Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Magnetické Pístové Motory
- gromit
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 586
- Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
stejně ale přece jinak...
já jen dodám z mého pohledu:
zase ta stejná písnička - spalovací motor, nejlépe zážehový...
proč jsem asi psal i o jiných systémech, kde si taky pomáháme pomocnými písty...
"síla trvá a nejde regulovat" - inu s tímto předpokladem skutečně nejde nic kloudného postavit. Ona i druhá možnost "síla trvá a JDE regulovat" nemusí být žádná výhra - pokud regulační prvky spotřebují víc, než se díky nim získá. Věř nebo ne, GHS motor pracuje se silou, která trvá, JDE regulovat a na její regulaci je potřeba MÉNĚ práce, než kolik se ve výsledků získá. Můžeme se o tom prakticky pobavit v květnu na srazu v Brně. Jako skororádce bys tam neměl chybět.
chápu, že mi s těma většíma a ještě většíma silama chceš dělat radost , ale já to myslím jinak...
Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
Re: stejně ale přece jinak...
Zařízení, kde sílu regulovat lze, přece nikdo nebude konstruovat tak, aby ony regulační prvky musely spotřebovat více - naopak, vždy je to mnohonásobně méně (pokud snad znáš příklad prakticky užitého zařízení, kde by tomu tak nebylo, uveď..)gromit píše:..."síla trvá a nejde regulovat" - inu s tímto předpokladem skutečně nejde nic kloudného postavit. Ona i druhá možnost "síla trvá a JDE regulovat" nemusí být žádná výhra - pokud regulační prvky spotřebují víc, než se díky nim získá. ...
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Expanze
To Karban: konečně něco konkrétního, jenom trochu nepřesně. Přirovnávání Martinova motoru ke spalovacímu je nešťastné, výstižnější je parní stroj. Expanze zde není přitahování, ale naopak odpuzování magnetů, které tlačí píst ke středu. Místo komprese spalovacího motoru, která práci spotřebovává, je zde, obrazně řečeno "expanze pod pístem", reprezentovaná přitahováním magnetů, tedy opět pracovní část cyklu, tedy práci dodávající. Po tuto část cyklu je píst tlačen (takže ojnici táhne!) od středu do výchozí polohy, čímž se uzavře cyklus jednoho pístu a hřídel se otočí o 360 stupňů. Střídání obou pracovních částí tohoto cyklu ovládá kroužící clona. Zbylé písty konají přesně totéž, ale s tím, že začátek cyklu dalšího "pístu" (také dost nešťastný příměr!) je vždy o 30 stupňů posunut. Tolik pro upřesnění.
Mimo téma (offtopic)
Martine zdravím - a nezapomeň, že pokud chceš něco opravdu udělat, musíš si z názorů "kibiců" vybírat jenom ty, které Ti nějak pomohou v realizaci; třeba upozornění na konkrétní chybu je sice velmi nepříjemné, ale konstruktivní a přínosné. To, co Ti přímo nepomůže, jsou pro Tebe jenom zbytečné kecy a těch si vůbec nevšímej - přestože jich bývá obvykle nepoměrně víc, jejich hodnota je pro realizaci nulová - poota
- gromit
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 586
- Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: stejně ale přece jinak...
Mimo téma (offtopic)
příkladů je celá řada, abych neurazil nebudu citovat, ale třeba na vlákně o přestavbě Š100 na Stirling by se našlo - jinak jsem netvrdil, že to někdo tak úmyslně konstruuje, psal jsem "nemusí být žádná výhra - pokud regulační prvky spotřebují víc, než se díky nim získá."Karban píše:Zařízení, kde sílu regulovat lze, přece nikdo nebude konstruovat tak, aby ony regulační prvky musely spotřebovat více - naopak, vždy je to mnohonásobně méně (pokud snad znáš příklad prakticky užitého zařízení, kde by tomu tak nebylo, uveď..)gromit píše:..."síla trvá a nejde regulovat" - inu s tímto předpokladem skutečně nejde nic kloudného postavit. Ona i druhá možnost "síla trvá a JDE regulovat" nemusí být žádná výhra - pokud regulační prvky spotřebují víc, než se díky nim získá. ...
Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
Re: stejně ale přece jinak...
Mimo téma (offtopic)
Tak to potom ano, teoreticky můžeme vzít dva stejně silné buldozery a necháme je celý den, aby se navzájem přetlačovaly - proč ne, pokud to nebude zrovna na stavbě, kde měly konat užitečnou práci např. rovnáním terénu....gromit píše:...- jinak jsem netvrdil, že to někdo tak úmyslně konstruuje, psal jsem "nemusí být žádná výhra - pokud regulační prvky spotřebují víc, než se díky nim získá."
