Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Přestavba motoru Š120 na stirling
Moderátor: JiMi
Re: V chodu
Gratuluju,
taková blbinka a když to člověk vidí na pohyblivým obrázku, tak si málem cvrkne do kalhot.
Z toho pošťuchování prstem si nic nedělej. Já taky celkem počítám s tím, že té své konstrukci budu nejspíš muset vypomáhat nějakým podobným způsobem. Ono právě rozběh stojícího stirlinga je asi vůbec ten největší problémek s nima. Jak už běží, a setrvačnost pomáhá překonávat kritická místa úvratí, už to snese i nějakou nepřesnost, protože se doplňují jen úbytky ztrátami. Kdežto když to na začátku máš roztočit z mrtva, musíš rozpohybovat právě ty setrvačnosti, které později pracují v tvůj prospěch. Ale to jsi si už všimnul.
Kurňa, že bych zkusil seskládat něco podobnýho, ať má člověk alespoň nějaký malý dílčí bezvýznamný výsledek ?
ILFUP (I Love Forum U Pramene)
JiMi
taková blbinka a když to člověk vidí na pohyblivým obrázku, tak si málem cvrkne do kalhot.
Z toho pošťuchování prstem si nic nedělej. Já taky celkem počítám s tím, že té své konstrukci budu nejspíš muset vypomáhat nějakým podobným způsobem. Ono právě rozběh stojícího stirlinga je asi vůbec ten největší problémek s nima. Jak už běží, a setrvačnost pomáhá překonávat kritická místa úvratí, už to snese i nějakou nepřesnost, protože se doplňují jen úbytky ztrátami. Kdežto když to na začátku máš roztočit z mrtva, musíš rozpohybovat právě ty setrvačnosti, které později pracují v tvůj prospěch. Ale to jsi si už všimnul.
Kurňa, že bych zkusil seskládat něco podobnýho, ať má člověk alespoň nějaký malý dílčí bezvýznamný výsledek ?
ILFUP (I Love Forum U Pramene)
JiMi
Přestavba motoru Š120 na stirling
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 257
- Registrován: úte 21 lis 2006 11:01
- Bydliště: Jižní čechy
- Dostal: 7 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Proč mám popel na hlavě?
Tak jsem nad tím v noci přemýšlel a ten popel mám na hlavě díky setrvačníku. Motor se sám sice díky přetlaku nerozeběhne, ale pokud dám setrvačníku dostatečný impuls (třeba prstem), tak ten bídák dokáže ten přetlak překonat a s každou další otáčkou mu ten přetlak dodává více a více energie pro eliminaci a překonání přetlaku. Je to setrvačník, díky kterému motor běží i při přetlaku nebo podtlaku.
Koukám že JiMI už vstával dřív a v podstatě přišel na to samé.
Jestli bude chuť a čas tak možná provedu ještě jeden testík. Navrtám do pracovní komory dírku a zkusím jak se budou chovat otáčky motoru pokud mu budu zvyšovat nebo snižovat uměle pracovní tlak. Nebo že bych mu tam pustil trochu vodíku? Chce to stabilní ohřívací teplotu, přesné snímání otáček, manometr a měřit a měřit …
Koukám že JiMI už vstával dřív a v podstatě přišel na to samé.
Jestli bude chuť a čas tak možná provedu ještě jeden testík. Navrtám do pracovní komory dírku a zkusím jak se budou chovat otáčky motoru pokud mu budu zvyšovat nebo snižovat uměle pracovní tlak. Nebo že bych mu tam pustil trochu vodíku? Chce to stabilní ohřívací teplotu, přesné snímání otáček, manometr a měřit a měřit …
Re: Proč mám popel na hlavě?
Zdravím,JOVA píše:Jestli bude chuť a čas tak možná provedu ještě jeden testík. Navrtám do pracovní komory dírku a zkusím jak se budou chovat otáčky motoru pokud mu budu zvyšovat nebo snižovat uměle pracovní tlak. Nebo že bych mu tam pustil trochu vodíku? Chce to stabilní ohřívací teplotu, přesné snímání otáček, manometr a měřit a měřit …
... ale to už budeš někde jinde a asi i s jiným udělátkem.
