Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Elektrokolo
Moderátor: rival
- Dr Meduza
- Stálý člen
- Příspěvky: 63
- Registrován: pon 01 kvě 2006 17:30
- Bydliště: Jirkov :-)
- Kontaktovat uživatele:
rozhod sem se, ze pouziju asi starej alternator a predelam ho na stridavej motor
nema nekdo nakej prebytecnej alternator, ze by se kouk, jak je to vevnitr udelany a jestli by se to dalo modifikovat
btw nema tu nekdo zkusenost se stavbou menice pro motor? pripadne aspon odkaz na naky teoreticky postupy?
osobne bych to asi resil pres snimani polohy optoclenem + PWM na regulaci vykonu
nema nekdo nakej prebytecnej alternator, ze by se kouk, jak je to vevnitr udelany a jestli by se to dalo modifikovat
btw nema tu nekdo zkusenost se stavbou menice pro motor? pripadne aspon odkaz na naky teoreticky postupy?
osobne bych to asi resil pres snimani polohy optoclenem + PWM na regulaci vykonu
menic pro motor
"btw nema tu nekdo zkusenost se stavbou menice pro motor?"
v podstate v praci sa tym zivim, konkretne programovanim DSP pre 3f striedace. Ale nie je to jednoduche pre amatera. Co konkretne chces, aky motor as/syn, napatia , prudy, frekvencie
v podstate v praci sa tym zivim, konkretne programovanim DSP pre 3f striedace. Ale nie je to jednoduche pre amatera. Co konkretne chces, aky motor as/syn, napatia , prudy, frekvencie
- ZeusJuri
- Stálý člen
- Příspěvky: 69
- Registrován: úte 21 bře 2006 22:45
- Bydliště: Ostrava
- Dal: 1 poděkování
motor z altíku
Jednoduché řešení
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
I když nemám auto efektivní výroba vodíku mě velice zajímá.
- ZeusJuri
- Stálý člen
- Příspěvky: 69
- Registrován: úte 21 bře 2006 22:45
- Bydliště: Ostrava
- Dal: 1 poděkování
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 57
- Registrován: pát 30 pro 2005 13:42
- Dostal: 2 poděkování
Motttor
Když použiješ cyklokonvertor tak snižuješ účinnost jednak zvedáním napětí, jednak cyklokonvertorem a jednak v motoru. Jsi někde na 50%. Když použiješ startér, máš zaručený výkon 1-3kw, dá se krásně řídit regulací rotoru, otáčky i kroutící moment mnohem vyšší než jakýkoli jiný motor, pořizovací cena na vrakáči do 500kč. Používal jsem ho na lis a bez problémů měl 100-10 000otáček, 15-200A při 12V. řízení stačí do 20A fetem.
- Dr Meduza
- Stálý člen
- Příspěvky: 63
- Registrován: pon 01 kvě 2006 17:30
- Bydliště: Jirkov :-)
- Kontaktovat uživatele:
no momentalne sem se dostal zpatky k tomu starteru
za 700 sem videl jeden peknej z audiny, tekej poradne velkej
to se da dostat i na 10k ot/min ? ja sem pocital, ze se tak prez 2000 nedostane ani nahodou, prece jenom je to navrhnuty na roztoceni zatuhlyho studenyho motoru
docela sem premejslel o tom, ze pridelam predni kolo primo na ten motor, bez prevodu a cehokoliv, bude to asi nejjednodusi reseni
do regulatoru neni problem koupit 2x75A tranzistory, jaky se pouzivaj v PC na regulatory pro procesory
akorat este nemam uplne vykoumany umisteni baterky
btw nevite nekdo, jaky se vztahujou zakony na kolo s pridavnym/pomocnym motorem, takovoudle bych pro to asi chtel klasifikaci, ale dostat to z uredniku na ministerstvu je na delsi telefonovani
//edit: a ten menic se da udelat ucinnejsi nez klasickej motor, ale musi se spravne udelat casy pro sepnuti a rozepnuti
za 700 sem videl jeden peknej z audiny, tekej poradne velkej
to se da dostat i na 10k ot/min ? ja sem pocital, ze se tak prez 2000 nedostane ani nahodou, prece jenom je to navrhnuty na roztoceni zatuhlyho studenyho motoru
docela sem premejslel o tom, ze pridelam predni kolo primo na ten motor, bez prevodu a cehokoliv, bude to asi nejjednodusi reseni
do regulatoru neni problem koupit 2x75A tranzistory, jaky se pouzivaj v PC na regulatory pro procesory
akorat este nemam uplne vykoumany umisteni baterky
btw nevite nekdo, jaky se vztahujou zakony na kolo s pridavnym/pomocnym motorem, takovoudle bych pro to asi chtel klasifikaci, ale dostat to z uredniku na ministerstvu je na delsi telefonovani
//edit: a ten menic se da udelat ucinnejsi nez klasickej motor, ale musi se spravne udelat casy pro sepnuti a rozepnuti
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 57
- Registrován: pát 30 pro 2005 13:42
- Dostal: 2 poděkování
Pohon
No náhodou to vím, na kolo s přídavným motorkem není třeba žádné schválení ani žádné ohlašování, stačí namontovat a jet, ale podmínkou je mít náhon na plášť kola. Pokud bude náhon na řetěz tak je to motorové vozidlo, je třeba platit pojistku, chodit na technickou a zaplatit přihlášení a nehledě na značky. Když tomu napíšeš maximální rychlost 30km/h tak nepotřebuješ vůbec nic ikdyž to bude jezdit nejmín 150. Přesně tohle jsem měl udělané asi před 3ma rokama... kolo liberta, startér ze škodovky 120, přemotaný stator na dvojnásobek závitů drátem 3,15mm, bralo si to asi 250w/h, jezdilo to několik hodin vkuse na baterku 44Ah, rychlost regulovaná od 10 do 95km/h. Při 100km/h jsem vymlátil ložiska a rozbil si hubu. Tehdy jsem to rozřezal flexou na kousky škodovácký startér točí trvale až do 18k otáček, ale nad 18 se rozletí rotor. Doporučuju přemotat ten stator a přepojit si to na řízení rotoru samostatně, jinak bude zbytečně žrát proud do tepla a nebude výkon využitý. Na kolo je třeba jen asi 200-300w, takže pak je to zbytečné. Baterku jsem měl na nosiči a pěkně to s tím kolem lomcovalo, měla by být co nejníž. nebo použít nějakou menší. jinak 44Ah by měla vpoho vydržet 4h jízdy 50km/h, 8h při 35km/h. Hlavně to chce dost kvalitní přítlačný náhon aby neshořel plášt před prvním ujetým metrem. Krokový motor s měničem je sice lepší, ale je mnohem dražší a komplikovanější!!