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4090
- Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
- Dal: 384 poděkování
- Dostal: 243 poděkování
zdravím Poota
Mimo téma (offtopic)
...zdravím poota....dik za uklidňující příspěvek....mimo gromit...mě zatím nikdo konstruktivně neporadil....tvuj popis napovídá, že jsi také dokonale pochopil co bastlím...konečně u Jeffa jsme to rozebrali....když už radilové vědí...kde to nebude pracovat....rád bych slyšel také B...tj jak problem vyřešit...nebo naznačit řešení nebo napsat problem nemá řešení...a proč.....nesnáším karbany...co sice chytře vyznačují problem,,,,,ale co dál.....pomoc si jak chceš......takže poradit...a co dál..=..také poradit....v tomto je Vynikající Akord....poradí a okamžitě navrhne řešení.....Poota dík....já se s tím nějak prokoušu.....zatím nikdo nenapsal.....co si myslí o tom , že tento motor je 1 píst ve všech pracovních fázích najednou...
...tak se všichni snažte.....kdo poradí byť jen jeden prvek, zlepšující jeho vlastnost..píst motoru ....toho odměna nemine.....toto je veřejný příslib...zdraví martin11
...tak se všichni snažte.....kdo poradí byť jen jeden prvek, zlepšující jeho vlastnost..píst motoru ....toho odměna nemine.....toto je veřejný příslib...zdraví martin11
... věřím, že se " TO " povede ......
- gromit
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 586
- Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: stejně ale přece jinak...
Mimo téma (offtopic)
lepší příklad bych nenašel - dneska jsi ve formě!Karban píše:Tak to potom ano, teoreticky můžeme vzít dva stejně silné buldozery a necháme je celý den, aby se navzájem přetlačovaly - proč ne, pokud to nebude zrovna na stavbě, kde měly konat užitečnou práci např. rovnáním terénu....gromit píše:...- jinak jsem netvrdil, že to někdo tak úmyslně konstruuje, psal jsem "nemusí být žádná výhra - pokud regulační prvky spotřebují víc, než se díky nim získá."
Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
Re: Expanze
Mimo téma (offtopic)
Poota toto tvoje tvrdenie je velkým omyl na ktorom padli celé kultúry ludstva . Aj ,,kibic" dokáže pomôcť tím , že ma donúťi overiť si svojej tvrdenia a domnenky ! Platí to však len pre tých , čo sú si vedomý toho , že nie su ,,pupok sveta" , to jest neomylný . Pepepoota píše:...Martine zdravím - a nezapomeň, že pokud chceš něco opravdu udělat, musíš si z názorů "kibiců" vybírat jenom ty, které Ti nějak pomohou v realizaci; třeba upozornění na konkrétní chybu je sice velmi nepříjemné, ale konstruktivní a přínosné. To, co Ti přímo nepomůže, jsou pro Tebe jenom zbytečné kecy a těch si vůbec nevšímej - přestože jich bývá obvykle nepoměrně víc, jejich hodnota je pro realizaci nulová - poota
Dobrý karbaník vie , že aj oko je možné prebiť .
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Martin
Mimo téma (offtopic)
Poradit Ti něco skutečně přínosného neumím (jinak bych možná i já sháněl sponzora), takže bych přidával jen další planý kec. Před problémy s clonou jsem teď také, ale zatím nic nového, přišly mi do toho súrnější věci, pochopitelně taky "blbiny". Tak Ti zatím aspoň držím palce, zdá se, že se blížíš k finiši a to bývá "na palici" - poota
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Jde i o to, jak ty buldozery nechám k sobe tlačit, zda jim pohou presmykovat pásy. Pokud ne a mají stejný prevod a motory zhruba stejne silné a bez prekluzu, pak proste zdechnou oba.
Martin, napiš, radeji, co presne napsal Karban špatne, nenapsal jsi taky žádný argument.
Je normální použít expanzi na prirovnání jak k pritažení, tak k odpuzení, závisí od toho, zda se práce odevzdává. Podle konstrukce jsou možné oba zpusoby. Jde jen o smer síly. I když Ty samozrejme čekáš práci(expanzi) pomocí odpuzení, není to podstatné.
Který píst je první a v jaké pozici je jednoduché. Kterýkoliv a kdekoliv, když rekneš TEĎ. To ja zároveň výchozí bod pro započtení otáčky. Začáteční čas, místo a číslo pístu mužeš volit jakkoli. Pokud se do tohoto výchozího bodu (reprezentující zároveň začátek zkoumaného časového intervalu) vrátíš (pomocí rotace) v jiném čase, máš otáčku a konec intervalu na bilanci práce a výkonu počas této otáčky.
