Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Spořič paliva
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 444
- Registrován: čtv 11 led 2007 0:55
- Dostal: 1 poděkování
Re: re:spořič
Ahoj Peter,Peter píše:Je to fabie 1,9sdi. Na sání vzduchu má jenom snímač teploty.KJ píše:Peter: ještě prosím-má motor na kterém zkoušíte spořič váhu vzduchu?
Mám 2 auta, obojí TD. Budu to muset napojit mezi váhu a turbo. Snad to bude fungovat. Trochu se mi kouří z hlavy, abych to všechno pobral.
Díky za sdílení pokusů a výsledků.
Dobrá práce Ta spotřeba je úžasná. Ať se daří.
ked na tym tak badam, rozmyslam, neviem si pomoct, ale asi by to fungovat malo..
Ked obohatis zmes benzinu o parahydrogen hydroxid, alebo orthohydrogen hydroxid a nejaku vodnu paru na vyse na flegmatizaciu roztoku, nemalo by byt problem zvysit vykon motora, popripade znizit spotrebu benzinu pri zachovani spotreby.
Inak krasne spracovane to mal jeden clovek, ale nepamatanm si sajt kde to bolo, boli tam najdolezitejsie veci, bez ktorych to nejde nastelovat, boli tam tabulky a vykonove krivky, teplotne krivky a uciniky motora na brzde pri roznom syteni benzinu jak cistou parou az po zmesi tzv Brownovho plynu ( elektrolytickeho plynu) cez tie tlakove plyny othohydrogen-hydroxidy, parahydrogen hydroxidy a ine elektrolyticke zmesi plynov podla typu elyzy...
akorat tam bola krasne popisana dalsia vec a to nie do detajlu, kde bolo jasne povedane, ze je to moznost uplne neskutocna, da sa dokonca pouzivat benzin v menej ako 10% forme flegmatizacie, tak isto sa da pouzivat cokolvek aj CO alebo skoro hocico, avsak na rozdiel od relativne flegmatickeho benzinu, ktory hori pri davke vo vzduchu relativne stabilne, pripadne detonuje , alebo v detonacnom motore detonuje nafta, sa neda u tychto paliv ratat zo stabilnym horenim.
Preto vyvinul z nejakeho japonskeho motora z casovanim ventilov ( aj vyfukovych) motor ktory dokaze spalovat prakticky cokolvek ( z cudnou ucinnostou ) popripade pomocou plniaceho kompresora ( nie turba!) vyvazit plniaci tlak vo valcoch.
Skryva to iste uskalia, napriklad motor je celo nikasilovy aj valce, koli silnemu korozivnemu ucinku vodnych par, a ani to nieje idealne, chcel pouzit nejaky keramicky motor, avsak nemal love.
prakticky kd si pozres tie tabulky, z nich jasne vyplyva, ze je mozne pouzit do motora pridavok kyslikovodiku z vody, avsak znacne sa posuva "oktanove " cislo tej zmesi, a tiez sa generuje vatsie mnozstvo tepla. bez moznosti korekcie casovania ventilov aspon v sani sa neda pridat viac ako 10% vodneho plynu, potom sa meni uplne charakteristika horenia a motor sa musi plnit uplne inak.
Pri pridavku viac ako 40% vyvstava nutnost plnenia konstatnym tlakom, pomocou kompresora na min. plniaci tlak 1.5Atm koli stabilite horenia, aj tak sa pri zvysujucich otackach objavuje ostre maximum, ktore bez moznosti casovania sacieho ventilu nedava moznost pouzit motor v nizkych a strednych otackach, pretoze zdanlivo nema vykon ( je makky) a netaha.
pri este vyssich pridavkoch podielu vodneho plynu sa stava nevyhnutnym pre ciastocnu kompenzaciu krutiaceho momentu aspon v moznych medziach, moznost regulacie aj vyfukovych ventilov a moznost predlzovanej tarokacie ( vynechavanie chodu na preskacku system GMC pre caddilack a chevy ma to aj Igyho caddilack seville ale ma aj 8valcov ... ) koli chladeniu a rozlozeniu tepla.
V pripade ze sa pouzie viac ako 60% pridavku parahydrogenhydroxidu zacina sa menit povodne palivo na flegmatizator, ale aj komparator paliva sucastne.
