Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Magnetické Motory

Magnetické motory, apod.
Odpovědět
tbest
Zasloužilý člen
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 11 led 2007 0:55
Dostal: 1 poděkování

Re: magnetický Perendev

Příspěvek od tbest »

Jara píše:Pro Jimi-ho,
u popisovaného videa je prvděpodobné, že magnety na rotoru jsou uloženy kyvně. Správně jde na myšlenku z pohledu nerovnováhy. Akorát je důležitý fakt ,že z pohledu nastavení úhlu magnetů na obvodu statoru se jedná o využití přitažlivé síly mezi magnety, protože rotor se točí směrem doprava. Kdyby to mělo makat na odpudivé síle, pak by se musel točit v levo (ve směru chodu hodinových ručiček).
Zdravím. Kauzu toho motoru trochu sleduju. Máš pravdu v tom, že to má co do činění s nerovnováhou, dost dobře tento problém popisuje pan Kopecký v článku: Mechanismy čerpání volné energie(Regauging). Taky jak tu někdo zniňoval, úniková rychlost a víry v magnetickém poli. Přikládám video pořízené pod stroboskopem. Z něj snad bude jasnější, jak vztahy mezi rotorem a satelity fungují. Na rozdíl od Perendeva se to již pár lidem z fóra overunity.com podařilo replikovat.
Zdroj: http://www.overunity.com/index.php/topi ... cseen.html
http://www.google.com/search?q=OCMPMM&u ... k&ct=title


Pro Vroubka: Zkus se plácnout přes kapsu, pořiď magnety a začni to stavět. Přijdeš na to sám. Už tolikrát a věř mi že moc nerad, jsem musel dát v duchu za pravdu Akordovi. Začal jsem stavět, přesvědčen, že tohle je opravdu ono a když došlo na lepení magnetů, najednou blik a bylo mi jasné, že to nepoběží. Na papíře vypadá spousta věcí jasně, ale když ti to stojí na stole, je to tvrdá realita. Doufám, že Tě neopustí nadšení a jednou možná...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Re: magnetický Perendev

Příspěvek od JiMi »

tbest píše:Přikládám video pořízené pod stroboskopem.....
Ty jo, to video je síla. Jsem si to pouštěl STEPbySTEP, je to teda jinak, než jsem si myslel, já myslel (původně), že se ty magnety odpuzují, ale v okamžiku kdy to uvidíš, tak je to jasný. Proč by se měly odpuzovat, když to satelity jsou volný ? To jsou jen takové zkraty. Ale pak to už funguje jak jsem si myslel. Musí to být v nějakých synchronních otáčkách a ty mrtvý body to překonává vzájemným přechodem rozhraní magnetů v jednom bodě a to ještě pořád ve stejným smyslu pořád se to přitahuje.

Zkusme trochu zapolemizovat:
1) má obvod toho satelitního magnetu souvislost se vzdáleností magnetů po obvodu rotoru ?
2) Je jedno kolik těch satelitů je rozeseto po obvodu. Limitně co počet magnetů, na rotoru, to satelitů ? Nebo je tam nějaký skrytý vliv ? Na videích je na rotoru sudo (logické když se střídají), ale u satelitů vždy licho. Má to efekt nebo to jen teoreticky zkoušeli ?
3) Podle mě by se to mělo někde chytit při jakékoliv konstrukční konstelaci. Výsledkem je potom jenom kde. Takže když mi to konstrukce zavede do nerealizovatelných rychlostí (otáček), nefunguje to.

Ale stroboskop pěknej. Nechám si ho pro inspiraci.
JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Ne,ne, je to nějaký divný.

Příspěvek od JiMi »

Ty satelity nejsou jakoby v mezerách rotoru. Na obrázku jsou tři a nejsou po 120°, což by mi připadlo tak nějak normální.
Teď je otázka jestli to má efekt, nebo je to úplně jedno, kolik jich je po obvodu a to co vidíme je jen nedokonalost amerických ručiček. Ty satelity nejsou spřažený, takže se točí navzájem úplně nezávisle (mohl je i zastavit, samozřejmě ne všechny). Takže podle mě v tom moc věda nebude. Ale klidně se zeptejte Akorda, jaký má s mýma myšlenkama zkušenosti.