Resumé. Otáčka je garance, že se bude dej opakovat stejne a se stejnou bilancí. Začátek pro zápočet práce je možno vzít kdekoliv. Není ani dokonce rozhodující, zda se motor rozbíhá z klidu, nebo už beží, když ten odpočet práce odstartuju (týká se znaménka celkové bilance +-, pri rozbehu a stejném znaménku samotná velikost práce samozrejme pomalu stoupá).
Martin, napiš, radeji, co presne napsal Karban špatne, nenapsal jsi taky žádný argument.
Je normální použít expanzi na prirovnání jak k pritažení, tak k odpuzení, závisí od toho, zda se práce odevzdává. Podle konstrukce jsou možné oba zpusoby. Jde jen o smer síly. I když Ty samozrejme čekáš práci(expanzi) pomocí odpuzení, není to podstatné.
Který píst je první a v jaké pozici je jednoduché. Kterýkoliv a kdekoliv, když rekneš TEĎ. To ja zároveň výchozí bod pro započtení otáčky. Začáteční čas, místo a číslo pístu mužeš volit jakkoli. Pokud se do tohoto výchozího bodu (reprezentující zároveň začátek zkoumaného časového intervalu) vrátíš (pomocí rotace) v jiném čase, máš otáčku a konec intervalu na bilanci práce a výkonu počas této otáčky.
Resumé. Otáčka je garance, že se bude dej opakovat stejne a se stejnou bilancí. Začátek pro zápočet práce je možno vzít kdekoliv. Není ani dokonce rozhodující, zda se motor rozbíhá z klidu, nebo už beží, když ten odpočet práce odstartuju (týká se znaménka celkové bilance +-, pri rozbehu a stejném znaménku samotná velikost práce samozrejme pomalu stoupá).
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 4090
- Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
- Dal: 384 poděkování
- Dostal: 243 poděkování
diskuse s Akord-em
[quote="Akord"
Martin, napiš, radeji, co presne napsal Karban špatne, nenapsal jsi taky žádný argument.
Je normální použít expanzi na prirovnání jak k pritažení, tak k odpuzení, závisí od toho, zda se práce odevzdává. Podle konstrukce jsou možné oba zpusoby. Jde jen o smer síly. I když Ty samozrejme čekáš práci(expanzi) pomocí odpuzení, není to podstatné.
Který píst je první a v jaké pozici je jednoduché. Kterýkoliv a kdekoliv, když rekneš TEĎ. To ja zároveň výchozí bod pro započtení otáčky. Začáteční čas, místo a číslo pístu mužeš volit jakkoli. Pokud se do tohoto výchozího bodu (reprezentující zároveň začátek zkoumaného časového intervalu) vrátíš (pomocí rotace) v jiném čase, máš otáčku a konec intervalu na bilanci práce a výkonu počas této otáčky.
Resumé. Otáčka je garance, že se bude dej opakovat stejne a se stejnou bilancí. Začátek pro zápočet práce je možno vzít kdekoliv. Není ani dokonce rozhodující, zda se motor rozbíhá z klidu, nebo už beží, když ten odpočet práce odstartuju (týká se znaménka celkové bilance +-, pri rozbehu a stejném znaménku samotná velikost práce samozrejme pomalu stoupá).[/quote]
odpověď..
1...karban nenapsal nic špatně...plně s ním souhlasím...ale ne v souvislosti s motorem , který tady řešíme....TEČKA..
2.......
Akord - moc se omlouvám při veškeré úctě k tobě...ALE.. : ...
právě jsi odborně a zcela erudovaně odpověděl respektive řekl to co já jsem neuměle a amatersky prohlásil v mé obhajobě motoru...
souhlasím s tebou v plném rozsahu....
jen...doplňující...na píst působí pracovní síla po celou dobu , tj, 360°...180°větší...ta odpudivá...a 180°ta přítažná...mimo...cca 10-12°u DU a HU kdy jsou písty v této poloze v neutrálním stavu....zjištěno pokusy...poměr sil přitažlivých a odpudivých...obou v plus energetické bilanci v práci proti klice...jsem nezjistil...na to je moje laboratoř na kuchyškém stole slabá...
...bohužel je zde jen a jen plusová energie....při působení na kliku nevzniká žádná protienergie...mimo ztát vzniklých třením v jednotlivých komponentech...tj píst-válec...čep válec - klika---klikové ložisko a ložisko klikového hřídele....dle měření jsou tyto ztáty zcela zynedbatelné jako u běžného spalovacího motoru....ba...velmi menší, protože válec není klasika...sle "JEN" jakési vedení pístu...
