Aktuálně: Nový finanční systém - SPDR nabízí doživotní měsíční rentu, oddlužení. financování vlastních projektů. Více zde...
Město Krnov - Přímá pomoc jedné domácnosti postižené povodní. Více zde...

Elektrokolo

Vše o alternativních zdrojích energie.

Moderátor: rival

Odpovědět
Powers
Stálý člen
Příspěvky: 83
Registrován: pon 27 črc 2009 14:17
Dostal: 2 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Elektricky bicykel

Příspěvek od Powers »

V aprily som elektrifikoval svoj horsky bicykel ciel bol chodit na zahradu a do roboty nanom
kupil som prestavbovu sadu a dal sa do roboty
vysledok je 1KW v prednom kolese sice u nas je povolenych len 250w ale to nido zatal nezistuje
chcel som aby to zvladlo hore kopec . 250W to je tak na rovinu alebo dopomoc
Vyhody bicykla su že nepotrebujem vodičak atd aj policajty mi dali pokoj
jazdim zadarmo za par mesiacov som už par ecek "zarobil" tym že nechodim do roboty autom ale bicyklom
dojazd je dobry zatal to vždy stačilo..rozmyslam o napajaní fotovoltaikou
nevyhody su večšinou lahko odstranitelne (pretoho kto ma peniaze)bicykel je tažky mam na nom gelove baterie 4x12Ah
no ja osobne nemam problem ale baby by mali .. nabijani trva 8hod ale to nabijam ked spim alebo nejdem na nom..
...odradzujuca je ta investicia prvotna 260eur motor kit + 140eur baterie , inak je to ok jazdim zadarmo jak som vždy chcel

co vy nato skusili sa na tom povozit ?
temu som založil preto lebo v blizkej dobe si chcem otvorit taky maly eshop s elektrifikacou nejak ma to chytilo:)


O elektrine nevim nič ...
Powers
Stálý člen
Příspěvky: 83
Registrován: pon 27 črc 2009 14:17
Dostal: 2 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrokolo

Příspěvek od Powers »

no ja som si predstaval svoj bicykel a trocha ma to chytili spravil som stránky kde som popísal pár svojich skúseností hlavne ohladne olovených baterie a ich životnosti
tu sú: http://teslabike.sweb.cz hadam nedostanem kamenom do čela za ten link ide o jednu vec aby ludia čo ich zaujíma elektrobicykel sa tak nejak zoskupili vymienali skúsenosti , poradili a aj zrealizovali nové nápady to je všetko ..

:idea: Odkaz na stránky s informacemi je v pořádku - poo.


O elektrine nevim nič ...
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Elektrokolo

Příspěvek od poota »

Ondřej píše:..Nevím jestli to ale někoho zajímá, takže dál budu pokračovat na požádání. S cyclone je zpravidla spokojenost a komponenty jsou kvalitní, mektalové se ale najdou vždy.
Určitě zajímá, pokračuj.
Dostatek informací pomůže při výběru řešení.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Powers
Stálý člen
Příspěvky: 83
Registrován: pon 27 črc 2009 14:17
Dostal: 2 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrokolo

Příspěvek od Powers »

o cyclone som čítal myslim si že je to vydarený systém..


O elektrine nevim nič ...
Powers
Stálý člen
Příspěvky: 83
Registrován: pon 27 črc 2009 14:17
Dostal: 2 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektrokolo

Příspěvek od Powers »

Napísal som článok o batériach na elektrobicykel tak možno niekomu pomôže:

Pri prestavbe bicykela na elektrobicykel sa zabúda na batériu pri toto je asi najhlavnejší článok elektrobicyklu batéria určuje vlastne dojazd aj rýchlosť. Podla môjho názoru je batéria je nadôležitejšia časť elektrického bicyklu.

Uvediem na príbehu:
Ivan si kúpi elektrosadu na prerobenie bicykla 48V 1000w sada je výkoná no trošku drahšia a tak sa rozhodol že kúpi štyri olovené batérie 12V...7.5Ah čiže výsledný pack bude 48V 7.5Ah aby ešte ušetril kúpil batérie do záložných zdrojov nie trakčné olovené batérie...
Po chvíle jazdy začína dochádzať štava ale jeho elektrobike ešte tahá par km prejde cca 5-10km , potom zrazu cuk
a bicykel nejde jeho batérie dosiahli hodnotu 41.5V a riadiaca jednotka jeho systém vypla, tak začína šlapat domov no pochvíli jeho elektrobike naskočí (batérie boli bez zátaže a napätie sa zvýšilo cca na 44V),Ivan sa chvílku vezie no srazu cuk a znovu musí šlapat takto príde domov po dlhšom skúmaní zistil že žiadny kontakt nieje uvolnený a motor je poriadku,potom zmeria batérie a tie sú vybité..
Ivan aby priešiel viac ako 5-10 km a šetril batérie musí šlapat.No pritom má sadu 1kW ale jej plnú silu môže využit len na pár minút...
Tak má Ivan elektrobicykel len ako dopomoc a batérie využil do skončenia ich životnosti..