Pro skalní teplovzduchy, nebojte neutíkám od svého stirlu, jen se trošku nudím, to víte, posledních 14 dní v zaměstnání, nové úkoly už nepřichází, staré jsou hotové, jak se tomu říká ? Předávám pracoviště ?

JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
tbest
Zasloužilý člen
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 11 led 2007 0:55
Dostal: 1 poděkování

Re: magnetický Perendev

Příspěvek od tbest »

JiMi píše: Zkusme trochu zapolemizovat:
1) má obvod toho satelitního magnetu souvislost se vzdáleností magnetů po obvodu rotoru ?
2) Je jedno kolik těch satelitů je rozeseto po obvodu. Limitně co počet magnetů, na rotoru, to satelitů ? Nebo je tam nějaký skrytý vliv ? Na videích je na rotoru sudo (logické když se střídají), ale u satelitů vždy licho. Má to efekt nebo to jen teoreticky zkoušeli ?
3) Podle mě by se to mělo někde chytit při jakékoliv konstrukční konstelaci. Výsledkem je potom jenom kde. Takže když mi to konstrukce zavede do nerealizovatelných rychlostí (otáček), nefunguje to.

Ale stroboskop pěknej. Nechám si ho pro inspiraci.
JiMi
1) Má a to zásadní. Je to jedna z klíčových podmínek úspěšné funkční konstrukce. Podle toho co píšou replikátoři, je to nejtěžší součást nastavení. A nezáleží jen na vzálenosti od osy, ale důležité je vychytat i vzájemnou výšku rotor-stator.
2) Podařilo se jim dosáhnout krátkodobého samovolného zrychlení i s jedním satelitem. Originál začínal s 13ti satelity a úspěch měl se třemi, přičemž dva mohl zastavit a rotor ještě zrychloval.
3)Asi ano. Proto to několikanásobné roztáčení satelitu na původním videu. Musí se chytit a to v poměru 1:4 (rotor-stator) Je to logické: 8 pólů na rotoru a 2 póly na statoru. Strobo video to objasňuje. Směr otáčení satelitu je souhlasný se směrem otáčení rotoru!!! Důležité!

4) Další věc, zatím jsem nepochopil k čemu tam jsou ty dva duralové válečky viz.: http://www.ospmm.org/whipmag/


tbest
Zasloužilý člen
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 11 led 2007 0:55
Dostal: 1 poděkování

Re: Ne,ne, je to nějaký divný.

Příspěvek od tbest »

JiMi píše:Ty satelity nejsou jakoby v mezerách rotoru. Na obrázku jsou tři a nejsou po 120°, což by mi připadlo tak nějak normální.
Teď je otázka jestli to má efekt, nebo je to úplně jedno, kolik jich je po obvodu a to co vidíme je jen nedokonalost amerických ručiček. Ty satelity nejsou spřažený, takže se točí navzájem úplně nezávisle (mohl je i zastavit, samozřejmě ne všechny). Takže podle mě v tom moc věda nebude...

JiMi
Ne, nejde o nedokonalost am. ručiček. Je to záměr. Satelitů bylo původně 13.


JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Re: magnetický Perendev

Příspěvek od JiMi »

tbest píše: 4) Další věc, zatím jsem nepochopil k čemu tam jsou ty dva duralové válečky viz.: http://www.ospmm.org/whipmag/
Jaký duralový válečky ? Dva ? Já tam vidím akorát hafo předvrtanejch děr do plexi. a jestli dural, je diamagnetický, tak co ?

Ale s tím záměrem bych zas tak nepospíchal. Podle mě je úplně ze všeho nej naladit obvod těch satelitů na mezery mezi magnety na rotoru a aby se to chytalo, tak to maximálně dodržet po celým obvodu, řekl bych že i milimetrová nepřesnost může mít vliv. A nerovnováhu vytvořím automaticky počtem sudá/lichá.
Mají ty satelity na ložiscích nebo jen na trnu ?
Nebylo by lepší pro ty satelity udělat třeba duralové unašeče a ty posadit do ložiska ? Takhle mi to připadá strašně neuspořádaný, co trn, to jiný podmínky, ložiska by měly mít alespoň něco společnýho. Ale zase jsou jako Titanic, jsou ze železa.

