Collodi píše:... zde nastava problem jak utesnit vyfukovy ventil..
Tohle vede k úvahám proč vlastně nepoužít dvoutaktné motor. V podstatě by to bylo možné, ale jen v případě, že by neměl přepouštěcí kanály a směs byla nasávána přímo do válce v momentě kdy je píst v dolní úvrati, Nejstarší dvoutakty to takto dělaly. U dvoutaktu je ale ještě jeden, a to velmi důležitý aspekt - použití správně vyladěného expanzního výfuku, který odsává zbytky spalin z válce a současně "proplachuje" válec novou směsí. Dvoutaktní motor je schopen vyprodukovat neskutečný výkon až 1000 PS z litru obsahu, ale musí být bezvadně vyladěný. Hranice kanálů, délka sání a především tvar a délka výfuku hrají absolutní roli. Musí být v rezonanci...
A tady vidím největší problém, protože dvoutakt na BrP by musel být uměle přeplňovaný - musel by mít na sání něco jako kompresor. Podtlak po explozi by totiž úplně eliminoval expanzní funkci výfuku a motor by byl nevyladitelný. Na druhou stranu je ale možné, že nutnost expanzního výfuku poskytujícího podtlak v tomto případě zcela odpadá - ale odladitelné to bude jen tehdy, když ho bude ovládat mechanicky řízený ventil.
Šlo by to samozřejmě řešit i sofistikovanou geometrií motoru (průměr válce, zdvih, komprese apod. ale to už je mimo dosah kutila....
The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------