Ide o to, ze v spalovacom priestore nieje mozne tak silno vybusnu zmes ak je prilis riedka zapalit a to ani svieckou ci pomocnym nastrekom ( injekciou paliva v tlaku -common rayle) proste zmes nevyhori a neodovzda vykon, alebo naopak hori tak razantne, ze prekracuje medze zataze tlaku pre spalovanie v motore.
benzin, alebo ina zmes neokysliceneho paliva v tejto zmesi sprostredkuva pri plneni a horeni prenos a katalyzu v horiacej zmesi.
moze sa jednat aj nariklad o kyslicnik uholnaty, alebo ine pomocne palivo, musi vsak byt nedokyslicenym typom, nieje mozne pouzit inertne, alebo invertazne zlozky vzduchu ( CO2, N2, a pod)
No a dalsi problem je ten odlucovac plynu, ako samozrejmost bol pouzity system elektrolyzera pre domace plnenie neviem coho ( neviem to prelozit, ale vyplynulo mi z toho ze akysi domaci plnic pre zvaracie pouzitie, asi vatsia alternativa vodiko-kyslikovej zvaracky) a uplnou samozrejmostou je vyfukovy system opatreny generatorovymi peltierovymi clankami do serie Mack-Ken-GMC ktore su u nas nedostupne a embargovane .
Ako si iste domyslis tie generatorove clanky na vyfukovom potrubi dodavaju pri stratovom vykone piest. motora cca 5-80kW, ( popisovany bol 15-20kW vykon na tom vyfuku daneho typu) a tym padom zacina svitat preco nepotrebuje uberat z tociveho vykonu motora na elyzu, ale konvertuje to z odpadoveho tepla vo vyfukovych plynoch .
nemam uz ten link ani na tie vyfukove petierove generatory, ale chapes o co tam ide, v podstate zjednodusene sa da povedat, ze pomocou odpadoveho tepla z vyfuku a zlozitou konverziou, vracia do systemu vykon zo zdrojove suroviny vody.
Voda je zatial lacna, ale jak tam bolo naznacene, keby pouzil automobil z hybridnym pohonom a tymto sposobom konverzie z vyfuk. plynov vracal do systemu len el. energiu dostal by sa teoreticky ku hranici 55% ucinnosti onoho vodikoveho systemu.
Avsak v tomto systeme voda v podobe paliva ucinne doplna vykon.
Mna by kurva zaujimalo, kolko ho to vlastne mohlo stat, ja som dosiel k zaveru, ze minimalne na nase love ak neratam cas a behanie s tym spojene, je to na kdesi na urovni 2-5 melonov skk, nie vela ale kurva vela pre homo domo bastlenie a to nehovorim o perfektne zariadenej motorarskej dielni z mot. brzdou, obrobnou a tunnig dielnou na upravy suciastok v motore a dalsich diagnostickych pristrojoch na nastavenie takeho motora, dalej dynamicku brzdu na nastavenie aut. prevodovky ( u nas by si musel upravit prevodovku manualnu) a mnohe ine..
apon tak mi to vyslo z tych popisov co nemam ten link, ale kto hlada najde...
Ked obohatis zmes benzinu o parahydrogen hydroxid, alebo orthohydrogen hydroxid a nejaku vodnu paru na vyse na flegmatizaciu roztoku, nemalo by byt problem zvysit vykon motora, popripade znizit spotrebu benzinu pri zachovani spotreby.
Inak krasne spracovane to mal jeden clovek, ale nepamatanm si sajt kde to bolo, boli tam najdolezitejsie veci, bez ktorych to nejde nastelovat, boli tam tabulky a vykonove krivky, teplotne krivky a uciniky motora na brzde pri roznom syteni benzinu jak cistou parou az po zmesi tzv Brownovho plynu ( elektrolytickeho plynu) cez tie tlakove plyny othohydrogen-hydroxidy, parahydrogen hydroxidy a ine elektrolyticke zmesi plynov podla typu elyzy...
akorat tam bola krasne popisana dalsia vec a to nie do detajlu, kde bolo jasne povedane, ze je to moznost uplne neskutocna, da sa dokonca pouzivat benzin v menej ako 10% forme flegmatizacie, tak isto sa da pouzivat cokolvek aj CO alebo skoro hocico, avsak na rozdiel od relativne flegmatickeho benzinu, ktory hori pri davke vo vzduchu relativne stabilne, pripadne detonuje , alebo v detonacnom motore detonuje nafta, sa neda u tychto paliv ratat zo stabilnym horenim.
Preto vyvinul z nejakeho japonskeho motora z casovanim ventilov ( aj vyfukovych) motor ktory dokaze spalovat prakticky cokolvek ( z cudnou ucinnostou ) popripade pomocou plniaceho kompresora ( nie turba!) vyvazit plniaci tlak vo valcoch.