Ale jinak se mi to moc líbí.
JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
tbest
Zasloužilý člen
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 11 led 2007 0:55
Dostal: 1 poděkování

Re: magnetický Perendev

Příspěvek od tbest »

JiMi píše: Podle mě je úplně ze všeho nej naladit obvod těch satelitů na mezery mezi magnety na rotoru a aby se to chytalo, tak to maximálně dodržet po celým obvodu, řekl bych že i milimetrová nepřesnost může mít vliv. A nerovnováhu vytvořím automaticky počtem sudá/lichá.
Mají ty satelity na ložiscích nebo jen na trnu ?

JiMi
V tom máš pravdu. Ne každý, kdo to zkoušel postavit měl to štěstí najít tu správnou vzdálenost. A troufám si říct, že milimetr je příliš velká tolerance.
Satelitní magnety mají uložené v trnu z teflonu, ve kterém je kuličkové ložisko jaké používají atomodeláři. Musí být bez vůlí a s co nejmenším třením. Celé je to nasazeno na mosazný trn. Ty duralový bazmeky se jmenují : dampner, jsou na obrázku a zmiňují je v diskuzi :
..................................................................................
Hi Robbie

Sorry, Ally = Aluminium yes, my bad English ;D

In my previous post the reply from AL seems to dismiss that the aluminium dampners effect the Rotor at slow speeds compared to the other two Stators that do not have the dampners either side.
I am still not sure about this and will only trully know when my replication is complete.

Cheers

Sean.
...................................................................................

Moje angličtina je slabá, spíš hovorový základ. V tech. věcech mám dost mezery.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Re: magnetický Perendev

Příspěvek od JiMi »

tbest píše:Hi Robbie

Sorry, Ally = Aluminium yes, my bad English ;D

In my previous post the reply from AL seems to dismiss that the aluminium dampners effect the Rotor at slow speeds compared to the other two Stators that do not have the dampners either side.
I am still not sure about this and will only trully know when my replication is complete.

Cheers
...................................................................................
Á tak panáček pročítá diskuze. To bych byl obezřetnej. Můžou se tam vyskytovat stejný hovada jak u nás, takže aby zas člověk nepodlehl klamu, že vše co je anglicky is right.

Sory, Ally=hliník ano, ta moje anglina.
V mém minulém příspěvku odpověď od ALa vypadá, že něco zavhrl, že ty hliníkové tlumiče (tlumič = damper, co je dampner ??? malý tlumič ???) mají účinek na rotor v nízkých otáčkách v porovnání s těmi druhými dvěma statory na druhé straně, které nemají tlumiče.
Pořád si tím nejsem jistý a budu to doopravdy vědět, až tu repliku dokončím.
Zdarec

Takže možná jen zbytečně čteš rozhovor dvou neznabohů, co se pokouší o repliku a ani netuší co dělají, co od toho chcou, proč a jak, no zkrátka amíci. To prostě může být fotka kdoví z jaké fáze, třeba tam prostě jen nechal dva unašeče, když očesával 13-ti statorovou verzi a replikanti z toho udělají tlumiče. Anebo autor mlží, znáš to.

Jinak e-shop na magnety je zde

http://eshop.promag.cz/index.php?p=prod ... ame=Toroid

už jsem jim tam hodil dotaz, jakým směrem jsou ty toroidy orientované. Jestli axiálně nebo radiálně.
Tak uvidíme.
JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Re: magnetický Perendev

Příspěvek od JiMi »

tbest píše:V tom máš pravdu. Ne každý, kdo to zkoušel postavit měl to štěstí najít tu správnou vzdálenost. A troufám si říct, že milimetr je příliš velká tolerance.
Na tom bych si taky až tak netrval. Dělají to do plexiskla. Takže tam neuděláš nic přesně, navíc plexi může mít pnutí, takže při různém vrtání může různě pracovat.
Já bych jako základnovou desku viděl kompaktní disk soustředný s rotorem a ty statorový unašeče bych udělal jako stejná udělátka (třeba ještě s dostředným červíkem) který bych mohl libovolně šibovat po obvodu a ladit. viz jednoduchý náčrtek statorového udělátka a ákladnové desky bez rotoru.
JiMi
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Přestavba motoru Š120 na stirling
xzzzx
Zasloužilý člen
Příspěvky: 285
Registrován: stř 14 bře 2007 10:52
Bydliště: Valtice
Dostal: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

magnetický Perendev

Příspěvek od xzzzx »

da se to vyzkouset se 100% zaverem a bez chyby. Je to naprosto simetricke.
Pokud se dodrzi tyto podminky:
1) 8 magnetu na rotoru od sebe stejne vzdalene
2) 1 satelit
3) 4969 otaček

