Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...
Suchý spořič UF
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 208
- Registrován: sob 30 črc 2011 13:25
- Dal: 31 poděkování
- Dostal: 12 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Suchý spořič UF
A co použít úplně nejjednoduší metodu- natankovat úplně plnou nádrž, zapsat si stav kilometrů. Pak jezdit a dotankovat zase úplně plnou a víš kolik jsi přesně projel, jestli je to teda takto dostatečně přesné pro tebe.
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Asi Ti moc neporadímkeft píše:Snad mi poradí POOTA. Abych mohl přesněji testovat UF-ko a nebo HHO, potřebuji přesněji měřit spotřebu benzínu u Corolly 1998 se vstřikováním.
Spotřeba benzínu, i když to děláš hlavně kvůli ní, je jenom částečným ukazatelem a navíc velice ošidným, který Ti toho moc neřekne, protože závisí na více proměnných. Pokud při "měření" dokážeš zachovat co nejstejnější podmínky, tak úplně jedno, jak spotřebu měříš, protože Tě budou zajímat hlavně rozdíly.
Navrhované měření spotřeby prostřednictvím ujeté vzdálenosti na určité množství paliva je pro vývoj zařízení nepoužitelné, protože a) trvá dlouho, b) ovlivňují ho rozdílné podmínky během měření.
Potřebuješ zařízení, které Ti ukáže momentální spotřebu v celkem jakýchkoli jednotkách. Přitom je úplně jedno, jestli budeš měřit celý motor a nebo jenom jeden válec. Pak to chce za co nejpodobnějších povětrnostních podmínek projíždět stejný úsek trati, a to s co nejmenším přebytkem výkonu - to znamená s tak nastaveným plynem, aby motor byl jen neochotně schopen zrychlovat při přidání plynu.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Re: Suchý spořič UF
Netuším, jak to má Corolla, ale kdysi jsem na http://feliciaklub.cz/forum/viewtopic.php?f=79&t=20405 narazil na to, jak řešili stejný problém při konstrukci palubního počítače. Pokud mě paměť neklame (už si to nepamatuju přesně), tak stačilo snímat délku impulzu na jednom vstřikovači (bylo to pro Felicii MPI, myslím že 1.3) a na základě znalosti, kolik skrz něj proteče za jednotku času a poměrné doby jeho otevření, se dal stanovit průtok benzínu a společně s aktuální rychlostí, resp. (kumulovaně) společně s ujetou vzdáleností i spotřeba v litrech/100 km - okamžitá i průměrná. Ještě si pamatuju, že se tam používala nějaká kalibrační konstanta, kterou bylo třeba postupně nakalibrovat po vyjetí několika nádrží a pak bylo měření docela přesné. Myslím, že by se to dalo udělat i tak, že by se vstřikovač vymontoval a nechal se sepnutý (otevřený) po přesně stanovenou dobu (třeba minutu nebo několik minut, ale nevím, jestli mu to nemůže nějak vadit) a pak by se změřilo množství benzínu, které jím proteklo, a na základě toho by se dalo stanovit, kolik skrz něj proteče za jednotku času (čím delší měření, tím přesnější).
Jinak - tuším, že to tam dělali tak, že přímo vyvedli drát napojený na vstřikovač, ale třeba továrně montovaný palubní počítač TC-6P měl snímání impulsů vyřešené bezkontaktně (indukčně) - jenom se snímač přicvaknul na vodič vedoucí k jednomu ze vstřikovačů, ale nebyl s ním přímo spojený. Ale nevím, jak moc to je podstatné (jenom to asi snižuje riziko ovlivnění činnosti vstřikovače nebo možná poškození řídicí jednotky, kdyby se na něj nějakou chybou dostalo napětí ze strany pal. počítače).
Sice to je jenom spíš teoretizování, ale vzpomněl jsem si na to, tak jsem se o to chtěl podělit - budu rád, když to i jen trochu pomůže .
Jinak - tuším, že to tam dělali tak, že přímo vyvedli drát napojený na vstřikovač, ale třeba továrně montovaný palubní počítač TC-6P měl snímání impulsů vyřešené bezkontaktně (indukčně) - jenom se snímač přicvaknul na vodič vedoucí k jednomu ze vstřikovačů, ale nebyl s ním přímo spojený. Ale nevím, jak moc to je podstatné (jenom to asi snižuje riziko ovlivnění činnosti vstřikovače nebo možná poškození řídicí jednotky, kdyby se na něj nějakou chybou dostalo napětí ze strany pal. počítače).