Skryva to iste uskalia, napriklad motor je celo nikasilovy aj valce, koli silnemu korozivnemu ucinku vodnych par, a ani to nieje idealne, chcel pouzit nejaky keramicky motor, avsak nemal love.
prakticky kd si pozres tie tabulky, z nich jasne vyplyva, ze je mozne pouzit do motora pridavok kyslikovodiku z vody, avsak znacne sa posuva "oktanove " cislo tej zmesi, a tiez sa generuje vatsie mnozstvo tepla. bez moznosti korekcie casovania ventilov aspon v sani sa neda pridat viac ako 10% vodneho plynu, potom sa meni uplne charakteristika horenia a motor sa musi plnit uplne inak.
Pri pridavku viac ako 40% vyvstava nutnost plnenia konstatnym tlakom, pomocou kompresora na min. plniaci tlak 1.5Atm koli stabilite horenia, aj tak sa pri zvysujucich otackach objavuje ostre maximum, ktore bez moznosti casovania sacieho ventilu nedava moznost pouzit motor v nizkych a strednych otackach, pretoze zdanlivo nema vykon ( je makky) a netaha.
pri este vyssich pridavkoch podielu vodneho plynu sa stava nevyhnutnym pre ciastocnu kompenzaciu krutiaceho momentu aspon v moznych medziach, moznost regulacie aj vyfukovych ventilov a moznost predlzovanej tarokacie ( vynechavanie chodu na preskacku system GMC pre caddilack a chevy ma to aj Igyho caddilack seville ale ma aj 8valcov ... ) koli chladeniu a rozlozeniu tepla.
V pripade ze sa pouzie viac ako 60% pridavku parahydrogenhydroxidu zacina sa menit povodne palivo na flegmatizator, ale aj komparator paliva sucastne.
Ide o to, ze v spalovacom priestore nieje mozne tak silno vybusnu zmes ak je prilis riedka zapalit a to ani svieckou ci pomocnym nastrekom ( injekciou paliva v tlaku -common rayle) proste zmes nevyhori a neodovzda vykon, alebo naopak hori tak razantne, ze prekracuje medze zataze tlaku pre spalovanie v motore.
benzin, alebo ina zmes neokysliceneho paliva v tejto zmesi sprostredkuva pri plneni a horeni prenos a katalyzu v horiacej zmesi.
moze sa jednat aj nariklad o kyslicnik uholnaty, alebo ine pomocne palivo, musi vsak byt nedokyslicenym typom, nieje mozne pouzit inertne, alebo invertazne zlozky vzduchu ( CO2, N2, a pod)
No a dalsi problem je ten odlucovac plynu, ako samozrejmost bol pouzity system elektrolyzera pre domace plnenie neviem coho ( neviem to prelozit, ale vyplynulo mi z toho ze akysi domaci plnic pre zvaracie pouzitie, asi vatsia alternativa vodiko-kyslikovej zvaracky) a uplnou samozrejmostou je vyfukovy system opatreny generatorovymi peltierovymi clankami do serie Mack-Ken-GMC ktore su u nas nedostupne a embargovane .
Ako si iste domyslis tie generatorove clanky na vyfukovom potrubi dodavaju pri stratovom vykone piest. motora cca 5-80kW, ( popisovany bol 15-20kW vykon na tom vyfuku daneho typu) a tym padom zacina svitat preco nepotrebuje uberat z tociveho vykonu motora na elyzu, ale konvertuje to z odpadoveho tepla vo vyfukovych plynoch .
nemam uz ten link ani na tie vyfukove petierove generatory, ale chapes o co tam ide, v podstate zjednodusene sa da povedat, ze pomocou odpadoveho tepla z vyfuku a zlozitou konverziou, vracia do systemu vykon zo zdrojove suroviny vody.
Voda je zatial lacna, ale jak tam bolo naznacene, keby pouzil automobil z hybridnym pohonom a tymto sposobom konverzie z vyfuk. plynov vracal do systemu len el. energiu dostal by sa teoreticky ku hranici 55% ucinnosti onoho vodikoveho systemu.
Avsak v tomto systeme voda v podobe paliva ucinne doplna vykon.
Mna by kurva zaujimalo, kolko ho to vlastne mohlo stat, ja som dosiel k zaveru, ze minimalne na nase love ak neratam cas a behanie s tym spojene, je to na kdesi na urovni 2-5 melonov skk, nie vela ale kurva vela pre homo domo bastlenie a to nehovorim o perfektne zariadenej motorarskej dielni z mot. brzdou, obrobnou a tunnig dielnou na upravy suciastok v motore a dalsich diagnostickych pristrojoch na nastavenie takeho motora, dalej dynamicku brzdu na nastavenie aut. prevodovky ( u nas by si musel upravit prevodovku manualnu) a mnohe ine..
apon tak mi to vyslo z tych popisov co nemam ten link, ale kto hlada najde...
