Fórum U Pramene

 Portál: www.upramene.cz   E-mail: rival@upramene.cz

Bleší trh U Pramene
Novinka: MMS2 Maxi  Bleší trh U Pramene
     
    Aktuálně:  Probíhá migrace "Fóra U Pramene" na výkonnější server. Nahlašte prosím nalezené chyby...    
 
Právě je úte 10 pro 2019 13:36

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 306 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21

Vyhovuje mi, že v mém voze pálím palivo, ze kterého dostávám jen 13% energie pro jízdu vpřed:
Ano, je to prima 15%  15%  [ 5 ]
Klidně bych zaplatil i víc 0%  0%  [ 0 ]
Radši bych platil jen těch 13% 21%  21%  [ 7 ]
Jak je to možné?! 3%  3%  [ 1 ]
Co s tím můžu udělat? 61%  61%  [ 20 ]
Celkem hlasů : 33
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Tepelné motory
PříspěvekNapsal: sob 02 čer 2012 13:58 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: úte 06 úno 2007 20:04
Příspěvky: 1851
Images: 0
Karma: 31 
Bydliště: Brno
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 801
Ziskaná ocenění: 300
To Poota
Do výchozí polohy to vrací vratná pružina nebo případná zátěž a ta dovolí to proudění přes chladič v tomhle provedení je to jednočinné.Ta pružina (vlastně zátěž)je předepnuta tak moc, že sval i když je natlakován je rovný.Proto odpověď na otázku jaký to bude mít výkon bude ,podle zátěže omezení je dáno jen únosností vláken opředení a tím jaký vydrží obal tlak.
Samozřemně záleží na chlazení a tepelném příkonu.
poota píše:
U Stirlinga je teplým vzduchem píst odtlačován za současného chlazení vzduchu. V optimálním případu skončí expanze vzduchu v horní úvrati a od ní se již projevuje snižování objemu chladnoucího vzduchu, který tak "nasává" píst zpátky. V dolní úvrati je vychlazený vzduch předán do přeháněče, který jej dopraví k dalšímu ohřevu, po němž ho přesune opět na začátek cyklu k expanzi. Výkon je závislý hlavně na tom, kolik tepla se podaří z média odebrat chlazením. Teplo tím motorem "protéká" - na jedné straně do něj ohříváním vstupuje a na druhé z něj chlazením vystupuje.
Problémů u "svalovce" vidím několik.


Přesně, tady se sice sval smršťuje podél, mění délku,ale plyn do něho proudí,jinak by se nenafouknul.

Já vidím problém v malém zdvihu přeháněče a časování pomocí změny síl na silové straně motoru žabkou ,poněkud nešťastné ,na tohle pružinky asi nemají. V přeháněči to půjde asi snadněj ukočírovat ,váha přehaněče se nemění,na silové straně na můj vkus je moc proměnných.Snažím se to spáchat tak,, aby by časování bylo pokud možno ideální.

další
poota píše:
Ideální pracovní cyklus svalu je zdroj trvalého tlaku, který se nějakým zařízením "dávkuje" do svalu. Pro návrat svalu do výchozí polohy se tlak někam odpustí, čili jde o otevřený systém s postupnou ztrátou tlakového média. Uzavřít by se dal tento cyklus tak, že by se médium odpouštělo do větší nádrže, ze které by se kompresorem tlakovalo zpátky do nádrže pracovní. Obávám se, že teplem se toho dosáhnout nedá.


Tohle už jde .Třeba Festo nebo i jiní výrobci svalů vyrábějí ventily dokonce seřiditelné které při nastaveném vyšším tlaku se otevřou a při poklesu na jinou nastavenou nižší úroveň uzavřou.Otevřou se až zase při dosažení vyšší úrovně tlaku.Materiál snese i páru do 220°C
pak jsou barevné změny,prakticky by měl vydržet do 300°C.Vlastně jednoduchý parní strojek by se s toho měl dát spáchat a návrat media může řešit napaječka.Medium nemusí být voda.

:pivko: :eclap:


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: E-CAT
PříspěvekNapsal: pát 17 srp 2012 9:06 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: úte 29 zář 2009 15:36
Příspěvky: 668
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 1
Ziskaná ocenění: 26
Pánové, vypadá to, že zdroj tepla je prostě vyřešený. Po těch zkouškách v Bologna si myslím, že se to už nezastaví. Je tu mezi námi přítomný skeptik, který by nám ještě jednou vysvětlil, jak to nefunguje? Mám na tom osobní zájem:). Moc nechápu ten COP - jakým způsobem to žere elektriku, když to samo topí? Tím příhřevem?
http://ecat.com/news/ecat-com-interview ... in-bologna

_________________
Jim68
Be happy!


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
 Předmět příspěvku: Stirling žije
PříspěvekNapsal: čtv 30 srp 2012 9:30 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: úte 29 zář 2009 15:36
Příspěvky: 668
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 1
Ziskaná ocenění: 26
Včera jsem hledal nějaké bráchovy práce a zjistil jsem, že na škole se dá dělat spousta tepelný techniky:
http://betlemska-stirling.blog.cz/

_________________
Jim68
Be happy!


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
 Předmět příspěvku: Re: Tepelné motory
PříspěvekNapsal: čtv 21 úno 2013 0:57 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: stř 26 zář 2007 23:23
Příspěvky: 5830
Images: 0
Karma: 101 
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 1726
Ziskaná ocenění: 2450
Tak přece jenom jsem se setkal s tepelným motorem, který běží nepřetržitě a nepotřebuje zahřívání a ani chlazení. K chodu mu úplně stačí kolísání teploty v místnosti, tedy třeba pouhý rozdíl mezi teplotou ve dne a v noci.
Bez nadsázky se dá říct, že je to technický majstrštyk a díky opravdu mastné ceně se na to běžně nenarazí, i když ke koupi to občas je.
Tak abych zbytečně dlouho nenapínal:
http://www.ebay.com/itm/Jaeger-SERIAL-4 ... 4abcfab6f9

Zdravím - poota

_________________
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Natron a čpavkový motor ...
PříspěvekNapsal: stř 24 črc 2013 23:37 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: sob 07 říj 2006 18:14
Příspěvky: 4354
Karma: 54 
Bydliště: Severní čechy
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 1390
Ziskaná ocenění: 1209
... sice se to tu už před časem probíralo, ale tady je ještě popis principu v češtině ... http://www.i-magazin.cz/view.php?nazevc ... 2006050033 ...

_________________
Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema :evil: ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis :) ) ...

... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ... :P


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Lammův motor
PříspěvekNapsal: stř 02 říj 2013 12:36 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: úte 29 zář 2009 15:36
Příspěvky: 668
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 1
Ziskaná ocenění: 26
Tohle je podobné, ovšem jen jako akumulátor skupenského tepla: http://parniloko.wz.cz/web/loko/rady/fl ... /998f4.jpg

_________________
Jim68
Be happy!


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 306 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 17, 18, 19, 20, 21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Google [Bot], Google Feedfetcher, MSN [Bot]


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Portal: Stargate Portal 3.2.0 © 2005 - 2010 Michael O'Toole


Český překlad – phpBB.cz
Copyright Rival a spol. 2005 - 2011