Sice to je jenom spíš teoretizování, ale vzpomněl jsem si na to, tak jsem se o to chtěl podělit - budu rád, když to i jen trochu pomůže .
-
- Starší člen
- Příspěvky: 105
- Registrován: úte 29 pro 2009 17:00
- Dostal: 12 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Asi 8 let používám obyčejný měřicí přístroj za asi 50Kč upravený na rozsah cca 10V napojený na jeden vstřikovač.Zpočátku se impulsy trochu cuká , ale časem se přizpůsobí(nebo oko) a jede pěkně lineárně.Začal sem s tím na Felicii(s ní jsem jezdil v létě pod 6) , poté na Fiatu Palio 1,2 a teď mám Berlingo 1,4(všechno benzín)-s ním jezdím za 6,5léto-do7,5zima.Hlavní přínos tohodle ukazatele je ten , že se naučíte pod kopcem třeba dát plnej kotel a zjistíte , že ono to moc spotřebu nezvýší , ale kopec vyjedete v poho na pětku , že třeba na dálnici když zvednete rychlost ze 110 na 120 tak vám spotřeba naroste o cca20% .
Pokud jde o UFko-používám , ale při STK jsem vyndal a zapoměl vrátit , takže jsem ho vrátil až minulý týden .Sleduji spotřebu pravidelně a vliv UFka odhaduji snad na 0,2l na 100km-je to nic moc , ale zaplať pánbů za to. Každopádně jej nepodceňuji , ale ani nepřeceňuji.Náklady minimální a jakýsi vliv to má takže ok.
Pokud jde o UFko-používám , ale při STK jsem vyndal a zapoměl vrátit , takže jsem ho vrátil až minulý týden .Sleduji spotřebu pravidelně a vliv UFka odhaduji snad na 0,2l na 100km-je to nic moc , ale zaplať pánbů za to. Každopádně jej nepodceňuji , ale ani nepřeceňuji.Náklady minimální a jakýsi vliv to má takže ok.
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Ten odhad je docela realistický.bigben píše:.. vliv UFka odhaduji snad na 0,2l na 100km-je to nic moc ...
Pokud se opravdu důsledně přizpůsobí styl jízdy, dá se docílit až dvojnásobku, což je taky "nic moc".
Osobně za mnohem důležitější přínos UFka považuji "spokojenost" motoru i řidiče - kdo UFko vyzkoušel, tak ví, o čem mluvím.
Jenom kvůli úspoře benzínu a potažmo i peněz nemá smysl UFko i přes jeho láci instalovat, protože peníze se dají ušetřit mnohem efektivněji.
Dám příklad a můžete počítat se mnou.
Dejme tomu, že za nějaký peníz který nezapočítávám, docílíme úspory 1 litr benzínu na každých 100 km.
To dělá úsporu řekněme 350,- Kč na tisíc kilometrů, což je 35 000,- za sto tisíc km, které ujedeme řekněme za pět až deset let.
Vypadá to jako dost velká suma, ale jenom do doby, než si uvědomíme, že si za tentýž obnos dokážeme pořídit tak akorát nové brýle a nebo nepříliš velkou opravu našeho chátrajícího chrupu. Jakákoli větší nemoc nebo dokonce operace nás v součtu nákladů a ztrát vyjde nejspíš na několikanásobek této sumy.
Nechci tím samozřejmě nikoho odrazovat od stavby spořiče, ale jenom se snažím naznačit, že včasnou a efektivní péčí o vlastní zdraví se dá celkem jednodušeji docílit stejné a nebo i větší úspory, najmě pak tehdy, když se zvolí některá "nízkonákladová" metoda, jakou jsou třeba cvičení podle Norbekova či kohokoli jiného, urinoterapie, autopatie, rostlinná a syrová strava atp.