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
Ostatnému nerozumiem, ale toto:
Je blbosť. Vôbec nevadí, že vrstvené, difundované a podobné menej obvyklé a účinnejšie termočlánky sú embargované, pretože ich nerobia iba v jednom štáte, navyše si ich môže nechať urobiť hocikto, kto je v problematike znalý, možností je dosť. Tie kW si ktosi vymyslel, je to úplná dezinformácia a zrejme aj perpetuum. Zvyšok sú dôsledky a neodôvodnené hypotézy. Treba si prečítať niečo o termočlánkoch a porovnať. Pri teplote výfukových plynov by bol problém dosiahnuť aj pri použití viacvrstvových termočlánkov už 10 percent z tepla výfuku. 20 percent majú problém urobiť v labáku, nieto ešte v aute.Anonymous píše:... uplnou samozrejmostou je vyfukovy system opatreny generatorovymi peltierovymi clankami do serie Mack-Ken-GMC ktore su u nas nedostupne a embargovane . Ako si iste domyslis tie generatorove clanky na vyfukovom potrubi dodavaju pri stratovom vykone piest. motora cca 5-80kW, ( popisovany bol 15-20kW vykon na tom vyfuku daneho typu) a tym padom zacina svitat preco nepotrebuje uberat z tociveho vykonu motora na elyzu, ale konvertuje to z odpadoveho tepla vo vyfukovych plynoch .
nemam uz ten link ani na tie vyfukove petierove generatory, ale chapes o co tam ide, v podstate zjednodusene sa da povedat, ze pomocou odpadoveho tepla z vyfuku a zlozitou konverziou, vracia do systemu vykon zo zdrojove suroviny vody.
Voda je zatial lacna, ale jak tam bolo naznacene, keby pouzil automobil z hybridnym pohonom a tymto sposobom konverzie z vyfuk. plynov vracal do systemu len el. energiu dostal by sa teoreticky ku hranici 55% ucinnosti onoho vodikoveho systemu.
-
- Starší člen
- Příspěvky: 126
- Registrován: ned 25 čer 2006 20:20
- Bydliště: Zlin
- Dostal: 1 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
druhy pokus
No tak ja mam asi system ktery presnym opakem toho co to ma delat aneb nedela to nic..
3x jsem plnil kanystr 5ti litry a trikrat jsem dojel stejnou vzdalenost..
a to sice tu samou jako bez jakehokoliv vyvijece nebo s timto vyvijecem s civkou...
Civku jsem odmotal a testoval znovu cele chovani..
Jedine ceho jsem dosahl bylo zmena volnobehu a "trepani" auta pri prisavani vzduchu pres vyvijec..
Cili bud mam neco radikalne spatne nebo proste tato sestava dvou trubek je jiz v podtate spatne...
3x jsem plnil kanystr 5ti litry a trikrat jsem dojel stejnou vzdalenost..
a to sice tu samou jako bez jakehokoliv vyvijece nebo s timto vyvijecem s civkou...
Civku jsem odmotal a testoval znovu cele chovani..
Jedine ceho jsem dosahl bylo zmena volnobehu a "trepani" auta pri prisavani vzduchu pres vyvijec..
Cili bud mam neco radikalne spatne nebo proste tato sestava dvou trubek je jiz v podtate spatne...
Tak kdyz uz H2 je mezi nami,ted je to o urazech..
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
- Pego
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 612
- Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
- Dal: 29 poděkování
- Dostal: 19 poděkování
-
- Starší člen
- Příspěvky: 126
- Registrován: ned 25 čer 2006 20:20
- Bydliště: Zlin
- Dostal: 1 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Fota bazmeku
Tak at nechodime kolem horke kase, perte do me co je spatne..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Tak kdyz uz H2 je mezi nami,ted je to o urazech..
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
docela pěkný
Ŕek bych, že přisáváš moc, a ta hadice cihlové barvy nevydrží podtlak pak se splacatí a spojení se přeruší když bys přisával málo
K.
pokud nemáš jinou dej do ní spirálu z Al drátu pr cca2mm
K.
pokud nemáš jinou dej do ní spirálu z Al drátu pr cca2mm
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fota bazmeku
Tipnul bych ten kulový ventil. Pokud to má být regulace přisávání, myslím, že je moc "hrubý". Pak ten bubler (jestli je to bubler) je podivný. Nevím, proč má vývod z boku. Řekl bych, že ti to strhává do motoru moc vody.conny píše:Tak at nechodime kolem horke kase, perte do me co je spatne..