Obecně, zvyšováním tlaku v pracovním prostoru, přidáváš teplonosné médium, tudíž se zvětšuje přenos energie, tudíž se zvyšují otáčky (samozřejmě až do nějakých mezí, protože ty tepelné směny neprobíhají v čase=0). Opět obecně snižování tlaku je proces opačný a prakticky přes regulaci tlaku v pracovním prostoru se Stirlingy řídí. Druhá cesta řízení je přes změnu teplot, ale to je o moc hůř realizovatelné.
Vodík by urychlil tepelnou výměnu, takže efekt by byl stejný, jako při zvyšování tlaku.
Ale všimni ten podmiňovací způsob, co jsem použil. Já teda bych se s takovýmto udělátkem už dál nepouštěl. Ještě ty hrátky s tlakem na tomto modýlku můžou mít vizuální efekt (zrychlování/zpomalování), ale tam bych končil. A na vodík, to už bych teda opravdu neriskoval.
Prosím, neber to jako pokus o konfrontaci. Je to jen můj názor. Nechci se nijak přít, ani vnucovat cokoliv, naopak jsi človíček, který mi dodal trochu tolik potřebného náboje do další práce. Prostě mi jen běhá mráz po zádech, když slyším VODÍK.
JiMi
Přestavba motoru Š120 na stirling
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
JiMi
S potěšením musím konstatovat, že už dáváš odborné odpovědi. Vodíku se tak moc neboj. Sám od sebe nebouchne. Vždy potřebuje nějakou "roznětku". Ale Jova to stejně nejspíš myslel jako vtip, protože do tohoto udělátka plnit vodík je celkem zbytečné, jen se bude rychleji točit. Přesně, jak jsi to napsal. Stejně nemůže být řeč o odebírání nějakého výkonu.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 257
- Registrován: úte 21 lis 2006 11:01
- Bydliště: Jižní čechy
- Dostal: 7 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
JiMi
Tak tak. Poznámka o vodíku byla skutečně míněna s nadsázkou, ale reakce na předpokládanou funkci správná. Při téhle velikosti a minimálních tlakových odporech při přesunu plynu bych se možná ani toho nárůstu otáček nedočkal.
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1546
- Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
- Bydliště: Trnavský kraj
- Dal: 2 poděkování
- Dostal: 1 poděkování
Jak malý kluci...
Mne stačilo vidieť zábery horiaceho Zeppelinu - bezprostredne pod ním boli ľudia, a stihli ešte utiecť. Čo sa o pozemných nehodách dnešných "ropných" lietadiel nedá povedať. Ak by jeho konštrukcia nepadla na zem, tak počet obetí by bol minimálny. Vodík má okrem iných aj tú vynikajúcu vlastnosť, že je oveľa ľahší ako vzduch, a teda pri horení sa "nerozlieza" ako zemný plyn, PB, či iné horľavé plyny ťažšie ako vzduch. Mimochodom - keby nezvíťazila snaha niektorých skupín o enormné zisky, tak letectvo by dnes používalo vzducholode ako rovnocenný dopravný prostriedok. Určite by za tie desaťročia bola doriešená aj ich bezpečnosť ako počas letu, tak aj pri pozemných manévroch.
Mne stačilo vidieť zábery horiaceho Zeppelinu - bezprostredne pod ním boli ľudia, a stihli ešte utiecť. Čo sa o pozemných nehodách dnešných "ropných" lietadiel nedá povedať. Ak by jeho konštrukcia nepadla na zem, tak počet obetí by bol minimálny. Vodík má okrem iných aj tú vynikajúcu vlastnosť, že je oveľa ľahší ako vzduch, a teda pri horení sa "nerozlieza" ako zemný plyn, PB, či iné horľavé plyny ťažšie ako vzduch. Mimochodom - keby nezvíťazila snaha niektorých skupín o enormné zisky, tak letectvo by dnes používalo vzducholode ako rovnocenný dopravný prostriedok. Určite by za tie desaťročia bola doriešená aj ich bezpečnosť ako počas letu, tak aj pri pozemných manévroch.