Zdravím - poota
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
- Bydliště: Rožnov
- Dostal: 12 poděkování
Re: Suchý spořič UF
No to, co jsi napsal s tím přístrojem připojeným na jeden ventil je ohromující JSEM NADŠEN, dííík. Neušil jsem, že to je tak jednoduché- ta informace o okamžité spotřebě (jak píše Poota) je veledůležitá.
To cukání ručky (předpokládám, že jsi tam dal analogový- ručičkový přístroj) se dá zmírnit R-C členem a to i zkusmo. Hodnota kapacity a rezistoru nesmí být zase příliš velká, aby nevznikal setrvačný efekt. A to zvládne i laik.
Můžeš mi prosím popsat další detaily, hned to chci vyzkoušet.
Píšeš rozsah 10V (takže předřadný odpor v sérii s měřidelem) a to máš připojené PARALELNĚ přes ten rezistor přímo na ventil a nebo indukční vazbou? Na ventilu musí vznikat VN špičky, protože uvnitř je ventil v podstatě elektromagnet. Pokud tam nemáš elektroniku s aktivními součástkami, tak VN tomu ručičkovému měřáku nemusí vadit.
A jak se to chová za jízdy? Dá se podle toho jezdit úsporněji? Dík Pavel
To cukání ručky (předpokládám, že jsi tam dal analogový- ručičkový přístroj) se dá zmírnit R-C členem a to i zkusmo. Hodnota kapacity a rezistoru nesmí být zase příliš velká, aby nevznikal setrvačný efekt. A to zvládne i laik.
Můžeš mi prosím popsat další detaily, hned to chci vyzkoušet.
Píšeš rozsah 10V (takže předřadný odpor v sérii s měřidelem) a to máš připojené PARALELNĚ přes ten rezistor přímo na ventil a nebo indukční vazbou? Na ventilu musí vznikat VN špičky, protože uvnitř je ventil v podstatě elektromagnet. Pokud tam nemáš elektroniku s aktivními součástkami, tak VN tomu ručičkovému měřáku nemusí vadit.
A jak se to chová za jízdy? Dá se podle toho jezdit úsporněji? Dík Pavel
-
- Starší člen
- Příspěvky: 105
- Registrován: úte 29 pro 2009 17:00
- Dostal: 12 poděkování
Re: Suchý spořič UF
je to klasickej analogovej hranatej měřák s odporem snad asi 1k-mám to tam už dlouho-cejchoval sem to na laboratorním zdroji.Kondenzátor jsem tam nedával-bojím se , že by to mohlo ovlivnit rychlost zavírání vstřikovače.Ten měřák se opravdu těm impulsům časem přizpůsobí.je to zapojený paralelně ke vstřikovači-jako voltmetr a v podstatě to měří sřední hodnotu té pily (impulzů) proto stačil rozsah 10V-mohl bys to udělat i s pomocí 9V baterie to cejchování.Málo-velmi málokdy-se dostaneš na max.hodnotu.
Jezdit úsporněji-myslím že ano-je na tom alespoň poznat , jak moc ovlivňuje elektronika spotřebu.Např.jedeš do kopce a hlavně ženský se jaksi bojí na to šlápnout-no a na tom měřáku zjistíš . že když přidáš tak se množství paliva zvýší jen málo ,ale stále jedeš a nezpomaluješ-ona totiž lambda nedovolí stříkat víc benzínu než kolik je motor schopen nasát vzduchu a to se projeví až se vzrůstajícími otáčkami.Nebo jízda po dálnici-rozjedeš to na 120-130 a pak se naučíš ubrat na řekněme ekonomickou mez a ono to ještě dlouho tu rychlost udrží.A je fakt , že teda s Berlingem moc rychle nejezdím-po dálnici 110-120 málokdy při předjíždění 130-140 ,ale občas čtu zkazky jak berla žere v dálničním provozu 10 , ale já bych se styděl (nebo hledal závadu) kdybych jel za víc než 8. Možná je to právě tím měřením....
