurotik nikdy nemůžu mít nic, co nejede. Musí to jet jako kráva. Šmrdlátko s pofidérním výkonem a stádečkem oslů místo koní mne nadchnout nemůže. Možná s přídavnými motory na černý střelný prach, nebo peroxid vodíku, možná.....Ale ruku na srdce, svěřil by někdo svůj život laminátovému kinder vajíčku na vratkých kolečkách? svůj možný, ale mých drahých nikdy. Auta při nehodě pracují s momentem hybnosti. Proto mají těžké vozy navrch. . Proto mám dvoutunového chryslera.
A muselo by to být hoooodně vzduchu a hoooodně stlačeného, aby se hnul z místa.Mám totiž k dispozici 320 nm kroutícího momentu, a na ten jezdí auta. Výkon je prodává.
Aposlední. pokud by ten kompresorek nažduchal 300 bar a 80 litrů za minutu, při příkonu 2,2kw a ty na trojnýsobek tohoto množství mužeš brázdit silnice na 300 km daleko...... už tento fakt je vskutku obveselující. A to jsem nevzal do ruky kalkulačku. Možná ten vzduch stáčejí tolik, že se uvolní nějaká temná energie x............pak ano.
omlouvám se za svůj sarkasmus a nebetyčnou troufalost.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1477
- Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
- Dal: 8 poděkování
- Dostal: 8 poděkování
Předmět je tu proto, aby se příspěvěk nějak pojmenoval,
protože jinak tu potom vzniká guláš.
Pokud jsi čerpal své informace např. z tohoto zdroje http://magazin.automix.centrum.cz/novin ... ml?id=7140, tak nezapomeň, že mezitím již zase uběhlo několik let a vývoj zkrátka nezastavíš. A i kdyby ten vůz měl mnohem menší dojezd / nepatrně vyšší náklady na provoz, tak to přesto bude velmi schůdná alternativa pro většinu lidí pro pokrytí jejich veškerých potřeb (cesta do práce, nákupy, vyzvednout děti ze školky, dojet si do hospody (se džbánkem ) atd.)
A to je asi tak vše, co k tomu mohu říci. Non
Ty Akorde, a proč by si to ty lidi dělali sami doma na koleně, když je to tak hrozně nevýhodné (dle tebe). Navíc, pokud cena základního modelu nepřesáhne oněch avizovaných 100.000 korun, tak se to asi nejspíše ani nikomu nevyplatí z důvodu třeba obyčejné homologace (teda, pokud na to stát neuvalí nějakou nesmyslně vysokou daň, což se dá však předpokládat, protože mu potom utečou příjmy ve formě všemožnejch daní, především pak té spotřební)Akord píše:Princip je popsán v propagaci vždy zmatene, aby si to asi lidi nedelali doma, je to ale smešné, stačí nekdo, kdo se vyzná v obehu vícestupňových kompresoru.
Pokud jsi čerpal své informace např. z tohoto zdroje http://magazin.automix.centrum.cz/novin ... ml?id=7140, tak nezapomeň, že mezitím již zase uběhlo několik let a vývoj zkrátka nezastavíš. A i kdyby ten vůz měl mnohem menší dojezd / nepatrně vyšší náklady na provoz, tak to přesto bude velmi schůdná alternativa pro většinu lidí pro pokrytí jejich veškerých potřeb (cesta do práce, nákupy, vyzvednout děti ze školky, dojet si do hospody (se džbánkem ) atd.)
A to je asi tak vše, co k tomu mohu říci. Non