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Mimochodem
Víte, že na Zeppelinu byla i kuřárna? Tak si byli Němci jistí bezpečností vodíku. To, co se stalo byla nehoda. Ty se stávají u všech dopravních prostředků.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
Re: Proč mám popel na hlavě?
Co jsem řekl tak hroznýho ? Že jsem takový břídil, že si na podobné HI-TECH (vodík) záležitosti netroufám ?petr111 píše:.... A nezapomeň nám to vysvětlit chlape, když tu dáváš svoje rozumy.......
Myslím, že dokud používám ve svých příspěvcích podmiňovací způsob, budoucí čas, anebo prosté chtěl bych, žádnou škodu nepáchám a nehrozí ani žádné nebezpečí. Skutečností je, že v mém případě opravdu ještě dlouho všechno zůstane v rovině teorií a přání. A nakonec, když ve svém příspěvku výslovně uvedu, že rozhodně nechci cokoliv vnucovat, že je to jen a pouze můj názor, tak co pro to mám udělat víc ?
Dokonce už ani ve svém vláknu nemůžu sdělit svůj názor ? V pohodě, zas takovou nutkavou potřebu se vyžvancávat nemám, jen mě to tu celkem baví, rád si přečtu názory a zkušenosti jiných, jsem rád když mi někdo poradí, nikdy jsem netvrdil, že jsem nějaký odborník. Snad jen v programování.
Ano, vím o sobě, že dost často ve svých představách ulítávám, ale buďme realisti. Takových lidiček je tu na fóru naprostá většina. Těch pár, co montují nějaká udělátka a všechny nás tu vedou, kolik jich je 30, 40 ?
Ze 600 registrovaných ? Navíc, ti fachmani jsou většinou strašně skoupí na slovo, takže i pro takové teoretiky jako jsem já, je tu na fóru místo, protože odkecáme 90% veškeré komunikace. Komunikace, která ty fachmany sere, otravuje, popuzuje, ale bez které se to neobejde. Bez nás, obtěžujícího balastu, by tu nebylo moc co číst. A komu byste ty vaše veskrze praktické příspěvky adresovali ? Sobě sama ? A taky byste se po sobě tak vozili ? Odborníci odborníkům ? No už dost, stejně si to slíznu což ?
Takže z tvého příspěvku si beru to, že mi bude mráz běhat po zádech i z metanu, ZP, LPG, CNG, bioplynu, i s kyslíku, a pro JOVU, nejsem odborník a nikdy nebudu, takže všechny moje reakce brát s rezervou a konfrontovat s odborníky. Třeba s Akordem, a to myslím upřímně.
JiMi
Přestavba motoru Š120 na stirling
Re: ale na mou hádanku jsi neodpověděl......
Zdravím,
na hádanku jsem neodpovídal, protože už nevím kdo, ale možná zrovna ty, jsi ji tu na fóru už prezentoval, i s následným vysvětlením, tak jsem nechtěl být za kluka, co poučuje a nečte. Chyba.
A stejně mám pocit, že jsem nepoučoval. Avizoval jsem, že je to jen můj názor (takovou schýzu už ve mě toto fórum vyrobilo), a chtěl jsem tím spíš než odstrašovat říct, že si myslím, že pro takové modýlky asi nemá cenu se zaobírat s vodíkem, to že mě z vodíku zatím běhá mráz po zádech, to považuju za moje dostatečné vyjádření respektu ke všemu, co může hrozit nějakou újmou.
Ale už toho nechám. JOVOvi se omlouvám, pokud ze mě nabyl dojmu, že ho chci poučovat, tak to rozhodně nechci. Viděl jsem fotku udělátka, tak jsem napsal, co si myslím. Zase chyba. On to klidně může naplnit vodíkem, a až to tu bude ukazovat, budu k němu vzhlížet v mnohem větším záklonu.
