Zdravim ..nevim jestli to tu nekde nebylo jinak tady Jirka
http://www.autonavzduch.cz/
V prípade, že chceš použiť vysokotlaký kompresor a vysokotlaké nádrže, tak zabudni na ekonomiku prevádzky. Níklady na údržbu kompresora a tlakových nádob ďaleko prevýšia zisk. Vysokotlaký kompresor je veľmi náročný na údržbu a opravy a tlakové fľaše musia mať v pravidelných intervaloch kontrolu a údržbu školenými technikmi. Viem o čom to je. Som hasič a robil som pár rokov protiplynového technika. Kompresor bez poruchy vydržal pár desiatok prevádzkových hodín a potom do opravy v odbornom servise. Sám si si mohol vymeniť len pár vecí. A ak si údržbu a opravy chceš robyť sám, tak zabudni na bezpečnosť svojho domova.Jirka píše:Ja si to tady prochazel a prave o tom stalcenem vzduchu sem nic nenasel tak proto sem dal ten odkaz prijde mi to jako vhodnejsi akumulovani energie nez treba do baterii a podobne i tak diky za reakce jirka
A co takhle nově vyvinuté tlakové nádoby, které jsou naplněny nanotrubičkami (např. z vyžíhaných olivových pecek), fungujících na KAPILÁRNÍM principu. Tyto potřebují oproti klasickým tl. nádobám až 10x menší pevnost vnější nádoby. Zároveň potom k naplnění stejným množství plynu potřebují cca 30x až 10x menší tlak (záleží na stupni naplnění a teplotě okolí) = méně výkonný kompresor = nižší náklady. Jediný rozdíl od klasiky je ten, že pokud pak potřebujeme dostat plyn uložený v takovéto nádobě zase ven, tak opět musíme použíti čerpadlo = např. obráceně zapojený kompresor, kterýžto jsme použili při plnění (popř. to lze řešit i pozvolným zahříváním naplněné nádoby )Elektro píše: V prípade, že chceš použiť vysokotlaký kompresor a vysokotlaké nádrže, tak zabudni na ekonomiku prevádzky. Níklady na údržbu kompresora a tlakových nádob ďaleko prevýšia zisk. Vysokotlaký kompresor je veľmi náročný na údržbu a opravy a tlakové fľaše musia mať v pravidelných intervaloch kontrolu a údržbu školenými technikmi. Viem o čom to je.
Jsi ve vlákně "auto na stlačený vzduch" vyřešil jsi tepelné ztráty, ale za cenu dodávky další energie. To opravdu není cesta.aNONym píše: A co takhle nově vyvinuté tlakové nádoby, které jsou naplněny nanotrubičkami, atd.
Ale ta energie potřebná pro stlačování vzduchu je v tomto případě součtově až cca 15x menší než při klasickém "kompresorování" (neb o zbytek se už postará fyzika). Co myslíš, je v tomto případě COP lepší než JEDNA??Ilem píše:Jsi ve vlákně "auto na stlačený vzduch" vyřešil jsi tepelné ztráty, ale za cenu dodávky další energie. To opravdu není cesta.
Není zač. Já Ti také děkuju (za to tvé poděkování, neb to se zde na foru tak často nevidí). NonIlem píše:Ale abych jen nekritizoval, děkuji za info o nanotrubičkových tlakových nádobách. O tom jsem nevěděl a třeba se to bude někdy hodit.
Vzhledem k tomu, že účinnost kompresorů, jak jsem se dočetl, při klasickém stlačování je asi 40 procent - to znamená ztráty 60 procent, vychází mi ztráty u tvého řešení na 4 procenta. Takže COP teoreticky 0,96, pokud je vše pravda.aNONym píše: Ale ta energie potřebná pro stlačování vzduchu je v tomto případě součtově až cca 15x menší než při klasickém "kompresorování" (neb o zbytek se už postará fyzika). Co myslíš, je v tomto případě COP lepší než JEDNA??