Tepelné motory

Vstup do sekce

Moderátoři: rival, sano

Odpovědět

Vyhovuje mi, že v mém voze pálím palivo, ze kterého dostávám jen 13% energie pro jízdu vpřed:

Ano, je to prima
5
15%
Klidně bych zaplatil i víc
0
Žádná hlasování
Radši bych platil jen těch 13%
7
21%
Jak je to možné?!
1
3%
Co s tím můžu udělat?
20
61%
 
Celkem hlasů: 33

Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

poota píše:
martin11 píše:
zajímavé je, že se neozval ani jeden kritik :idea:
Já bych třeba i kritizoval, ale to bych musel napřed pochopit, jak to bude pracovat a teprve potom bych na tom možná našel nějaké mouchy. Ale protože jsem blbec, ale moudrej, tak zatím jenom mlčím, šoupu skromně nohama a čekám, až ten zázrak uvidím - třeba se mi potom rozbřeskne :idea:
A ostatní jsou na tom nejspíš podobně :)

Zdravím - poota
No do Prahy to vezmem že by jsme to tam prubli a trochu poničili ,ale kde vezmem teplo. :ewhistle: Kdyby tak třeba Poota byl tak laskav a pujčil na místě kousek tepla z kamen . :oops: :epray: :epray: :epray:
Kritice jsu přístupný jen do mě,bude aspoň legrace.
Jak to pracuje je to velice jednoduché. Strojek je uzavřený prostor a je opatřen ventilkem na nahuštění ruční obyčejnou hustilkou,na tlak jaký se nám zamane ,prostě podle přání jaký chceme mít výkon.
Vysvětlím ten sval.Fluidní sval pracuje opačně jako píst ,když vzroste tlak sval se smrští a když klesne tlak sval se natáhne,natáhne ho zpět ta pružina nebo pružná zátěž. Práce ,přenosu síly se se u svalu zůčastní pouze vlákna jeho opředení která se po membráně nesmýkají pouze odvalují.Membránu zajišťující plynotěsnost svoří v tomto případě silikonová hadice o vnitřním průměru 20mm a tlouštce stěny 3mm ,odolná teplotě je trvale kolem 200°C,nemá žádné vnitřní vlákna,zajištuje pouze těsnost,pružnost má 300%.S toho vyplývá že propletené opředení které přenáší sílu momentálně unese 1200kg .Opředení má stoupání 80°.Přenosu síly se tudíž zůčastní celá plocha povrchu svalu ne jen plocha čela jako je tomu u pístu.Běžné parametry síly svalů těchto rozměrů jsou při tlaku 6at =1,6tuny.Zdvih cca 20% délky svalu.
Strojek má fungovat tak, že když v uzavřeném prostoru vzroste tlak ,přesune přeháněč tak aby tlak zase klesl ,tudíž na rozdíl od klasického stirlingu tohle zařízení nepotřebuje startér,potřebuje ale vratnou pružinu,nebo zátěž nebo druhý sval do proti tahu.Tohle to funguje prakticky jako regulátor a aby regulace byla tutově astatická a systém se neustálil v určité poloze je tam ta žabka která to nedovolí.Je to otázka pružin ten kmitočet a hustilky ,napumpuje se to na požadované parametry jednou provždy.Fluidní sval jsou hi-tech hrátky s nekonečnem ,vezmem li dvě vlákna rovnoběžné a rozepřeme je nekonečně malou silou body na jejich koncích se budou k sobě přibližovat nekonečně velkou silou a nikdy i když budeme působit nekonečně velkou silou s toho neuděláme víc než kruh.proto ten sval mám dělený těmi kruhy,abych nepřekročil mez pružnosti té silikonové hadice uvnitř svalového opletení.A taky ,myslím :oops: ,že harmonika se líp skládá.
:pivko:


Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od Slavek Krepelka »

la píše:.... ale kde vezmem teplo. :ewhistle: Kdyby tak třeba Poota byl tak laskav a pujčil na místě kousek tepla z kamen . :oops: :epray: :epray: :epray:
Takz kritizovat nemůžu, anžto jsem z toho taky jelen, ale s tím teplem, když nemáš teplo, nejde si pořídit zimu? Třeba led? Ahoj, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Slavek Krepelka píše:
la píše:.... ale kde vezmem teplo. :ewhistle: Kdyby tak třeba Poota byl tak laskav a pujčil na místě kousek tepla z kamen . :oops: :epray: :epray: :epray:
Takz kritizovat nemůžu, anžto jsem z toho taky jelen, ale s tím teplem, když nemáš teplo, nejde si pořídit zimu? Třeba led? Ahoj, Slávek.
No tak tohle je velice zajímavý nápad ,teoreticky by to vlastně taky mohlo fungovat .
ten vzduchový chladič jde po tom čumáku přístroje posunout .Pokud by se dal na konec tam kde se to má ohřívat ,tak místo něj se dá dát led a třeba osolit.tohle je opravdu dobrá připomínka.
:pivko:


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od poota »

la píše: Kdyby tak třeba Poota byl tak laskav a pujčil na místě kousek tepla z kamen.
Jeden vařič je hotov a druhý těsně před doděláním, takže nějaké teplo určitě bude - předpokládám tak kolem 1 kW. Jestli se tomu kombajnu má ohřívat ta trubka, co vyčuhuje ze vzduchového chladiče, tak by to neměl být problém.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Ano má se zahřívat konec té trubky co vyčuhuje .Dík nemusím tahat propan butanovou flašku.
:pivko:


Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

To se musí vidět v čem je problém,mašinku v každém případě bereme sebou.Vezmu taky hustilku abychom to mohli řádně probrat.ukazuje se že ty pružiny se vzduchovky v mechanizmu žabky jsou jsou na tenhle strojek slabé,minimálně to typuju na pružiny s ventilů,hold budu muset navštívit přilehlé autovrakoviště.Optimální je to udělat nastavitelný,aby to mělo patřičný výkonový rozsah.
8)


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od poota »

la píše:.. nemusím tahat propan butanovou flašku.
:pivko:
Nemusíš, kamínka či jak já tomu říkám - kamnáty, budou dvoje a můžeš si vybrat, čím to rozpohybujeme.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Na setkání proběhla intenzivní konzultace za kterou děkuji ,zvlášť všem přítomným Dr-ontům
Proto, že se mi jeví poněkud obtížné seřízení mechanizmu žabky v silové části kde jsou síly možné dle nahuštění svalu až do 1200kp,tak se hold zkusí přemístění její mechanické symfonie do přeháněče kde silové tahy nejsou tak velké a nejsou neukázněné.
Venkovní vzhled protože byl celkem úspěšný,zůstane stejný. :D
Žabka má sloužit k mechanické blokaci přeháněče v poloze a současně zajistit pracovní úhel jako je třeba u stirlingu typu alfa.Start ze studeného stavu zůstane stejný,zajišťuje ho vratná pružina, start vznikne překlopením žabkového mechanizmu po ohřátí,myslím že když se žabkový systém umístí do přeháněče a změní její konstrukce,vylepší se výkon, protože půjde udělat větší zdvih přeháněče i jej zkrátit a tím se dostat do poměru mezi teplým a studeným objemem 2:1 ,bez změny průměru trubky ve které je umístěn přeháněč.Průběh síly toho typu svalu se dá ještě v určitém rozmezí nastavit jak počtem, tak rozmístěním kruhů na svalu,toje taky podstatný rozdíl mezi pístem a svalem, u pístu abychom toho dosáhli by jsme museli během jeho práce současně měnit jeho průměr.U fluidního svalu to jde poměrně snadno,když jsou tam ty kruhy chová se to jako více svalů v seriovém zapojení a ještě se zmenší objem potřebného pracovního media.Při stejném dodaném objemu media se zvětší zdvih.
:bye:


kutil
Zasloužilý člen
Příspěvky: 766
Registrován: pát 25 lis 2005 19:33
Bydliště: Morava
Dal: 48 poděkování
Dostal: 269 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od kutil »

la píše:Na setkání proběhla intenzivní konzultace za kterou děkuji ,zvlášť všem přítomným Dr-ontům ........
.....myslím že když se žabkový systém umístí do přeháněče a změní její konstrukce,vylepší se výkon, protože půjde udělat větší zdvih přeháněče i jej zkrátit a tím se dostat do poměru mezi teplým a studeným objemem 2:1 ......
:bye:
Ahojky vespolek,
škoda že sem nebyl na srazu, nějak nemám na nic čas :oops:
Pořád mi uniká smysl teho bazmeku a nemůžu pochopit princip "svalů" atd....- rodiče mi pořídili velice dlouhý vedení :cry:
Laďo můžeš sem písnout jaký to asi má výkon a co tím budeš pohánět? nějaký generátor elektřiny či topení?
Ukazoval sem obrázek synovi, koukal jako blázen že co to vyrábíš za kulomet ;)
Cituji:
.... Venkovní vzhled protože byl celkem úspěšný,zůstane stejný. :D
Ten vzhled mně taky fascinuje :good:
Držím palce ať se daří
H.v.


Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Kutilovi

Příspěvek od la »

No když s toho vyrazím jednu desetinu výkonu vodního chladíče tak zhruba 1,6kWh ale třeba se seknu ,je to pole neorané :baby: Výkon a kmitočet záleží na tepelném zdroji.Všechno je proměné ,napumpovat to jde na 10at.
Pohánět se tím dá třeba čerpadlo,cokoliv co kmitá.Sval na rozdíl od pístu když se nafoukne tak se smrskne ale do přesné polohy podle tlaku.Využití to má v exoskeletech,v robotice nebo
A hlavně materiál je už dostupný :jump:


Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: Kutilovi

Příspěvek od Slavek Krepelka »

la píše: Sval na rozdíl od pístu když se nafoukne tak se smrskne ...
Áh, to je ten sval. A já furt že nevidím, jak to má šanci někam zajíždět a z něčeho vyjíždět :oops: :pivko:
Ahoj, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Kutilovi