Po nejakom čase Ivan ide kúpiť daľšie batérie rozpočet má okolo 150 eur ... čiže do úvahy prídu zase olovené tento krát už žiadne batérie do založných zdrojov , ale trakčné akumulátory s väčšiu kapacitu,nahodí na elektrobicykel a skúša dojazd a výkon, cití že výkon je väčší a dojazd tiež už nemusí šlapat a akumulátor ho dovezie do roboty a naspäť, po pár testoch dojazdu vie že bez šlapania prejde 20-30 km čo mu stačí na návštevu kamarátov a aj kopce zvláda ... životnosť batérí je tiež dlhšia a tak sa mu jeho investícia začína vypláca už spravil veľa jázd cca 200 a batérie majú stále dobrú kondíciu..


Jeho elektrobicykel sa zaľúbi kamarátovi Ferovi ten sa rozhodne že si postaví niečo podobné aj on nechce chodit do roboty busom za ktorý platí 30 euro mesačne,No rozhodne sa že bicykel chce mať lahší a tak zainvestuje do Lifepo4 akumulátorov kúpi 48V 12 Ah za 400 eur nahodí na zadný nosič a vyrazí na cestu bicykel má dobre vlastnosti a tak sa rozhodol že skúsi maximalku ta je 42km na rovine porovnaní s Ivanom ktorý mal 35 Km/h pri rovnakom systéme ale olovnými bateriami.A tak skúsil aj dojazd ten je vyše 40 km/h...životnosť 1500-2000 cyklov zaručí návratnosť investície... fero ušetril na autobuse a začal jazdiť aj do prírody k vzdialenému potoku tam rád chýtá ryby
to bol taký príbeh ako to chodí .... ušetriť sa dá ale len do určitej hranice tá ked sa prekročí elektrobicykel už nestojí za to lepšie kúpiť nejaký vymakanejší bicykel na ktorom sa ľahko bude šlapať


O elektrine nevim nič ...
Uživatelský avatar
Ondřej
Zasloužilý člen
Příspěvky: 285
Registrován: pát 22 zář 2006 10:49
Bydliště: j.Mor.
Dostal: 7 poděkování

Re: Elektrokolo

Příspěvek od Ondřej »

poota: tak kdyby náhodou letos nebyl konec zivilizace, potom bych tedy k věci mohl něco napsat :mrgreen: V každým případě Cyklone doporučuju.

powers: ano, bezva postřehy, sloužící jako varování pro nepříliš přemýšlivé. A jelikož jsem inteligent, lifepo4 používám už od začátku (březen).


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Elektrokolo

Příspěvek od poota »

Na ten "konec světa" s tím psaním čekáš proč?
Že jako aby ses s tím nepsal zbytečně?
:lol:

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
Ondřej
Zasloužilý člen
Příspěvky: 285
Registrován: pát 22 zář 2006 10:49
Bydliště: j.Mor.
Dostal: 7 poděkování

Re: Elektrokolo

Příspěvek od Ondřej »

Nó... nějak opravdu tak:) Pozor, mezi světem a zivilizací je rozdíl. Ale kdo chce utratit 15 papírků, dokud ještě mají cenu, tak dám pár linků:

http://eclipsebikes.com/chainwheel-watt ... p-977.html
Větší výkony nedoporučuju, mají plno much. To rač vemte nějaký HUB.

http://i4wifi.cz/lithium-battery-lifepo ... d2099.html
(2x 12V) Uvnitř jsou ty zelený články. Ty jsem vytahal a naskládal dovnitř rámu (vysoce inteligentní). Tyhle baterky nepotřebují žádný management nabíjení (!) (BMS, CBM), takže o věc míň, která se může kdykoli posrat a zničit baterky. Životnost v mým kole asi 120-150 000 km...

http://www.deramax.cz/spinana-nabijecka ... 796-c-963/
Napěťově perfektně kompatibilní, používám bez problému. Po shlédnutí ceny doporučuji uvědomit si, jak jsem vysoce inteligentní :mrgreen:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=10080
Měřák stačí bohatě. Konektory XT-60.


Pár dat:
-dojezd 55km, při rychlosti 30km/h a dodávání cca 30% výkonu nohama (pohoda)
-spotřeba průměr kolem 10Wh/km
-maximálka bez šlapání cca 42km/h (s pořádným šlapáním 50). Kolo cross.

