Tepelné motory

Vstup do sekce

Moderátoři: rival, sano

Odpovědět

Vyhovuje mi, že v mém voze pálím palivo, ze kterého dostávám jen 13% energie pro jízdu vpřed:

Ano, je to prima
5
15%
Klidně bych zaplatil i víc
0
Žádná hlasování
Radši bych platil jen těch 13%
7
21%
Jak je to možné?!
1
3%
Co s tím můžu udělat?
20
61%
 
Celkem hlasů: 33

Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Dovolil jsem si nakreslit stirling s magnetem, který se nemusí točit, ale prakticky by měl kmitat a ještě by mohl být dovybaven cívkou na výrobu elektrického proudu.

:ewhistle: :smoke: :D

1 přeháněč
2 magneticky měkký materiál
3 permanentní magnet
4 píst
5 vlnovec
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Na obrázku je asi chyba píst musí být nahrazen vhodným zařízením, zajištujícím protisměrný pohyb třeba dvěma hřebeny s pastorkem, ale pernamentní magnet bych nechal, zajištuje lepší chrakteristiku.
:baby:


Uživatelský avatar
Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné motory

Příspěvek od Jim68 »

la píše:Poota má ještě trochu pravdy navíc, problematika páry je ještě o kotlech a kondenzaci páry zpět na vodu.Zajímavé, že když teda pominu parní kotle ,je už minimálně 35let znám způsob nucené kondenzace a furt se staví tak velké betonové chladící věže. Ten kondenzátor může být provozovám při vyšším tlaku.
Ale ale, kampak se tady ztrácí skupenské teplo? Takhl by to bylo za chvíli plné páry:)


Jim68
Be happy!
Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Jim68 píše:
la píše:Poota má ještě trochu pravdy navíc, problematika páry je ještě o kotlech a kondenzaci páry zpět na vodu.Zajímavé, že když teda pominu parní kotle ,je už minimálně 35let znám způsob nucené kondenzace a furt se staví tak velké betonové chladící věže. Ten kondenzátor může být provozovám při vyšším tlaku.
Ale ale, kampak se tady ztrácí skupenské teplo? Takhl by to bylo za chvíli plné páry:)
No krabice je třeba chlazena vodou užitkovou(nečistou) a vzniklá destilka nebo jiná čistá kapalina se může dále použít bez nárustu vodního kamene nebo jiných sedimentů v kotli,při provozování za vyších tlaků v krabici se posouvá i kondenzační teplota.
Například některé lisy na lisování plastických hmot používají na ohřev v kanálech nástrojů vodu v kapalném stavu více než 150°C teplou,použití může být různé.
:D


Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

papinův hrnec

Příspěvek od la »

V dávných dobách před rozkvětem trubkových kotlů se hlavně na lodích používaly kotle klasické, které trpěly nedostatečnou produktivitou páry. Připomínaly dnešní papinův hrnec.Předkové vymysleli jak produktivitu bez náročných úprav zvýšit, udělátku
se říkalo ježek,bylo z mědi a pokládalo se na dno kotle zvyšoval se tím povrch obalu nádoby ve styku s vodou.Obvykle to byla soustava tyčí nebo pásovin připevněná k měděné proděravěné základně.
Protože se občas našli jedinci kteří ho přinýtovali býval pak příčinou havárie kotle.¨
Toto zařízení musí na dně kotle jen volně ležet.
:idea: :D :bye:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

válec statoru

Příspěvek od la »

Vybroušení na hrubo (zase kousek) :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Zase kousek, tentokrát rotor.
Ještě skolíkovat,nalícovat, vyvážit,atd. :smoke: :pivko:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné motory

Příspěvek od Jim68 »

la píše:Zase kousek, tentokrát rotor.
Ještě skolíkovat,nalícovat, vyvážit,atd. :smoke: :pivko:
Co to bude? Mám spoustu páry!!


Jim68
Be happy!
kutil
Zasloužilý člen
Příspěvky: 766
Registrován: pát 25 lis 2005 19:33
Bydliště: Morava
Dal: 48 poděkování
Dostal: 269 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od kutil »

Jim68 píše:
la píše:Zase kousek, tentokrát rotor.
Ještě skolíkovat,nalícovat, vyvážit,atd. :smoke: :pivko:
Co to bude? Mám spoustu páry!!
Ahojky, přešel si do ilegality? :laugh:
Poslal sem ti SZ, prosím tě ozvi se
Díky
H.v.


Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

kutil píše:
Jim68 píše:
la píše:Zase kousek, tentokrát rotor.
Ještě skolíkovat,nalícovat, vyvážit,atd. :smoke: :pivko:
Co to bude? Mám spoustu páry!!
Ahojky, přešel si do ilegality? :laugh:
Poslal sem ti SZ, prosím tě ozvi se
Díky
H.v.
Pro kutila :vůbec nic SZ, nedošlo :ethink:

Pro Jim68 :Mno rotační píst,třeba na páru,nebo jinej plyn,nebo vodní kolo v trubce,ale jde mě to pomalu ,v dílně mám takovu zimu,že mi zamrzla i chladící emulze :D U divochů co pracují na rekonstrukci historických parních strojů tím budím veselí,no já se zase směju když mě vysvětlují elektriku,takže se doplňujem a kdo si hraje nezlobí. Oproti turbíně to má výhodu,nemá to mezi lopatkama díru.Oproti pístu zase trochu větší pracovní úhel.
Obrázek je tu: http://www.upramene.cz/forum/viewtopic. ... &start=180
:D :pivko:
PS:taková jednoduchá tabulka třeba se tepelným bastlířům bude hodit :oops:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

zase kousek

Příspěvek od la »

Ještě vyřešit sací a výfukové potrubí a vyrobit cínoolověné kovové těsnění a to ztužit( to je stáhnout na prasáka :ethink: ) aby zatečením utěsnilo obvod.
Trošku sem to upravil.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Strojek hotov.No a závěr je,že to splnilo a taky nesplnilo očekávání.
1.se dvěma vstupy a výstupy to nejede ,jede to pouze s jedním vstupem a výstupem.
2.jede to náporově, vůle štěrbiny mezi pístem a válcem je pokud je malá(0,01) velmi citlivá na nečistoty a taky se sčítá 2krát tak že může převýšit celkový průřez vůle průměr vstupního otvoru .
3.těsní to pak proto až ve vysokých otáčkách takže pro zamýšlený účel hlavně kvůli nečistotám a velkému množství plynu pro start nevyhovuje.potřebuje se systém rotačního pístu který funguje v malých i vysokých otáčkách a využívá rozdíl tlaků.Nepravý labyrint těsní dobře ,ale taky hlavně až v otáčkách.Těsnění s měkkého kovu(cín,olovo) se osvědčilo.
4.váží to 6kg tudíž cena jest cca 180kč což je víc jak dvoje cigára. :oops:
5.ovšem za ty prachy neocenitelný zkušenosti např jak se zbavovat za chodu nečistot atd,(třeba že kuličkový ložiska kvůli životnosti jsou nic moc)to využijem u další mašinky s rotačním pístem,tentokrát se pokusím ho nechat,excentricky a odpruženě odvalovat a kvůli vyvážení to hold bude muset být aspoň dvojválec.
:D :smoke: :bye:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Typ 2
Náčmrt,(zjednodušeně)píst se odvaluje v dutině,kvůli vyvážení musí být minimálně dva,čím větší otáčky tím kvůli odpružení víc těsní,malý průnik kapaliny zase kvůli odpružení zas tak moc nevadí,kvůli odpružení (červený kroužek)nehrozí tvrdé zaseknutí při proniknutí malých nečistot.Tření po obvodu není smykové ale valivé.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

la-motor

Příspěvek od poota »

Jestli mě smysly nešálí, tak je ten valivý píst uložen přímo na klikovém čepu, z čehož mi ale vyplývá, že ten druhý, kterým to bude vyvažované, je nesen druhou klikovou hřídelí, která je s tou první spřažená ozubením na jejich setrvačnících. Což mi připadá jako docela žertovné, nicméně běžně nepříliš často vídané řešení :shock:
I když mému ideálu tepelného motoru je toto řešení poměrně vzdálené, tak Ti stejně držím palce - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: la-motor

Příspěvek od la »

poota píše:Jestli mě smysly nešálí, tak je ten valivý píst uložen přímo na klikovém čepu, z čehož mi ale vyplývá, že ten druhý, kterým to bude vyvažované, je nesen druhou klikovou hřídelí, která je s tou první spřažená ozubením na jejich setrvačnících. Což mi připadá jako docela žertovné, nicméně běžně nepříliš často vídané řešení :shock:
I když mému ideálu tepelného motoru je toto řešení poměrně vzdálené, tak Ti stejně držím palce - poota
Je to na jedné klikové hřídeli kvůli tichému chodu , :good: ,zkusím vyvážit i jeden píst kvůli spotřebě a velcí frajeři kteří financemi oplývají, mohou mohou k odpružení pístu, což je už free,přímo použít švédských soudkových ložisek které maj soudky vinuté s pásku jako pružiny.(na tuhosti záleží a na druhu ložisek taky kvůli životnosti)
Já protože musím šetřit, schválně aby zbylo na cigára,použiju na materiál odpružení vhodně obrobený a proděravěný gumový puk na lední hokej,jehož cena dosahuje výše cca 10kč :laugh: jdou použít i pružiny vlnité,nebo vinuté,atd.
Krapet složitější klikovka (dělená kvůli montáži) ale jde to.Podobný systém vyrábí firma Hitachi odstraňuje tak nectnosti tepelných čerpadel typu scroll,
http://www.vytapeni.cz/okenko/scroll-kompresor
ovšem odpružením pístu což zatím Hitachi nedělá a je už všeobecně známou skutečností,se patrně ještě zvýší životnost a zvýší těsnost a u použití jako kompresoru stačí regulovat nadzvednutím břitu u motoru se tak dá udělat volnoběh a odstranit brždění motorem,dále je to možné rozvíjet, třeba ještě ztišit vnitřním vyložením statoru teflonovou nebo jinou vložkou.Prodloužením břitu jde jeho venkovní části použít jako ventilu pro časování rozvodu atd,....
:smoke: :bye:


Odpovědět

Zpět na „Sekce "Nadšenců"“