No a k té odbornosti fóra... nebo jeho případné degradaci. Navrhněte jako součást registrace nějaký obzvláště těžký vstupní test, kterým projdou jen skutečné hvězdy a bude. Pak ještě dovolit příspěvky jen registrovaným a bude tu ticho po pěšině. A tak je to správné, tak to má byt.
Ale už to nechci moc dál hrotit. Omlouvám se všem, koho svými příspěvky otravuji (teď mě zas popíchne Akord, že se nemám pořád hrbit a omlouvat) a už se budu snažit i nereagovat. Pak zas budu ale přemýšlet o smyslu fóra vůbec, když teda mám tak masivně přemýšlet.
To bylo ale hořký kafe....
JiMi
na hádanku jsem neodpovídal, protože už nevím kdo, ale možná zrovna ty, jsi ji tu na fóru už prezentoval, i s následným vysvětlením, tak jsem nechtěl být za kluka, co poučuje a nečte. Chyba.
A stejně mám pocit, že jsem nepoučoval. Avizoval jsem, že je to jen můj názor (takovou schýzu už ve mě toto fórum vyrobilo), a chtěl jsem tím spíš než odstrašovat říct, že si myslím, že pro takové modýlky asi nemá cenu se zaobírat s vodíkem, to že mě z vodíku zatím běhá mráz po zádech, to považuju za moje dostatečné vyjádření respektu ke všemu, co může hrozit nějakou újmou.
Ale už toho nechám. JOVOvi se omlouvám, pokud ze mě nabyl dojmu, že ho chci poučovat, tak to rozhodně nechci. Viděl jsem fotku udělátka, tak jsem napsal, co si myslím. Zase chyba. On to klidně může naplnit vodíkem, a až to tu bude ukazovat, budu k němu vzhlížet v mnohem větším záklonu.
No a k té odbornosti fóra... nebo jeho případné degradaci. Navrhněte jako součást registrace nějaký obzvláště těžký vstupní test, kterým projdou jen skutečné hvězdy a bude. Pak ještě dovolit příspěvky jen registrovaným a bude tu ticho po pěšině. A tak je to správné, tak to má byt.
Ale už to nechci moc dál hrotit. Omlouvám se všem, koho svými příspěvky otravuji (teď mě zas popíchne Akord, že se nemám pořád hrbit a omlouvat) a už se budu snažit i nereagovat. Pak zas budu ale přemýšlet o smyslu fóra vůbec, když teda mám tak masivně přemýšlet.
To bylo ale hořký kafe....
JiMi
Přestavba motoru Š120 na stirling
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
JiMi
Neber si to tak osobně. Já znovu opakuju, že s potěšením zjišťuju, že tvoje odborná úroveň roste. Možná je to i trochu zásluhou tohto fóra, včetně těch, kteří si neberou servítky a řeknou ti na plnou hubu, co si myslí. Není ale potřeba si kvůli tomu sypat popel na hlavu. Kdybych věděl, co způsobí moje poznámka o tom, že vodík není tak nebezpečný, jak se všeobecně tvrdí, radši bych držel hubu (teda ruce nad klávesnicí).
Takže ber to takhle. Kritika je obecně pozitivní věc, přestože je obvykle vnímána negativně. Nenech se zviklat a pokračuj. Z reakcí si vem jen to, co se ti může hodit. Například s předchozí dlouhé diskuze bys měl mezi řádky vyčíst, že možná i ty budeš jednou svého stirlinga plnit vodíkem a nebudeš se bát, že to křápne.
Nápady zůstávají, nepříjemnosti jsou zapomenuty - tak by měl fungovat lidský mozek.
Přeju hodně štěstí a těším se na pokračování tvého seriálu.
Takže ber to takhle. Kritika je obecně pozitivní věc, přestože je obvykle vnímána negativně. Nenech se zviklat a pokračuj. Z reakcí si vem jen to, co se ti může hodit. Například s předchozí dlouhé diskuze bys měl mezi řádky vyčíst, že možná i ty budeš jednou svého stirlinga plnit vodíkem a nebudeš se bát, že to křápne.