...drahý Akord...myslím , že jsme si oba vysvětlili, svoje postoje...karbana do toho nebudu tahat...ten mě může být ukradenej...
....skončíme tuto debatu....já vím a znám přesně tvoje instrukce a připomínky a kupodivu se shodují s mými poznatky jsme vlastně zajedno
ani nevíš jak jsem rád, že vlastně uvažujeme stejně.....jen výsledek si každý vysvětlujeme jinak....dnes jsem investoval jen tak 800.-Kč do tohoto šíleného stroje.....nějak jsem tomu propadl....znáš to...droga....
...jinak děkuji všem, kdo mě nezrazují i zrazují....každý podně pečlivě zkoumám...i toho karbana....a dělám si ..SVOJE...závěry...děkuji gromit za další poznatky a rady pro konstrukci a poota za morální podporu...
...Akord děkuji za vše...a jem rád , že jsi potvrdil moje teorie....a dík všem ostat¨ním....martin11
Martin, napiš, radeji, co presne napsal Karban špatne, nenapsal jsi taky žádný argument.
Je normální použít expanzi na prirovnání jak k pritažení, tak k odpuzení, závisí od toho, zda se práce odevzdává. Podle konstrukce jsou možné oba zpusoby. Jde jen o smer síly. I když Ty samozrejme čekáš práci(expanzi) pomocí odpuzení, není to podstatné.
Který píst je první a v jaké pozici je jednoduché. Kterýkoliv a kdekoliv, když rekneš TEĎ. To ja zároveň výchozí bod pro započtení otáčky. Začáteční čas, místo a číslo pístu mužeš volit jakkoli. Pokud se do tohoto výchozího bodu (reprezentující zároveň začátek zkoumaného časového intervalu) vrátíš (pomocí rotace) v jiném čase, máš otáčku a konec intervalu na bilanci práce a výkonu počas této otáčky.
Resumé. Otáčka je garance, že se bude dej opakovat stejne a se stejnou bilancí. Začátek pro zápočet práce je možno vzít kdekoliv. Není ani dokonce rozhodující, zda se motor rozbíhá z klidu, nebo už beží, když ten odpočet práce odstartuju (týká se znaménka celkové bilance +-, pri rozbehu a stejném znaménku samotná velikost práce samozrejme pomalu stoupá).[/quote]
odpověď..
1...karban nenapsal nic špatně...plně s ním souhlasím...ale ne v souvislosti s motorem , který tady řešíme....TEČKA..
2.......
Akord - moc se omlouvám při veškeré úctě k tobě...ALE.. : ...
právě jsi odborně a zcela erudovaně odpověděl respektive řekl to co já jsem neuměle a amatersky prohlásil v mé obhajobě motoru...
souhlasím s tebou v plném rozsahu....
jen...doplňující...na píst působí pracovní síla po celou dobu , tj, 360°...180°větší...ta odpudivá...a 180°ta přítažná...mimo...cca 10-12°u DU a HU kdy jsou písty v této poloze v neutrálním stavu....zjištěno pokusy...poměr sil přitažlivých a odpudivých...obou v plus energetické bilanci v práci proti klice...jsem nezjistil...na to je moje laboratoř na kuchyškém stole slabá...
...bohužel je zde jen a jen plusová energie....při působení na kliku nevzniká žádná protienergie...mimo ztát vzniklých třením v jednotlivých komponentech...tj píst-válec...čep válec - klika---klikové ložisko a ložisko klikového hřídele....dle měření jsou tyto ztáty zcela zynedbatelné jako u běžného spalovacího motoru....ba...velmi menší, protože válec není klasika...sle "JEN" jakési vedení pístu...
...drahý Akord...myslím , že jsme si oba vysvětlili, svoje postoje...karbana do toho nebudu tahat...ten mě může být ukradenej...
....skončíme tuto debatu....já vím a znám přesně tvoje instrukce a připomínky a kupodivu se shodují s mými poznatky jsme vlastně zajedno
ani nevíš jak jsem rád, že vlastně uvažujeme stejně.....jen výsledek si každý vysvětlujeme jinak....dnes jsem investoval jen tak 800.-Kč do tohoto šíleného stroje.....nějak jsem tomu propadl....znáš to...droga....
...jinak děkuji všem, kdo mě nezrazují i zrazují....každý podně pečlivě zkoumám...i toho karbana....a dělám si ..SVOJE...závěry...děkuji gromit za další poznatky a rady pro konstrukci a poota za morální podporu...