Jezdit úsporněji-myslím že ano-je na tom alespoň poznat , jak moc ovlivňuje elektronika spotřebu.Např.jedeš do kopce a hlavně ženský se jaksi bojí na to šlápnout-no a na tom měřáku zjistíš . že když přidáš tak se množství paliva zvýší jen málo ,ale stále jedeš a nezpomaluješ-ona totiž lambda nedovolí stříkat víc benzínu než kolik je motor schopen nasát vzduchu a to se projeví až se vzrůstajícími otáčkami.Nebo jízda po dálnici-rozjedeš to na 120-130 a pak se naučíš ubrat na řekněme ekonomickou mez a ono to ještě dlouho tu rychlost udrží.A je fakt , že teda s Berlingem moc rychle nejezdím-po dálnici 110-120 málokdy při předjíždění 130-140 ,ale občas čtu zkazky jak berla žere v dálničním provozu 10 , ale já bych se styděl (nebo hledal závadu) kdybych jel za víc než 8. Možná je to právě tím měřením....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Starší člen
- Příspěvky: 105
- Registrován: úte 29 pro 2009 17:00
- Dostal: 12 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Nedá mi to-ještě jeden příspěvek ohledně spotřeby.Styl mojí jízdy-využívám toho , že se kola sama točí a že má auto setrvačnost.Takže k překážkám jako třeba obec,kamion ,pomalejší řidič dojíždím bez kvaltu.Také z kopce většinou vyřazuji.Po okreskách jezdím tachometrových 100 občas před kopcem dolů rychleji abych po vykvaltování doplachtil co nejdál.Jeví se mi to výhodnější než brzdit motorem s nulovou spotřebou(vypne se vstřikování) protože brzy zpomalíte natolik , že zase musíte šlápnout na plyn .Mimochodem na tom měřáku se to dá sledovat jak vypíná vstřikování při brzdění motorem.Např. Berlingo 1,4 mě při otáčkách 2000 a míň (asi 70km/h na pětku) při sundání nohy z plynu nevypne(malej nárůst podtlaku).A zpětně se vstřik zapne pod 1600ot.Paradoxně nejlepší spotřeby dosahuji na trase TR-JI-HB-Kolin v kopcovitém terénu tam i naloženej jezdím za 6,5.A nejlíp sem tam jel i pod 6.
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
- Bydliště: Rožnov
- Dostal: 12 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Já dělám do elektroniky, tak to umím upravit. Když bys tam přidal tranzistor a k němu anitiparalelní diodu (chrání proti napěťovým špičkám ten tranzistor), tak bys měřidlo dal např. do jeho emitoru proti zemi jako emitorový sledovač a tím to je oddělené od té cívky a celého vstřikovacího obvodu. A nebo jako to máš Ty, ale do série jako předřadník odporový trimr kterým současně nastavíš max rozsah při nej otáčkách. Až to dokončím, napíšu.
V posledních číslech auto časopisů (asi Motorevue-četl jsem na netu) je podrobně popsán styl jízdy pro nizkou spotřebu a je to tak, jak píšeš Jsi hvězda- za málo peněz. A ještě tam napsali, že překonali tvrzení, že se vstřkovacím motorem nevyřazovat- to platí jen pro naložené auto! I se stříkačkou radí na rovině vyřazovat.
Akorát oni mají přesný měřák cca za 20 tis, který měří průtok a zpětný odtok přebytku paliva - tedy rozdílový a radí jet co nejnižší rychlostí (aby ještě motor neškytal) na co nejvyšší převodový stupeň. a hlavně NEBRZDIT, pokud nemusíš. Každý rozjezd je drahý. Zkusím ten článek dohledat. Blblý rozjezd či couvání může stát i pětikačku.
V posledních číslech auto časopisů (asi Motorevue-četl jsem na netu) je podrobně popsán styl jízdy pro nizkou spotřebu a je to tak, jak píšeš Jsi hvězda- za málo peněz. A ještě tam napsali, že překonali tvrzení, že se vstřkovacím motorem nevyřazovat- to platí jen pro naložené auto! I se stříkačkou radí na rovině vyřazovat.
Akorát oni mají přesný měřák cca za 20 tis, který měří průtok a zpětný odtok přebytku paliva - tedy rozdílový a radí jet co nejnižší rychlostí (aby ještě motor neškytal) na co nejvyšší převodový stupeň. a hlavně NEBRZDIT, pokud nemusíš. Každý rozjezd je drahý. Zkusím ten článek dohledat. Blblý rozjezd či couvání může stát i pětikačku.