Takže můžu jet na návštěvu 27/55km daleko, aniž bych přijel uřícený jak hovado, a to za 6Kč/100km. O výletech kde se ti zlíbí nemluvě. Zpřevodovaný výkon 700W stačí dobře i na velmi těžký terén v lese (lakatoš, enduro). V lese mám paradoxně i menší spotřebu (7-9Wh/km).
Naposledy upravil(a) Ondřej dne ned 18 lis 2012 19:30, celkem upraveno 1 x.


django1
Zasloužilý člen
Příspěvky: 317
Registrován: úte 29 kvě 2012 6:38
Dal: 4 poděkování
Dostal: 60 poděkování

Re: Elektrokolo

Příspěvek od django1 »

Ondřej píše:... jelikož jsem inteligent, lifepo4 používám už od začátku
Ondřej píše:doporučuji uvědomit si, jak jsem vysoce inteligentní
Extremně. Použít na LiFepo4 nabíječ Pb accu je smrtelně inteligentní.


Zkus se podělit o své zkušenosti namísto hlásání své pravdy. Jsem huhu
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Elektrokolo

Příspěvek od poota »

Fajn.
Jenom mě trošku mě zaráží baterie 12V/20Ah a nabíječka 24V. Souvisí to s rozebráním baterie na jednotlivé články s jejich nezmíněným přepojením a nebo se jedná o celkem 2 baterie zapojené do série?
Jak je řešená ochrana proti přílišnému vybití?

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
Ondřej
Zasloužilý člen
Příspěvky: 285
Registrován: pát 22 zář 2006 10:49
Bydliště: j.Mor.
Dostal: 7 poděkování

Re: Elektrokolo

Příspěvek od Ondřej »

django: když už umíš používat klávesnici, zkus se ještě naučit používat mozek.

poota: samozřejmě 2x baterie do série - motor je na 24V. Vybití si hlídá kontrolér sám. To si ale nehlídá měřák, takže odpojovat!


django1
Zasloužilý člen
Příspěvky: 317
Registrován: úte 29 kvě 2012 6:38
Dal: 4 poděkování
Dostal: 60 poděkování

Re: Elektrokolo

Příspěvek od django1 »

Ondřej píše:django: když už umíš používat klávesnici, zkus se ještě naučit používat mozek.
nevim co je mozek.
ale Max. charge voltage = 3.6 V. krát kolik chceš není 14,8. a vím, že tolerance lithiových akumulátorů je v setinách voltů. Mám v tom praxi a už jsem i zahořel. Blbá regulace s LM317 je dostatečně spolehlivá ( pokud se nastaví s desetiprocentní přesností na 90procentí toleranci ), s vyjimkou extremního proudového zatížení.


Zkus se podělit o své zkušenosti namísto hlásání své pravdy. Jsem huhu
Uživatelský avatar
Ondřej
Zasloužilý člen
Příspěvky: 285
Registrován: pát 22 zář 2006 10:49
Bydliště: j.Mor.
Dostal: 7 poděkování

Re: Elektrokolo

Příspěvek od Ondřej »

Ukončení jalového klofání možná zajistí študium technických parametrů ONĚCH baterek a nabíječky a jejich porovnání:) Ještě konkrétně tě upozorním, že Lifepo4 NEJSOU ony vybuchující lithiový petardičky, oblíbený mezi každý gram škudlícími modeláři.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Mozek :mrgreen:


django1
Zasloužilý člen
Příspěvky: 317
Registrován: úte 29 kvě 2012 6:38
Dal: 4 poděkování
Dostal: 60 poděkování

Re: Elektrokolo

Příspěvek od django1 »

Tady si přečti, jaký je rozdíl mezi nabíjením LiFepo a lead-acid bateriemi
http://www.blacksparrowindustries.com/Battery.html
Že ti nemůže bouchnout neznamená, že je baterka spokojená a dá ti plný počet cyklů. Když tak na ni namiř biorezonátor a zjisti si, jak se jí tvé zacházení líbí.

Jo a co se týče tech modelářských plastopytlíků, tak ty jsou v každém mobilu, jen opatřené elektronikou, která hlídá podpětí a přepětí ( v GESu takový obvod stojí cca 300 korun. ) Ono totiž výrobců není ani zdaleka tolik, kolik firem má na accu svůj brand.


Zkus se podělit o své zkušenosti namísto hlásání své pravdy. Jsem huhu
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Elektrokolo

Příspěvek od poota »

"Přetlačujete" se tu sice hezky, ale poněkud bezúčelně. :?

Jestli jsem to zatím stihl sledovat správně, tak ty LiFePo4 se nabíjejí konstantním proudem, což by měla zvládnout v pohodě kterákoli trochu slušnější nabíječka běžných olověných autobaterek.
Nebo se snad mýlím?

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Odpovědět

Zpět na „Jak na to...“