...Akord děkuji za vše...a jem rád , že jsi potvrdil moje teorie....a dík všem ostat¨ním....martin11
... věřím, že se " TO " povede ......
Re: diskuse s Akord-em
martin napísal:
...na píst působí pracovní síla po celou dobu , tj, 360°...180°větší...ta odpudivá...a 180°ta přítažná...mimo...cca 10-12°u DU a HU kdy jsou písty v této poloze v neutrálním stavu....
Martin11 ,keď sa nemýlim,tak vzdialenocť clony od piestu má byť rovnaká po celej dráhe clony okolo piestu.V tom prípade bude zisk z príťažlivej sily nulový.Neviem to vysvetliť pomocou poučiek ale je to tak,dá sa to vyskúšať pomocou zjednodušeného modelu iba s jedným piestom.
Odpudivá sila bude značná,odtiaľ budeš čerpať energiu na točenie.
Keď chceš niečo získať aj z priťahovania,musíš clonu nastaviť tak aby v DU bola vzdialenosť medzi piestom a clonou väčšia a v HU menšia.Ale v tom prípade budeš potrebovať väčšiu silu na vytiahnutie clony spomedzi magnetov v HU.
Zdravím všetkých
Jelo
keď to nieje tak,nech ma niekto vyvedie z nevedomosti,
...a bez kameňov prosím
...na píst působí pracovní síla po celou dobu , tj, 360°...180°větší...ta odpudivá...a 180°ta přítažná...mimo...cca 10-12°u DU a HU kdy jsou písty v této poloze v neutrálním stavu....
Martin11 ,keď sa nemýlim,tak vzdialenocť clony od piestu má byť rovnaká po celej dráhe clony okolo piestu.V tom prípade bude zisk z príťažlivej sily nulový.Neviem to vysvetliť pomocou poučiek ale je to tak,dá sa to vyskúšať pomocou zjednodušeného modelu iba s jedným piestom.
Odpudivá sila bude značná,odtiaľ budeš čerpať energiu na točenie.
Keď chceš niečo získať aj z priťahovania,musíš clonu nastaviť tak aby v DU bola vzdialenosť medzi piestom a clonou väčšia a v HU menšia.Ale v tom prípade budeš potrebovať väčšiu silu na vytiahnutie clony spomedzi magnetov v HU.
Zdravím všetkých
Jelo
keď to nieje tak,nech ma niekto vyvedie z nevedomosti,
...a bez kameňov prosím
- gromit
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 586
- Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: diskuse s Akord-em
Mimo téma (offtopic)
Představ si vozík tažený oslíkem, sedíš na kozlíku, v ruce prut, na něm zavěšená mrkev - oslík jde za mrkví, ta je ale pořád stejně daleko - ale vozík jede...jelo píše: ...Martin11 ,keď sa nemýlim,tak vzdialenocť clony od piestu má byť rovnaká po celej dráhe clony okolo piestu.V tom prípade bude zisk z príťažlivej sily nulový.Neviem to vysvetliť pomocou poučiek ale je to tak,dá sa to vyskúšať pomocou zjednodušeného modelu iba s jedným piestom....
trochu si dělám legraci, nějak mě to po těch horečkách baví, ale když tak o tom přemýšlím, možná to má k martinově motoru blízko...
Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Martinova clona
Jelo, ta clona je vymakaná tak, že po celou dráhu zdvihu "pístu" je stále uprostřed mezi "pístem" a "hlavou" - je totiž upevněná excentricky neboli šejdrem. Právě tím se má docílit toho, že se budou stejné póly přitahovat. Martin totiž není jen tak nějaké ořezávátko a řeší to skutečně pečlivě - poota
...takže som si zle vysvetlil umiestnenie clony.
Tak ešte k tej otáčke,
začnime pri odpudzovaní:to je jasný zisk,
potom nastane moment vtiahnutia clony mezi magnety v DU:predpokladám tiež zisk,
dráha clony okolo piestu: zisk ,
vytiahnutie clony spomedzi magnetov: žeby strata?
Už zostáva len maličkosť,nastaviť to tak aby zisk bol väčší ako strata a môžme otvárať šampanské.
Tak ešte k tej otáčke,
začnime pri odpudzovaní:to je jasný zisk,
potom nastane moment vtiahnutia clony mezi magnety v DU:predpokladám tiež zisk,
dráha clony okolo piestu: zisk ,
vytiahnutie clony spomedzi magnetov: žeby strata?
Už zostáva len maličkosť,nastaviť to tak aby zisk bol väčší ako strata a môžme otvárať šampanské.