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
-
- Starší člen
- Příspěvky: 126
- Registrován: ned 25 čer 2006 20:20
- Bydliště: Zlin
- Dostal: 1 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
re
No splacati se (kontrolovano na volnobehu) hadice na prisavani zespodu-ta zelena.Nicmene ne zase tolik aby to nefungovalo-regulace funguje bez probmeu (ventilu). Poznam to jednuse proto ze pokud otevru vetil moc, motor tarokuje jako pr*** a kdyz vetil zaviram, uklidni se.. navic ventil syci celou dobu jak saje.. Hadice tvar nemeni,to jsem kontroloval-oranzove..
K tomu ventilu-lze jej regulovat pomerne dobre az na velikost otvoru cca spendlik.. - uzavira se kulova vysec, je to viditelne krasne pri natoceni at clovek vidi co to dela..
Takze ani jedno z toho to nebude
PS: Ta expanzka je jen "pro jistotu".Nikdy jsem neotevrel ventil tak aby mi voda vyletela az do ni,to je jen kdyby se neco radne podelalo..
Voda zustava ve valci a bubla od 30cm kde je hladina az skoro po okraj-tzn. stoupa dobrych 20cm..
(30cm je vnitrni trubka, vnejsi je 50cm)
K tomu ventilu-lze jej regulovat pomerne dobre az na velikost otvoru cca spendlik.. - uzavira se kulova vysec, je to viditelne krasne pri natoceni at clovek vidi co to dela..
Takze ani jedno z toho to nebude
PS: Ta expanzka je jen "pro jistotu".Nikdy jsem neotevrel ventil tak aby mi voda vyletela az do ni,to je jen kdyby se neco radne podelalo..
Voda zustava ve valci a bubla od 30cm kde je hladina az skoro po okraj-tzn. stoupa dobrych 20cm..
(30cm je vnitrni trubka, vnejsi je 50cm)
Tak kdyz uz H2 je mezi nami,ted je to o urazech..
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: re
Pak mě napadá, čím máš udělanou distanci mezi válci. Například některá guma ve vodě vede proud, pak se obvod neuzavírá elektrolytem, ale přes distance.conny píše: Takze ani jedno z toho to nebude
Jo a ještě, jak dlouho jsi to formoval?
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
-
- Starší člen
- Příspěvky: 126
- Registrován: ned 25 čer 2006 20:20
- Bydliště: Zlin
- Dostal: 1 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
distance
Distance neni zadna...
Vnejsi trubka neni nicim spojena s vnitrni. Vse drzi na sroubovici,ktera je usazena v plexi nahore a dole..
Vnitrni trubka drzi na ose-k ni je prisroubovana Lkem uvnitr trubky (2x L).
Neco takhle:
-------------------------------------------------------------
I _____________________ I
I L L I
=====================================
I L L I
I ------------------------------ I
-------------------------------------------------------------
Vnejsi trubka neni nicim spojena s vnitrni. Vse drzi na sroubovici,ktera je usazena v plexi nahore a dole..
Vnitrni trubka drzi na ose-k ni je prisroubovana Lkem uvnitr trubky (2x L).
Neco takhle:
-------------------------------------------------------------
I _____________________ I
I L L I
=====================================
I L L I
I ------------------------------ I
-------------------------------------------------------------
Tak kdyz uz H2 je mezi nami,ted je to o urazech..
-
- Starší člen
- Příspěvky: 126
- Registrován: ned 25 čer 2006 20:20
- Bydliště: Zlin
- Dostal: 1 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
tak nic
No tak tohle jsem cekal a stalo se.. ))
Proste v ASCII nenakreslim nic..
Kdo nepochopil, poslu nakres..
Proste v ASCII nenakreslim nic..
Kdo nepochopil, poslu nakres..
Tak kdyz uz H2 je mezi nami,ted je to o urazech..
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Je to smontovaný
Pomocí středovýho svorníku, vnitřní trubka drží v čelech, vnější taky, tak mi napadá ve vnitřní pár děr by neškodilo. Jsou tam ? Nahoře i dole ?Popř vnitřní trubka drží za rozpějrku na stř. svorníku a je tam distanc, takže díry být nemusí. Jinak ten Al bych tam dal, i když je to průchozí, kvůli chem reakci, kvůli které se vedou odb spory, prostě dát.
K.
K.