Jestli se motor chytne po dosazeni otacek je vyhrane.
Du hledat magnety.

Z.


Svět zboř! Já budu stát.
martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

v rotaci je budoucnost

Příspěvek od martin11 »

:oops: ...tak ja tady makam na písťáku...a vy jste o generaci vepředu...rusaka jsem definitivně zavrhnul...ale písty ne :cry: zkusim se zamyslet nat tou rotací...ale vy jste všichni technici a ja fotograf....před měsícem jsem také točil a utrhlo se mi to a honilo po obejváku a dělalo to škodu...5 000ot je dost aby to ustřelilo hlavu...ja jsem sice měl 30 000...asi ???? ale bez magnetů na obvodu...jen jsem roztočil CD...jestli budete objednávat magnety napište zkušenost jak jsou solidní a kde...mě to v nejbližší době čeká...neodymy jsou dost drahý...hezkou neděli všem
ps...jak přilepíte magnety k rotoru??? poraďte...jestli už někdo lepil a roztočil TO na 5000ot/min


... věřím, že se " TO " povede ......
Trooper
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 31 led 2008 21:55
Bydliště: Brno

Dampner

Příspěvek od Trooper »

Je to hodně zajímavý. Hliníkové "dampnery" se vyskytují i na této 3d animaci, ale účel jsem nepochopil... ? :cry:

http://www.youtube.com/watch?v=lei5_IPt ... re=related


JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Re: magnetický Perendev

Příspěvek od JiMi »

xzzzx píše:da se to vyzkouset se 100% zaverem a bez chyby. Je to naprosto simetricke.
Pokud se dodrzi tyto podminky:
1) 8 magnetu na rotoru od sebe stejne vzdalene
2) 1 satelit
3) 4969 otaček

Jestli se motor chytne po dosazeni otacek je vyhrane.
Du hledat magnety.

Z.
Za prvé, proč to nazýváš Perendevem ? Né že by na tom záleželo, ale podle mě (nedělám si patent na rozum) je Perendev o něčem jiném. Takže spíš aby se nevnášel chaos a nedorozumění hned od začátku, třeba pro ty, co to budou číst s odtupem.

V originále tomu říkají WhipMag, tak bych to tak nechal, ať se to neplete.

Z těch specifikací:

Stator Magnets: 13 ea. K&J p/n 834DIA N42 grade, ring, 0.5 in dia, 0.25 in thick, ~3/16 central hole, diametrically polarized.

Rotor magnets: 8 ea. generic N35 grade, bar, 0.25 in dia, 0.5 in length, axially polarized.

lze vyčíst, že to jsou neodymy, maji tam i sílu (N42 a N35), z palců lze lehce zjistit rozměry v cm.
Takže doteď dobrý.
Osobně si ale myslím, že na tom zas až tak moc šupět nebude, beztak to postavili z toho, co momentálně koupili. Prostě se to holt s jinými magnety naladí na jinou notu.

