Možná nesprávné fórum, ale na můj dotaz mi zatím nikdo nikde nedokázal odpovědět. Zde to však vypadá na forum, kde bych se mohl dohledat odpovědi.
Chtěl jsem nechat nabudit magneto z ČZ 150C a aktivně, anižbych si dopředu zjistil informace, jsem vyndal i samotné magnety z rotoru. A teď nevím jak je mám vrátit zpátky, aby se nepoškodili cívky, pokud by magnety byly špatně usazené. Mají se magnety v rotoru vedle sebe odpuzovat či přitahovat? Nebo se má část odpuzovat a část přitahovat? (Z předchozí konverzace v tomto tému předpokládám, že nezálží na typu motocyklu, tudíž by to mohl být všeobecný problém.)
O této problematice právě nic nevím. Budu tedy rád za každou radu, kterou mi poskytnete. Děkuji.
Jinak nabuzení magneta provádí např. jeden pán z Velimi, který objíždí i různé veteránské burzy a onen přístroj na znovunabití magneta má vždy u sebe, tak pokud by jste chtěl, mohu poskytnout email.
Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Jak se magnetuje "magneto" do motorky.
Moderátor: rival
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát 29 říj 2010 18:39
- Dostal: 1 poděkování
- hapalainen
- Starší člen
- Příspěvky: 196
- Registrován: stř 07 úno 2007 23:51
- Bydliště: Norsko
- Dostal: 1 poděkování
Je mám pocit, že je šestipolové
Musí se střídat vedle sebe sever-jih-sever-jih-sever-jih.
Hlavní je vyhrát zápas
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát 29 říj 2010 18:39
- Dostal: 1 poděkování
Ujištění se
Děkuji.
A jen abych se ujistil, má se střádat severní pól - jižní pól - severní pól - jižní pól ... tj. laitsky se magnety mají přitahovat. Ano?
A jen abych se ujistil, má se střádat severní pól - jižní pól - severní pól - jižní pól ... tj. laitsky se magnety mají přitahovat. Ano?
Re: Ujištění se
Ahoj, našel jsem toto, ale asi to bude slabé neskoušel jsem toMilan P. píše:Děkuji.
A jen abych se ujistil, má se střádat severní pól - jižní pól - severní pól - jižní pól ... tj. laitsky se magnety mají přitahovat. Ano?
http://kdf.mff.cuni.cz/veletrh/sbornik/ ... Polak.html
Re: magneto
Tento způsob - ve vší slušnosti - divné až hodně divné. Rozhází se symetrie magnetického pole na jednotlivých pólech manetů po obvodě setrvačníku. Přináší to praktické problémy se zapalováním i výrobou elektřiny. Magnety se, v krátém čase, vyrovnají na často nižší úrovni než před "nabitím". Nabíjet výbojem indukce, třeba přímo 24V z baterií, je OK. Prostě si jen jednou škrtnout, objeví de oblouk a je to. Civky, tedy - magnetické železné nástavce, musí být na všech magnerech rotoru v přímém kontaktu, bez vůle. Magnety jsou střídavě S / J. Vždy nabíjíme S pólem J pól a opačně. Pokud nabijeme S pól S pólem, magnet se strhne a může dojít až k odmagnetování rotoru (setrvačník je také rotor). Sílu nabití magnetů je třeba se naučit. Pokud nabijete moc a pokud nejsou el. přebytky ošetřeny, první shoří žárovky a potom i zapalování.Marteen píše: ↑čtv 21 úno 2008 15:40 Na internete som videl navod. Skusim ho pohladat.
POZOR TENTO POSTUP JE ZIVOTU NEBEZPECNY.
POUZITE OCHRANNE POMOCKY, OKULIARE A GUMENE RUKAVICE!!!
Pri magnetizacii treba pouzit povodnu cievku.
Magneto bude umiestnene na motorke a dnu ostane jedna cievka(nie inducna) Magnet otocenim rotora treba presne umiestnit k cievke a zabezbecit proti posunu.
Pripravis si kondenzator (neviem presne velkost 220uF/400V? cim vyssia hodnota tym vyssi prud cievkov! ), usmernis sietove napetie a pomocou odporu nabijes kondenzator. (POZOR CCA 300V)
Kondenzator potom pripojis na cievku jeden pol na blok motora a druhy pol na vyvod k cievke. (je mozne, ze cievka to neprezije
hlavne stare poskodene cievky) polarita bude zodpovedat smeru pozadovaneho magnetickeho pola treba si to vyskusat pomocou maleho napatie cievka sa musi pritahovat k magnetu.
Tento postup treba zopakovat pre kazdy magnet na rotore!
Vela stastia.
Morave
Jak vypadají nabíjecí cívky:
https://www.motorkari.cz/clanky/jak-na- ... 41002.html
Re: Jak se magnetuje "magneto" do motorky.
Nabíjet výbojem indukce, přímo 24V - 48V z baterií, je OK. Dráty jak ke svářečce, jak tady psal jeden P. elektrikář. Prostě si jen jednou škrtnout, objeví se oblouk z indukce cívek a je to. Lze to i několikrát zopakovat (to "škrtnutí"). Civky, tedy - magnetické železné nástavce, musí být na všech magnerech rotoru v přímém kontaktu, bez mezery, bez vůle. Magnety jsou střídavě S / J. Vždy nabíjíme S pólem J pól a opačně. Pokud nabijeme S pól S pólem, magnet se strhne a může dojít až k odmagnetování rotoru (setrvačník je také rotor). Těžko se to rovná a pokud se to podaří nabít, rychle to slábne. Sílu nabití magnetů je třeba se naučit. Pokud nabijete moc a pokud nejsou el. přebytky ošetřeny, první shoří žárovky a potom i zapalování. Silné nabití rotoru se časem vybije do použitelného normálu. Kolik magnetických jednotek TESLA má mít magnet po nabití, si už nepamatuji...
Morave
Jak vypadají originální nabíjecí cívky s železnými nástavci:
https://www.motorkari.cz/clanky/jak-na- ... 41002.html
Morave
Jak vypadají originální nabíjecí cívky s železnými nástavci:
https://www.motorkari.cz/clanky/jak-na- ... 41002.html