Nápady zůstávají, nepříjemnosti jsou zapomenuty - tak by měl fungovat lidský mozek.
Přeju hodně štěstí a těším se na pokračování tvého seriálu.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
Re: JiMi
Zdravím,Ilem píše:... Možná je to i trochu zásluhou tohto fóra....
takto nějak to beru. Člověci jsou individuality se vším všudy, co to ssebou nese. Já osobně beru fórum právě jako takovou ruční brzdu pro svoje myšlenky. Přemýšlím, přemýšlím, (i když bych prý měl ještě víc) a když už je to i na mě moc, tak to pustím s nějakým trochu vhodným tématem ven, a ono se to hned ukáže. Zase, můj názor, podle mě je fórum právě proto fórem, aby se na něm komunikovalo a vyměňovaly názory. A nikdo nikdy nemůže zajistit, že vše na fóru bude korektní. Tak já bych (zase ten podmiňovací způsob) lidem nechal větší volnost se vyjadřovat. Zasahovat až půjde skutečně o zdraví nebo o hodnoty a majetky. Lidi si stejně dělají a budou dělat co chtějí.
S tím vlivem fóra... u mě je to odhadem tak 20-30% , vzhledem k tomu jak jsem psal výše, že jej využívám spíš ke korekcím. Ta radost z vlastního vzdělávání a poznávání, to nemůže nahradit žádný, byť dobře posazený a fakticky přesný návod. To je jak orgasmus. V něčem je člověk zahrabanej, tlak stoupá, nervozita, napětí, pak se někde rozsvítí, věci dostanou svůj smysl, začnou fungovat. Dokonce i když člověk sám přijde na to, proč věc nefunguje jak si představoval, tak to funguje úplně stejně, (s tím poznáváním a radostí).
Tož tak. Myslím že to se mnou zas až tak nemává, jak se může zdát. Už to, že tu nad tím diskutuju a snažím se si z toho něco vzít, snad lepší důkaz být nemůže. Akorát si myslím, že lidi jsou fakt individuality a někoho můžou osobně podbarvený reakce odradit, znechutit, naštvat. Jako test odolnosti dobrý, jako projev mentorů, vůdců a rádců, NIC MOC.
Na pokračování svého seriálu se taky těším, svým způsobem se nabíjím před dalším cyklem. Ale to určitě znáte. Každý funguje v cyklech. Nikdo nedře jak kůň celý život na jeden zápřah.
JiMi
Přestavba motoru Š120 na stirling
JOVA, díky
Zdravím,
čitatele tohoto vlákna, všechny vědce, rádce, mentory, učitele.
Jsem opět tu se svojí ranní kávou.
Předem mého dopisu..... v páté třídě ZŠ nám pan češtinář tehdy říkal, NE NE NE, TY TY TY. Předem svého článku jsem se opět chtěl omluvit za případnou další vášeň, kterou možná zase vyvolám, ale Akord má pravdu. Kašlu na omlouvání, stejně je to jedno. A třeba na vášeň ani nedojde. Jo, a rozhodně nepíšu proto, abych si honil příspěvky, jak mě tu kdosi osočil. Kdybych chtěl honit příspěvky (ani nevím, proč bych to měl vůbec chtít dělat), tak nebudu sepisovat takový traktáty, a odešlu denně 50 odpovědí TO JE DOBRÝ, nebo DRŽÍM PALCE, nebo AŤ SE TO PODAŘÍ a až by mě i z takových příspěvků už bolela ruka, tak jen odpovědět, SMYLE, odeslat. Takto si představuju honění příspěvků a zanášení vláken a diskuzí smetím.
Takže k titulku.
Na základě JOVOva popudu jsem o víkendu (pořád ještě dělám blbce a chodím do práce i o víkendech) po práci sestoupil do svého sklépka a chtěl jsem se pokusit alespoň začít na nějakém modýlku stirlinga, třeba s CD, podobně, jak to zkusil JOVA a ono se mu to točilo. Vlastně na to ani moc času nezbylo, protože pro přemíru rozdělaných projektů na každý zbylo asi tak 30 minut, nezbytný úklid, a máte co dělat, abyste stihli ještě s ženskou zajít na jedno točené, než bude večer.