Proč říkám naladí ? Protože si myslím, že nikdo nevyrobí třikrát statorový mechanismus s nachlup stejnými parametry. Takže čím víc bude kolem dokola statorových mechanismů, tím horší bude nalézt společnou harmonickou, na které se to chytne. (pro neznabohy, harmonické nemusí být jen do celých násobků, ale i do parciálních částí) Takže soustava pak chytí dech na frekvenci, která je pro danou kombinaci všech možných ztrát nejméně ztrátová.
Příklad pro neznabohy: mějme tři statory s nějakými odpory, které kladou pohybu. Pro jednoduchost je oceňme velikostí 4,6,8 ať už je to cokoliv. Nejmenším společným dělitelem (harmonická frekvence) je 2.
Takže se systém roztočí na otáčkách odpovídajících té dvojce.
Teď bořík zastaví jeden stator. Třeba je to ta 8. Zůstávají 4 a 6. Nejmenší společný dělitel je pořád 2, motor se dál točí stejně. Zastaví další rotor, třeba tu 6, zůstává 4. První (nebo nultá, jak to je ?) harmonická je právě 4. A motor kupodivu navýší otáčky.
Takže takto to chápu já a též si myslím, že by tu měla stačit precizní konstrukce a možnost ladění.
Další postřehy nevím jestli budou následovat, protože jsem si dvojku portugalu vychutnal nějak moc rychle a nalévám další.
JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Re: Dampner

Příspěvek od JiMi »

Trooper píše:Je to hodně zajímavý. Hliníkové "dampnery" se vyskytují i na této 3d animaci, ale účel jsem nepochopil... ? :cry:

http://www.youtube.com/watch?v=lei5_IPt ... re=related
Ber to tak, že tak jak u nás se někteří neumí vyjadřovat, nebo píší slangem, stejně tak je to u amíků. Takže si troufám tvrdit, že ten dampner je fakt tlumič, nebo stínění, i když to ve slovníku takto nenajdeš.
O to víc mě to utvrzuje v přesvědčení, že sledujete diskuzi bažantů, kteří ty pro ně cizí slova ani neumí napsat.

Toliko k dampnerovi.

Teď proč to stínění (nebo tlumiče).

Přečtěte můj minulý příspěvek, hlavně tu část o hledání společných harmonických u vícečetných systémů.
Tak a mějme statory s odpory 6,7 a 9. První jakkoliv společná harmonická je 21. Na tomu odpovídajících otáčkách se systém nemusí chytit, protože to prostě už nejde. Není to vycentrovaný, centrální ložisko nestíhá, aerodynamický odpor, nebo by se to prostě roztrhlo.
Ale zatlumíme ten stator 7 (omezíme pole v jeho okolí, spíš bych řekl paramagnetikem) třeba na výslednou 6, takže máme statory 6,6 a 9 a máme nejmenší společnou harmonickou 3. A na té se to už může chytit.
Takže já říkám, ladit statory, prakticky jen středovou vzdáleností a když tlumit, tak zkusmo ten stator s nejmenším odporem (má nejvyšší harmonickou) a ladit tlumení obvodovou vzdáleností k laděnému statoru.
Tak. To si myslím já.

JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
tbest
Zasloužilý člen
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 11 led 2007 0:55
Dostal: 1 poděkování

Re: to JiMi

Příspěvek od tbest »

JiMi píše:
tbest píše:Hi Robbie...
...................................................................................
Á tak panáček pročítá diskuze. To bych byl obezřetnej. Můžou se tam vyskytovat stejný hovada jak u nás, takže aby zas člověk nepodlehl klamu, že vše co je anglicky is right.

Takže možná jen zbytečně čteš rozhovor dvou neznabohů, co se pokouší o repliku a ani netuší co dělají, co od toho chcou, proč a jak, no zkrátka amíci. To prostě může být fotka kdoví z jaké fáze, třeba tam prostě jen nechal dva unašeče, když očesával 13-ti statorovou verzi a replikanti z toho udělají tlumiče. Anebo autor mlží, znáš to...

JiMi
No jasně, že pročítám diskuze. Mezitím co lítám po doktorech a snažím se vypotit. Všechny amíky bych nezatracoval. Ti z overunity.com se v podstatě snaží o totéž co my, akorát jsou lépe vybaveni a vzhledem k tomu, že umí anglicky, mají možnost se domlouvat a řešit problémy třeba s australanem, což je také nezanedbatelná výhoda.
Jestli autor mlží? Video dal na Youtube jen na pár minut, ale někdo to zkopíroval a uveřejnil znova a pak už to žilo vlastním životem. Pracoval na tom dlouhou dobu a teď je štvanec, bombardovanej soukr. zprávama, mailama a dokonce se někdo pokoušel jej najit. Nojo, lidé holt jsou všude stejní.
Dampner bude asi opravdu slangově tlumič.


Odpovědět

Zpět na „Magnetismus“