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
- Bydliště: Rožnov
- Dostal: 12 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Mám ještě druhý problém- kam umístit snímač rychlosti auta, bez něj to není ono. Nechce se mi rozebírat palubovku a hledat tam pod tachometrem magnet či napojovat se na lanko. Rovněž snímání kol nebude přesné, gumy jsou různě nahuštěny.
Nevíte ještě o jiném místě? Pod auto také nechci lézt a v řídící skříňce je to kdo ví kde. Asi mu nezbude, než sehnat schéma zapojení k toyotě.
Nevíte ještě o jiném místě? Pod auto také nechci lézt a v řídící skříňce je to kdo ví kde. Asi mu nezbude, než sehnat schéma zapojení k toyotě.
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
- Bydliště: Rožnov
- Dostal: 12 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Přečetl jsem si zajímavý nápad:Jak získat údaj o rychlosti
.... Musíme si však uvědomit, že konstrukce PPF je určena především do těch automobilů, ve kterých měření spotřeby není. To jsou většinou starší automobily a ty mají pro měření rychlosti tachometr mechanický. Rozhodl jsem se proto řešit tento problém dvěmi způsoby. Ten první je jednoduší. Pokud nechceme do auta montovat nějaký složitý mechanický snímač rychlosti máme možnost nastavit na PPF rychlost ručně. Podle nastavené rychlosti se bude propočítávat spotřeba. Pokud bych to měl pojmenovat tak asi KAN. Koukni A Nastav. Prostě se koukneme na tachometr a rychlost kterou odečteme nastavíme na PPF. Aby to bylo co nejjednodušší, jsou v PPF přednastaveny rychlosti ze kterých si můžeme vybrat. 50, 70, 90, 110, 130, 150, 170 a 190 km/h. Dále si můžeme nastavit měření hodinové spotřeby což bude obvyklejší, nebo celkové spotřeby.
Druhý způsob je sice složitější ale umožňuje měření okamžité spotřeby.
Do PPF přivedeme impulsy, jejichž perioda bude odpovídat okamžité rychlosti. To znamená, že impulsy přivedené podle skutečné rychlosti nahradí rychlost KAN. Perioda těchto impulsů musí odpovídat době měření, tak jak je znázorněno v první tabulce. Příklad: pokud automobil pojede rychlostí 60 km/h periody impulsů musí být 6 s. Celý mechanizmus pro odčítání rychlosti by měl vypadat asi takto: Mezi motor a bovden umístíme kotouček, který bude přetínat světelný paprsek. Při každé otáčce bovdenu kotouček jednou přetne světelný paprsek (třeba optické závory). Pokud bude například při rychlosti 60 km/h odpovídat 12 otáčkám bovdenu / s, musíme těchto 12 impulsů vzniklých z otáček vydělit převrácenou hodnotou 6 s (interval pro odečet při rychlosti 60 km/h) 12 imp. / 1/6 s = 72. Výstup z předděličky vedeme do PPF. Pokud použijeme tento způsob pro měření okamžité spotřeby, pak na zobrazovači PPF bude
zobrazena okamžitá spotřeba v případě, že rychlost vozu bude vyšší jak rychlost KAN. Pokud rychlost automobilu klesne pod rychlost nastavenou KAN rychlost bude zobrazena spotřeba a nastavená rychlost.
PPF neměří rychlost ani průměrnou spotřebu. Měří okamžitou spotřebu, spotřebu k nastavené rychlosti a celkovou spotřebu.
.... Musíme si však uvědomit, že konstrukce PPF je určena především do těch automobilů, ve kterých měření spotřeby není. To jsou většinou starší automobily a ty mají pro měření rychlosti tachometr mechanický. Rozhodl jsem se proto řešit tento problém dvěmi způsoby. Ten první je jednoduší. Pokud nechceme do auta montovat nějaký složitý mechanický snímač rychlosti máme možnost nastavit na PPF rychlost ručně. Podle nastavené rychlosti se bude propočítávat spotřeba. Pokud bych to měl pojmenovat tak asi KAN. Koukni A Nastav. Prostě se koukneme na tachometr a rychlost kterou odečteme nastavíme na PPF. Aby to bylo co nejjednodušší, jsou v PPF přednastaveny rychlosti ze kterých si můžeme vybrat. 50, 70, 90, 110, 130, 150, 170 a 190 km/h. Dále si můžeme nastavit měření hodinové spotřeby což bude obvyklejší, nebo celkové spotřeby.