Takže něco jsem začal, ale o tom psát nechci. Jak jsem tak nad tím přemýšlel a teoretizoval, tak jsem přišel na jednu kardinální blbost, kterou jsem vypotil hned na začátku a proti které (dnes už vím, že oprávněně) jste se vesměs všichni zasvěcení ozvali.
To diskrétní ovládání přehaněče.
Ano, celková práce potřebná k jeho přemístění je určitě pořád stejná, ale ty prostředky, které se musí použít a zahodit.
A právě to přemýšlení nad setrvačnostmi, zjednodušováním konstrukce, vždycky mě to nakonec dokopalo k jednoduchosti a kráse klasického stirlingu, toho samohybného točítka, kde nakonec ani ten sinusový průběh změny tlaku není takový problém. Ale to mi někdo říkal, že ? Ano říkal a já byl slepý a hluchý, oslněný svou blbou myšlenkou.
Pro ty, kdo ztratili nit nebo neví o čem teď momentálně mluvím, tak vysvětlení.
Ve stirlingově motoru jsem chtěl vyhodit spřažení mezi klikami k přehaněči a pracovnímu pístu a nahradit jej diskrétním řízením pohybu přehaněče, v závislosti na nasnímaném stavu motoru. No a ještě jsem si myslel, že když ten diskrétní pohyb bude dostatečně rychlý, mohu na tom vyzískat zhruba v poměru ploch pod obdélníkem a pod sinusovkou.
No a právě nakopnutí modýlkem od JOVY mi otevřelo oči. Když jsem si tak točil s tím cédéčkem (jen na prstu). Jak pecka mezi oči.
Ano, práce pro přesun hmoty přehaněče je stejná, ale ta síla pro diskrétní (nejlépe pro čas blížící se nule) přesun. A pak se to jen zarazí o doraz.
Takže abych to zkrátil, trochu změna v plánu, nikoliv v cíli. Pořád chci zneužít motor Š120, akorát už si nebudu hrát na Hi-tech debila, ale klasické konstrukce a principy. Jo, a rotační přehaněč. To už někdo taky říkal, že ? Jo, a gufero je to nejméně ztrátové zařízení na celém stirlingu. Ale to už taky někdo říkal. Kurňa, vždyť už mi to všechno kluci nadiktovali.
Jo, setrvačnost rotačních konstrukcí, to je věc.
Jak jsem mohl být tak slepý ? Závěrem mého dopisu...... se omlouvám všem, kteří viděli od začátku.
Hezký den.
JiMi
čitatele tohoto vlákna, všechny vědce, rádce, mentory, učitele.
Jsem opět tu se svojí ranní kávou.
Předem mého dopisu..... v páté třídě ZŠ nám pan češtinář tehdy říkal, NE NE NE, TY TY TY. Předem svého článku jsem se opět chtěl omluvit za případnou další vášeň, kterou možná zase vyvolám, ale Akord má pravdu. Kašlu na omlouvání, stejně je to jedno. A třeba na vášeň ani nedojde. Jo, a rozhodně nepíšu proto, abych si honil příspěvky, jak mě tu kdosi osočil. Kdybych chtěl honit příspěvky (ani nevím, proč bych to měl vůbec chtít dělat), tak nebudu sepisovat takový traktáty, a odešlu denně 50 odpovědí TO JE DOBRÝ, nebo DRŽÍM PALCE, nebo AŤ SE TO PODAŘÍ a až by mě i z takových příspěvků už bolela ruka, tak jen odpovědět, SMYLE, odeslat. Takto si představuju honění příspěvků a zanášení vláken a diskuzí smetím.
Takže k titulku.