Příspěvek od la »

Slavek Krepelka píše:
la píše: Sval na rozdíl od pístu když se nafoukne tak se smrskne ...
Áh, to je ten sval. A já furt že nevidím, jak to má šanci někam zajíždět a z něčeho vyjíždět :oops: :pivko:
Ahoj, Slávek.
Vnitřkem toho svalu vede tyč,která je průchozí,je na ní vevnitř mašinky přeháněč a zvenku ta vratná pružina,za tu tyč to tahá,vlastně při zvýšení tlaku zaráží ju dovnitř mašinky a vytahuje to zpátky při vychladnutí ta pružina.Myslel jsem že ta žabka zvenku bude působit skokovou změnu tlaku a tim překmit přeháněče, ale tohle je nad její možnosti.Je to silný jak slon.
:bye: :pivko:


kutil
Zasloužilý člen
Příspěvky: 766
Registrován: pát 25 lis 2005 19:33
Bydliště: Morava
Dal: 48 poděkování
Dostal: 269 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od kutil »

Díky za odkaz, zajímavé řešení ale opět mimo okruh mých zájmů a chápání :oops:
Zase kulím oči a budu rozšiřovat své obzory dle hesla že je škoda umřít blbé :laugh: :laugh: :laugh:
Jinak řeším nedostatek vody ve studni přídavnou nádrží vedle studny a dočerpáváním dle stavu hladiny. Nádrž 2 m3 už je zakopaná a propojuju čidla na hlídání hladin ......
Ty mrchy z Veolie nám už zvedli cenu vody na 112,- Kč/m3 + DPH :evil: :bhead:
Můj bazmek opět leží, ale slibuju že se k němu vrátím ;)
Rád bych přijel někdy na pokec ale vidím to černě :cry: , nejdříve zase až na podzim.
To už bych měl vědět jak sem dopad s tím svým bazmekem a pak to buď zapijeme na oslavu nebo ze žalu, ju?

Ať se daří
H.v.


Uživatelský avatar
Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Kutilovi

Příspěvek od Jim68 »

la píše: Je to silný jak slon.
:bye: :pivko:
No, protože plocha pístu je povrch toho svalu, ne? A když přinásobíš ten tupý úhel, s kterým to k sobě stahuje ty kruhy, tak to sílu (moment) znásobí hádám tak desetkrát.... Síla to teda určitě je!


Jim68
Be happy!
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od poota »

To la:
tak jsem si to nechal týden volně probíhat svou prázdnou mozkovnou. Potrhané pavučiny nechávám stranou a krom toho zhruba tento výsledek.
U Stirlinga je teplým vzduchem píst odtlačován za současného chlazení vzduchu. V optimálním případu skončí expanze vzduchu v horní úvrati a od ní se již projevuje snižování objemu chladnoucího vzduchu, který tak "nasává" píst zpátky. V dolní úvrati je vychlazený vzduch předán do přeháněče, který jej dopraví k dalšímu ohřevu, po němž ho přesune opět na začátek cyklu k expanzi. Výkon je závislý hlavně na tom, kolik tepla se podaří z média odebrat chlazením. Teplo tím motorem "protéká" - na jedné straně do něj ohříváním vstupuje a na druhé z něj chlazením vystupuje.
Problémů u "svalovce" vidím několik.
Sval pracuje pouze přetlakem a nikoli i podtlakem, který by ho vracel do výchozí polohy. Tím je dáno to, že může využít pouze část tepla, obsaženého ve vzduchu.
Nahuštěním systému na vyšší tlak se nedosáhne většího výkonu, ale pouze předepnutí svalu, které je úměrné nahuštění. Vnitřní tlak ve svalu působí proti atmosférickému tlaku kolem svalu a je celkem lhostejné, jestli je toho tlaku docíleno huštěním a nebo ohřevem. Rozdíl mezi teplým a studeným vzduchem uvnitř motoru by se snad mohl projevit, kdyby byly oba "vzduchy" odděleny nějakou tryskou. Přitom na svalu by se rozíl mezi nimi projevil jenom tehdy, pokud by ten teplý měl vyšší tlak než okolí a studený nižší tlak než okolí.
Tím, že se nechladí vzduch přímo ve svalu (taky není proč), postrádá smysl jak chladič, tak i přeháněč.
Ideální pracovní cyklus svalu je zdroj trvalého tlaku, který se nějakým zařízením "dávkuje" do svalu. Pro návrat svalu do výchozí polohy se tlak někam odpustí, čili jde o otevřený systém s postupnou ztrátou tlakového média. Uzavřít by se dal tento cyklus tak, že by se médium odpouštělo do větší nádrže, ze které by se kompresorem tlakovalo zpátky do nádrže pracovní. Obávám se, že teplem se toho dosáhnout nedá.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Odpovědět

Zpět na „Sekce "Nadšenců"“