Druhý způsob je sice složitější ale umožňuje měření okamžité spotřeby.
Do PPF přivedeme impulsy, jejichž perioda bude odpovídat okamžité rychlosti. To znamená, že impulsy přivedené podle skutečné rychlosti nahradí rychlost KAN. Perioda těchto impulsů musí odpovídat době měření, tak jak je znázorněno v první tabulce. Příklad: pokud automobil pojede rychlostí 60 km/h periody impulsů musí být 6 s. Celý mechanizmus pro odčítání rychlosti by měl vypadat asi takto: Mezi motor a bovden umístíme kotouček, který bude přetínat světelný paprsek. Při každé otáčce bovdenu kotouček jednou přetne světelný paprsek (třeba optické závory). Pokud bude například při rychlosti 60 km/h odpovídat 12 otáčkám bovdenu / s, musíme těchto 12 impulsů vzniklých z otáček vydělit převrácenou hodnotou 6 s (interval pro odečet při rychlosti 60 km/h) 12 imp. / 1/6 s = 72. Výstup z předděličky vedeme do PPF. Pokud použijeme tento způsob pro měření okamžité spotřeby, pak na zobrazovači PPF bude
zobrazena okamžitá spotřeba v případě, že rychlost vozu bude vyšší jak rychlost KAN. Pokud rychlost automobilu klesne pod rychlost nastavenou KAN rychlost bude zobrazena spotřeba a nastavená rychlost.
PPF neměří rychlost ani průměrnou spotřebu. Měří okamžitou spotřebu, spotřebu k nastavené rychlosti a celkovou spotřebu.
-
- Starší člen
- Příspěvky: 105
- Registrován: úte 29 pro 2009 17:00
- Dostal: 12 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Ještě jedna poznámečka-na Felcce jsem v serii s měřákem a odporem měl LED diodu a ta mě upozorňovala na vyplý vstřik při brzdění motorem.Teď to nemám neb v noci oslňovala(ale to se dá řešit umístěním) a taky proto , že brzdění motorem příliš nepoužívám.Tehdy(moje první auto se vstřikováním) jsem právě ověřoval zda je výhodnější brzdit nebo plachtit.
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
- Bydliště: Rožnov
- Dostal: 12 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Tak už jsem to zmákl,napíchl jsem rovnou digitál přes rezistor a kondík a funguje tak ukazatel okamžité spotřeby. Jak jsem se záhy přesvědčil, je velmi těžké udržet konstantní rychlost auta, tak tam chci přidat ještě rychlost, která má být vyvedena na konektor. Už tři hodiny hledám na netu marně, co jsou zkratky na konektoru "diagnostics" Corolly 1998 E110 viz foto. Potřebuji hlavně určit, na kterém pinu je rychlost vozu a pak se tam chci napíchnout. Také určení pinu na otáčky by se hodil. U tohoto modelu se konektor nachází POD KAPOTOU vpravo od motoru na takovém sloupku. Uvnitř interiéru jsem nenašel žádný. Vyfotil jsem přímo na mém autě. Mám "holovku" hatchback. Dík za pomoc.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Stálý člen
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
- Bydliště: Rožnov
- Dostal: 12 poděkování
Re: Suchý spořič UF
Chci se zde zeptat: myslíte, že patent viz níže může být funkční? 2. postavil jsem jakýsi pokus o měření spotřeby paliva z cyklokoputeru. Měřím vlastně tachošem na kolo frekvenci počtu impulzů z jednoho vstřikovacího ventilu ale nejsem si jist, jestli se to více neblíží otáčkoměru. Protože neupravený tvar signálu způsoboval kolísání údajů na display, proháním impulzy z ventilu natvarováním přes dvě hradla NAND a tachoš ukazuje už perfekt. Otázka-co vlastně měřím- otáčky motoru a nebo také spotřebu paliva?
Dík za postřehy.
http://www.google.com/patents/US6675780
Dík za postřehy.
http://www.google.com/patents/US6675780
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 2448
- Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
- Bydliště: Liberec
- Dal: 471 poděkování
- Dostal: 212 poděkování