Na základě JOVOva popudu jsem o víkendu (pořád ještě dělám blbce a chodím do práce i o víkendech) po práci sestoupil do svého sklépka a chtěl jsem se pokusit alespoň začít na nějakém modýlku stirlinga, třeba s CD, podobně, jak to zkusil JOVA a ono se mu to točilo. Vlastně na to ani moc času nezbylo, protože pro přemíru rozdělaných projektů na každý zbylo asi tak 30 minut, nezbytný úklid, a máte co dělat, abyste stihli ještě s ženskou zajít na jedno točené, než bude večer.
Takže něco jsem začal, ale o tom psát nechci. Jak jsem tak nad tím přemýšlel a teoretizoval, tak jsem přišel na jednu kardinální blbost, kterou jsem vypotil hned na začátku a proti které (dnes už vím, že oprávněně) jste se vesměs všichni zasvěcení ozvali.
To diskrétní ovládání přehaněče.
Ano, celková práce potřebná k jeho přemístění je určitě pořád stejná, ale ty prostředky, které se musí použít a zahodit.
A právě to přemýšlení nad setrvačnostmi, zjednodušováním konstrukce, vždycky mě to nakonec dokopalo k jednoduchosti a kráse klasického stirlingu, toho samohybného točítka, kde nakonec ani ten sinusový průběh změny tlaku není takový problém. Ale to mi někdo říkal, že ? Ano říkal a já byl slepý a hluchý, oslněný svou blbou myšlenkou.
Pro ty, kdo ztratili nit nebo neví o čem teď momentálně mluvím, tak vysvětlení.
Ve stirlingově motoru jsem chtěl vyhodit spřažení mezi klikami k přehaněči a pracovnímu pístu a nahradit jej diskrétním řízením pohybu přehaněče, v závislosti na nasnímaném stavu motoru. No a ještě jsem si myslel, že když ten diskrétní pohyb bude dostatečně rychlý, mohu na tom vyzískat zhruba v poměru ploch pod obdélníkem a pod sinusovkou.
No a právě nakopnutí modýlkem od JOVY mi otevřelo oči. Když jsem si tak točil s tím cédéčkem (jen na prstu). Jak pecka mezi oči.
Ano, práce pro přesun hmoty přehaněče je stejná, ale ta síla pro diskrétní (nejlépe pro čas blížící se nule) přesun. A pak se to jen zarazí o doraz.
Takže abych to zkrátil, trochu změna v plánu, nikoliv v cíli. Pořád chci zneužít motor Š120, akorát už si nebudu hrát na Hi-tech debila, ale klasické konstrukce a principy. Jo, a rotační přehaněč. To už někdo taky říkal, že ? Jo, a gufero je to nejméně ztrátové zařízení na celém stirlingu. Ale to už taky někdo říkal. Kurňa, vždyť už mi to všechno kluci nadiktovali.
Jo, setrvačnost rotačních konstrukcí, to je věc.
Jak jsem mohl být tak slepý ? Závěrem mého dopisu...... se omlouvám všem, kteří viděli od začátku.
Hezký den.
JiMi
Přestavba motoru Š120 na stirling
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3133
- Registrován: stř 24 led 2007 0:52
- Dal: 5 poděkování
- Dostal: 28 poděkování
To gufero bude asi preklep, tedy zrejme mechanická ucpávka (axiální, keramická) používaná v mnohých typech dnešních moderních čerpadel. Vydrží tlak kolem 10 baru a se skromným, nebo nekdy i žádným mazáním. Já taky konstrukčne s pár vecmi bojuju, takže strídave oblačno. Ale udelat š120 na teplo je težký úkol a tak na rok práce, to udelá jen porádný pták.
Chce to systematickou návštevu dílny a ruzné externí inspirace.
Chce to systematickou návštevu dílny a ruzné externí inspirace.
Editace
Zdravím,
pozornému čtenáři zajisté neuniklo, že zatímco u jiných vláken počet odpovědí narůstá, na tomto vlákně dnes počet odpovědí drasticky klesl. No... drasticky.
A japato jemnostpane ?
Celkem dost. Ze 33 stran na 28, jiná vlákna by to položilo, zde je však dobrý základ, takže ještě máme rezervy. A co se stalo ? Mám na někoho pifku ?
Kdepak. To jsem jen udělal službu veřejnosti a promazal jsem vlákno o smazané příspěvky. Co to jsou smazané příspěvky ? To jsou příspěvky, jejiž obsah, ne že jen změnil, ale úplně smazal, sám autor, a jen proto, že jsem tu moderátorem, tak takový PRÁZDNÝ příspěvek, do budoucna už bez informační hodnoty, pak visí ve vláknu a marně se pak čtenář snaží dohledávat.
No a také proto, že sice pořád nevím, co to znamená honit příspěvky a k čemu je to dobré, ale abych je tedy furt jen nehonil, tak jsem je i zredukoval. A myslím, že bezobsažní kandidáti byly prvními kandydáty na ERASING.
Takže pokud někdo lpěl na těch vlastnoručně smazaných příspěvcích, tak si je může nahonit zase někde jinde a bude zase na svým.
Na jednu stranu to trochu znepřehlednilo průběh... na druhou se občas něco dá pochytit z citací v reakcích, každopádně je ale škoda, když věci dojdou až k mazání. Ať je tam co je tam, byla to součást historie, byť třeba trochu mimo, ale komu to vadí ? To šetříme místo na disku ? v dnešní době ?
No nic. Jsme jako vlákno o kousek kratší, ale v tom kousku jste se dnes už stejně nemohli nic dočíst, takže jste o nic nepřišli.
Buďte dobří a nemažte.
JiMi
pozornému čtenáři zajisté neuniklo, že zatímco u jiných vláken počet odpovědí narůstá, na tomto vlákně dnes počet odpovědí drasticky klesl. No... drasticky.
A japato jemnostpane ?
Celkem dost. Ze 33 stran na 28, jiná vlákna by to položilo, zde je však dobrý základ, takže ještě máme rezervy. A co se stalo ? Mám na někoho pifku ?
Kdepak. To jsem jen udělal službu veřejnosti a promazal jsem vlákno o smazané příspěvky. Co to jsou smazané příspěvky ? To jsou příspěvky, jejiž obsah, ne že jen změnil, ale úplně smazal, sám autor, a jen proto, že jsem tu moderátorem, tak takový PRÁZDNÝ příspěvek, do budoucna už bez informační hodnoty, pak visí ve vláknu a marně se pak čtenář snaží dohledávat.
No a také proto, že sice pořád nevím, co to znamená honit příspěvky a k čemu je to dobré, ale abych je tedy furt jen nehonil, tak jsem je i zredukoval. A myslím, že bezobsažní kandidáti byly prvními kandydáty na ERASING.
Takže pokud někdo lpěl na těch vlastnoručně smazaných příspěvcích, tak si je může nahonit zase někde jinde a bude zase na svým.
Na jednu stranu to trochu znepřehlednilo průběh... na druhou se občas něco dá pochytit z citací v reakcích, každopádně je ale škoda, když věci dojdou až k mazání. Ať je tam co je tam, byla to součást historie, byť třeba trochu mimo, ale komu to vadí ? To šetříme místo na disku ? v dnešní době ?
No nic. Jsme jako vlákno o kousek kratší, ale v tom kousku jste se dnes už stejně nemohli nic dočíst, takže jste o nic nepřišli.
Buďte dobří a nemažte.
JiMi
Přestavba motoru Š120 na stirling
JiMi , zdravím Ťa. Problem ani tak nie je v obsahu príspevkou na tomto vlákne (niektoré príspevky sú viac ako dobré) ale v tom , že keď si niekto klikne na toto vlákno , od toho okamihu sa z jeho kompu stanú "dva" (Win.) a dotiční to zistí až pri odhlasovaní sa zo sistému , že niečo nie je tak ako zvyčajne . A "tamtami" fungujú . Pokús sa s niekým kto sa vyzná (v téjto oblasti nie som doma) vyhladať a odstrániť tento "problém" a potom už určite nebudeš mať starosť s nízkou "návštevnosťou" tochto vlákna . PePo
Nič nie je nemožné , stačí len chcieť a vedieť ako na to !